Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JMP75 sanoi:2. Kiinnostaisi myös tietää, että miten ihmisillä on sujuneet nuo 1 x 5-sarjat. Omasta mielestäni tuntuu äkkiseltään aika karsealta lähteä tekemään vaikkapa jalkaprässiä tahikka mavea max 1 x 5 vaikka kuinka lämmittelisi? Eikö kenellekään (miten tämäkin pitäisi spellata...) ole tullut vammoja?
Pelkkä 15 toistojen hinkkaaminen parantaa voimakestävyyttä ja hitaat solut saa kyytiä. Hankalaa pelkästään tuollaisella treenillä on kehittyä.JMP75 sanoi:1. Miten asiantuntijoiden mielestä treenin tehoon vaikuttaisi sellainen, että jalkaliikkeissä pysyteltäisiin koko ajan toistoissa 15 tienoilla ja itse asiassa treeni olisi hyvinkin kevyttä. Polveni ovat hieman olleet vaikeina eivätkä oikein kestä kunnon harjoittelua. Vaikuttaako tämä sitten koko kehon hormonituotantoon tms. niin, ettei toivottua harjoitusvaikutusta saada? Entäpä jos joudun jättämään jalat kokonaan pois treeneistä? Mites vaikuttaa? Ajattelin sitten lähinnä kuntopyörää hinkata, etteivät vallan kuihtuisi...
Tee sarjat hitaalla alaslaskulla (5 sekuntia tms.) ja räjähtävällä ylöstuonnilla. Aloituspainot vitosiin ovat varmasti samaa luokkaa kun millä nyt nylkytät kymppejä.2. Kiinnostaisi myös tietää, että miten ihmisillä on sujuneet nuo 1 x 5-sarjat. Omasta mielestäni tuntuu äkkiseltään aika karsealta lähteä tekemään vaikkapa jalkaprässiä tahikka mavea max 1 x 5 vaikka kuinka lämmittelisi? Eikö kenellekään (miten tämäkin pitäisi spellata...) ole tullut vammoja?
JMP75 sanoi:Mielenkiinnolla olen lueskellut tästä HST-metodista - nyt olisi muutamia kysymyksiä.
1. Miten asiantuntijoiden mielestä treenin tehoon vaikuttaisi sellainen, että jalkaliikkeissä pysyteltäisiin koko ajan toistoissa 15 tienoilla ja itse asiassa treeni olisi hyvinkin kevyttä. Polveni ovat hieman olleet vaikeina eivätkä oikein kestä kunnon harjoittelua. Vaikuttaako tämä sitten koko kehon hormonituotantoon tms. niin, ettei toivottua harjoitusvaikutusta saada? Entäpä jos joudun jättämään jalat kokonaan pois treeneistä? Mites vaikuttaa? Ajattelin sitten lähinnä kuntopyörää hinkata, etteivät vallan kuihtuisi...
Kestääkö nuo polvet 12x sarjoja? Kyllä noilla pitemmilläkin sarjoilla kehittyy jonkin verran varsinkin HST:llä, jossa rasitusta tulee usein ja (mahdollisesti) sarjapainoja nostetaan joka sykliin (polvien ehdoilla tietenkin). Ei noita sarjoja kuitenkaan välttämättä täydy vetää finaaliin asti.
JMP75 sanoi:1. Miten asiantuntijoiden mielestä treenin tehoon vaikuttaisi sellainen, että jalkaliikkeissä pysyteltäisiin koko ajan toistoissa 15 tienoilla ja itse asiassa treeni olisi hyvinkin kevyttä. Polveni ovat hieman olleet vaikeina eivätkä oikein kestä kunnon harjoittelua. Vaikuttaako tämä sitten koko kehon hormonituotantoon tms. niin, ettei toivottua harjoitusvaikutusta saada? Entäpä jos joudun jättämään jalat kokonaan pois treeneistä? Mites vaikuttaa? Ajattelin sitten lähinnä kuntopyörää hinkata, etteivät vallan kuihtuisi...
Oon tehny noin vuoden joka kerta 3*4-12(paitsi penkki,jolle on oma ohjelma erikseen) joillekki lihas ryhmille tulee enemänkin entä 3sarjaa per treeni kerta(esim,maanantaina selälle 5sarjaa).hyvin toimii, alussa oli palautumisen kans ongelmia muttei oo enään.Normaali hst:ta en oo ikinä tehnytkään vaan aina tällä omalla tyylillä ja tuun niin kauan tekeen ku kehitystä tulee ja loppua ei ainakaan toistaiseksi näy.Ennen tätä "omasovellus"hst:ta tuli treenattua perinteisillä ohjelmilla useita vuosia, mutta verrattuna niihin tää toimii kyllä tosi mukavasti meikäläisellä.patouski sanoi:En viitsi koko ketjua lukea läpi, mutta onko kukaan kokeillut treenata koko kroppaa 3x viikossa, mutta ei HST:n mukaisesti vaan esimerkiksi tuolla 2x10-setillä jatkuvasti? Mitenköhän mahtaisi vaikuttaa tähän normaaliin käytäntöön nähden?
Counani sanoi:Olen tähän asti tehnyt vatsat välipäivinä pari kertaa viikossa seuraavalla setillä:
Voimapyörä polvillaan: 22x, 20x, 18x, 16x
Jalkojen noston penkin päässä istuen: 22x, 20x, 18x
Oletettavasti tuo voimapyörä ottaa koko ylävartaloon jonkin verran, koska (ainakin näin dieetillä) ojentajat, rinta ja takaolkapäät tuntuvat väsyneiltä seuraavan päivän treenissä. Miten olette itse vatsat tehneet tuolla HST-kierrolla. Ajattelin siirtää tuon voimapyörän salitreenin viimeiseksi liikkeeksi ja tekisin nuo jalkojen nostot + jonkin lisäliikkeen välipäivinä. Näin saisi yläkroppa olla välipäivät rauhassa. Saisi vatsakin kyytiä useammin, eikä niin paljoa kerralla. Ongelma on, ainakin minulla, että alaselkä ei tahdo pysyä voimapyöräliikkeessä enää kuosissa tuon SJMV:n jälkeen vaikka teenkin tuon jo toisena liikkeenä. Toisin sanoen alaselkä väsyy ennen vatsaa.
Pentele sanoi:Itse olen treenannut suunnilleen samanlaisella setillä kuin sinä, tosin vain kerran viikossa. Sekin riitti alaselälle. Päädyin vähentämään voimapyöräsarjoja ja tekemään koko vatsatreenin ilman taukoja. Kerta viikossa on kyllä mulle se maksimi... Voimapyörän kanssa taistellessa tulee se vatsa niin kipeäksi, että se haittaa jo muita treenejä, joten aina parillisilla viikoilla(rankat viikot) olen treenannut vatsoja keveämmin.
Counani sanoi:Ootko huomannut samanlaista väsymystä yläkropassa seuraavana päivänä kun minä, jos on treenipäivä? Rankka liike tuo voimapyörä joka tapauksessa on.
Kuulostaa kovasti vanhanajan voimanostosysteemeiltä. Jos sulla on ideana threadin otsikon mukainen systeemi, niin "nii paljon kun menee" ei ole hyvä idea: treeneistä ei ehdi palautua jos joka kerta tekee sarjat loppuun.ljm sanoi:Nike, kelailin semmosta modifikaatiota, että alottaisi 50% 1rm maksimipainosta, ja tekisi sillä nii paljon kun menee nätisti tehtynä, sitten lisäisi painoa joka treenissä kunnes päästään ennenpitkää lähelle sitä 1rmää, mutta pidetään toistot jossain ainakin viidessä ja jatketaan niin kauan kun pystyy laittaan lisää painoo, sitten esim sama alusta tai joku muu ohjelma. Miltä kuulostaisi?
Ei se mitään haittaa, vaikka painot ois samat pari treeniä putkeen.Nike sanoi:Ite vedän vaan pohkeille tällä hetkellä tolleen, niissä kun on aika mahdotonta saada väännettyä 2 viikon jaksoja 1 jalan pohjenousuilla, lisäykset on muuten niin pientä luokkaa.
Ehtii palautua.Dopey sanoi:Kuulostaa kovasti vanhanajan voimanostosysteemeiltä. Jos sulla on ideana threadin otsikon mukainen systeemi, niin "nii paljon kun menee" ei ole hyvä idea: treeneistä ei ehdi palautua jos joka kerta tekee sarjat loppuun.