Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

^^ Voit ottaa, ei ole niin tarkkaa.

Itse otan latausjaksossa aamusti klo 6.40 kun herään, koulun jälkeen varttia yli 3 ennen punttia, puntin jälkeen (2h) ja illalla siinä 9-10 aikoihin. Olen ottanut myös joskus tollaseen tiheämpään tahtiin ja mitään eroa en ole huomannut missään asiassa.

Jep, paitsi jos ihan liian tiuhaan ottaa ja liikaa, nii voipi mennä aika varmasti maha sekasin :D Mutta eeei nyt tuollaisesta mene jos järki on päässä ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sellasta kysymystä että kun otin neljä viikkoo kreaa sit viikko taukoo ja sit taas lataus ja nyt pari viikkoo käyttäny, eli yvteensä 6-7viikkoo. Mulla kun on kreatiini tos palkkarissa mukana n 10g päivä niin en tiedä et kuinka tauon tekis? palkkari kestää nyt vielä jonku 3-4 viikkoo eli oisko sit ok pitää pidempi tauko? kokemuksia?

Alottelijoiden pitäis kyllä malttaa pysyä kreatiinista erossa ainakin puoli vuotta ja käyttää se aika vaikka aiheesta lukemiseen jotta tajuaa mitä se edes on ja miksi sitä käytetään ja miten. Ihmiset ilmeisesti vaan menee kauppaan ja ostaa purkin jännittävää jauhetta mistä ei tajua yhtään mitään.

Huukka: Mitä vittua? 4vk on, 1vk off, lataus.....Mikä järjestely toi nyt on, oliko purkin kyljessä tollanen ohje vai? Tuskin. Eikä viikon tauon jälkeen mitään latailuja enää tarvita.

Ny alko tauko, joten minkä mukaan määräytyy se tauon pituus (purkin kyljessä 2-4vk)? Taidan tehdä kompromissin ja pitää 3vk tauon :D Aloitetaanko käyttö taas muuten latausjaksolla jne.?

Eli ns ylläpitokautena jatkellaan? Otin tuossa aina palautusjuoman seassa (3krt viikossa) sen kun purkissa luki että lepopäivinä ei tarvitse ottaa.

Noni nyt tänään tullut fitnesistä rahti, ja mukana oli 2 kreatiini pussia, aloitetaas siitä että tuota kreatiinia otetaan 1tl 4kertaa pvssä. okei, eli onko tämä riittävää?
toinen on, voiko tätä kreatiinia vetää 2-3vko tuolla 1tl 4krt pvssä ja taukoa sen puoltoista vkoa?

vielä yksi, olen nyt sairastellut, enkä ole pääsyt käymään viikolla kuin kerran (maanantaina) salilla, kun ollut kuumeissa, niin ole pystynyt/kyennyt salille lähtemään, joten, onko tästä hyötyä (kreatiinista) vaikken ole käynytkään nyt tätä viikkoa kunnolla salilla. Nyt kuiten alkaa helpottamaan ja luulenpa että maanantaina ollaan jo sali kunnossa, joten voisinko aloittaa kuurini nyt ja lopettaa sen sitten 2-3vko kuluttua, vai onko suositeltavaa että aloittaisin kuurin kun aloitan ensviikolla tuon perus arjen salin kanssa.? kun salilla käyn niin, vedänkö välipäivinä (3välipäivää) tätä kreatiinia?

Ei ole mitään hyötyä vedellä 20g päivässä monta viikkoa, kannattaa ihan sen ohjeen mukaan ottaa. Sen ekan viikon tarkoitus on vain täytellä kreatiinivarastot nopeammin, jolloin vaikutus tulee jo latausjakson aikana. Eli se vaikutus ei ole mitenkään tehokkaampi vaikka vetäisit 100g päivässä, ylimääräinen tulee vain ulos. Ja hyvin voit aloittaa jo nyt, ei se vaikutus kuitenkaan päivässä parissa tule. Muistat vaan juoda vettä paljon. Ja kreatiinia latausjakson jälkeen joka päivä 1tl (5g), myös välipäivinä.

okei kiitos. eli tuo tankkaus on tuon noin 5pv. mutta kappas, tässä lukeekin sitten että ylläpito 65pv, 2kk? eli 2kk vedetään joka pv 1tl nassuun aamusin? Eli tää pussi ei kuseta? :P

Semmosen 6vk voi ottaa ylläpitoa ja sitten parin viikon tauko. Ohjeet ilmeisesti vähän vaihtelee, mutta tämä nyt on se yleinen tapa.

Moneskohan kerta mahtaa olla, kun tätäkin kysytään, mutta mikä sen tauon merkitys oikeen on? Mäkin oon pari kertaa pitäny sellasen muodollisen viikon tauon, mutta kunnollisia taukoja alan pitämään vasta, kun saan kuulla, että siitä on jotain hyötyä. Tai sitte ku tulee sellanen olo, et nyt on pakko kokeilla mitä käy jos oon vaikka kuukauden ilman kreatiinia.

Moneskohan kerta mahtaa olla, kun tätäkin kysytään, mutta mikä sen tauon merkitys oikeen on? Mäkin oon pari kertaa pitäny sellasen muodollisen viikon tauon, mutta kunnollisia taukoja alan pitämään vasta, kun saan kuulla, että siitä on jotain hyötyä. Tai sitte ku tulee sellanen olo, et nyt on pakko kokeilla mitä käy jos oon vaikka kuukauden ilman kreatiinia.
Kehohan tuottaa kreatiinia, mut vaan pienissä määrissä. Vedät kreatiinia, jotta sen vaikutus olis maksimaalinen ja keho saa moninkertaisen määrän suhteessa luontaisesti valmistettuun määrään. Eli kehon reseptorit tottuu kreatiiniin ja hyöty häviää. Pidät taukoa, reseptorit palautuu ja ottaa vastaan kehon omat kreatiinit/sen mitä ruuasta saat.

Tällä tavoin sen ite oon sisäistänyt, korjatkaa jos oon pahasti hakoteillä!

tilasin eräästä suomalaisesta nettikaupasta kreatiinia puolen kilon pussin kun halvalla sai (muistaakseni oli kaks pussia kympillä joten kaverin kanssa otettiin puoliksi). ongelmana on käsittääkseni useinkin kreatiinin kanssa ongelmana oleva finnien ilmaantuminen naamavärkkiin ja muuallekkin. itselläni on suht hyvä iho normaalisti, ei ainakaan mitään jättikraatereita ole koskaan, mutta nyt tuntuu kun tuota tuotetta olen käyttänyt että iho reagoi todella voimakkaasti. onko tämä siis kaikkien kreatiinimerkkien ja käyttäjien yleinen ongelma, vai voiko esim laadukkaampi (eli kalliimpi) tuote toimia paremmin? muutamat kaverit ovat sanoneet että johtuu käyttämäni kreatiinin paskasta laadusta, pitääkö paikkaansa eli onko kreatiineillä noin suuria eroja? ja onko kellään heittää sellaista suht varmaa tuotetta joka olisi laadukasta ja "finnitöntä"? ei tekisi mieli lähteä kokeilemaan sikaa säkissä ja ostaa kymmentä eri tuotetta ja merkkiä (valinnanvaraa kun on vähän helkutisti) ja sen jälkeen havaita että ns. vituiks män.. kiitos jo etukäteen!

[...] nyt tuntuu kun tuota tuotetta olen käyttänyt että iho reagoi todella voimakkaasti. onko tämä siis kaikkien kreatiinimerkkien ja käyttäjien yleinen ongelma, vai voiko esim laadukkaampi (eli kalliimpi) tuote toimia paremmin? [...] ja onko kellään heittää sellaista suht varmaa tuotetta joka olisi laadukasta ja "finnitöntä"?

Kirjoitit säikeeseen postauksen numero 2254 -- luuletko, että kysymääsi aihetta oltaisiin mahdollisesti edes sivuttu aiemmissa posteissa vai kirjoititko vain?

Edellä oleva tuntuisi olevan kovin yksilöllistä ja toiset merkit tuntuisivat toisilla toimivan tässä suhteessa paremmin. Fastin kreatiinin olen mielestäni nähnyt tässäkin threadissa mainittavan jonkun kerran nimenomaisesti siitä syystä, että sen kanssa näistä iho-onglemista olisi päästy eroon. Kannattaa vähän selailla vanhempia posteja, josko se totuus olisi siellä jossain.

Nyt rupesin itekkin käyttää kreatiinia viikko sitten, epäilyjä oli että onko hyvä boosteri, eihän tämä mikään maailmaa mullistava aine ole mutta pientä potkua löytyy :) Kysyisin että alkaako vaikuttamaan vasta parin viikon päästä vai ollaanko jo maksimi teholla?

Nyt rupesin itekkin käyttää kreatiinia viikko sitten, epäilyjä oli että onko hyvä boosteri, eihän tämä mikään maailmaa mullistava aine ole mutta pientä potkua löytyy :) Kysyisin että alkaako vaikuttamaan vasta parin viikon päästä vai ollaanko jo maksimi teholla?

Piditkö sen tankkausviikon, jolloin söit kreatiinia n. 20g päivässä? Jos pidit sen, vaikutukset ovat jo todennäköisesti lähellä maksimia. Jos et pitänyt, saattaa mennä vielä viikko tai jotain ennen ku maksimivaikutukset tulee.

Eilen alotin taas uudestaan 3kk tauon jälkeen krean ja ensimmäistä kertaa löi pakin hiukan sekasin kun alotti tankkaamaan, ei muuta kuin että paskalla sai käydä n.5 kertaa eilen :D

Piditkö sen tankkausviikon, jolloin söit kreatiinia n. 20g päivässä? Jos pidit sen, vaikutukset ovat jo todennäköisesti lähellä maksimia. Jos et pitänyt, saattaa mennä vielä viikko tai jotain ennen ku maksimivaikutukset tulee.

Joo 5 päivää söin 20g päivässä kuten käskettiin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom