Olen vuosien aikana useamman kerran kokeillut kreatiinia ja toimii kyllä, mutta haittavaikutuksena on aina ollut jonkinasteinen ummetus. Ei mikään erityisen suuri, mutta kuitenkin sellainen, että häiritsee selvästi, kun schaisse ei irtoa normaalisti. Annostelu on ollut aina ohjeiden mukainen ja olen mielestäni juonut runsaasti vettä. Litramääriä en muista enää, kun viimeisimmästä käytöstä on vuosia.
Kreatiini on siis tuonut aina voimaa lisää, mutta haitta eli tuo schaissen liika jäykistyminen on omalta kohdalta voittanut hyödyt eli olen lopettanut aina käytön 1 - 3 kuukauden jälkeen kokonaan, kun tilanne ei ole korjaantunut.
Onko muilla ollut samaa? Ja mistäköhän tuo vaikutus johtuu? En keksi itse muuta syytä kuin veden määrä, mutta kun mielestäni olen juonut aina tarpeeksi.
Eipä tullutkaan yllättäen tällä kertaa ummetusta. En ole mitannut juodun veden määrää tarkkaan per päivä, mutta ainakin nyt 5 litraa päivässä. Voihan se kuitenkin olla, että "männä" vuosina ei tullut juotua tarpeeksi - siis vettä.