Protskulle sanon sen verran, että kannattaa vakavissaan harkita pk-seutua. Ei tänne lopullisesti tarvitse muuttaa, mutta tulet tänne vuodeksi pariksi hakemaan työkokemusta ja sen jälkeen on helpompaa työpaikan hakeminen pohjoisesta. Junat, bussit ja lentokoneet kulkee, niitä minäkin olen käyttänyt ja käytän edelleen. Lähtemisen vaikeudesta on mulle turha kenenkään paasata, sillä olen muuttanut ulkomaille asti työn perässä. No myönnetään, että ei ole perhettä ja muutenkin aika omituinen höpöttäjä :D.
Heh, tästä tuli mieleen lapsuuden ystävä joka useamman vuoden koitti päästä lukemaan tv- ja elokuvatieteitä yliopistoon. Vihdoin aukesi paikka ja alkoi opiskelu. Opiskelua meni se reipas kuusi vuotta ja gradun teko edessä. Tässä kohtaa kaveri ilmeisesti sai herätyksen ja totesi, että ikinä ei oman alan töitä löydä. Loppui gradun teko ja alkoi ammattikoulu. Filmifriikkinä varmasti mielenkiintoista tutustua aiheeseen äärimmäisen syvällisesti, mutta työmarkkinoiden kannalta ei niinkään kannattava veto. Mahdollisia ammattinimikkeitä varmaan on tutkija ja kriitikko.
Entä jos on satsannut vitusti korkeatasoiseen, mutta yhteiskunnalle & yritysmaailmalle hyödyttömään koulutukseen? Tai koulutukseen jonka käyneistä on selvästi ylitarjontaa?
Heh, tästä tuli mieleen lapsuuden ystävä joka useamman vuoden koitti päästä lukemaan tv- ja elokuvatieteitä yliopistoon. Vihdoin aukesi paikka ja alkoi opiskelu. Opiskelua meni se reipas kuusi vuotta ja gradun teko edessä. Tässä kohtaa kaveri ilmeisesti sai herätyksen ja totesi, että ikinä ei oman alan töitä löydä. Loppui gradun teko ja alkoi ammattikoulu. Filmifriikkinä varmasti mielenkiintoista tutustua aiheeseen äärimmäisen syvällisesti, mutta työmarkkinoiden kannalta ei niinkään kannattava veto. Mahdollisia ammattinimikkeitä varmaan on tutkija ja kriitikko.