ljp sanoi:Kerros vähän millalailla ne on paskana ? Itsellä iski hyppääjänpolvi (polvijänteen tulehdus) kumpaankin polveen liiallisen treenin (ja liian vähäisen levon) seurauksena.
Mitenkähän se OFFTOPIC -hymiön saisi? Tässä tarvisi
Minkälaisia oireita tuohon jännetulehdukseen liittyi? Oma tilanteeni on sellainen, että polvet (lähinnä vasen) ovat narisseet noin vuoden ajan. Tämä sen jälkeen, kun olin treenaillut jonkin viikon räjähtävää kyykkyä ja muutenkin painanut jaloilla isommilla painoilla kun aiemmin. Vaikeita kipuja ei oikein ole ollut, mutta aina kun olen yrittänyt varovasti päästä kiinni jalkatreeneihin niin polvi on jonkin viikon perästä kipeytynyt - aavistus kipua harjoitellessa ja jonkin verran lepojuilimistakin. Kipu ei sinänsä estäisi harjoittelua mutta pelkään, että tilanne pahenee.
Kolme sarjaa lihasryhmää kohti ja aika suurilla painoilla on tullut tehtyä (ei kuitenkaan ihan failureen asti). 12, 8, 5 toiston sarjoilla olen vetänyt viimeisen syklin (vitoset siis vielä tekemättä), ja on tuntunut sopivan minulle paremmin kuin nuo 15, 10, 5-sarjat. Ylikuntoa en ole kolkutellut edes tuollaisella 1800 kcal dieetillä (nykyään 2500 kcal). Toinen vaihtoehto olisi tehdä kaksi kertaa päivässä am-pm splitillä, mutta tuo ei tällä hetkellä onnistu, joten ajattelin tehdä yläkroppa-alakroppa jaolla eli ma, ke, pe yläkroppa, ti, to, la alakroppa. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta tai kenties jostain muusta jaosta? Veto-työntö on tietenkin toinen mahdollisuus, mutta siinäkin saa olla todella tarkkana, ettei tule treenanneeksi samoja lihoja epäsuorasti joka päivä. Alakropalle ei tule kuitenkaan kuin 3 liikettä (kyykky, reisiojennus ja sjmv) ja 5 sarjaa tällä hetkellä, joten siihen voi pohjeliikkeitä ym. vielä kehitellä. Yläkroppa saa kyytiä seuraavasti: