jos teen hiitin punttitreenin jälkee nii mites ton palautumis juoman kans pitää tehä? eli otanko heti sen jälkee ku oon tehny sen hiitin vain odotanko vaikka puol tuntii ja sitte vasta palkkari ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jonkeli sanoi:Kuinka tää hiitti olis paras suorittaa kuntopyörällä? Kovalla vastuksella, vai semmoisella sopivalla? 4 minuuttia; 30sec sprinttiä ja 30sec löysäilyä? Noita sit vuoronperään? Olenko ymmärtänyt oikein?
Itsehän en siis ole HIIT:ia oikeastaan rasvanpolttotarkoituksessa ikinä tehnytkään, vaan kuten tässä viestissäni aikoinaan kerroin, tein yhtenä kesänä intervallitreeniä parin kuukauden ajan ja tämä johti tuohon SE-tulokseen.Thjonder sanoi:Suurin osa on juossut HIIT-ohjelman läpi tai osan siitä rasvanpolton takia. Se kuitenkin parantaa ilmeisesti myös hapenottokykyä. Moni on viestissään sivunnut (esim. Hulkki), kuinka se nostaa myös aerobista kuntoa.
Jos tavoitteena on aerobisen kunnon kohotus, kannattaako mielestänne tyytyä perinteisiin pitkäkestoisempiin ja matalatehoisempiin lenkkeihin. Itse harkitsen vakavasti HIIT:n vetämistä lenkkien tilalla aerobisen kunnon parantamiseksi ja lajia tukevana harjoitteluna. Kaikki futarit, kiekkoilijat ja muut urheilijat kertokaa kokemuksianne ja mielipiteitänne lisää.
ihan , mutta on happi-velka treeni sulle myös tuttu?? Intervalliharjotus sekin. Vähän rankemapaa kuin toi tosinHulkki sanoi:Itsehän en siis ole HIIT:ia oikeastaan rasvanpolttotarkoituksessa ikinä tehnytkään, vaan kuten tässä viestissäni aikoinaan kerroin, tein yhtenä kesänä intervallitreeniä parin kuukauden ajan ja tämä johti tuohon SE-tulokseen.
Jos itse haluaisin nyt nostaa aerobista kuntoani mahdollisimman tehokkaasti, en haaskaisi aikaa mihinkään s******n lenkkeilyyn, vaan vetäisin kovatehoista intervallitreeniä.
En pahemmin perehtynyt yleisurheiluaikoinani harjoitusmenetelmiin, kun en harjoittelua kauheasti harrastanut. Talvet menivät koripallon parissa ja kesällä kisattiin yleisurheilussa. Oikeasti oli todella harvinaista, että olisin ylipäätänsä treenannut yleisurheilua. Tuon muutaman viikon HIIT-kauden ymmärsin vasta vuosia myöhemmin olleen intervallitreeniä; yleisurheiluaikanani pidin sitä vain vitun ärsyttävänä hommana, jota en olisi halunnut tehdä lainkaan koska treenaaminen oli mielestäni turhaa pingottamista kisojen välissä.kahlaajalintu sanoi:ihan , mutta on happi-velka treeni sulle myös tuttu?? Intervalliharjotus sekin. Vähän rankemapaa kuin toi tosin
Keiko- sanoi:Onkos kellekkään tullut tästä ylikuntoa? Sopisiko esim tällainen:
MA
Sali (etureidet)
TI
HIIT
KE
Sali (pohkeet, takareidet)
TO
HIIT
PE
Sali (maanantai)
LA
HIIT
SU
Sali (keskiviikko)?
Ja alusta tehden aina vuoropäivinä, paitsi HIIT sen kolmesti viikkoon.
mskp sanoi:Ei siis yhtään välipäivää?
Jos ei ylikuntoa, niin pitemmän päälle tuossa vielä hajoaa pää
-hannis- sanoi:Kävin tänään ensimmäisen HIIT-lenkin,eli sen 4 min, teinkö sitten jotain väärin tai enkö mennyt sitten tarpeeks kovaa,mutta kun niin moni on sanonut täällä että tosi rankkaa ja laatta meinaa lentää ym.kivaa...mutta ihmeen hyvin meni,otin alkuun noin 5 min. lämmittelyä kävellen, ja sitten hölkkää 30sek, spurtit 20sek vuorotellen,viimenen spurtti otti vähän koville,mutta lenkin jälkeen ei tullut kun tosi vähänen huonon olon tunne, syke kyllä oli korkeella,mutta ei ihan hirveen kauan,ei tullut veren makua suuhun eikä edes ihan hirvee hiki,ei ainakaan samalla tavalla kun 30 min lenkeillä,joilla hölkkää kohtuu vähän ja suuri osa reipasta kävelyä. Niin olen todellakin aloittelija lenkkeilyssä, 2 viikkoa sitten aloitin aamulenkit, viime viikolla kävin 5 kertaa lenkillä, ja nyt sitten aloitin HIIT:in. Jos kerta aika kovakuntoisillekin tämän pitäis olla rankkaa,niin miten on mahdollista että mulla meni suht nopeesti ja helposti? no,pitää kokeilla uudestaan ja lisätä vauhtia,mutta kun alussa ei suositeltu vetää ihan tosi täysillä?
-hannis- sanoi:Kävin tänään ensimmäisen HIIT-lenkin,eli sen 4 min, teinkö sitten jotain väärin tai enkö mennyt sitten tarpeeks kovaa,mutta kun niin moni on sanonut täällä että tosi rankkaa ja laatta meinaa lentää ym.kivaa...mutta ihmeen hyvin meni,otin alkuun noin 5 min. lämmittelyä kävellen, ja sitten hölkkää 30sek, spurtit 20sek vuorotellen,viimenen spurtti otti vähän koville,mutta lenkin jälkeen ei tullut kun tosi vähänen huonon olon tunne, syke kyllä oli korkeella,mutta ei ihan hirveen kauan,ei tullut veren makua suuhun eikä edes ihan hirvee hiki,ei ainakaan samalla tavalla kun 30 min lenkeillä,joilla hölkkää kohtuu vähän ja suuri osa reipasta kävelyä. Niin olen todellakin aloittelija lenkkeilyssä, 2 viikkoa sitten aloitin aamulenkit, viime viikolla kävin 5 kertaa lenkillä, ja nyt sitten aloitin HIIT:in. Jos kerta aika kovakuntoisillekin tämän pitäis olla rankkaa,niin miten on mahdollista että mulla meni suht nopeesti ja helposti? no,pitää kokeilla uudestaan ja lisätä vauhtia,mutta kun alussa ei suositeltu vetää ihan tosi täysillä?
Kokeile 30sek ja 30sek. Toinen syy voisi olla myös liian hiljainen vauhti. Jos tuntui liian kevyeltä, niin kokeilepa juosta 90% teholla. Itse tein tuota viime keväänä ja omalla kohdalla sopivaksi tasoksi osoittautui n. 80%.-hannis- sanoi:Kävin tänään ensimmäisen HIIT-lenkin,eli sen 4 min, teinkö sitten jotain väärin tai enkö mennyt sitten tarpeeks kovaa,mutta kun niin moni on sanonut täällä että tosi rankkaa ja laatta meinaa lentää ym.kivaa...mutta ihmeen hyvin meni,otin alkuun noin 5 min. lämmittelyä kävellen, ja sitten hölkkää 30sek, spurtit 20sek vuorotellen......
Pari ensimmäistä kertaa pitäisi tuntua kaikista pahimmalta. Itsellä meinasi ensimmäisellä kerralla (4 min) lentää laatta, mutta viimeinen juoksemani (12 min) tuntui huomattavasti kevyemmältä. Tuossa viimeisessä taisin jopa juosta nuo spurtit kovemmalla teholla kuin tuossa ensimmäisessä. Nyt olisi tarkoitus vetää tuo HIIT läpi heti kun lumet sulavat radalta pois.kaNi- sanoi:kai se sitte rankkenee ku pidennät pikkuhiljaa..