Kirkon ja valtion suhtautuminen homo- ja lesboparien oikeuksiin

Ei nimittäin ole olemassa yhtään syytä sen puolesta miksi tuo pitäisi sallia, muuta kuin "me halutaan kans leikkiä kotia"?
Miksi minusta tuntuu että nyt alkaa argumentit loppua homojen adoptio-oikeuden puolustajilta?
Koska niitä oli sun mielestä vain yksi? Vaan väliäkös sillä, koska...
Ei missään nimessä, millään perusteella homoille oikeutta lapsiin.
...mikään ei kelpaisikaan.

Ja jottei tämä viesti olisi täysin turha, niin laitetaan pari Bruno-pätkää:

http://www.youtube.com/watch?v=xhP0tOm6yt0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_Yd0iUoT7xk

Joista opimme, että on kivaa näyttää persettä ja painia, PAITSI JOS SE MENEE HOMOKANAVALLE! Ja, että suklaansyönti on väärin, jos se on osa homokulttuuria. Eli homovastaisuus on selvästi rationaalinen kanta ja siksi sitä vastaan kannattaa argumentoida rationaalisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jo 3s joka ei edes yritä sanoa mitään järkevää puolesta :( surullista tämä internet aika.
Ja tosiaan siksi sanoin että taitaa alkaa olemaan jutut finaalissa kun tuli sellainen haju tähän juttuun että mennään henkilökohtaisuuksiin.

Ehkä olen myös liian kärkkääksi muotoillut myös nuo lauseet, mutta idean kuitenkin varmaan löysit sieltä eli ikinä kukaan ei ole ainakaan perustelemaan kyennyt mitään järkevää ko aiheen puolesta. Ja tosiaan "mustatunttuu" ei kelpaa minulle, mutta mikä tahansa faktoilla perusteltu tieto esim. kelpaa.

Jo 3s joka ei edes yritä sanoa mitään järkevää puolesta :( surullista tämä internet aika.

Itseäni lähinnä vituttaa suunnattomasti se, että henkilö X väittää että on tutkittua faktaa asia Y, mutta ei viitsi esittää mitään järkevää todistetta siitä (Esimerkiksi homojen todennäköisyys "raiskata" lapsi, ja lähde ei välttämättä ole se kaikista "puolueettomin").
Vaikka olen lähes samaa mietä kanssasi tässä homo asiasta...

Tulee mieleen eräässä aiemmassa työpaikassani ollut pomo, joka aina väärässä olleessaan tuumasi hänen mielipiteensä olevan se oikea, koska "se vaan on niin".

Ja jos hyväksytään esimerkiksi 2 miehelle oikeus adoptoida lapsi, mikä on seuraava askel?

Pitäisikö myös moniavioisuus hyväksyä tulevaisuudessa? Jos ei, miksi?
Eikö "perusperheen rakenne" tulisi olla 1 mies ja 1 vaimo (erotapaukset ovat väistämättömiä)? Kuinka paljon tätä "rakennetta" on oikeutettua rikkoa?

Voin jo kuvitella kuinka neljä suomalaismiestä seisoo alttarin edessä papin vihkiessä heidät "avioliittoon" ja sen jälkeen käydään hakemassa muutama poika adoptiotoimistosta. :down:

Ja jos hyväksytään esimerkiksi 2 miehelle oikeus adoptoida lapsi, mikä on seuraava askel?

Eikö "perusperheen rakenne" tulisi olla 1 mies ja 1 vaimo (erotapaukset ovat väistämättömiä)? Kuinka paljon tätä "rakennetta" on oikeutettua rikkoa?

Voin jo kuvitella kuinka neljä suomalaismiestä seisoo alttarin edessä papin vihkiessä heidät "avioliittoon" ja sen jälkeen käydään hakemassa muutama poika adoptiotoimistosta. :down:

...Ja sen jälkeen menevät kotiin ja laittavat verhot kiinni...

Varmasti kuvitteletkin. Ja ihan vain varmuuden vuoksi monta kertaa ja hyvin yksityiskohtaisesti.

Henkilökohtaisuuksiin on hyvä mennä kun ei keksi mitään parempaakaan vasta-argumenttia, onnittelut siitä.

Alkuperäinen argumentti olikin niin hyvin perusteltu.

Kuvailemasi tilanne on kyllä hyvin kaukana oikeasta elämästä, eikä noin lapsellisella kommentilla voi perustella esimerkiksi sisäisen adoption kieltämistä samaa sukupuolta olevilta pareilta. Kannattaisi ehkä vähän perehtyä asioihin, kun alkaa kirjoittamaan aiheesta, joka ihan oikeastikin koskee monien ihan tavallisten ihmisten ja perheiden elämää.

Mites sitten on näiden neekereiden kanssa? Saisko semmoinen kans adoptoida lapsia? Varmasti tullaan koulukiusaamaan jos vaikka iskä on naapuri. Ja onhan siinä sekin riski, että lapsesta tulee myös naapuri.

Kyllä se kirkko on vaan perseestä. Itsehän en moiseen paskaan usko ja olen ihan kirkosta eronnutkin. Ihan typerää lapsellista touhua moinen. Mutta jos ne keskenään menee omissa tiloissaan tekemään jotain esim just neekreihin liittyvää niin sehän meikää ahdistaa. Jo pelkkä epäilys siitä että ne keskustelevat mahdollisuudesta on kuin kiristysvanne pääni ympärillä.

Kyllä se on parempi että muksu kasvaa kiinalaisessa nyrkkipajassa tai jossain deekukoulukodissa, mitä jonkun neekerin kanssa. Tulee sitten edes kunnollinen valkoihoinen nuorisorikollinen. Mutta onpa sitten valkoinen.

Kuvailemasi tilanne on kyllä hyvin kaukana oikeasta elämästä, eikä noin lapsellisella kommentilla voi perustella esimerkiksi sisäisen adoption kieltämistä samaa sukupuolta olevilta pareilta. Kannattaisi ehkä vähän perehtyä asioihin, kun alkaa kirjoittamaan aiheesta, joka ihan oikeastikin koskee monien ihan tavallisten ihmisten ja perheiden elämää.

Itse tässä hain sitä, kuinka paljon ollaan valmiita "tuhomanaan" perinteistä "Perhe" rakennetta.
Jos nyt hyväksytään tämä, mikä on seuraava askel? Miksi ei esimerkiksi moniavioisuutta voida myös hyväksyä? Missä kulkee raja ja kenellä on oikeus määritellä se.

Perusteluja kiitos esimerkiksi miksi homot saisivat papin siunauksen ja adoptio-oikeuden lapseen, mutta esimerkiksi naapurin pertillä ei saisi olla kahta vaimoa. Onko muka kaksi vaimoa moraalisesti järkyttävempi kuin homopari? Ei mitään helppoja kysymyksiä.

Ja se mikä tuntuu nyt "oikealta elämältä" niinkuin mainitsit, saattaa muuttua hyvinkin nopeasti (vertaa esim elämään 30v sitten).

Itse tässä hain sitä, kuinka paljon ollaan valmiita "tuhomanaan" perinteistä "Perhe" rakennetta.
Jos nyt hyväksytään tämä, mikä on seuraava askel? Miksi ei esimerkiksi moniavioisuutta voida myös hyväksyä? Missä kulkee raja ja kenellä on oikeus määritellä se.

Perusteluja kiitos esimerkiksi miksi homot saisivat papin siunauksen ja adoptio-oikeuden lapseen, mutta esimerkiksi naapurin pertillä ei saisi olla kahta vaimoa. Onko muka kaksi vaimoa moraalisesti järkyttävempi kuin homopari? Ei mitään helppoja kysymyksiä.

Ja se mikä tuntuu nyt "oikealta elämältä" niinkuin mainitsit, saattaa muuttua hyvinkin nopeasti (vertaa esim elämään 30v sitten).

Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, asia johon kirkko on nyt ottanut kantaa, on samaa sukupuolta olevien parien sisäiden adoptio-oikeuden salliminen. Tällä hetkellä Suomessa elää perheitä, joissa on lapsia ja vanhemmat ovat samaa sukupuolta mutta ei-biologisella vanhemmalla ei ole juridisesti mitään asemaa lapsen elämässä. Näitä perheitä on joka tapauksessa riippumatta siitä, onko homopareilla minkäänlaista adoptio-oikeutta vai ei. Jos Suomessa olisi mahdollista, että näissä tapauksissa ei-biologinen vanhempi voisi adoptoida lapsen, lapsen asema olisi nykyistä parempi esim. jomman kumman vanhemman kuollessa tai erotilanteessa. Näiden asioiden takia laki sisäisestä adoptiosta olisi erittäin tärkeä. Minun mielestäni sisäisen adoption vastustamiseksi ei riitä perustelu, että jos esim. naisparin lapsen ei-biologisella vanhemmalla olisi oikeus adoptoida lapsi, niin seuraavaksi hyväksytään moniavioisuus.

Mielestäni homoseksuaaliset parisuhteet ja moniavioisuus eivät ole rinnastettavissa toisiinsa vaan homoseksuaalista parisuhdetta tulisi verrata heteroseksuaaliseen parisuhteeseen. Millä sinä itse perustelet sen, että homoseksuaalinen parisuhde olisi jotenkin huonompi kuin heteroseksuaalinen? Ja miksi vertaat sitä moniavioisuuteen?

Henkilökohtaisuuksiin on hyvä mennä kun ei keksi mitään parempaakaan vasta-argumenttia, onnittelut siitä.
Helposti sä syyllistät kokonaista ihmisryhmää, mutta jos joku vihjaileekin sun suuntaan, niin :itku: Ai niin, mutta sulla olikin kysymysmerkki. Se muuttaa kaiken.:rolleyes:

Ei helmiä sioille ja aasille keppiä ja porkkanaa. Sitten kun sä pyrit keskustelussa älylliseen rehellisyyteen, niin saat minultakin asiallisia argumentteja. Voit itkeä, ignoorata tai parantaa tasoasi. Valinta on sinun.

Moniavioisuus voitaisiin mielestäni ihan hyvin salliakin. Perusteet joiden takia kyseinen on kielletty, ovat kadonneet. Eivät naiset enää ole sellaisessa asemassa etteivät voisi lähteä lätkimään jos mies haluaa monta vaimoa.

Mitä Kreatorilla on homoja vastaan? Itse en pysty käsittämään miten on mahdollista asettaa homoseksuaaleja erilaiseen asemaan heteroihin verrattuna. Mielestäni kyse on räikeästä syrjinnästä.

Ps. Kirkon sisällä saatte keskustella mitä vain, mutta meidän muiden ei tulisi kärsiä teidän ahdasmielisyydestä. Valtion tulisi siis ehdottomasti sallia adoptio-oikeus muillekin kuin "perinteisen perhemallin" mukaisille.

Helposti sä syyllistät kokonaista ihmisryhmää, mutta jos joku vihjaileekin sun suuntaan, niin :itku: Ai niin, mutta sulla olikin kysymysmerkki. Se muuttaa kaiken.:rolleyes:

Ei helmiä sioille ja aasille keppiä ja porkkanaa. Sitten kun sä pyrit keskustelussa älylliseen rehellisyyteen, niin saat minultakin asiallisia argumentteja. Voit itkeä, ignoorata tai parantaa tasoasi. Valinta on sinun.

Minä en ole syyllistänyt (kai?linkkaa kohta jos olen) homoja, vaan kertonut mitä raamattu / minä ajattelee homoista. Ja ellen ihan väärässä ole Raamattu on melko tärkeä kirja kirkolle.
Itseasiassa olen puolustellut näitä "homojen suhdetta lapsiraiskauksiin" väitteitä, koska niistä ei ole päteviä todisteita.

Kysymysmerkit siksi, koska en ajattele että juuri minun ajatukseni olisivat välttämättä oikeita. Tähän ei ole edes mitään oikeata vastausta, melko pitkälti tämä on mielipide kysymys, riippuu keneltä kysytään.

Moniavioisuus voitaisiin mielestäni ihan hyvin salliakin. Perusteet joiden takia kyseinen on kielletty, ovat kadonneet. Eivät naiset enää ole sellaisessa asemassa etteivät voisi lähteä lätkimään jos mies haluaa monta vaimoa.

Jep, eli minun 4 homomiestä + 2 adoptiolasta esimerkki olisi ihan jees myös sinunkin mielestä.

Mitä Kreatorilla on homoja vastaan? Itse en pysty käsittämään miten on mahdollista asettaa homoseksuaaleja erilaiseen asemaan heteroihin verrattuna. Mielestäni kyse on räikeästä syrjinnästä.

Adoptiokysymys on melko hankala, esitän vain oman henk koht mielipiteen asiasta.
Mielestäni homous on luonnotonta, jossa seurataan vain "lihan himoja" (vai onko kyseessä "olen nainen joka on vangittuna miehen ruumiiseen" tapaus?) Lihan himoja seuraa myös moni heterosuhdekkin, vaikea vain ymmärtää mikä siinä samassa sukupuolessa niin kiehtoo (samaa vertausta voisi myös käyttää vastakkaisen sukupuolen asettelussa).

Ainakin näin lisääntymisen kannalta tuen mies - nainen suhteita.

Ehkä tulevaisuudessa meillä on enemmän "tutkimustietoa" homojen kasvattamien lapsien suuntautumisista, vai olisiko ihan jees sekin että he kannustaisivat ja kasvattaisivat lapset homoseksuaalisuuteen? Vanhemmat toimivat esimerkkinä lapsilleen, ja ympäristön vaikutus on todella suuri.

Ps. Kirkon sisällä saatte keskustella mitä vain, mutta meidän muiden ei tulisi kärsiä teidän ahdasmielisyydestä. Valtion tulisi siis ehdottomasti sallia adoptio-oikeus muillekin kuin "perinteisen perhemallin" mukaisille.

Mielipiteet jokaisella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom