Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään herkkäihoisella empiiristä kokemusta kreatiinin käytöstä ja aknesta? Ton vaivan kanssa kun joudun taistelemaan, niin kreatiiniia en ole uskaltanut kokeilla.

Kreatiinin lopetus "lieventää" empiiristen havointojeni perusteella minun aknea. Ei poista täysin, mutta helpottaa. Oon tosin hivenen paremmin hoitanut ihoa nyt kesän lähellä muutenkin.

Tehty jo ajat sitten. Isotretinoiinia, kolmea erilaista antibioottia ja kortisonia pistetty menemään kuin leipää. Toistaiseksi vielä todella pahana akne selässä ja hartiossa, vähän rinnassa. Kasvot ihan ok.

Ootko kokeillu kiskoa sinkkiä 50-60mg/pv? Kestää tietesti ennenkö alkaa vaikutukset näkyä, mut pitäis auttaa ihoon. Myös runsas omega3:sten kiskonta auttaa. Muutenki huono ruokavalio voi vaikuttaa epäsuotuisasti ihoon...

Sinkistä tainnut olla pieni puutostila, jopa. Nyt pari vk ottanu lievän pillerin päivässä (jos muistan) ja oloni tuntuu viimeinkin peräti normaalilta. Haaraketjuista jumppapäivänä gramma ja arginiinikuuri (myös 1g päivässä) nyt joka 2. kk, enkä kaipaa kreaa. Mä jätän sen ajatuksistani. Oli joskus neljä v. sitten, kun pitkään katselin Prismassa purkkia ja pähkäilin. Bodaus kulkee helvetin, l. tarpeeksi hyvin ja puhtia riittää. Mulla vielä tapana, etten edes lähde jumpalle, jos selvästi tuntuu siltä, etten ole edellisistä palautunut. Siis pikkuväsymystä en huomioi, vaan lähden vääntämään rautaa. Salilla yleensä piristyy.

Käyttäkööt kaikin mokomin creaa he, jotka kokevat sen tarpeelliseksi ja auttavaksi.

Sinkistä tainnut olla pieni puutostila, jopa. Nyt pari vk ottanu lievän pillerin päivässä (jos muistan) ja oloni tuntuu viimeinkin peräti normaalilta. Haaraketjuista jumppapäivänä gramma ja arginiinikuuri (myös 1g päivässä) nyt joka 2. kk, enkä kaipaa kreaa. Mä jätän sen ajatuksistani. Oli joskus neljä v. sitten, kun pitkään katselin Prismassa purkkia ja pähkäilin. Bodaus kulkee helvetin, l. tarpeeksi hyvin ja puhtia riittää. Mulla vielä tapana, etten edes lähde jumpalle, jos selvästi tuntuu siltä, etten ole edellisistä palautunut. Siis pikkuväsymystä en huomioi, vaan lähden vääntämään rautaa. Salilla yleensä piristyy.

Käyttäkööt kaikin mokomin creaa he, jotka kokevat sen tarpeelliseksi ja auttavaksi.

thumbs-up.gif

Ootko kokeillu kiskoa sinkkiä 50-60mg/pv? Kestää tietesti ennenkö alkaa vaikutukset näkyä, mut pitäis auttaa ihoon. Myös runsas omega3:sten kiskonta auttaa. Muutenki huono ruokavalio voi vaikuttaa epäsuotuisasti ihoon...
Omegaa menee ja sinkkiä 30 mg/pv. Vois tietysti kokeilla ottaa joka toinen päivä tuplasti.

Wut? :D :D :D :D

Omegaa menee ja sinkkiä 30 mg/pv. Vois tietysti kokeilla ottaa joka toinen päivä tuplasti.

Mtn joka toinen päivä... :D Luin, et tos sinkissä se ihoaparantava-annostus on nimenomaan tuo 50-60mg/pv. Ite oon vetäny 50mg/pv jo ainaki vuoden tai kaks. Iho on kyl huomattavasti tasaisempi kuin aes. (ajalla ennen sinkkiä), näppylöitäkään ei oo naamassa oikeestaan ollenkaan (vielä joitain vuosia sitten oli).

Ensi viikolla alkaa ensimmäinen kuuri. Ajattelin alkaa heti ottamaan tuon 5g päivässä ilman tankkausjaksoa 6vk ajan. Mielenkiinnolla odottelen onko kreatiinilla mitään vaikutusta treenitehoon.

Kaks kertaan vuoden tauon jälkeen uudestaan koitin kreatiinia ja molemmilla kerroilla tulos sama tankkauksen jälkeen kaksi viikkoa niin molempien olkapäitten liikeradat erittäin rajoittuneet ja leposärkyä. Siihen päälle kauhee rutina ja pauke.. Tämän jälkeen kuukauden verran lepoa ja kaikki OK? Tästä voisin kysellä että mahtaako johtua kyseisestä aineesta vai oireileeko joku vasta tämän aineen kanssa? Kuulostaa oudolta mutta kolmatta kertaa en koita paitsi ehkä ensivuonna kun sitä ylimääräsenä kaapissa on :)

^ Perusoletus näissä tapauksissa on, että on juonut liian vähän vettä, sillä krea sitoo vettä lihaksiin ja jos sitä vettä ei ole... Tai sit sun krea on jotain ihan muuta ku pitäis :kakka:

Niin mitenkäs se nyt menee, peittääkö kahvi kreatiinin vaikutusta? Eli jos haluaa kreatiinista jotakin hyötyä niin joutuuko olemaan kahvitta...?:jahas:
Oon juonut kahvia koko ajan normaalisti.
Entäs onko monohydraatti kuuman arkaa tavaraa kuten vitamiinit? Kun meinaa liueta hieman heikosti niin, jos olis kipannut jauhot esim. puuroon tai sitten siihen kahviin:D
Sheikkerissä menee kyllä muiden jauhojen kanssa sekasin, mutta puhtaaseen veteen ei oikein tahdo.

Onko mitään merkitystä ottaako kreatiinin kerralla treenin jälkeen palkkarissa tai, että jakaisi sen esim. puolet ennen treeniä ja puolet treenin jälkeen?

Onko mitään merkitystä ottaako kreatiinin kerralla treenin jälkeen palkkarissa tai, että jakaisi sen esim. puolet ennen treeniä ja puolet treenin jälkeen?
Itse olen kokeilujen kautta itselleni huomannut parhaiten toimivaksi setiksi että 5g laturissa ja 5g palkkarissa.

Mulle ei käy normi monohydraatti ollenkaan. Tuli aknea, pakki meni sekasin. Ostin mutantin creakongin. Nyt ei enää mennyt pakki sekaisin, mutta lupaavan alun jälkeen tuli edelleen aknea. Pienensin annosta puoleen ja harvensin kertoja jolloin otin creaa. Nyt näyttäisi ihan hyvältä. Ei aknea. Avainsana tässä on siedätys. Aloita pienillä satunnaisilla annoksilla ja pikkuhiljaa nostat määrää ja kertoja.

En voi sanoa tämän satavarmasti toimivan, mutta mulla ainaki näyttää ihan lupaavalta tämä "siedätyshoito". Uskon kropan kyllä tottuvan kreatiiniin. Noin pari kertaa tulee tällä hetkellä otettua kreaa viikossa. N. 5-10g yhteensä per viikko.

Kokeilkaa...

Mulle ei käy normi monohydraatti ollenkaan. Tuli aknea, pakki meni sekasin. Ostin mutantin creakongin. Nyt ei enää mennyt pakki sekaisin, mutta lupaavan alun jälkeen tuli edelleen aknea. Pienensin annosta puoleen ja harvensin kertoja jolloin otin creaa. Nyt näyttäisi ihan hyvältä. Ei aknea. Avainsana tässä on siedätys. Aloita pienillä satunnaisilla annoksilla ja pikkuhiljaa nostat määrää ja kertoja.

En voi sanoa tämän satavarmasti toimivan, mutta mulla ainaki näyttää ihan lupaavalta tämä "siedätyshoito". Uskon kropan kyllä tottuvan kreatiiniin. Noin pari kertaa tulee tällä hetkellä otettua kreaa viikossa. N. 5-10g yhteensä per viikko.

Kokeilkaa...
Miten kroppa voi tottua kreatiiniin, jos se itekki tuottaa sitä + ravinnosta saatava? Noin hitaalla tankkauksella saat, jos edes saat, hyödyn joskus jouluna. Kannattaa ehkä mieluummin panostaa siihen omaan hygieniaan tai jättää koko aine pois, jos ei hyväksy noita finnejä. Uskon kuitenki, että ahkerammalla naaman ja muun kropan pesulla nuo finnitki voi minimoida.

Myös kreatiini tuottaa syöpävaarallisia heterosyklisiä amiineja tämän videon mukaan:
Heterocyclic Amines in Eggs, Cheese, and Creatine Supplements
En jaksanu kattoo videota, mutta eikö kreatiini reagoi vain korkeassa lämpötilassa esim. lihassa eli ite lisäravinteella ei olis tuollasta vaikutusta. Ja mikäpä ei tässä maailmassa syöpää aiheuttas.

Itse ajattelin laittaa kuurin päälle heti intin jälkeen. Kaikista eniten ahistaa toi akne. Juuri sain ennen inttiä hoidettua kokonaan pois liki 8kk kuurilla. Ei ollu mitään pikkunäppyjä vaan kyseessä oli onteloakne, joka aiheutti helvetillisiä paiseita yläselän ja leukaperien alueelle.Hoitamattomana voi kestää viisikymppisille asti. En vaan tiedä uskallanko riskeerata uusiutumista sen takia, mieluummin pidän kasvot kunnossa. Ja joku joka ei kyseistä sairautta ole sairastanut, niin voin kertoa, että ruokavaliolla kautta ihon puhtaanapidolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, tauti eli aivan omaa elämäänsä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom