Kotisali

Nuo XXL:n levyt on asiallisen kokoisia 5kg levyiksi! Ja kun tilaa kuuden satseissa niin ei mene rahtikulujakaan. Piti laittaa pari satsia juuri tilaukseen että saa kivemman kokoiset levyt kässäreihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuosia on tullut lueskeltua tätä kotisali ketjua ja vinkkejä ammennettua. Tällä hetkellä autotallissa on häkki sekä suora että vinopenkki. Suoria tankoja pari, mutka tanko, trap bar ja käsipainoja 3 paria. Jalkaprässi ja talja. Rautaa eri levyinä noin 500 kiloa. Kahvakuulia jokunen. Eli kyllä tuolla tälläinen keski-ikäinen kaveri pärjää.

Nyt tarttisi raivata vähän tilaa ja siksipä olen jalkaprässiä hävittämässä pois. Kyseessä body-solidin ns. pystyprässi jonka mukana tulee 4x20 kg 25mm reiällä olevia levyjä. Kun hakee tori.fi:stä sanalla jalkaprässi niin löytyy kuvatkin

Mitä mieltä olette tuosta wrangen myymästä Body-Solid Sarja-7 -vino-/tasapenkki ?? Penkin kapasiteetiksi luvataan 450 kg mutta onnistuuko tuolla oikeasti penkkaaminen kunnolla ? Jos jollain on kokemusta kyseisestä penkistä niin toivoisin nopeata palautetta :) vai olisiko joku muu penkki parempi ?

Kysyin Kettleriltä painojen toleransseista ja vastasivat: "between the weight disks there is no tolerance. Regarding to one range the disks are 0,2-1% heavier. For example a 5 kg disk is in real 5,025kg. The weight of the disks are never lower than the declaired weight."

Eli Kannattaa ostaa noita Kettlereitä eikä megafitnessin painoja.

Tuli värkkäiltyä aikansa kuluksi tuommonen dippiteline joka laitetaan tankotelineen jalkoihin. Ihan toimivan ja tukevan tuntuinen viritelmä eikä vie juurikaan tilaa kun viskaa nurkkaan silloin kun ei tartte. Seuraavan version vois tehdä vähä loivemmilla mutkilla niin saa pari eri oteleveyttä, kapeampi pystyputkien etupuolelle ja leveämpi takapuolelle, tai toisinpäin..
_img900.jpg

Bike24 näyttää tuplanneen noiden Kettler painojen hinnat eli ei kannata sieltä enää ostaa.

Ostin viimeksi gorillasports levypainoja, niitä valurautaisia ja ne on minusta ollut hyvä laatuisia. Mulla on esim. 4 kpl 5kg kiekkoja ja olen punninnut ne. Kaikki painavat tasan 4,9kg.

Nuo gorillasportsin painot maksaa myös tuplasti enemmän kuin megafitnessin painot. Mielummin ostan puolet halvempia ja vähän isommalla toleranssilla olevia levyjä. Ostaa pari ylimääräistä 0,5kg painoa lisäsi niin saa tarvittaessa tasattua eroja.

Nuo gorillasportsin painot maksaa myös tuplasti enemmän kuin megafitnessin painot. Mielummin ostan puolet halvempia ja vähän isommalla toleranssilla olevia levyjä. Ostaa pari ylimääräistä 0,5kg painoa lisäsi niin saa tarvittaessa tasattua eroja.

Omat painot voi myös merkata, että tietää kuinka paljon jokainen niistä painaa. On totta, että gorillasports levyt maksaa enemmän, mutta en ole kokenut kalliiksi niitäkään jos yks femman levy maksaa sen 15 euroa. Ne on kuitenkin käytännössä ikuisia. Ja tosiaan ainakin mulla on käynyt niin hyvä säkä? että kaikki painot on täsmälleen saman painoisia. Mulla on myös vanhoja kettler valurautapainoja ja niissä painotoleranssi yhtä tarkka.

Paljonko tuolta megafitness storesta maksaa kuljetuskulut? Tuleeko kotiin saakka?

Eipä ole mun halppis painojen erot sataa grammaa isommat. Jos parin kiekon aiheuttama puolen kilon painoero aiheuttaa ongelmia treeneissä niin sitten on liian heikko :D

Eipä ole mun halppis painojen erot sataa grammaa isommat. Jos parin kiekon aiheuttama puolen kilon painoero aiheuttaa ongelmia treeneissä niin sitten on liian heikko :D

Heikkojahan tässä ollaan, koska vahvat miehet ei leiki millään kotikiekoilla ollenkaan! :D

Itseasiassa en ole punninnut noita kiekkoja ennen kuin näin keskustelun tässä ketjussa painojen toleransseista. Eipä ole koskaan kiinnostanut, mutta sitten näin sen postin, jossa joku kertoi painojensa heittävän 10%, joka siis tarkoittaa pahimmillaan että toisella puolella tankoa on 4kg! enemmän painoa. Se saattaa jo johtaa virheelliseen tekniikkaan ja loukkaantumisiin plus jos sattuu niin, et samat painot aina samalla puolella niin toinen puoli joutuu vähän kovempiin hommiin. :D En tiedä teistä muista mutta tolla on mulle väliä.

Mulla on noita megafitneksen halvimpia kumitettuja kiekkoja ja toleranssit ovat olleet 1-2 prosenttia ylöspäin lukuunottamatta yhtä 5 kilon kiekkoa joka on noin 1% alle. Samaten niiden halvat bumber-kiekot oli aavistuksen raskaampia, kuin ilmoitetut painot olivat. Oli pakko punnita kaikki, että tietää mitä nostaa. Kai noiden paino on aika helppo vakioida valmistuksessa.

Mikä noissa levypainotelineissä oikein maksaa? Esim. tuollainen "kampateline" lattialle johon mahtuu n. 6 kiekkoa, maksaa yli 200€...

Ainakaan halvempaan en ole törmännyt ja tuollaisia tarvitsisin 2 kpl.

Minkäslaisia pohjetreenejä teette kotioloissa? Itse en ole keksinyt mitään oikein hyvää pohjeharjoitusta.
On vain räkki, tanko ja käsipainoja. Jonkinlaisen "pohjelaudan" ajattelin tehdä lankuista, ongelmana on lähinnä se, miten pysyä pystyssä pohjeliikkeen aikana - pitäisiköhän liu'uttaa selkää räkkiä pitkin vai miten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom