Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Joo ostin FAST:in kreatiinin, minkä kanssa muuten ruukatte aamulla ja illalla ottaa tuon? sekoittuuko hyvin veteen vai lyöttäkö sheikkeriin aina? Miten tuon voisi huomata jos munuaisille ei sovi kreatiini? ei minulle kyllä lääkäri ole sanonut että olisi ongelmia eikä ole mitään erityisruokavaliotakaan.

Veteen. Ei sekotu. Kokeile niin opit käytännössä. Ei sovi munuaisille? WTF? Ei se mitää myrkkyä oo vaa samaa tavaraa on esim jauhelihassa.

E. Yli 2200 viestiä kreatiinista ja aina ihmetellään perusasioita :wtf: En oo tienny että se vois olla niin monimutkanen ja epäilyttävä aine mitä jengi kuvittelee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ei näköjää sekottunu :D Mehuun sekoitin nii pohjalleha tuntu jäävän. Saapa nähä saako yön ravata kusella ku tullu juotua reilusti :D Muuten jos tästä nyt jotain oireita tulee (vatsakipu, akne, finnit, naaman leveäminen) niin eikö ilmaannukkinen tässä latausjaksolla?

Jos palkkarissa on 3g kreatiinia/annos, niin kannattaako välipäiviä varten ostaa vielä erikseen kreatiinipurkki ja nappailla sen 5g/välipäivä?

Jos palkkarissa on 3g kreatiinia/annos, niin kannattaako välipäiviä varten ostaa vielä erikseen kreatiinipurkki ja nappailla sen 5g/välipäivä?

Jos sitä kreatiinia haluaa kunnolla käyttää niin joo. Siihen palkkariinkin kannattaa lisätä se pari grammaa sitä. Mulla on itelläni palkkari, missä on 3,5g kreatiinia valmiina ja lisään siihen aina vielä teelusikallisen eli n. 5g. Välipäivinä en tosin aina ota kreatiinia, mutta niitä nyt ei oo kun kaks viikossa.

Itse saan tuosta todella helposti pällin turvoksiin. Ehkä noloin moka oli aloittaa päivää ennen illallisia kavereiden kanssa. Edellisestä käyttökerrasta useampi vuosi. Now I know why... Oli tilanne, jossa olin ylpeä pöhötyksen lähtemisestä ja ajattelin, että eihän tämä nyt naamaa sen pahemmin saa nesteisiin...Epic fail. Sen päivän istuin kylmässä suihkussa hieroen naamaa peukaloiden ja etusormien välissä. Tikersin samalla itkua.

Koska olen pinnallinen palikka, en voi käyttää peruskreaa ellen tule asumaan jonkin aikaa ihmisten ulottumattomissa. "Jees nyt oon kauniissa kunnossa" vaihtui "FAIL!EiPersettiOlenGreenPeacenRannaltaTyönnettäväJokimursuJaEnVoiLaittaaSitäFeikkiHerveLegerinMekkoaPäälleJonkaValitsinJoAikaaSitten".

Eli naisilla varmaan suorittaisin testijakson ennen mitään menemisiä, joissa ei saa kuuppa pöhöttyä. Kyllä nolotti haudata naamaa jonnekin baskerin, ison huivin ja järettömien nörttilasien suojaan.

Minulla alkoi toisen päivän jälkeen. Toisaalta, olen sellainen tyyppi jolla tuo neste tulee ja lähtee nopeasti pois. Harkitsin hyvin vakavasti avunhuutoja Pakkikselle tuon edellämainitun episodin jälkeen. Mietin vaan mihin osioon ja threadiin sen olisin postannut: tyhmien kysymysten palsta, nyt vituttaa, parhaat kommentit mitä olet kuullut, repesin eli hauskoja kuvia netistä vai ...silloin teki mieli vajota maan alle (näytin kuulema Mauri Pekkarisen ja Tony Halmeen risteytykseltä). Onko sitten esim. pyruvaatti parempi minun tapauksessa - sitä en tiedä.

Tähän liittyy sellainen hassu urbaani legenda, että parin tunnin päästä ekan lataussetin ottamisesta tulin kipeäksi. Katsoin sohvalla leffaa ihan normaalisti ja sain aivastuskohtauksen. Sanoin tyypeille, että nyt muuten tulin kipeäksi. Minulla on aika hyvä itsetuntemus kivunsietokyvyn ohella (luulin kerran, että olin tullut elämäni ekan kerran siitepölyallergikoksi - menin lääkäriin, molemmissa korvissa ja poskionteloissa oli kunnon tulehdus päällä) eikä koskaan ole tullut "flunssa" kuin salama kirkkaalta taivaalta. Lopetin krean, vedin vitamiinia sekä pakasteesta himosetit marjoja ja nyt alkaa tilanne normalisoitua. Tuntuu, että tässä vaiheessa alkaa pöhö vasta poistua. Aikaa kulunut noin puolitoista viikkoa. Naispuolisena ihmisenä se ei ole kiva juttu, kun kyttään tuota pälliä kuitenkin päivittäin peilistä. Voisin kuvitella, että miespuolisetkin oliot kärsivät olomuodostani :) Ei nosta itsetuntoa näyttää Jabba The Hutilta....

Edit: typo.

Onko se muuten jees heittää se lusikalline tota kreaa noitten muitten mössöjen joukkoon?
Esim. Krea + L-Gluta + Whey?
Onko siellä liikaa settiä ja voiko olla jotain vaikutusta kehoon, esim. mennä vatsa sekaisin? :D

Testaamallahan tuo seleviää, mutta ekaa päivää tässä kreaa pistellään niin kysäistään pois! :D

Onko se muuten jees heittää se lusikalline tota kreaa noitten muitten mössöjen joukkoon?
Esim. Krea + L-Gluta + Whey?
Onko siellä liikaa settiä ja voiko olla jotain vaikutusta kehoon, esim. mennä vatsa sekaisin? :D

Testaamallahan tuo seleviää, mutta ekaa päivää tässä kreaa pistellään niin kysäistään pois! :D
Se on jees.

Kyllä täälläkin jännittyneenä ootan että turpuuako tuo pärstä :D toivottavasti ei ainakaan kovin huomattavasti. Mitään muita oireita ei ole vielä ainakaan ilmaantunut, mahaa ei ole vääntänyt eikä mitään. Illalla säikähin ku rupes rintaan vasemmalta pistään mutta taisi olla vaan eiliseltä puntilta muistoja :D Meneekö muuten kun kuurin lopettaa että se turvotus naamasta katuaa?

Itse ainakin olisin kaivanut vinkkejä siihen, että miten pian se potentiaalinen turvotus häviää.. Ymmärrän, että se on mutua, mutta öbaut...

Itse ainakin olisin kaivanut vinkkejä siihen, että miten pian se potentiaalinen turvotus häviää.. Ymmärrän, että se on mutua, mutta öbaut...

No se voi kestää pitkänkin aikaa...parikin viikkoa kai. Omaa kokemusta ei ole kun naama ei turpoa mihinkään suuntaan.

- - - Updated - - -

onko muuten saunominen kiellettyä vai selviääkö sillä että juo enemmän?

Lukis vissiin purkissa jos ei saunaan sais mennä. Ja se nyt pitäis olla selvää että juoda pitää kun käyttää kreatiinia

No se voi kestää pitkänkin aikaa...parikin viikkoa kai. Omaa kokemusta ei ole kun naama ei turpoa mihinkään suuntaan.

Voi Saatana! Ei voi mitiä :) Yritän uskotella tän ajan, että mä olen Super -jäätelö (uu-beibe, au-beibe). Tavoitteena on kasvaa niin isoksi kuinka vaan pieni tyttö voi :)

Onko krealla muute mitää aikarajaa kuinka tiheää sitä voi ottaa? kun tuossa 10 aikaan otin ensimmäisen satsin niin voinko ottaa joskus ennen 12 sen kun olen salille lähdössä. (purkissa lukee että ennen ja jälkeen salin)

Onko krealla muute mitää aikarajaa kuinka tiheää sitä voi ottaa? kun tuossa 10 aikaan otin ensimmäisen satsin niin voinko ottaa joskus ennen 12 sen kun olen salille lähdössä. (purkissa lukee että ennen ja jälkeen salin)

Oman käsityksen mukaan "tankkausvaiheessa" se nelisen kertaa päivässä otetaan niin pitäisi myös jakaa päivän valveillaoloaika noin neljään osaan.

Ja jos kuvitellaan että olet 12.00 - 00.00 aikaan hereillä, niin jakohan menee kolmen tunnin välein :) Niin tuskin on kamalan tapaturmallista ottaa kolmen tunnin välin sijasta kahden tunnin päästä :D Omasta mielestä se on parempi vaan ottaa kun olla ottamatta.
Ja tuossahan täytetään kehon krea-varastoja. Plus että se imeytyy aloittelijalla nopeasti juuri tuon tankkauksen takia (korjatkaa toki jos olen väärässä?)

Itse ainakin sohasin tänään aamulla rahkan sekaan viitisen grammaa ja töissä oisko 2-3h päästä taas samanlailla.

^^ Voit ottaa, ei ole niin tarkkaa.

Itse otan latausjaksossa aamusti klo 6.40 kun herään, koulun jälkeen varttia yli 3 ennen punttia, puntin jälkeen (2h) ja illalla siinä 9-10 aikoihin. Olen ottanut myös joskus tollaseen tiheämpään tahtiin ja mitään eroa en ole huomannut missään asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom