Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ljp sanoi:
Kerros vähän millalailla ne on paskana ? Itsellä iski hyppääjänpolvi (polvijänteen tulehdus) kumpaankin polveen liiallisen treenin (ja liian vähäisen levon) seurauksena.

Mitenkähän se OFFTOPIC -hymiön saisi? Tässä tarvisi

Minkälaisia oireita tuohon jännetulehdukseen liittyi? Oma tilanteeni on sellainen, että polvet (lähinnä vasen) ovat narisseet noin vuoden ajan. Tämä sen jälkeen, kun olin treenaillut jonkin viikon räjähtävää kyykkyä ja muutenkin painanut jaloilla isommilla painoilla kun aiemmin. Vaikeita kipuja ei oikein ole ollut, mutta aina kun olen yrittänyt varovasti päästä kiinni jalkatreeneihin niin polvi on jonkin viikon perästä kipeytynyt - aavistus kipua harjoitellessa ja jonkin verran lepojuilimistakin. Kipu ei sinänsä estäisi harjoittelua mutta pelkään, että tilanne pahenee.

Juoppo sanoi:
Itse aloitin juuri neljännen HST-kierron, kolme enkaa reeniä vasta takana. Mielenkiintoiseksi homman tekee se, että nyt painetaan koko ohjelma läpi miinuskaloreilla. Jännityksellä odottelen jaksaako kroppa loppuun asti, vai iskevätkö ylikunto-oireet päälle...
Nonnih, olihan taas kuningasidea... :( Ennen tuota kiertoa pidetty SD oli flunssan aiheuttama, joten lähtökohdat olivat enemmän kuin kohdallaan.

Reeni kulki ruokavalioon nähden ihan kohtalaisesti, mutta oli harvinaisen vastemmielistä. Mikään ruumiinosa ei osoittanut pettämisen merkkejä, mutta kovat 15 toiston sarjat vetivät miehestä todella mehut pois. Reenin numero 10 jälkeen (10 sarjat, neljäs reeni) pamahti päälle flunssaoireet. Normaalisti mun kroppa antaa selkeät varoitusmerkit ensin (kurkku karhea tms), mutta tällä kertaa flunssaoireet iskivät päälle kerralla. Pari päivää lepoa, ja nyt kaikki oireet ovat poissa. Yllättävää ja positiivista. Vaan enpä taida tuota ohjelmaa jatkaa, vaan totean kylmästi "jako kolmeen, kiitos".

Painoa lähti SD:n aikana 2 kiloa (eli ylimääräiset nesteet) ja reilun kolmen diettiHST -viikon aikana 3 kg lisää. Kiristymistä tapahtui peilin mukaan selkeästi. Eli tällä osastolla ollaan sentään päästy hyvään vauhtiin.

Dopey sanoi:
Ei se mitään haittaa, vaikka painot ois samat pari treeniä putkeen.

Joo, kyllä mä sen tiesin, oonkin tehnyt noin lähes aina joka liikkeessä. Mutta ajattelin että jos vetäisi syklin läpi ilman että päättää mitään 15-10-5 toistosysteemejä. Joka (toiseen) treeniin lisäisi painoa ja jättäisi vaikka 1-3 toistoa varaa joka sarjassa. Ja joskus voisi ottaa sitten sen "all-out" -treenin jos on pakko.

neutraali sanoi:
Ehtii palautua.
Jos sun kroppa palautuu ok 3x viikossa loppuun asti viedyistä koko kropan treeneistä niin ei voi kuin onnitella.

Uskomatonta, mutta totta.Joskus kun tulee pidempiä taukoja esim sairastumisien takia niin sen jälkeen on todellisia ongelmia palautumisen kans(2 ekana viikkona), mutta kyllä se siitä sitten taas lähtee pikkuhiljaa hyvin meneen ku kroppa tottuu rääkkiin.

neutraali sanoi:
Uskomatonta, mutta totta.
Ei se uskomatonta ole, onnittelut on silti paikallaan työkapasiteetin tilasta. Jenkkilässä yks salituttu veti natikkana nelijakoista systeemiä, treenit pari tuntia ja suurin osa sarjoista loppuun ja pakkotoistoja vielä päälle. Kyselin lepopäivien määrästä ja kuulemma niitä tuli väkisin pidettyä pari vuodessa.

Dopey sanoi:
Ei se uskomatonta ole, onnittelut on silti paikallaan työkapasiteetin tilasta. Jenkkilässä yks salituttu veti natikkana nelijakoista systeemiä, treenit pari tuntia ja suurin osa sarjoista loppuun ja pakkotoistoja vielä päälle. Kyselin lepopäivien määrästä ja kuulemma niitä tuli väkisin pidettyä pari vuodessa.
No huh huh, olikos tuttavasi hyvässä kunnossa.

neutraali sanoi:
No huh huh, olikos tuttavasi hyvässä kunnossa.
175cm, 100kg, rp 5-6 silmämääräisesti arvioiden. Kävi tuona aikana pari kertaa natikkakisoissa pokkaamassa voittopokaalin ilman dieettiä.

Aaaargh...Hyvin meni neljä viikkoa ja sitten tänään petti :curs:
Tämän threadin yleisessä huumassa ja omaan paikalleen jumiutumiseen kyllästyneenä lähdin mukaan HST-ilotteluun. Homma lähti kulkemaan yllättävänkin hyvin: kaikki, varsinkin 15:sta sattuivat ja :urjo: :vät, mutta homma kulki yllättävänkin hyvin ja varsinkin voimatasot tuntuivat koko ajan yllättävän positiivisesti - painoja sai jatkuvasti lisäillä enemmän kuin olin alkuun suunnitellut.
Tänään sitten ahneus kostautui ja homma taisi mennä reisille: menossa viimeinen kerta kymppejä, mieli täynnä onnea ja iloa maanantaina odottavasta vitosille siirtymisestä. Menossa toinen sarja vinopenkkiä käsipainoilla, kymmenes toisto, paino todella horjuvasti ylös (tekniikka lähti pettämään) ja naps -ääni etuolkapäästä, helvetillinen kipu ja paino tipahtaa suoraan kädestä maahan. Eli vasen etuolkapää päätti hajota ihan kunnolla. En tiedä urheiluvammoista niin paljon, että tietäisin vamman tarkemman laadun; se riittää, että etuolkapäähän sattuu niin pirusti ja siihen on ilmestynyt söpö mustelma... Ja käsi ei nouse suoraan edestä kuin leuan tasolle ja siihenkin saakka vedet silmistä valuen :itku:
...No, huomenna tietää varmaan paremmin kivun ja liikkuvuuden todellisen laadun, mutta nyt ainakin tuntuu, että pakkolepoa on edessä ja ensi viikon vitoshuuma jää kokematta :wall: ...ttu tätä mun säkää, ensimmäinen kunnon vamma punttihommassa ja just näin mielenkiintoiseen ja hyvään vaiheeseen...

Mitä mieltä muuten olette, jos aina tuollaisen syklin jonkun kolmanneksen viimeisenä päivänä(eli 15, 10 tai 5 toiston viimeisenä, "maksimipäivänä") tuntuu sen viimeisen
toiston jälkeen ettei maksimi tullutkaan vastaan esim. voimien parannuttua sitten
testauksen(tai virhearvioinnin, varmaan yleisempi syy, itse esim. jouduin arvioimaan osan, mikä ei tietenkään ole suotavaa), ja vielä menisi 1-3 toistoa, niin vedetäänkö ne ylimääräiset vai jätetänkö siihen "sovittuun" määrään? Tarkoitushan olisi ilmeisesti vetää itsensä aika piippuun?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IMO niillä muutamalla toistolla ei ole suurta merkitystä, itse vedin maksimitreeneissä tappiin koska seuraavat treenit oli taas kevyitä.

Ne on enemmän merkkejä siitä paljonko kärsii lisätä maksimeihin seuraavaan kiertoon. Jos jää kunnolla (luokkaa kolme+) toistoja varastoon niin voi naksauttaa maksimeja parikin "pykälää" ylöspäin.

Nyt olis hiukan kyselemistä HST-faanatikoille. Eli olen tuolta alkuperäistä HST-sivustoa plaratessani tullut siihen päätökseen, että alan testaamaan tuota 6 kertaa viikossa treeniä, 1 lepopäivä treenijakoa. Tuostahan oli tuolla alkuperäisellä sivustolla juttua ja HST-forumilla vielä lisää. Kolmas sykli menossa ja vitoset alkaa tänään. Kroppa on tuota treeniä kestäny todella hyvin ja tuloksia on tullut :) Kolme sarjaa lihasryhmää kohti ja aika suurilla painoilla on tullut tehtyä (ei kuitenkaan ihan failureen asti). 12, 8, 5 toiston sarjoilla olen vetänyt viimeisen syklin (vitoset siis vielä tekemättä), ja on tuntunut sopivan minulle paremmin kuin nuo 15, 10, 5-sarjat. Ylikuntoa en ole kolkutellut edes tuollaisella 1800 kcal dieetillä (nykyään 2500 kcal). Toinen vaihtoehto olisi tehdä kaksi kertaa päivässä am-pm splitillä, mutta tuo ei tällä hetkellä onnistu, joten ajattelin tehdä yläkroppa-alakroppa jaolla eli ma, ke, pe yläkroppa, ti, to, la alakroppa. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta tai kenties jostain muusta jaosta? Veto-työntö on tietenkin toinen mahdollisuus, mutta siinäkin saa olla todella tarkkana, ettei tule treenanneeksi samoja lihoja epäsuorasti joka päivä. Alakropalle ei tule kuitenkaan kuin 3 liikettä (kyykky, reisiojennus ja sjmv) ja 5 sarjaa tällä hetkellä, joten siihen voi pohjeliikkeitä ym. vielä kehitellä. Yläkroppa saa kyytiä seuraavasti:

Penkki kp, 2 sarjaa
Vinopena kp, 1 sarja
Kulmasoutu tangolla/käsipainolla, 2 sarjaa
Ylätalja niskan taakse, 1 sarja
Pystypunnerrus 2, sarjaa
Pystysoutu/takaolkapäät, 2 sarjaa
Olankohautus, 2 sarjaa
Ranskalainen suoralla/vino-penkillä, 2 sarjaa
Taljapunnerrus, 1 sarja
Keskitetty hauiskääntö, 2 sarjaa
Hauikääntö tangolla, 1 sarja

Joka toinen treenikerta nuo vaihtoehtoiset liikkeet. Tuo on toiminut mulla hyvin ja sarjojen määrästä huolimatta ylikunnosta ei ole merkkiäkään. Jotain kommenttia tulemaan ja mielellään kuulisin niistä mahdollisista kokemuksista.

Jeps. Elikkä ajattelin hiukan kertoa miten miten on sujunut tuon jaetun HST-treenin suhteen. Ylitreenaamisen uhallakin päätin siirtyä tuohon veto/työntö systeemiin. Treenit on tällä hetkellä seuraavat:

Ma, Ke, Pe

Penkki kässäreillä, 2 sarjaa
Vinopenkki kässäreillä, 1 sarja
Pystypunnerrus, 2 sarjaa
Pystysoutu/takaviparit, 2 sarjaa
Olankohautus, 2 sarjaa
Ranskalainen suora/vinopenkki, 2 sarjaa
Taljapunnerrus, 1 sarja

Ti, To, La

Kyykky, 2 sarjaa
Reisiojennus, 2 sarjaa
SJMV, 2 sarjaa
Pohjenousut seisten, 2 sarjaa
Kulmasoutu tangolla/kässärillä, 2 sarjaa
Ylätalja niskan taakse, 2 sarjaa
Hauiskääntö tangolla, 2 sarjaa
Hauiskääntö istuen kässärillä, 1 sarja

Toimii mulla aivan helvetin hyvin. Sopii mulle kun voi kunnolla keskittyä liikkeisiin, ilman että viimeisistä loppuu energiat. Ennen tein nuo samat liikkeet yhdellä treenikerralla (jotkut liikkeistä ilman toista sarjaa) ja viimeisissä liikkeissä alkoi käymään energiat vähiin. Nyt tuota ongelmaa ei ole, eikä mikään lihasryhmä tunnu ottaneen nokkiinsa mahdollisesta päivittäisestä sivurasituksestakaan. Kolmas sykli siis menossa ja vitosten viimeisiä viedään. Tulokset ovat joissain liikkeissä alun maksimien mittauksista parantuneet jonkin verran. Esim. penkki kässäreillä +3 kg/käsi ja kevyehkösti menee. Kulmasoutu tangolla +9 kg, Ranskalainen maaten +6 kg muissakin liikkeissä on kehitystä tullut, mutta hankala arvioida kun liikkeiden suoritusjärjestys on muuttunut, enkä ole noita maksimeja enää kokeillut. Joten ihan tyytyväinen olen ollut ja aion samalla tyylillä vetää vastakin. :thumbs:

Counani sanoi:
Jeps. Elikkä ajattelin hiukan kertoa miten miten on sujunut tuon jaetun HST-treenin suhteen. Ylitreenaamisen uhallakin päätin siirtyä tuohon veto/työntö systeemiin. Treenit on tällä hetkellä seuraavat:

Ma, Ke, Pe

Penkki kässäreillä, 2 sarjaa
Vinopenkki kässäreillä, 1 sarja
Pystypunnerrus, 2 sarjaa
Pystysoutu/takaviparit, 2 sarjaa
Olankohautus, 2 sarjaa
Ranskalainen suora/vinopenkki, 2 sarjaa
Taljapunnerrus, 1 sarja

Ti, To, La

Kyykky, 2 sarjaa
Reisiojennus, 2 sarjaa
SJMV, 2 sarjaa
Pohjenousut seisten, 2 sarjaa
Kulmasoutu tangolla/kässärillä, 2 sarjaa
Ylätalja niskan taakse, 2 sarjaa
Hauiskääntö tangolla, 2 sarjaa
Hauiskääntö istuen kässärillä, 1 sarja

Toimii mulla aivan helvetin hyvin. Sopii mulle kun voi kunnolla keskittyä liikkeisiin, ilman että viimeisistä loppuu energiat. Ennen tein nuo samat liikkeet yhdellä treenikerralla (jotkut liikkeistä ilman toista sarjaa) ja viimeisissä liikkeissä alkoi käymään energiat vähiin. Nyt tuota ongelmaa ei ole, eikä mikään lihasryhmä tunnu ottaneen nokkiinsa mahdollisesta päivittäisestä sivurasituksestakaan. Kolmas sykli siis menossa ja vitosten viimeisiä viedään. Tulokset ovat joissain liikkeissä alun maksimien mittauksista parantuneet jonkin verran. Esim. penkki kässäreillä +3 kg/käsi ja kevyehkösti menee. Kulmasoutu tangolla +9 kg, Ranskalainen maaten +6 kg muissakin liikkeissä on kehitystä tullut, mutta hankala arvioida kun liikkeiden suoritusjärjestys on muuttunut, enkä ole noita maksimeja enää kokeillut. Joten ihan tyytyväinen olen ollut ja aion samalla tyylillä vetää vastakin. :thumbs:

6 päivää putkeen ja pelkkä su lepo... :jahas:

Näyttää aivan hullulta... varsinkin natulle. Oma ohjelmani löytyy tästä tredistä taaempaa. Sekin oli kova, mutte ei noin kova. Nyttemmin, kun ajattelee, niin ei tullut hirveästi kehitystä, vakka ei ylikuntokaan yllättänyt. Ei vain ehtinyt palautua kunnolla. Epäilen kyllä palautumista sinunkin ohjelmallasi... Viikottainen voluumi on kova(vielä kun mukana kovia massaliikkeitäkin) ja lepopäiviä on vaivaiset 1.

Mutta aina on todettava, että jos kokoa ja voimaa tulee näin, niin tulkoon.

Joo kyllähän se kovalta näyttää, mutta ei oo minkäänlaista väsymystä vielä ilmennyt, ja natujahan tässä ollaan ja tullaan olemaankin. Jos alkaa jotain oireita ilmenemään, niin tiputan joistain raskaista liikeistä toisen sarjan pois, mutta niin kauan kun tulosta tulee ja treenit kulkee, niin annan tosiaan mennä samaan tahtiin. Nämä on aina aika rankkoja nämä vitosten loput ja maksimeilla treenattavat viikot (negoja ei pysty tekemään) muutenkin, että saas nähdä kuinka jaksaa.

Pentele sanoi:
Näyttää aivan hullulta... varsinkin natulle. Oma ohjelmani löytyy tästä tredistä taaempaa. Sekin oli kova, mutte ei noin kova. Nyttemmin, kun ajattelee, niin ei tullut hirveästi kehitystä, vakka ei ylikuntokaan yllättänyt. Ei vain ehtinyt palautua kunnolla. Epäilen kyllä palautumista sinunkin ohjelmallasi... Viikottainen voluumi on kova(vielä kun mukana kovia massaliikkeitäkin) ja lepopäiviä on vaivaiset 1.

Mutta aina on todettava, että jos kokoa ja voimaa tulee näin, niin tulkoon.
Tassakin on se etta jos ei aloita liian kovaa niin kylla se kroppa pikkuhiljaa tottuu suurempaan ja kovempaan tyomaaraan, niin kuin monet aikaisemmin tassa threadissa sanoivat niin palautumiskyky on parantunut HST:n aikana

Näin tosiaan näyttäisi olevan. Oon itsekkin huomannut HST:n aloitettuani, että kyllä palautuminen on tosiaan parantunut. Jopa dieetillä tuntui palautuvan ihan hyvin. Tuo on myös erittäin hyvä pointti, ettei aloita liian kovaa. Monella niistä, ketkä valittaa ylikunnon oireita HST:llä on luultavasti ollut vaikeuksia käsittää, miten kevyesti nuo toistoalueiden ekat treenit pitää ottaa. Maksimithan pitäisi tosiaan olla kätösissä vasta siinä viimeisessä treenissä.

Hyvältä ohjelmaltahan tuo näyttää. Kokonaisvolyymi on sama kuin "tavallisessakin" HST:ssä, joten tuskin tuolla itseänsä sen helpommin tai varmemmin kipeäksi saa.

:offtopic:
Oli muuten aika rrrrock palata puolenvuoden HST ja jako-kahteen kokeilusta takaisin kolmijakoisten reenien maailmaan. Aikansa kutakin... Mutta varmasti palaan takaisinkin tuohon reenifilosofiaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom