Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mä olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että taidan lopettaa kreatiinin ihan kokonaan ja lopullisesti. Olen tehnyt itselläni omakohtaista tutkimusta. Käyttänyt monta kuukautta joista viimeisin oli puoli vuotta, lopettanut pariksi kuukaudeksi ja aloittanut taas ja seurannut mitä tapahtuu. Tarpeeksi monta kertaa kun tuota tekee ja panee merkille asioita, niin asia on aika selvä. Ensinnäkin olen jo vuosia sitten sanonut, että kreatiini ei anna mulle mitään. En saa siitä niitä hyötyjä mitä moni muu sanoo saavansa. Se ei siis toimi mulla. Se on nyt tullut todistettua lopullisesti. Sama juttu se on edelleen kuin aikoinaankin. Toiseksi se aiheuttaa mulle sydämen lisälyöntejä ja sen olenkin näillä veivauksilla halunnut selvittää. Ja kyllä se on kreatiini. Sohvallakin kun makoili iltasella niin ihan jatkuvasti muljahteli rinnassa. Ei vaarallista, mutta ei järin mukavaakaan. Nyt olen ollut taas vähän toista kuukautta ilman ja lisälyönnit hävisi parissa viikossa kreatiinin lopettamisen jälkeen. Tämän olen huomannut aiemmillakin kerroilla, mutta tämä viimeinen kokeilu oli vielä varmistus kaikelle mitä olen luullut tuntevani. Ei enää mulle sitä.

Heh, muutamal prosentil ihmisistä krea ei toimi, mutta aika villiä heittää, et krea aiheuttais rytmäreitä. Kuulostaa lähinnä siltä, että oot vetäny jotain krea-laturia, missä on ollu mukana kofeiinia (tai muuta stimulanttia), sillä niihin tuo oire suoraan viittaa. Ei krea voi mitenkään aiheuttaa mtn sydänhäiriöitä, ellet sit oo ollu ankaras nestevajaukses, jolloin krean käyttö saattaa aiheuttaa kramppeja lihaksiin ja ehkä sitten jopa sydämeen. Tai sitten oot aina krean käytön aikana saanu niin paljo extraenergiaa, että oot vetäny ittes ylikuntoon every time :P

Kävin työterveydessä tässä joku kk sitten tarkastuksessa ja napattiin läjä verikokeita mm. S-Krea arvo (munuaisten toimintaa kuvaava arvo). Sepäs olikin hiukan koholla ja syitä tälle mietittiin lääkärin kanssa. Olin käyttänyt melko pitkään palkkaria mihin on lisätty kreatiinia. Jätin kokeeksi sen pois ja viime viikolla, kun katsottiin koe uudelleen oli arvo normalisoitunut. Onko tuollaisesta pitkässä juoksussa haittaa, siis siitä, että S-Krea on koholla johtuen kreatiinilisästä ruokavaliossa? Onko palkkareita täten järkevää/tarpeen vaihdella kreatiinillisen ja kreatiinittömän välillä?

Mulla on arvot kohonnut tasaisesti viimeisen kolmen vuoden aikana. Viimeisin mittaus kreatiniinistä oli 99 (ylärajan ollessa 100). Työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että usein jos on paljon lihasmassaa, niin arvo voi olla jopa jonkin verran yli 120, eikä huolta munuaisten vajaatoiminnasta ole. Kreatiniini on lihasten aineenvaihdunnan synnyttämä tuote. Mitä enemmän lihasta sen enemmän aineenvaihduntatuotetta syntyy (harvoin munuaisten koko kasvaa samassa suhteessa kuin lihasmassa). Itse poistuin hyvillä mielin työterveyslääkäristä. Jäi semmonen fiilis, että on saatu muutakin aikaan ku pelkät känsät käsiin.

Mitä luulette onko käyttämäni kreatiini huonolaatuista ? Aikaisemmin oli hyvin sekoittuvaa eikä jäänyt sheikkerin seinämiin, tuon loputtua aloin käyttämään massilta ilmaiseksi saamaa kreatiinia ja puolet jää sheikkerin seinämiin kiinni ja saa 2-3 kertaa kaataa vettä lisää, että ne tulee sieltä pois.. Varmaan pitää laittaa tilaukseen tuota samaa mitä aikaisemmin käytin.

Jaa a, minä vedä kreatiinin aamulla lusikalla suoraan suuhun ja vettä perään :D

Kun nyt ekaa pussia ikinä kulutan, niin joku krea-kokeneempi vois sanoo, koska se pitää vetää?

Itse otan normaalisti palautusjuomassa ( hiilihydraatti mukamas parantaa imeytymistä ? ), mutta lepopäivinä otan aamulla herätessä ja tästä noin 30 min kuluttua vetelen aamupalaa. Eikö jää jauhot suuhun tolla tapaa ? PS. Vaihdoin merkkiä laadukkaampaan ja on paljon paremman oloista jauhoa.

Itse otan normaalisti palautusjuomassa ( hiilihydraatti mukamas parantaa imeytymistä ? ), mutta lepopäivinä otan aamulla herätessä ja tästä noin 30 min kuluttua vetelen aamupalaa. Eikö jää jauhot suuhun tolla tapaa ? PS. Vaihdoin merkkiä laadukkaampaan ja on paljon paremman oloista jauhoa.
Juu, tuohon tulokseen tulin. Että itse myös salipäivänä palkkariin ja lepopäivänä sitten aamulla. Ei jää jauhot pitkin poskia, hyvin menee alas. Lusikalla suuhun ja perään vettä, purskutus ja nielaisu. Se kun ei edes maistu miltään.

Juu, tuohon tulokseen tulin. Että itse myös salipäivänä palkkariin ja lepopäivänä sitten aamulla. Ei jää jauhot pitkin poskia, hyvin menee alas. Lusikalla suuhun ja perään vettä, purskutus ja nielaisu. Se kun ei edes maistu miltään.
Tähän sama, en ole koskaan ymmärtänyt miksi kreatiini, arginiini yms. jauhot pitäisi sekoittaa johonkin, jos ne vedetään itsekseen, palkkari tietenkin eri juttu. Mitallinen suuhun, vedellä alas ja homma skulaa.

Hyvä tää ketju ku otin kreatiinin taas pitkästä aikaa käyttöön ja pitäis "latailla", niin muistan aina kun pakkikselle tulen ja näen tämän. :D

Tuli eilen kauppareissun yhteydessä napattua ensimmäinen kreatiinipurkki kokeiluun. Otan tässä sen viiden päivän latausjakson aikana 20g/pv ja sen jälkeen 5g/pv. Saas nähdä onko siitä omalla kohdalla hyötyä. Beeta-alaniinia käytän jo ja siitä ainakin tuntuu hyötyä olevan ja pitäisi vissiin krea/beta-kombolla olla toisiaan tehostava vaikutus.

Onko kellään tullut haittavaikutuksia haavaista paksusuolen sairatta sairastaville?

Ei ole ollut mitään haittaa, itse käytän kreatiinia 5 g päiväannoksella. Kannattaa ostaa CreaPure-kreatiinia, koska se on puhtaampaa (ei sisällä terveydelle haitallisia valmistuskemikaaleja).

ajattelin kokeille pikku breikkiä kreatiinista ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitenköhän nopeasti vaikutuksia olisi syytä odottaa? esim. mahdollinen voimatasojen putoaminen tai nesteen liikkuminen.

ps. nyt 3 pv ollut ilman ja eilisessä treenissä pukkasi hikeä niin paljon, ettei ole ikinä vielä tullut :D johtuisko tästä?

ajattelin kokeille pikku breikkiä kreatiinista ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitenköhän nopeasti vaikutuksia olisi syytä odottaa? esim. mahdollinen voimatasojen putoaminen tai nesteen liikkuminen.

ps. nyt 3 pv ollut ilman ja eilisessä treenissä pukkasi hikeä niin paljon, ettei ole ikinä vielä tullut :D johtuisko tästä?

Itse huomasin pienen notkahduksen ja reenien noususuhdanteen loppumisen pari viikkoa taukoilun aloittamisen jälkeen. Muutamasta sarjasta sai niistää toiston pois. Aika pian palasin kreakolan pariin, joten en tiedä miten olis tippunut tuosta vielä eteenpäin.

Back
Ylös Bottom