Kotisali

Halvalla ei yleensä saa hyvää... Yritin löytää kultaisen keskitien ja ostin vähän aikaa sitten tämmöisen taljan kanssa Sport-Trade Finland / Bodycraft Nordic Oy / Voimateline F430 (pakettihinta taljan kanssa: Sport-Trade Finland / Bodycraft Nordic Oy / Voimateline F430 + Ylä-/alatalja F431 )

Mielestäni kohtalaisen tukeva, hinta/laatusuhde lienee OK – ei aivan rimpula eikä silti kovin kallis. Kokoamisohjeet oli vain vähän paremmat kuin pelkkä räjäytyskuva, mutta huolellisesti tekemällä ja vähän funtsimalla sen sain kasaan. 25mm reijällä olevia painolevyjäkin oli ennestään iso kasa, joten en ottanut kallista painopakkaa.
Tuolla saan nyt tehtyä kunnolla kyykyt, penkkipunnerrukset ja taljahommelit (tosin jos pitää vetää ylätaljaa isoilla painoilla joutuu keksiä miten laittaa itsensä kiinni niin ettei ukko nouse ilmaan. Leukojakin voi vetää.
Kannattaa muistaa että taljan kanssa räkki tulee ulos seinästä jotain 160+ cm.
Näyttää aika hyvältä kokonaisuudelta. Mietin tässä, että jos vanhempien vajaan moista. Työputkien salireissut maksaa niin helvetisti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä luulen kans, että tällanen kapeempi räkki veis vähemmän tilaa.

Toi huone on vähän hankala kun sen koko on 3m x 4,5m. kahdella seinällä on oviaukko josta täytyy päästä kulkemaan. Huoneella ei muuta käyttöä. Kyllä sinne toi räkkikin mahtuu mutta mitään rimpulaa ei viitti kyllä ostaa ja rahaa on tällähetkellä rajallisesti käytössä. Treenaillu olen vasta muutaman kuukauden pitkästä aikaa mutta kokoa on 2m ja 115kg
Jotain täytyy keksiä. rupee kyykkyjen tekeminen oleen hankalaa ilman mitään telinettä, toi nykyinen penkkikin on melko hepponen. Lisäksi jotkut painotelineet tarttis hankkia/tehdä.

Halvalla ei yleensä saa hyvää... Yritin löytää kultaisen keskitien ja ostin vähän aikaa sitten tämmöisen taljan kanssa Sport-Trade Finland / Bodycraft Nordic Oy / Voimateline F430 (pakettihinta taljan kanssa: Sport-Trade Finland / Bodycraft Nordic Oy / Voimateline F430 + Ylä-/alatalja F431 )

Mielestäni kohtalaisen tukeva, hinta/laatusuhde lienee OK – ei aivan rimpula eikä silti kovin kallis. Kokoamisohjeet oli vain vähän paremmat kuin pelkkä räjäytyskuva, mutta huolellisesti tekemällä ja vähän funtsimalla sen sain kasaan. 25mm reijällä olevia painolevyjäkin oli ennestään iso kasa, joten en ottanut kallista painopakkaa.
Tuolla saan nyt tehtyä kunnolla kyykyt, penkkipunnerrukset ja taljahommelit (tosin jos pitää vetää ylätaljaa isoilla painoilla joutuu keksiä miten laittaa itsensä kiinni niin ettei ukko nouse ilmaan. Leukojakin voi vetää.
Kannattaa muistaa että taljan kanssa räkki tulee ulos seinästä jotain 160+ cm.

Tuo on pätevä laite.

Ylätaljaa tehdessä penkillä pysymiseen sellainen vinkki että itselläni on dippikahvat mitkä saa turvarautoihin kiinnin molemmin puolin haluamalleen korkeudelle. Päälle pätkä sopivan kokoista putkieristettä (metrin pätkissä rautakaupasta).

Tuli kotisaliin vipinää kun tilasin voimistelurenkaat(.fi) ja laitoin räkkiin kiinni, miksen aikaisemmin tajunnut hommata - mieletön tuntuma dipeissä ja punnerruksissa.

Mistäs päin olet ja paljon tangolla ja häkillä hintaa/merkki?

Tampereen suunnalta löytyy romut.
Häkki on wrangen, ollut käytössä muutaman hassun kuukauden. 420kg siellä luvattiin kestämään. Voin kiskasta kuvan tonne liitteeks. Tankojen merkistä ei hajua, tully Duken noissa levyseteissä mukana, mutta täysmittasia laakeroituja 480kg tankoja.

Mitä levypainoja löytyy ja myytkö euron kilo hintaan?

Duken painoja on 2settiä, toisessa 20 ja 15 kilosissa kumipinnote. Noi Duket saa 1,5e kilo ja sit mulla on jotain merkittömiä sekalaisia painoja, niin ne saa eurolla pois. On yks pari 20kilosia, 2paria 22,5kg ja jotku piraatti Leokot, jotka painaa about 27,5kg

dy5ugety.jpg

Juuri se, että ne halvemmat kiekot heittää painon puolesta +/- 500g, sekä niiden 50mm reikä on lähes aina hieman kieroon porattu. Näin kaikissa noissa halvemmissa kiekoissa, mitä minulla on (2x5kg-2x10kg-6x15kg). Joutaisivat kaatopaikalle, jos minulta kysytään.
Eihän nuo metalliset paremmat kiekot ole kuin 30senttiä/kilo kalliimpia, kuin ne halvimmat (1,6 eur -> 1,9 eur). Minä jos ostan lisää kiekkoja, hankin vastaisuudessa vain näitä, tai vastaavia: Barbarian-Line Logo-Gripper gummierte Hantelscheiben - 50 mm - Megafitness-Shop
Myös nämä ovat hyvälaatuisia, ainoastaan liian paksuja 10kg ja pienemmissä kiekoissa:Hantelscheiben Gummi-Gripper - 50 mm - schwarz - Megafitness-Shop
Tuo nimenomainen laakeroitu käsipainotanko on MIELESTÄNI juuri sen tuplasti parempi, mitä tulee laatuun ja käyttöön.
Toki jokainen ostaa mitä haluaa. Itse en vaan enää jaksa pihdata metsästäen niitä halvimpia rojuja nurkkiin.

Kysyin onko noilla halvimmilla rautaisilla ja Barbarian painoilla toleranssieroja painossa ja vastasivat: "We tell you that they are no difference between the weight tolerance of the following products". Eli halvimpia kannattaa ilmeisesti ostaa.

Kysyin onko noilla halvimmilla rautaisilla ja Barbarian painoilla toleranssieroja painossa ja vastasivat: "We tell you that they are no difference between the weight tolerance of the following products". Eli halvimpia kannattaa ilmeisesti ostaa.
Voihan ne olla parempia nykyään, kuin mitä 2008 minulle lähetetyt.

Siis oikeastiko +/- 10% ??? :o
Eli 20kg kiekko toisella puolella tankoa voisi pahimmillaan painaa 18kg ja toisella puolella 22kg...?

Niin ne vastasivat kun kysyin noille rautapainoille toleranssia (halvimmat ja Barbarian): "The plates aren't 100% accurate in weight. Tolerances up to 10% are possible.".

Kysyin tästä valmiista setistä että voiko toinen sitten painaa 27kg ja toinen 33kg niin vastasivat: "if If you order the sets maybe not all the plates are exactly the same.".

Eli aika tuuria taitaa olla minkäpainoisia levyjä tulee.

Hahah 10%. Ihan naurettava toleranssi. Ihan peruspainoissakin se toleranssi pitäisi olla luokkaa 2% kuten voimaharjoittelun ja Strength Shopin myymässä valurautapainossa. Kisapainoissa se on sitten 0,05 - 0,1 %. On muuten ruenneet nuo kaksi kauppaa myymään samoja tuotteita. Aivan erilaisilla hinnoilla kylläkin. Samat levypainot +40 % ja sama Bow Bar minkä itse ostin Strength Shopista 2,5 kertaisella hinnalla. :eek:

Onkos mitään muuta verkkokauppaa josta saisi samaan hintaan 30mm painoja ja tankoja? Siis painoja joissa olisi tuo 2% toleranssi.

Iteltä löytyy kärkkäisen 140kg levytenkosetti ja siinä toinen 15kg levy painaa tasan 16kg. Tangossakin toleranssit päin persettä kun yksi vitosista ei mene kuin toiselle puolelle tankoa. Toinen pää on myös painavempi. Ihan hyvin niillä on kuitenkin nostellut. Punnitsin kaikki painot ja merkkasin tarkan lukeman levyn kylkeen niin saa suurinpirtein saman verran rautaa kummallekkin puolelle.

Onko kellään kokemusta näiden Kettler merkkisten painojen toleransseista? Niitä saisi ihan samaan hintaan kuin näitä valmiita 30kg käsipainoja megafitnessistä. Eli tuolta bike24:stä tilaisi 60kg:n edestä levyjä ja tangot vaikka sitten täältä. Hintaa kahdelle parille (4x30kg + tangot) tulisi 265€ mikä on eurolleen saman verran mitä kaksi paria megafitnessin 30kg käsipainoa maksaisi postikuluineen.

Oletko katsonut xxl.fi tarjonnan noista painoista? Vai onko pakko olla juuri 30mm eikä 25mm kelpaa?

Onko niiden painojen pakko olla noita metallisia? Itselläni on semmoisia muovisia kiekkoja muutamia metallisten lisäksi missä on kai jotain betonia tai vastaavaa sisällä ja niitä saisi aika halvalla. Eivät toki kestä jos tapana on heitellä niitä.
Niiden painot on ainakin aika tarkasti pitänyt paikkansa mitä olen niitä itse punninnut. 10kg näyttää vaaa:lla punnittuna 10,1kg. Saksasta ainakin jago24.de saa halvalla.

XXL:n painot maksais 55€ enemmän eikä tuolla näkyny 25mm tankoja noille painoille.

Muovisetkin kyllä käy. Metalliset on vaan puolet halvempia. Tuolla jago24.de:ssä ei ollut kuin 15kg käsipainoja.

XXL:n painot maksais 55€ enemmän eikä tuolla näkyny 25mm tankoja noille painoille.

Muovisetkin kyllä käy. Metalliset on vaan puolet halvempia. Tuolla jago24.de:ssä ei ollut kuin 15kg käsipainoja.

2x20kg on isoin käsipainosetti mitä tuolta valmiina löytyy physionics® HSTA28 Dumbbell Weights Set 40kg Jago24 online shop | furnishing ideas - garden & pet supplies | jago24.de/
Siihen sitten lisäksi physionics® HSTA18 2x Weight Discs 10kg Jago24 online shop | furnishing ideas - garden & pet supplies | jago24.de/ hintaan kuuluu 2x10kg kiekkoa. 5kg kiekot erikseen näyttäisi olevan loppuneet.
Jostain syystä kaikki tavarat ei suoraan näy tuolla vaan haulla erikseen pitää hakea. Kerran olen tuolta tilannut ja viikossa tuli kotiin. Vaikka sivuilla ei asiasta erikseen mainita niin tuolta löytyy suomenkielinen asiakaspalvelu myös.

En ostaisi ainakaan käsipainoihin mitään "vinyylipainoja", kiekot kun on naurettavan ison kokoisia (Tuossakin setissä 5kg levyt 26,5cm * 4,5 cm), alkaavat helposti haittaamaan treeniä. Ovat myös niin paksuja, ettei pitkäänkään tankoon paljoa mahdu. Käsipainoissa ainakin suosisin joko kokometallisia tai kumitettuja levyjä.

edit: vertailuksi: XXL:n 5kg rautalevyt ovat halkaisijaltaan n. 21,5cm ja paksuudeltaan n. 3cm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom