Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan yhtäpaljon syytä kuin kaverilla jolla..

Salia 4v takana.
Dieetti.
Ikää 28v.
Nimenomaan. Mikä tekee siitä kreatiinista jotenkin turhempaa jos kokemusta on vähän? Päinvastoin, nyt kun on vielä parhaattreenivuodet käsillä kannattaisi ne hoitaa kunnolla.

Jos on treenannut vasta kuukauden, on kehittyminen todennäköisesti aivan huikeaa ilman kreatiiniakin. Antaa ensin hermotuksen ja nivelten tottua kasvaviin painoihin ja ottaa krean käyttöön sitten vähän myöhemmin.

No eipä siitä kreasta varmaan mitään haittaakaan ole? Tästä voidaan aloittaa samanlainen vääntö kuin vetoremmeillä vai ilman -kiistat. Eli jos kukkaro kestää, niin voit ehdottomasti ottaa krean käyttöön heti. Ei kaikkea tarvitse tehdä sitten, kun homma pysähtyy.

Viime vuonna loka-marras-joulukuu roaccutan kuurilla, ei finnin finniä tämän jälkeen. Aloitin ottamaan kreatiinia pari viikkoa sitten 1. kerran tänä vuonna ja volá, naama kukkii kuin kukka. :haart:

- - - Updated - - -

Mites kreatiinin käyttö lepopäivinä, onko tarpeellista vai riittääkö että ottaa vain treenipäivinä?

Itse otan joka aamuin illoin 5g + treenin jälkeen.

^mulle tuli päänsärkyä, turvotusta, maha sekaisin ja rupes naama kukkimaan. En muista että olis ainakaan tullut sellasta fiilistä, että haluan tappaa jonkun, siitä on tosin aikaa kun viimeksi söin tota. Enää en koske...

Se päänsärky ainakin johtuu nestevajauksesta, finnit luultavasti kiihtyneestä hormonitoiminnasta.

Kävin joku aikaa sitte pari kertaa verikokeissa erinäisten vaivojen takia ja siinä samalla sitte leku ihmetteli korkea kreatiinipitoisuutta. Selitin sitte, että vedän kreatiinia eikä siinä sitte mitään. Halus kuitenki jotenki varmistaa, ettei tuolla oo mitään tekemistä vaivojen kans eli kuuri poikki ja kuukauden tauko kreasta.

Kuurilla otetussa verikokeessa omat maksimit oli 134g/mol ja kuukauden tauon jälkeen vielä 116g/mol. Kokonainen kuukausi ilman ja arvot pysy vielä noin korkealla. Mainittakoon vielä, että kolme vuotta aikasemmin otetussa verikokeessa arvo oli 90g/mol, mikä on mun perusarvo ilman mitään lisäravinteita.

Nykyään ei paljon jaksa stressata, ottaako tuota kuinka monta grammaa päivässä vai ottaako ollenkaan. Sillon tällön palkkariin. Joku 10g päivässäki tuntuu ihan naurettavalta.

Tässä on nyt tankkaus vaihe menossa neljättä päivää ja sivuvaikutuksista sen verran että itellä tullut muutama näppylä (finni tms.) pärstään joiden uskon johtuvan kreatiinista. Eipä noilla näppylöillä niin väliä siis ole mutta mainitsinpahan vain niille jotka etsii niitä sivuvaikutuksia ennen kreatiini kuurin aloittamista.

Mutta nyt itse kysymykseen, eli perjantai ja baariin olisi tarkotus lähteä tänään vähän :dance2: , niin mitenkäs tämä alkoholi ja kreatiini yhdistelmä oikein menee? Onko tuo sopivaa ottaa tankkaus vaiheessa kaljaa tms. ? Olen lukenut paljon erilaisia vastauksia muualta samaan kysymykseen, mutta eipä ole varmaa tai päivitettyä tietoa oikein saanut mistään. Kiitos !

Itse söin viimeviikolla 30g vahingossa kreatiinia päivään ja naama on ku murrosikäsellä. Itellä ollu muita haittavaikutuksia 3kk kuurilla. Ja on ryypätty pari kertaa.

Aloitin pitkästä aikaa taas tankkausjakson. Ennen ei ole ilmennyt mitään oireita. Nyt kuitenkin ilmentynyt haluja tappaa joku ja pääsärky. Henkisesti synkistänyt oikeen ihan helvetisti. Mistä moinen johtuu? Ainut ero edellisiin tankkauksiin on uudet latarit.. Onko normaalia? t. skitso

Tuli tää mieleen:

Mielenterveysongelmia aiheuttava buusteri! - Blogit - Pakkotoisto.com

Melko varmaksi (täysin varmaksi) sanoisin että ei se kreatiini ainakaan päätäs sekota

Mutta nyt itse kysymykseen, eli perjantai ja baariin olisi tarkotus lähteä tänään vähän :dance2: , niin mitenkäs tämä alkoholi ja kreatiini yhdistelmä oikein menee? Onko tuo sopivaa ottaa tankkaus vaiheessa kaljaa tms. ? Olen lukenut paljon erilaisia vastauksia muualta samaan kysymykseen, mutta eipä ole varmaa tai päivitettyä tietoa oikein saanut mistään. Kiitos !

Eipä tuolla varmaan mitään merkitystä ole. Tosin kreatiinihan sitoo nestettä ja alkoholi taas poistaa sitä, joten kannattaa varmaan juoda erityisen paljon vettä tuon ryyppäyksen aikana.

Tässä on nyt tankkaus vaihe menossa neljättä päivää ja sivuvaikutuksista sen verran että itellä tullut muutama näppylä (finni tms.) pärstään joiden uskon johtuvan kreatiinista. Eipä noilla näppylöillä niin väliä siis ole mutta mainitsinpahan vain niille jotka etsii niitä sivuvaikutuksia ennen kreatiini kuurin aloittamista.

Ei se kreatiini mitään erityislisää siihen tuo, mutta ei tuo alkoholi nyt fiksua ole ylipäätään.

Kaveri puhu tossa yks päivä ku juteltii lisäravinteist, että krea keräis hirveest nestettä kehoon ja turvottais. Miten on? Kannattaako laittaa hankintaan vai katoavatko hivenen näkyville tulleet lihakset jonnekin nestepöhön uumeniin?:D

Kaveri puhu tossa yks päivä ku juteltii lisäravinteist, että krea keräis hirveest nestettä kehoon ja turvottais. Miten on? Kannattaako laittaa hankintaan vai katoavatko hivenen näkyville tulleet lihakset jonnekin nestepöhön uumeniin?:D

Varmaan parikin kertaa oon selittäny tätä tässä ihan parin viimesen sivun aikana, mut eipä oo suuri vaiva uudelleen: Kreatiini kerää joo nestettä kehoon, mutta se kertyy lihaksiin, ei johonkin muualle. Mitään turvotusta sen ei siis pitäis aiheuttaa ja lihaserottuvuuden pitäis parantua – jos jotain.

Hädin tuskin vaa'alla huomaa. Peilissä ei näy kyllä mitään eroa. Vedä siis huoletta.

Itse huomaan sen ihan selvästi, varsinkin jos krean käytöstä on pidempi aika. Sellaiset 1.5-2 kiloa tulee ensimmäisen viikon aikana ja naama turpoaa selkeästi. Eipä tuo haittaa, kun jaksaa treenata paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom