Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Onks muilla ollu sydämentykytyksiä tankkausjakson yhteydessä? Nyt en ole vähään aikaan uskaltanut pitää tankkausta, vaan ottanu vaan sen 1tl / pvä, niin ei ole ollut mitään. Tankkausjaksolla kävin ylikierroksilla ja heräsin välillä yöllä siihen, että sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onks muilla ollu sydämentykytyksiä tankkausjakson yhteydessä? Nyt en ole vähään aikaan uskaltanut pitää tankkausta, vaan ottanu vaan sen 1tl / pvä, niin ei ole ollut mitään. Tankkausjaksolla kävin ylikierroksilla ja heräsin välillä yöllä siihen, että sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

Ei oo ollu enkä oo tainnu ennen kuullakkaan moisesta. Syö ihmeessä sitte vaan koko ajan tota yhtä teelusikallista päivässä, jos silleen käyttö onnistuu. Vaikutusten ilmenemiseen menee kauemmin ilman tankkausjaksoa (5pv vs. n. 4vk), mutta kyllä ne sieltä tulee.

Jep. Tankkausjaksoa ei välttämättä edes tarvita, eivät sitä kaikki tee.

Varmaan tullu esille jo jossain täällä ketjussa mutta kysympähän kummiski ku en jaksa kaikkia sataa sivu selata.

Niin eli jos kreatiinin idea on se että se antaa vähän tehoja salille ja lisää maximi voimaa yms. niin mitä ideaa siinä sit on että kreatiinia otetaan palautusjuomassa? eikö ois järkevintä että otetaan pelkästään ennen reeniä.

Varmaan tullu esille jo jossain täällä ketjussa mutta kysympähän kummiski ku en jaksa kaikkia sataa sivu selata.

Niin eli jos kreatiinin idea on se että se antaa vähän tehoja salille ja lisää maximi voimaa yms. niin mitä ideaa siinä sit on että kreatiinia otetaan palautusjuomassa? eikö ois järkevintä että otetaan pelkästään ennen reeniä.
Lainaus mm. bodybuilding.com artikkelista (http://www.bodybuilding.com/fun/layne13.htm):

"
What is the Best Time to Take Creatine?

There has been much discussion on this but I believe taking creatine post workout is the most beneficial time for several reasons.

Insulin helps drive more creatine into muscle cells, if you are a smart bodybuilder then in your post workout meal you should be eating foods that help spike your insulin, if this is the case, then taking creatine with this meal will help it's uptake into muscle cells.
The body absorbs many nutrients better after a workout.
Creatine will help refuel your body's low creatine phosphate stores.

Will Taking Creatine Before a Workout Give Me More Energy?

No, not exactly. Once again for creatine to work your muscle cells must be saturated with it. This takes at least a week to do, so doing it once before a workout will not make a difference. Now if your cells are already saturated with creatine then it will still not make a difference if you take it before you workout. Your body must process it first and that takes time. The creatine your body will use in the upcoming workout will come from the creatine phosphate stores already in the cells, not from the creatine you just ingested. "

Eli lyhyemmin: kreatiinivarastot täyttyy hitaasti (nopeimmillaan about viidessä päivässä tankkauksen aikana) ja tyhjenee hitaasti (puolittuu kuukaudessa). Tämän vuoks ajankohdalla ei oo merkitystä tossa mielessä.

Aloitin pitkästä aikaa taas tankkausjakson. Ennen ei ole ilmennyt mitään oireita. Nyt kuitenkin ilmentynyt haluja tappaa joku ja pääsärky. Henkisesti synkistänyt oikeen ihan helvetisti. Mistä moinen johtuu? Ainut ero edellisiin tankkauksiin on uudet latarit.. Onko normaalia? t. skitso

^mulle tuli päänsärkyä, turvotusta, maha sekaisin ja rupes naama kukkimaan. En muista että olis ainakaan tullut sellasta fiilistä, että haluan tappaa jonkun, siitä on tosin aikaa kun viimeksi söin tota. Enää en koske...

Aloitin pitkästä aikaa taas tankkausjakson. Ennen ei ole ilmennyt mitään oireita. Nyt kuitenkin ilmentynyt haluja tappaa joku ja pääsärky. Henkisesti synkistänyt oikeen ihan helvetisti. Mistä moinen johtuu? Ainut ero edellisiin tankkauksiin on uudet latarit.. Onko normaalia? t. skitso

Ootkohan nyt oikeessa ketjussa?

Ootkohan nyt oikeessa ketjussa?

Siis, mitä helvetin trollaamista tuo nyt taas on olevinaan? En tiedä teikäläisen kokemuksista, mutta mun lisäravinteista löytyy paljon eri ainesosia jotka vaikuttaa enemmän tai vähemmän mielialojen vaihteluun ja tässä on nyt tarkoitus selvittää, voiko liiallisella krealla olla vaikutusta asiaan. ZMA:ssa on paljon B6 Vitskua joka vaikuttaa ainakin itsellä vahvasti, jos jättää ottamatta, unen laatu on surkea.

Jos vertauskuvassa oli taas jotain mussuttamista niin muotoillaan se uudelleen:

Masentaa ihan vitusti, joka ei ole ollenkaan luonteenpiirtelleni sopivaa toimintaa, väsyttää, mutta samalla tunnen suurta tarvetta päästä purkamaan tuntematonta agressiota. Minkäs tolle mahtaa.

Otan latarin ennen treeniä, octanea sen aikana ja prodet heti perään krean kanssa. Voiko noi yksinkertaisesti ladata jotenkin ylikierroksille?

E: Ehkä tä on vaan jotain lihasten vittuilua, että liian löysästi nyt rautaa rankaistaan. Täytyy ottaa pari päivää tuplatreenit ja katsoa mitä tapahtuu. :confused:

Oon vetänyt kreaa viimeset 6-7kk putkeen ja nyt alkanut miettiä, että tarviiko tässä pitää joku kuukauden tauko vai ei ? Toiset sanoo, että pitää ja toiset ei. Varsinkin dieetillä olen kokenut kreatiinin todella hyödylliseksi! Senkin takia ei tekesi mielä alkaa nyt tauottamaan.

Eli voiko vetää huoletta jatkossakin 5g/pv ilman taukoja ?

Olen tammikuun alusta asti käyttänyt ilman taukoja tähän päivään asti juurikin n. 5g päivässä. En ole huomannut sillä mitään haitallista vaikutusta ja aion jatkossakin ottaa kreatiinia 5g päivässä ilman taukoja. Kuulemani mukaan ihan yleistäkin ettei jengi pidä noita taukoja, eikä ihme kun en ainakaan itse näe sille mitään syytä.

Oon vetänyt kreaa viimeset 6-7kk putkeen ja nyt alkanut miettiä, että tarviiko tässä pitää joku kuukauden tauko vai ei ? Toiset sanoo, että pitää ja toiset ei. Varsinkin dieetillä olen kokenut kreatiinin todella hyödylliseksi! Senkin takia ei tekesi mielä alkaa nyt tauottamaan.

Eli voiko vetää huoletta jatkossakin 5g/pv ilman taukoja ?

Voi vetää ilman taukoja.

En tiedä kuuluuko kysymys tähän triidiin, mutta samakai se on pistää. Kysymykseni siis on, että missä vaiheessa mun kannattaa alkaa käyttään kreaa? Tällä hetkellä siis treenaan tähtäimellä, että läskit lähtis pois ja lihasta tilalle. Salilla oon käynyt ~kuukauden.

En tiedä kuuluuko kysymys tähän triidiin, mutta samakai se on pistää. Kysymykseni siis on, että missä vaiheessa mun kannattaa alkaa käyttään kreaa? Tällä hetkellä siis treenaan tähtäimellä, että läskit lähtis pois ja lihasta tilalle. Salilla oon käynyt ~kuukauden.

Salia noin kuukaus takana.
Tarkoitus polttaa läskiä.
Ikää 19v.

Ei mitään syytä käyttää kreatiinia.

Ite otan kreatiinia aina palkkarissa, eli siitä tulee joku 20gr viikossa. Ihan hyvältä on tuntunut, ja pidän jatkossakin tuon syklityksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom