Kirkon ja valtion suhtautuminen homo- ja lesboparien oikeuksiin

Ai et syyllistänyt. No siinä tapauksessa osaat varmaan kertoa, että missä kohtaa menin henkilökohtaisuuksiin. Et voi samaan aikaan syödä kakkua ja säästää sitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai et syyllistänyt. No siinä tapauksessa osaat varmaan kertoa, että missä kohtaa menin henkilökohtaisuuksiin. Et voi samaan aikaan syödä kakkua ja säästää sitä.

Varmasti kuvitteletkin. Ja ihan vain varmuuden vuoksi monta kertaa ja hyvin yksityiskohtaisesti.

Tuossa kohtaa sinä eläydyt minuksi ja väität että tiedät minun ajatukseni (ajattelin muka monta kertaa ja yksityiskohtaisesti), melko henkilökohtaista sanoisin.

Luetunymmärtäminen kunniaan :piis:

Kreator: Se laittamani pitkä viesti josta siteerasit osaa minun kirjoittamani, ei ollut minun kirjoittamaani. Ensimmäinen lause viestissäni sisälsi informaation siitä, että kaikki, koko teksti, oli ranneliikkeen sivuilta.

Jälleen kerran joudun toteamaan, etteivät vastustajien mielipiteet näytä pohjautuvan tietoon, tai edes henkilökohtaiseen kokemukseen seksuaalivähemmistöistä. Ei ymmärretä että se arki on ihan samanlaista kuin missä tahansa "tavallisessa" suhteessa, eikä mitenkään sen seksuaalisuuden värittämää. Suurinta osaa esille tulleista teemoista (homot ja lisääntyminen, lapsen asema ja oikeudet, lapsen kehitys, ym.) on jo käsitelty siinä toisessa ketjussa. En millään jaksaisi kaivaa sieltä, ja tuskin kukaan jaksaa mennä niitä sinne lukemaankaan. Varsinkaan vastustajat.

Itse voin todeta, että elän ihan normaalissa parisuhteessa naisen kanssa, ja tunnen hyvin, hyvin monta homoseksuaalia, joista monella on myös lapsia. Ja kaikki ihan terveitä, fiksuja ja tasapainoisia lapsia, joita ei ole hyväksikäytetty, tai edes kiusattu koulussa. Itse asiassa yksi heistä (poika, yläasteikäinen) päätti jäädä asumaan isänsä ja tämän miesystävän kanssa (olleet yhdessä n. 12? vuotta) mieluummin kuin heterosuhteessa elävän äitinsä kanssa. Ja on hyvät välit molempiin biologisiin vanhempiin, vuoroviikoin eläminen kahdessa perheessä vaan alkoi käymään raskaaksi. Joku voi tietysti väittää että tämä on yksittäinen esimerkki, ellei peräti poikkeus. Itselläni on kuitenkin kokemusta asiasta monelta taholta, ja luulen omaavani aika hyvän kokonaiskäsityksen omasta vähemmistöstäni ja siihen kuuluvien elämästä. Heihin kuuluu lääkäreitä, pappeja, autokoulun opettajia, kampaajia, sairaanhoitajia.. ihan tavallisia ihmisiä. Vastustus syntyy tietämättömyydestä. Ottakaa ihmiset selvää asioista.

Adoptiokysymys on melko hankala, esitän vain oman henk koht mielipiteen asiasta.
Mielestäni homous on luonnotonta, jossa seurataan vain "lihan himoja" (vai onko kyseessä "olen nainen joka on vangittuna miehen ruumiiseen" tapaus?) Lihan himoja seuraa myös moni heterosuhdekkin, vaikea vain ymmärtää mikä siinä samassa sukupuolessa niin kiehtoo (samaa vertausta voisi myös käyttää vastakkaisen sukupuolen asettelussa).
Mielipiteet jokaisella.

Eläinmaailmassa homoseksuaalisuus ei ole tavatonta, joten ei se ihmistenkään välillä voi olla mitenkään luonnotonta. Ihminen on eläin siinä missä muutkin.

Kuten itse sanot, ei homoudessa seurata "lihan himoja" sen enemmän tai vähemmän kuin heterosuhteissakaan. Joten adoption voisi lakkauttaa kokonaan näillä perustein. Voisit miettiä, että mitä ihmiselle käy kun rakastuu toiseen ihmiseen? Miksi rakastumisen rajoittuisi vastakkaiseen sukupuoleen, kun oma sukupuoli voi tarjota samoja asioita joihin rakastua siinä missä vastakkainenkin. Puhumattakaan siitä että myös esineisiin voi rakastua. Sanotko siis että rakkautta saa osoittaa vain vastakkaista sukupuolta kohtaan? Tällöin ei myöskään kaikille sukulaisille voisi sitä sanoa.

On muuten varsin tekopyhää esittää, että argumentit voisivat toimia, kun oma maailmankuva pohjaa sokealle uskolle satukirjaan. Kun oma kanta asiaan johtuu suoraan tästä sokeasta uskosta. Ei silloin mikään argumentti voisikaan toimia. Kun oma maailmankuva on falsifiomaton, niin pelaa eri säännöillä keskusteluissa kuin rationaaliset ihmiset.

Moniavioisuus voitaisiin mielestäni ihan hyvin salliakin. Perusteet joiden takia kyseinen on kielletty, ovat kadonneet. Eivät naiset enää ole sellaisessa asemassa etteivät voisi lähteä lätkimään jos mies haluaa monta vaimoa.
Mistä lähtien se on ollut syynä moniavioisuuden kieltämiselle? Onko arabimaissa sitten naisilla paremmat mahdollisuudet lähteä lätkimään, kun siellä on moniavioisuus sallittu? Miksi nainen edes haluaisi lähteä lätkimään, kun on löytänyt suositun miehen? Does not compute!

Mistä lähtien se on ollut syynä moniavioisuuden kieltämiselle? Onko arabimaissa sitten naisilla paremmat mahdollisuudet lähteä lätkimään, kun siellä on moniavioisuus sallittu? Miksi nainen edes haluaisi lähteä lätkimään, kun on löytänyt suositun miehen? Does not compute!

Olisi pitänyt sanoa että tarkoitin nimenomaan länsimaita enkä kehitysmaita. Länsimaisen oikeuskulttuurin mukaan osasyynä on ollut juurikin se, ettei naisella ole ollut mahdollisuutta poistua avioliitosta joko huonon sosiaalisen statuksen taikka muun syyn takia. Does it compute now? Mitä syitä moniavioisuuden kieltämiselle nykyään enää edes on? Jokaisella on vapaa valinta länsimaissa poistua huonosta suhteesta jos niin haluaa.

Offaustahan tää nyt on, mutta tulkoon:
Mitä jos darvinisti palaisit suosiolla sinne demin foorumille... tai nostaisit tasoasi, valinta on sinun :rolleyes:

Laughter: Miksi homojen pitäisi olla samassa asemassa kuin heteroiden :O? Eikai ne kuitenkaan ole samanlaisiakaan? Vähän sama asia kuin että ei haittaa että täällä menee vituiksi kun afrikassa menee vielä enemmän?

Parasta olisi että lapsilla olisi oikeasti mahdollisuus terveeseen perheeseen ja rakastaviin vanhempiin, myös tänä suvaitsevaisuuden ja homoilun aikakautena(toivottavasti tämä muuten on vain ohi menevä trendi-ilmiö kuten punkkarit yms. naurettava).

Laughter: Miksi homojen pitäisi olla samassa asemassa kuin heteroiden :O? Eikai ne kuitenkaan ole samanlaisiakaan? Vähän sama asia kuin että ei haittaa että täällä menee vituiksi kun afrikassa menee vielä enemmän?

Parasta olisi että lapsilla olisi oikeasti mahdollisuus terveeseen perheeseen ja rakastaviin vanhempiin, myös tänä suvaitsevaisuuden ja homoilun aikakautena(toivottavasti tämä muuten on vain ohi menevä trendi-ilmiö kuten punkkarit yms. naurettava).

Siis, nyt en ymmärrä miksi ylipäänsä joku voisi asettaa homot erilaiseen asemaan kuin heterot? Jos jätetään satukirjat välistä,niin mitä syitä ihmisillä on syrjiä homoja? En ole tietoinen että fyysisesti olisivat mitenkään erilaisia meistä muista. Alkaa kyllä kauhistuttaa jos tämän keskustelun otos on suuntaa antava siitä miten Suomessa suhtaudutaan homoseksuaaleihin.

Aivan, jos lapsilla olisi mahdollisuus hyvään lapsuuteen. Sillä ei ole väliä tapahtuuko tämä hetero- vaiko homovanhempien toimesta.

Itse voin todeta, että elän ihan normaalissa parisuhteessa naisen kanssa, ja tunnen hyvin, hyvin monta homoseksuaalia, joista monella on myös lapsia. Ja kaikki ihan terveitä, fiksuja ja tasapainoisia lapsia, joita ei ole hyväksikäytetty, tai edes kiusattu koulussa.

Itselläni on kuitenkin kokemusta asiasta monelta taholta, ja luulen omaavani aika hyvän kokonaiskäsityksen omasta vähemmistöstäni ja siihen kuuluvien elämästä. Heihin kuuluu lääkäreitä, pappeja, autokoulun opettajia, kampaajia, sairaanhoitajia.. ihan tavallisia ihmisiä. Vastustus syntyy tietämättömyydestä. Ottakaa ihmiset selvää asioista.

Minäkin tunnen normaaleja ihmisiä jotka käyvät töissä.

Oletko ihan tosissasi ettei homojen lapsia kiusata koulussa. Omien lapsien juttuja siitä miksi ovat saaneet turpaansa tai miksi menevät mieluumin kaverille kylään kuin että tuovat kaverit kylään on niin helppo uskoa ;)
Ymmärrän toki tavallaan sinun näkemyksesi normaalista, onhan myös nykytaide hienoa, erilaista. Tässä taitaa olla kyse vähän samasta? Halutaan nostaa itseä jalustalle koska ollaan niin erikoisia kun ollaan erilaisia, kerro toki jos olen väärässä?

Homous oli vielä vähän aikaa sitten sairaus, koska se on poikkeama aivoissa. Se että se on nyt "hyväksytty" ei tarkoita että tämä olisi hyvä suuntaus. Toki pedofilia ja raiskaaminen on julmempaa kuin homous... ei hetkinen! Sehän on kulttuurista kiinni sekin, allah hyväksyy myös ne:rock:

Kiitos, mutta ollaan kyllä ihan samanlaisia. Ainoa ero on se, mihin sukupuoleen ihastuu ja rakastuu. Ja sekö on sinun mielestäsi hyvä syy syrjiä? Minusta ei ole sinulle mitään haittaa, mitä sillä on sinulle väliä olenko "silleen" naisen vai miehen kanssa? ei mene elämäsi vituiksi, eihän? Eikö edes pulla juutu kurkkuun kun ajattelet asiaa? Vähän sama kuin sanoisi että miksi punatukkaisten pitäisi olla samassa asemassa kuin muiden.

Perhe, jossa on kaksi äitiä tai kaksi isää ei ole sen sairaampi kuin heteropariskunnan perhe. Eikä vähemmän rakastava. Trendi-ilmiö?:hyper: Valitettavasti joudun paljastamaan sinulle totuuden: kyse on maailmanlaajuisesta, kaikkina aikoina, ennen, nyt ja tulevaisuudessa kaikkia kansallisuuksia ja rotuja koskevasta täysin luonnollisesta ominaisuudesta, jota ei voi itse valita. Miten nykyaikana vielä löytyy ihmisiä jotka eivät tätä tiedä?:confused:

Halutaan nostaa itseä jalustalle koska ollaan niin erikoisia kun ollaan erilaisia, kerro toki jos olen väärässä?

(Tekisi mieli sanoa että vittu mitä paskaa, mutta olkoon.)

Tässä sisäistettävää selkokielellä:
1) Olen erilainen (vain tämän yhden henk. koht. asian suhteen)
2) En ole valinnut olevani erilainen, minä vaan olen.
3) Luuletko että oli alussa helppoa tajuta olevansa erilainen?
4) En ole vaatimassa mitään mikä ei sinulle olisi omassa elämässäsi itsestäänselvyys.
5) En ole asettanut itseäni jalustalle. En ole mielestäni parempi ihminen kuin heterot.

Homous oli vielä vähän aikaa sitten sairaus, koska se on poikkeama aivoissa. Se että se on nyt "hyväksytty" ei tarkoita että tämä olisi hyvä suuntaus. Toki pedofilia ja raiskaaminen on julmempaa kuin homous... ei hetkinen! Sehän on kulttuurista kiinni sekin, allah hyväksyy myös ne:rock:

Homoutta pidettiin sairautena. Huomaa ero. Mikä kahden toisiaan kunnioittavan ihmisen rakkaudessa on sellaista mikä saa sinut(kin) vertaamaan sitä pedofiliaan ja raiskaamiseen?

Kiitos, mutta ollaan kyllä ihan samanlaisia. Ainoa ero on se, mihin sukupuoleen ihastuu ja rakastuu. Ja sekö on sinun mielestäsi hyvä syy syrjiä? Minusta ei ole sinulle mitään haittaa, mitä sillä on sinulle väliä olenko "silleen" naisen vai miehen kanssa? ei mene elämäsi vituiksi, eihän? Eikö edes pulla juutu kurkkuun kun ajattelet asiaa? Vähän sama kuin sanoisi että miksi punatukkaisten pitäisi olla samassa asemassa kuin muiden.

Jep, käyttäköön jokainen elämänsä mihin haluaa, kunhan se on "sopivaa" (noudattaa lakia).
Adoptioasiasta haitoista minun on vaikea sanoa mitään, koska en ole nähnyt homopariskuntien lapsien arkipäiväistä elämää / seurannut heidän kehitystään (kiusataanko lasta/kasvaa erilleen muista lapsista? tuleeko myös lapsesta homo vai ei, onko sillä väliä? mielestäni on ja paljon.)

Vaikka he saisivat adoptoida lapsen ja elää "normaalia arkea", kirkkohäitä en voi hyväksyä. ikinä.
Kukaan todellisesti uskossa oleva pappi ei siunaa syntiä.
Valtio ja kirkko mielestäni tulisi erottaa toisistaan.
Perhe, jossa on kaksi äitiä tai kaksi isää ei ole sen sairaampi kuin heteropariskunnan perhe. Eikä vähemmän rakastava. Trendi-ilmiö?:hyper: Valitettavasti joudun paljastamaan sinulle totuuden: kyse on maailmanlaajuisesta, kaikkina aikoina, ennen, nyt ja tulevaisuudessa kaikkia kansallisuuksia ja rotuja koskevasta täysin luonnollisesta ominaisuudesta, jota ei voi itse valita. Miten nykyaikana vielä löytyy ihmisiä jotka eivät tätä tiedä?:confused:

Tuo luonnollinen hyppäsi vähän silmään. Onko sinusta muka saman sukupuolen harjoittama parisuhde luonnollinen asia, jos verrataan vaikka eri sukupuolen parisuhteeseen? Poikkeavaa mielestäni sinänsä, koska ihmisten on melko vaikea lisääntyä saman sukupuolen kanssa.

Trendi-ilmiö on kanssa melko totta. Homoista tulee päivä päivältä enemmän arkipäiväisempiä (tv sarjat, homojulkkikset, pukeutuvat kuin homot jne).

Tästä asiasta on melko turha vääntää, toisen osa puolen mielestä se on luonnotonta ja perkeleestä ja toisen osa puolen mielestä täysin "luonnollista" / normaalia mitä ikinä.
Toivottavasti tulevaisuudessa olemme viisaampia kun tiedämme enemmän homo pariskuntien lapsista.

Tuo luonnollinen hyppäsi vähän silmään. Onko sinusta muka saman sukupuolen harjoittama parisuhde luonnollinen asia, jos verrataan vaikka eri sukupuolen parisuhteeseen? Poikkeavaa mielestäni sinänsä, koska ihmisten on melko vaikea lisääntyä saman sukupuolen kanssa.

Tästäkin on jo ollut puhetta, oletko lukenut? Luonnon luomina (tai ihan sama tässä tapauksessa, vaikka Jumalan) olemme tällaisiksi syntyneet. TälläKIN ominaisuudella on evolutiivinen perusta, lue vaikka wikipediasta jos ei google toimi. Harvinaisempaa toki johtuen lisääntymisbiologiasta. Lesboja ja homoja syntyy heteroille, lesbojen ja homojen lapset eivät synny sen enempää homoseksuaaleiksi kuin valtaväestö.

Trendi-ilmiö on kanssa melko totta. Homoista tulee päivä päivältä enemmän arkipäiväisempiä (tv sarjat, homojulkkikset, pukeutuvat kuin homot jne).

Tällä "trendi-ilmiöllä" ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenestä tulee lesbo tai homo kenestä ei, siinä pointti.

Tästä asiasta on melko turha vääntää, toisen osa puolen mielestä se on luonnotonta ja perkeleestä ja toisen osa puolen mielestä täysin "luonnollista" / normaalia mitä ikinä.
Toivottavasti tulevaisuudessa olemme viisaampia kun tiedämme enemmän homo pariskuntien lapsista.

Voi, näistä on tehty tutkimuksia jo vaikka kuinka. Nyt olisi aika etsiä ne internetin syövereistä, tai lukea postini siitä toisesta threadistä, niin ei tarvitse nähdä itse vaivaa. Ensialkuun tutkimusten lähtökohtana oli selvittää ovatko homovanhemmat sopivia vanhemmiksi johtuen huoltajuuskiistoista oikeudessa. Voin toki helpottaa ja paljastaa tässä, että lapset kehittyvät ihan normaalisti.

Onkohan suomalaisten kierolla suhtautumisella homoihin joku yhteys omaan huonoon seksielämään? Kun itse saa kerran kaksi kuukaudessa niin sitten näkee piruja kaikkialla? On erittäin perverssiä (ja tällä kertaa negatiivisessa mielessä, vaikka perversiot ovat yleensä hyvä juttu), että ihmiset fantasioivat ties mitä juttuja homojen ja näiden lasten ryhmäseksistä. Ollaan niin hung up näissä seksiasioissa ettei nähdä sitä, että homojen (kuten myös heteroiden) suhteet ovat vain osittain seksiä ja loppu on rakkautta, yhteiseloa, riitoja...

Onkohan suomalaisten kierolla suhtautumisella homoihin joku yhteys omaan huonoon seksielämään? Kun itse saa kerran kaksi kuukaudessa niin sitten näkee piruja kaikkialla? On erittäin perverssiä (ja tällä kertaa negatiivisessa mielessä, vaikka perversiot ovat yleensä hyvä juttu), että ihmiset fantasioivat ties mitä juttuja homojen ja näiden lasten ryhmäseksistä. Ollaan niin hung up näissä seksiasioissa ettei nähdä sitä, että homojen (kuten myös heteroiden) suhteet ovat vain osittain seksiä ja loppu on rakkautta, yhteiseloa, riitoja...

:hyvä:
Keskimäärin 5 kertaa kuussa. Just oli kumpin uutisissa jonkun huuhaatutkimus suomalaisten seksielämästä. Ja syy on ihan jossain muualla. Ajan puutteessa ja seksin pitää olla nykyään niin stressitöntä jne. Vaikka mikään ei oo parempaa stressinpoistoa.

Noi fantasiat tuli kyllä ihan sun päästä nyt. Tottakai erityyppinen seksuaalinen käyttäytyminen nähdään vaikeana asian. Varsinkin kun jos ne poikkeaa normista. Mutta nyt menet kyllä jo ihan omien fantasioiden ja kukkahatun puolelle, että huh huh.

Ai suomalaiset suhtautuvat jotenkin erityisen kierosti homoihin? Veikkaisimpa, että esim jossakin katolilaisissa maissa suhtautuminen on vielä astetta tylympää. Tietty sinulle suomalaisuus on kaiken pahan alku ja juuri, mikä on tullut jo harvinaisen hyvin selville.

Ai suomalaiset suhtautuvat jotenkin erityisen kierosti homoihin? Veikkaisimpa, että esim jossakin katolilaisissa maissa suhtautuminen on vielä astetta tylympää. Tietty sinulle suomalaisuus on kaiken pahan alku ja juuri, mikä on tullut jo harvinaisen hyvin selville.

Juu nyt kun en ole änkyröitä vuoteen nähnyt niin nämä jutut särähtää korvaan. Mutta siis jos väitellään vaikka väitellään postimerkinkeräilijöistä niin tuskin kukaan alkaisi selittämään mitään kyseisen ryhmän seksuaalikäyttäytymisestä. Mutta totta kai jos puhutaan homoista niin sitten on ihan realistista ja järkevää maalailla sellaista skenaariota jossa neljä homomiestä menevät ensin keskenään naimisiin ja sitten painuvat kotiin viettämään hääyötä jonkun adoptiolapsen kanssa. Ymmärtänet että minun mielestäni tämä kuulostaa sairaalta?

Juu nyt kun en ole änkyröitä vuoteen nähnyt niin nämä jutut särähtää korvaan. Mutta siis jos väitellään vaikka väitellään postimerkinkeräilijöistä niin tuskin kukaan alkaisi selittämään mitään kyseisen ryhmän seksuaalikäyttäytymisestä. Mutta totta kai jos puhutaan homoista niin sitten on ihan realistista ja järkevää maalailla sellaista skenaariota jossa neljä homomiestä menevät ensin keskenään naimisiin ja sitten painuvat kotiin viettämään hääyötä jonkun adoptiolapsen kanssa. Ymmärtänet että minun mielestäni tämä kuulostaa sairaalta?

Mitä sä selität? Jos on kyse lapsista ja niiden adoptioista niin tietenkin on vähän eri juttu kyseessä kuin postimerkkeily.

Ja mitä merkitään tilastoihin? No nuoriin poikiin sekaantuminen on tilastollisesti yleisempää homoilla. Ja muakin on seurattu alaikäisenä autolla pyörätielle ja pyydety "telttailemaan". Kaverin isä oli homo ja se kaveri kärsi kauheista mielenvaihteluista ja totta hemmetissä sitä kiusattin siitä isän homoudesta. Mitenkään ei tätä tilastoitu tietenkään, vaan ihan normaaleihin kehitysvikoihin se laskettiin. Oliko kyse isän seksualisuudesta ja siitä, että se hipelöi jopa poikansa kavereita (en ole kokenut). Jos kysytään tutkimuskia aiheista, niin niitä ei ollut. Ei ole tietoa miten se vaikuttaa lasten kehitykseen, kun ilmiö on niin harvinainen. Silti en vastustaisi pelkästään omiin tunteisiini vedoten homojen tai lesbojen adoptioita. Ei tässä ole olemassa oikeata kantaa. Pitää vain tehdä hyvät lait. Ja ei nykyäänkään ihan heittämällä lasta itselleen saa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom