Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Juu, tuohon tulokseen tulin. Että itse myös salipäivänä palkkariin ja lepopäivänä sitten aamulla. Ei jää jauhot pitkin poskia, hyvin menee alas. Lusikalla suuhun ja perään vettä, purskutus ja nielaisu. Se kun ei edes maistu miltään.
Tähän sama, en ole koskaan ymmärtänyt miksi kreatiini, arginiini yms. jauhot pitäisi sekoittaa johonkin, jos ne vedetään itsekseen, palkkari tietenkin eri juttu. Mitallinen suuhun, vedellä alas ja homma skulaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä tää ketju ku otin kreatiinin taas pitkästä aikaa käyttöön ja pitäis "latailla", niin muistan aina kun pakkikselle tulen ja näen tämän. :D

Tuli eilen kauppareissun yhteydessä napattua ensimmäinen kreatiinipurkki kokeiluun. Otan tässä sen viiden päivän latausjakson aikana 20g/pv ja sen jälkeen 5g/pv. Saas nähdä onko siitä omalla kohdalla hyötyä. Beeta-alaniinia käytän jo ja siitä ainakin tuntuu hyötyä olevan ja pitäisi vissiin krea/beta-kombolla olla toisiaan tehostava vaikutus.

ajattelin kokeille pikku breikkiä kreatiinista ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitenköhän nopeasti vaikutuksia olisi syytä odottaa? esim. mahdollinen voimatasojen putoaminen tai nesteen liikkuminen.

ps. nyt 3 pv ollut ilman ja eilisessä treenissä pukkasi hikeä niin paljon, ettei ole ikinä vielä tullut :D johtuisko tästä?

ajattelin kokeille pikku breikkiä kreatiinista ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitenköhän nopeasti vaikutuksia olisi syytä odottaa? esim. mahdollinen voimatasojen putoaminen tai nesteen liikkuminen.

ps. nyt 3 pv ollut ilman ja eilisessä treenissä pukkasi hikeä niin paljon, ettei ole ikinä vielä tullut :D johtuisko tästä?

Itse huomasin pienen notkahduksen ja reenien noususuhdanteen loppumisen pari viikkoa taukoilun aloittamisen jälkeen. Muutamasta sarjasta sai niistää toiston pois. Aika pian palasin kreakolan pariin, joten en tiedä miten olis tippunut tuosta vielä eteenpäin.

Käytin palkkaria johon oli sotkettu valmiiksi kreatiini palttiarallaa 3kk ja nyt ollut kokonaan ilman sitä n.3 viikkoa eikä mitään eroa huomaa, ainakaan vielä.

ja sen ottamis ajankohta olis niiku parasta milloin? Siis et saa voimanostoon parhaimman hyödyn.. Nyt nappaan kapseleita reilu puol tuntii ennen reeniä. Mites ton momohydraatin kanssa?

ja sen ottamis ajankohta olis niiku parasta milloin? Siis et saa voimanostoon parhaimman hyödyn.. Nyt nappaan kapseleita reilu puol tuntii ennen reeniä. Mites ton momohydraatin kanssa?

Ajallisesti ei mitään väliä, mutta paras ois ottaa ruoan tai vastaavan yhteydessä. Palkkari on siis erittäin kätevä. Kreatiini menee parhaiten perille, kun veressä on samalla jonkin verran insuliinia.

Krea sen verran "hidasta" tavaraa että ei niin väliä. Mielellään juuri ruoan/muun yhteydessä kun hiilareiden kanssa pitäis paremmin imeytyä. Itse heitän aamulla tai reenin jälkeen lusikalla suuhun ja vettä perään

Jostain olin lukevani että voisi ottaa ennen ja jälkeen reenin. Tästä tuskin olisi haittaa. Entä hyöty?
Entä onko toi creapure nyt kauheesti erilainen kuin normaali monohydraatti?

Jostain olin lukevani että voisi ottaa ennen ja jälkeen reenin. Tästä tuskin olisi haittaa. Entä hyöty?

Voi ottaa ennen ja jälkeen tai miten vaan. Kreatiinin vaikutus ei ole mitenkään nopeaa. Menee vajaa viikko–kuukausi ennen ku se alkaa edes vaikuttaa (siis lihasten varastot täyttyy) riippuen tankkaako sitä erityisesti vai ei. Lihasten kreatiinitasot pysyvät korkeana jopa viikkoja, kun varastot on kertaalleen täytetty. Siksi ottamisajankohdalla ei ole väliä. Kunhan jossain kohtaa päivää ottaa annoksen, pysyvät kreatiinivarastot täysinä. Tästä syystä ei myöskään saa mitään erityistä hyötyä, jos kreatiinin ottaa vaikka just ennen treeniä.

Olen yrittänyt selailla muttei missään ole selvästi kerrottu mihi olisi paras sekoittaa. Olisiko hyvä sekoittaa esim Fast malto6 tai Fast lean massiin. Vai riittäkö maitorahkan tai banaanin hiilarit ottamaan kreatiinista kaiken irti.
ps.jos on joku viestiketju missä kerrottaisii selkeästi niin voi myös linkata .
Kiitos.

Olen yrittänyt selailla muttei missään ole selvästi kerrottu mihi olisi paras sekoittaa. Olisiko hyvä sekoittaa esim Fast malto6 tai Fast lean massiin. Vai riittäkö maitorahkan tai banaanin hiilarit ottamaan kreatiinista kaiken irti.
ps.jos on joku viestiketju missä kerrottaisii selkeästi niin voi myös linkata .
Kiitos.

Sekoita vaan tuon malton sekaan siinä palautusjuomassa. Itse en ainakaan lähtisi miettimään imeytyykö paremmin banaanin vaiko maitorahkan kanssa, tai tehostaako x määrä hiilihydraattia kreatiinin imeytymistä. Välipäivinä itse nykyään heitän jauhot suuhun ja vettä perään, sitten aamupalan kimppuun. Voit sekoittaa ihan veteen myös tuolloin.

Entinen personal trainerini sanoi minulle aikoinaan, että kahvin nauttiminen kreatiinin jälkeen voisi jopa tehostaa tämän imeytymistä, kun taas kreatiini paketin kyljessä neuvotaan välttämään kofeiinia. Tiedä onko tuossa pt:n väitteessä mitään perää.

Entinen personal trainerini sanoi minulle aikoinaan, että kahvin nauttiminen kreatiinin jälkeen voisi jopa tehostaa tämän imeytymistä, kun taas kreatiini paketin kyljessä neuvotaan välttämään kofeiinia. Tiedä onko tuossa pt:n väitteessä mitään perää.

Kreatiinin tarkotus on sitoa nestettä, kun taas kofeiinilla on diureettinen vaikutus. Eli en usko että kahvin nauttiminen tehostaa tätä millään tapaa.

Kuinka kauan kreatiinin(ja sitä kautta sen keräämän nesteen) poistuminen elimistöstä kestää, jos ajatellaan että on syönyt vuoden kreatiinia 5 g/ pv annoksella ja nytten olisi mahduttava johonkin painoluokkaan lajissa X.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom