Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Tarvitseekö pitää kreasta olleenkaan taukoa jos otan noin 5g/pv?

Tauon voi pitää, jos haluaa, mutta sille ei oikeen oo mitään muita perusteita ku se, että rahaa säästyy. Kreatiinivarastot pysyy kuitenkin ylitäysinä normaaliin nähden vielä aika kauankin kreatiinilisän käytön jälkeen, joten tauosta ei sinällään oo kauheesti haittaa. Jotain sellasta on epäilty, että kreatiinin teho vähenis pidempiaikaisen käytön myötä, mut mitään tieteellistä näyttöä siihen ei oo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vajaa 2 vk krean (valmistaja Func food finland) käyttöä kokeilussa, turvotusta koko kehossa, muutama pieni finnintapainen ja 1 isompi patti leuassa sekä päänsärkyä. Jopa niin kova paineen tuntu päässä että pakko on ollut syödä ibuprofeinia; särky laimentunut mutta paineen tunne säilyi. Vatsa sekosi eilen, inhat vatsaviluväreet ja wc-juoksut mahdollisimman nopein geisha-askelin pakaralihakset kireinä - kaikki mitä olin syönyt, ei pysynytkään sisällä. Painonnousua toista kiloa, farkut kiristää vyötäröltä.

Kertokaapa te, joilla on noita inhoja oireita myös ollut, että jos jatkoitte krean käyttöä purkkienne ohjeiden mukaan, loppuiko negatiiviset oireet jossain vaiheessa käytön aikana?

Vajaa 2 vk krean (valmistaja Func food finland) käyttöä kokeilussa, turvotusta koko kehossa, muutama pieni finnintapainen ja 1 isompi patti leuassa sekä päänsärkyä. Jopa niin kova paineen tuntu päässä että pakko on ollut syödä ibuprofeinia; särky laimentunut mutta paineen tunne säilyi. Vatsa sekosi eilen, inhat vatsaviluväreet ja wc-juoksut mahdollisimman nopein geisha-askelin pakaralihakset kireinä - kaikki mitä olin syönyt, ei pysynytkään sisällä. Painonnousua toista kiloa, farkut kiristää vyötäröltä.

Kertokaapa te, joilla on noita inhoja oireita myös ollut, että jos jatkoitte krean käyttöä purkkienne ohjeiden mukaan, loppuiko negatiiviset oireet jossain vaiheessa käytön aikana?

Varmaan lopettaisin noilla tiedoilla itse. Kokemusta ei tosin ole. Kuulostaa vähän siltä että tuo kreatiinin gainssi on aika kovan koettelemuksen takana. Liekö sen arvoista...

Paineen tuntu päässä tuttua, meni ohi latausjakson jälkeen.

Kreatiini sitoo vettä lihaksiin, joten turvotus ja parin kilon painon nousu on ihan normaalia. Finnijutut on sillai, et jos on taipumusta finneihin, niin varsinkin epäpuhtaammat jauhot saattaa niitä muutaman ilmoille pukata.

Ootko muuten miten vetäny ton krean? Suoraan lusikalla suuhun (ei näin!), vai veteen sekoitettuna? Ja et kai tyhjään vatsaan? Krean käytön aikana on tärkeetä juoda paljon vettä, koska se krea sitoo sitä vettä sun kropasta! Voi aiheuttaa juurikin kummia komplikaatioita, jos sitä vettä ei tarpeeksi kropassa ole... Mutta ihan tyyliin ~3 litraa riittää. Ei tarvii mitään 10 litraa kiskoa.

Varmaan lopettaisin noilla tiedoilla itse. Kokemusta ei tosin ole. Kuulostaa vähän siltä että tuo kreatiinin gainssi on aika kovan koettelemuksen takana. Liekö sen arvoista...

Höps. Tää on poikkeustapaus. Normiolosuhteissa tää on täysin turvallinen tuote, eikä aiheuta mitään ongelmia, kuin enintään näppyjä joillekin. Vertaisin omenaan. Tarpeeks monelle ku annat omenan, niin varmasti löytyy yks joka on sille allerginen tai joka tunkee sitä väärästä päästä sisään... Krea on heran jälkeen paras keksintö bodymiehille ja -naisille. Voi kysyä vaikka Hulmilta, tai keltä vaan ;)

Höps. Tää on poikkeustapaus. Normiolosuhteissa tää on täysin turvallinen tuote, eikä aiheuta mitään ongelmia, kuin enintään näppyjä joillekin. Vertaisin omenaan. Tarpeeks monelle ku annat omenan, niin varmasti löytyy yks joka on sille allerginen tai joka tunkee sitä väärästä päästä sisään... Krea on heran jälkeen paras keksintö bodymiehille ja -naisille. Voi kysyä vaikka Hulmilta, tai keltä vaan ;)

En kai mä muuta antanut ymmärtääkään :D Tarkoitinkin noita kommentteja juuri kyseisestä tuotteesta ja käyttäjästä :)

Saanen kysyä tyhmän kyssärin muttei miksei sais nakata lusikalla suuhun suoraan ja vettä päälle? imo saa paremmin kaiken alas kun nakkaa lusikallisen kielenpäälle ja vettä perään?

Samaa mäkin haluan kysyä. Joo, youtubessa on yks video, missä väitetään, että kreatiini joka ei oo liuennu vesilasiin ei imeydy, mutta se kuulostaa niin pahasti broscienceltä, että en usko ihan yhdestä vielä. Ite otan tankkausvaiheessa (joka muuten alkaa tänään) kolme annosta päivässä (yks tulee palkkarissa) just tolleen suuhun laittamalla ja vettä päälle. Ainakin ennen tuolla tavoin oon saanu pari kiloa lisää painoa, joten kyllä tuntuis imeytyvän.

En kai mä muuta antanut ymmärtääkään :D Tarkoitinkin noita kommentteja juuri kyseisestä tuotteesta ja käyttäjästä :)

Okay, brah. Kuulosti vaan siltä, että tuomitsit kreatiinin ihan yleisesti. Mutta ilmeisesti ko. hlö on käyttänyt tota American Creatinea...? Sitä on muistaakseni aikasemminki jotku tääl moittinu. Liekö sit alempaa laatua ku Fastin nimellä myytävä krea?

Saanen kysyä tyhmän kyssärin muttei miksei sais nakata lusikalla suuhun suoraan ja vettä päälle? imo saa paremmin kaiken alas kun nakkaa lusikallisen kielenpäälle ja vettä perään?

Saa sen vetää vaikka nenän kautta sisään, jos siltä tuntuu :D Mutta tossa lusikalla raakana kielen päälle ja vedellä alas jutussa on vaan se, et koska se krea ei ehi kunnol liueta mihkään, niin kaikki ei välttämättä päädy mahaan asti, vaan osa siitä saattaa jäädä kurkun seinämille jumittamaan ja täten aiheuttaa kurkkukipua ym. jomotusta. On varmempaa sekottaa se lusikalla vesilasiin ja sit vasta kiskoa alas. Ite laitan eka 2/3 vettä lasiin ja sen sit alas, ja sit ku sinne pohjal vähä jää sitä kreaa, ni sit viel 1/3 vettä ja sekotus ja alas. Teen myös semmosen pyörteen siihen veteen ennenku vedän sen alas - sillon mahdollisimman moni kreakide on liikkeessä ;) -Brotip

Saa sen vetää vaikka nenän kautta sisään, jos siltä tuntuu :D Mutta tossa lusikalla raakana kielen päälle ja vedellä alas jutussa on vaan se, et koska se krea ei ehi kunnol liueta mihkään, niin kaikki ei välttämättä päädy mahaan asti, vaan osa siitä saattaa jäädä kurkun seinämille jumittamaan ja täten aiheuttaa kurkkukipua ym. jomotusta. On varmempaa sekottaa se lusikalla vesilasiin ja sit vasta kiskoa alas. Ite laitan eka 2/3 vettä lasiin ja sen sit alas, ja sit ku sinne pohjal vähä jää sitä kreaa, ni sit viel 1/3 vettä ja sekotus ja alas. Teen myös semmosen pyörteen siihen veteen ennenku vedän sen alas - sillon mahdollisimman moni kreakide on liikkeessä ;) -Brotip

Mulla se liukenee kyllä jo suussa purskutellessa aika hyvin tai ainakin siltä tuntuu. Tällä hetkellä käytössä on Smartsupps-merkkinen monohydraatti. Eikä se kyllä kurkkuunkaan tunnu jäävän ja kyllä se sieltä varmasti jossain vaiheessa mahaan päätyis. Mutta mutta ymmärrän kyllä ideasi ja mun mielestä ihan molemmat tavat ovat hyviä.

Mä oon nyt vedelly tota creatine complete extremeä aina yhen mitallisen ennen reeniä eli 3,5g kreatiinimalaattia. Täytyykö kyseisellä tyylillä pitää kreatiini taukoa kun viikossa lisäravinteista tulee se 4x3,5g kreatiinia per viikko? Eli pitäiskö vaihtaa johkin muuhun reeniboosteriin joksikin aikaa?

Mä oon nyt vedelly tota creatine complete extremeä aina yhen mitallisen ennen reeniä eli 3,5g kreatiinimalaattia. Täytyykö kyseisellä tyylillä pitää kreatiini taukoa kun viikossa lisäravinteista tulee se 4x3,5g kreatiinia per viikko? Eli pitäiskö vaihtaa johkin muuhun reeniboosteriin joksikin aikaa?

Ei tarvitse ei tule liikaa.

Saanen kysyä tyhmän kyssärin muttei miksei sais nakata lusikalla suuhun suoraan ja vettä päälle?

Ellen aivan väärin muista, niin Mähönen puhui juurikin näihin imeytymisjuttuihin liittyen gymblogissa. Kreatiinit ynnä muut pakkia sekoittavat aineet tulisi juurikin sekoittaa riittävän suureen määrään vettä, jotta siitä saadaan sopivan laimea liuos nautittavaksi. Muutoin käy herkkävatsaisilla ja tottumattomilla se varpusparviefekti. Tämä ajatus toimi ainakin malto/hera- akselilla niin miksei tässäkin?

Täytyy tosin myöntää että aika monesti oon itse myös heittäny kreat lusikalla suoraan huiviin. Mutan Massilla tosin samaa en oo vielä uskaltanu kokeilla, se kun tuppaa aiheuttaan varpusparvea vaikka sen sekoittas sitten litraan vettä.

Ellen aivan väärin muista, niin Mähönen puhui juurikin näihin imeytymisjuttuihin liittyen gymblogissa. Kreatiinit ynnä muut pakkia sekoittavat aineet tulisi juurikin sekoittaa riittävän suureen määrään vettä, jotta siitä saadaan sopivan laimea liuos nautittavaksi. Muutoin käy herkkävatsaisilla ja tottumattomilla se varpusparviefekti. Tämä ajatus toimi ainakin malto/hera- akselilla niin miksei tässäkin?

Täytyy tosin myöntää että aika monesti oon itse myös heittäny kreat lusikalla suoraan huiviin. Mutan Massilla tosin samaa en oo vielä uskaltanu kokeilla, se kun tuppaa aiheuttaan varpusparvea vaikka sen sekoittas sitten litraan vettä.

Ahaa, empäs oo kuullutkaan tuommoisesta, edes heran kanssa, täytyypä kokeilla, on nimittäin maha ruvennut toimimaan ehkä vähän liiankin hyvin tässä kreakuurin aikana, ja vois palariinkin kyllä puskea vähän enemmän vettä, tottunut siihen sen 3dl ruukannu laittaa vettä palariin ja nassuun

Selittäkäähän joku mulle, mitä eroa on näiden kahden tuotteen välillä:

MyProtein Creatine Monohydrate 14,11e/kg

MyProtein Creapure® (Creatine Monohydrate) 26,86e/kg

Miksi toi toinen on puolet kalliimpaa, molemmat kuitenkin monohydraattia.

Tuo creapure on "puhtaampaa" kreatiinia. Eli suomeksi, ei mitään eroa. Toisessa no 99,0% ja toisessa 99,9% kreatiinia.

Mitä eroa on Kreatiinimalaatti ja Kreatiinimonohydraatilla?

Ensinmainittu aiheuttaa lisäravinnevalmistajalle paksumman lompakon. Monohydraatti pitää sinun lompakkosi painon hyvin tasaisena ja se toimii miltei täysin varmasti, toisin kuin tuo malaatti. Monohydraatti on aina paras vaihtoehto kreatiineista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom