Kokemuksia HIITistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo, kokeillut olen ja toimii kunhan pyörä on vaan tarpeeksi tukevaa tekoa. Sellanen muovinen teknolaite saattaa lähteä kävelemään kun sillä yrittää riuhtoa... ;-)

Riippuuhan se pyörästä, mutta mielestäni tulee hieno, alkukantainen fiilis kun hiitin suorittaa aamulla pilkkopimeässä räntäsateessa:rock:
Mitenkä muuten tekeekö moni HIITtiä ollessaan bulkilla?

Eilen minäkin sitten aloitin ihka ensimmäisen hiittini ja 4 minuutilla lähti käyntiin. Lopussa jo tuntui että sydän hyppää rinnasta ulos, mutta sisällä se vielä toistaiseksi pysyi :D Mutta tykkäsin tuosta kyllä, tuntuu sopivalta vaihtoehdolta itselle.

Juosten tämä olisi tarkoitus hoitaa, mutta näiden ihastuttavien säiden ollessa välissä mitä sattuu, niin onko tietoa, haittaako mikäli väliin tulee joskus vedettyä tuo kuntopyörälläkin?

Tarkoitus olisi alkaa treenata intervallitreeniä juoksumatolla. Ensin vedin 400m vauhdilla 8km/h, sitten 100m 16km/h, 100m 8km/h jne. Tätä pystyin tekemään 17 minuuttia. Tässä intervallitreenissä ei siis vedetä ihan täysillä vaan nuo spurtitkin tasavauhtisesti. Lopuksi 400m 4km/h että hapot lähtisivät kehosta. Viikon kuluttua pyrin tekemään saman niin, että ennen loppuverryttelyä treenin kesto on 18min. Seuraavalla viikolla 19 ja sitä seuraavalla 20minuuttia. Tämän jälkeen lisään vauhtia niin, että kevyet vaiheet ovat edelleen 8km/h mutta spurtit ovat nyt 17km/h.

Miltä tälläinen progressio teistä kuulostaa? En pyri ensisijaisesti polttamaan rasvaa vaan parantamaan kestävyyttä. Tämä varmaan auttaa coopertestiinkin?

Juoksumattotreenejä meinasin juosta 2 viikossa ja punttitreenejä olisi 2 myös niin, että punttitreenit olisivat juoksutreenejä edeltävinä päivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oonko ymmärtänyt nyt ihan totaalisesti väärin vai onko kylmä totuus siis se, että rasvanpolton kannalta esim. iltapäivällä tehdystä Hiitistä ei ole juurikaan hyötyä, vaan se tulisi tehdä aamuisin?

oonko ymmärtänyt nyt ihan totaalisesti väärin vai onko kylmä totuus siis se, että rasvanpolton kannalta esim. iltapäivällä tehdystä Hiitistä ei ole juurikaan hyötyä, vaan se tulisi tehdä aamuisin?
Olet. Kyllä siitä intervallitreenistä on rasvanpolton kannalta hyötyä vaikka sen tekisi keskiyöllä. Suurin hyöty aamuun ajoittamisesta on siinä, että se nyt vain on monelle käytännöllinen aika treenata.

rasvaa ei siis kulu aamuisin sen enempää kuin iltapäivisinkään? mulle tulee väkisinkin koulussa ollessani taukoa syömisestä n. 4h, niin sen jälkeen ajattelin huitaista hiitin. Tää lienee parempi ku se et olisin syöny lähempänä tota reeniajankohtaa..

mä teen hiitin aina siin viiden aikaa ku siin on tullu sellai 8tunnin syömistauko ja vatsa on tyhjä. koska mulle se aamu lenkin kynnys on yleensä liian iso. miss_ego rasva ei kulu aamusin enempää ku iltapäivisin jos sul on tyjä vatsa :)

mä teen hiitin aina siin viiden aikaa ku siin on tullu sellai 8tunnin syömistauko ja vatsa on tyhjä. koska mulle se aamu lenkin kynnys on yleensä liian iso. miss_ego rasva ei kulu aamusin enempää ku iltapäivisin jos sul on tyjä vatsa :)

pakko sanoa kyllä tähän väliin sen verran että tollaset 8h syömätauot ei ole missään tapauksessa järkeviä.

itse ajattelin peruskunnon parannuttua HIITtiä kokeilla.. muuta kilo (95->90) sais lähteä ennen syksyä(pelit alkaa), joten nyt ois off-seasonilla hyvä vähän rykässä..

olen suhteellisen atleettinen(ainaki omasta mielestäni sekä kehonmittauksen mukaan:)) eikä ylimääräistä hirveesti ole, mutta silti tuota painoa on vähän liikaa(vaikuttaa selkävaivoihin). cla aattelin myös käyttää tällä ajanjaksolla, ettei lihakset häviäisi.. tästä siis olisi kysymys;

Jos teen HIITin aamulla, niin voiko ottaa herättyäni sellaisia ravintolisiä, jotka eivät sisällä lainkaan HIILIHYDRAATTIA? esim cla:ta tai karnitiinia?

en tiedä olisiko pitänyt tehdä uusi thread, vai liittyykö aiheeseen? uusi täällä:)

Jos teen HIITin aamulla, niin voiko ottaa herättyäni sellaisia ravintolisiä, jotka eivät sisällä lainkaan HIILIHYDRAATTIA? esim cla:ta tai karnitiinia?

Itellä on sama projekti käynnissä, eli HIIT aamulla + CLA ja hyvin näyttää toimivan. Oma mielipiteeni on, että voit huoletta ottaa nuo ravintolisät ennen treeniä; tuskin niiden ravintoarvotkaan ovat päätä huimaavia ;) Ite oon pyrkiny sen lisäks pitämään puolesta tunnista tuntiin taukoa HIIT:n jälkeen ennen kuin syö aamiaisen.

Ihan toinen juttuhan on sitten se, että onko noiden ravintolisien napsimisesta mitään apua lopputulosta ajatellen, mutta itellä ainakin tulokset on ollut ihan lupaavia, mut eiköhän se taas johdu 99% pelkästä treenistä ja muusta ruokavaliosta.

cla:sta en muuta apua odotakkaan kuin että suojelis lihaksia hävikiltä.. no pakko myöntää että tehostusta rasvanpolttoon myös:lol2:

katotaan mitkä on vaikutukset:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom