Kotisali

Tanko on mielestäni ainoa kotigymikampe, mitä ei kannata teettää eikä itse rueta säätämään, ainakaan laakeroitua. Markkinoilla on tankoja niin hyvä valikoima erilaisia ja eri hintaisia, että ihan turha rueta säätämään itse, senkun ostaa tai tilaa valmiin. Painolevyt, reenitelineet ja laitteet ovat sitten eri asia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
100-200e haarukkaan saa 300kg kestävän tangon, joten ei ole kovin tarkoituksenmukaista lähteä semmoista itse tekemään. Räkki esimerkiksi on vähän eri asia, kotikutoisen saa alle sataan euroon, tehdasvalmisteinen kustantaa lähemmäs tonnin.

Jep. Itellä on tosiaan toinen tanko käytettynä ostettu Texas powerlifting bar, josta oli kai pinnoihin tiputtamalla ns. jännitys pois. Mutta silläkin on noin 200kg maastanostettu ongelmitta. Toiseksi tangoksi hain tuliterän Leokon voimanostotangon Vehmaisten toimipisteeltä Tampereelta ihan itse. Noilla pärjää kivasti. :D (vaikka olisi kiva, kun olisi käyrätanko potailuhulluutta, eli hauiskääntöä ja ranskiksia varten ja heksatanko ja ehkä myös safety squat bar ja ja ja...)

http://www.gorillasports.fi/1000013...ma-ja-108kg-valurautainen-levypainosarja.html

Tekeekö tollasella jotain, ainakin näin aluksi? Oon vasta alottelemassa salilla käyntiä ja tolla varmaan pääsis hyvin alkuun..? :confused:

Suosittelen. Mulla on ollut tuollainen nyt yli puoli vuotta kämpillä. Hyvin on toiminut. Pientä totuttelua vaati esim. penkkipunnerruksessa kun teline on "käsien välissä". Jos tilaat niin tilaa samantien lisää painoja.

Saa mutta ei ole kovin hääviä laittaa jotain mave rautoja laakeroimattomaan 30 mm tankoon. Luulisin, en ole kokeillut :)

Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa tuolla 30mm tangolla (mave, rive, penkki, jne). En huomaa mitää eroa verrattuna 50mm tankoon.

Mitä kaikkea tuolla trap barilla voi tehdä paremmin kuin normi tangolla? Maastaveto tuntuu varmasti erilaiselta, mutta missä muissa liikkeissa se toimii hyvin?

Mitä kaikkea tuolla trap barilla voi tehdä paremmin kuin normi tangolla? Maastaveto tuntuu varmasti erilaiselta, mutta missä muissa liikkeissa se toimii hyvin?

Ite vielä aika untuvikko härpäkkeen kanssa, mutta treeniviikolla tulee tehtyä seuraavaa: selkään mave yläkahvoista, kohautukset (tässä aivan lyömätön), soutu yläkahvoista (vähän hankala mutta toi finisherinä leukojen/inverted rowin perään) - jaloille mave alakahvoista sekä korokkeelta, vastaa syväkyykkyä kunhan pitää huolen että veto lähtee jaloista, pohjenousu tasalta tai pieneltä korokkeelta, tekee todella höpöä kun ei tarvitse keskittyä muuhun kuin nostamiseen. Kesällä mukaan tulee farmarikävely kun sisällä ei yllättäen mahdu.

Mavet sai aloittaa ihan alusta ja hioa tekniikkaa, normitangolla tulee nojattua taakse tankoa muniin, trap barilla se ei mitenkään onnistu vaan veto pitäisi mennä suoraan ylös kuin hissi. Mulla oli todella vaikeuksia pitää ryhti kunnossa suoralla tangolla edes keskiromuilla; trap barilla ei videossa näkynyt ongelmia isommillakaan romuilla.

Jotkut tekee näillä dippejäkin mutta se näytti lähinnä naurettavalta...

Ite ajattelin lähinnä maastanostoa heksatangolla tehdä, en mitään muuta. Mutta saa nyt nähdä, milloin (jos koskaan) semmoisen hankintaan olisi mahkuja.

Ajattelin juuri laittaa tuollaisen + muita härpäkkeitä tilaukseen. Rahtikulujen kysely on just sisällä. Käsittääkseni lukemani perusteella oikein bueno. Vertailukohta lähinnä Body Craftin vastaava setti.

Mun kotisalilla on kahvakuulia aina 32kg asti,sit on 2 museo käsipainoa, semmosia mitä näkee vanhoissa piirretyissä, nää on 5kg ja sit on 80-luvun kuntopyörä, tarkotus ois hommata 30kg säädettävä käsi paino ja parit 20,24,32 pallolle tulevaisuudessa ja ai niin oma roppa myös mukana, salilla teen sit mavet ja penat ja kyykyt

Oma vedos aiheesta.

gym1-1024x678.jpg

Mitäspäs olette mieltä noista säädettävistä kahvakuulista, itselläni kun on mietinnässä että hankkisi sellaisen kotisalille, kun tuota tilaakaan nyt ei niin kauhian paljon ole loppujen lopuksi :)

Mistähän sitä sais semmosen leuanvetotangon, mikä ei tulis oviaukkoon vaan kiinnitettäis seinään tai kattoon? Eikä tarvis olla ees mikään helvetin kallis malli.. ja se kiinnitysleveys sais olla myös tiedossa koska kyprokkiseinät..

Meillä on himassa vähän tän tyylinen mut paljon vanhempi kuntokeskus, painoja tais olla sataan asti. Melko kehno kuitenkin ei tunnu samalla tavalla liikkeet kun vertaa salin kamoihin.
DF_8500_MULTIGYM_KUNTOKESKUS.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom