Kirkon ja valtion suhtautuminen homo- ja lesboparien oikeuksiin

Kemppaisen väitöskirja käsitteli yhden vanhemman perheitä. Nyt puhutaan perheistä, joissa lapsella on kaksi vanhempaa.

Olen tosiaan omissa kirjoituksissani viitannut vain kahteen tutkimukseen, koska niitä on käytetty esimerkkeinä artikkelissa, jota olen siteerannut. Artikkelin ydin kuitenkin perustuu useiden vuosien aikana tehdyille tutkimuksille. Artikkeli alkaa sanoin:"Millaisia lapsia homojen ja lesbojen kasvattamista lapsista kehittyy? Kolmen viime vuosikymmenen aikana tehtyjen tutkimusten tulokset ovat hämmästyttävän yhdenmukaisia."

Ja ne tulokset onkin jo mainittu. :)

APA:lla ei ole tapana ottaa virallista kantaa mihinkään asiaan puutteellisen tai vähäisen tutkimustiedon perusteella.

poika tarvitsee isän ja miehenmallin. muu väitös paskaa. Tunnen kyllä lesboparien kasvattamia poikia ja olen heidän kanssaan jutellut ja tätäkin kautta muodostanut mielipiteeni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
poika tarvitsee isän ja miehenmallin. muu väitös paskaa. Tunnen kyllä lesboparien kasvattamia poikia ja olen heidän kanssaan jutellut ja tätäkin kautta muodostanut mielipiteeni.
Mitä erikoista näistä lesboparien kasvattamista pojista on mielestäsi ilmennyt? Oletko huomannut samaa yksinhuoltajaäitien kasvattamissa pojissa?

"Tutkimukset eivät tällä hetkellä tue näkemystä, että isän puuttuminen itsessään johtaisi lapsen kehityksen ongelmiin. Vastaavia tutkimuksia äitien puuttumisesta ja äidittä kasvamisesta ei ole vielä kovinkaan paljoa. Yksinhuoltajaisistä ja heidän lapsistaan on kuitenkin jonkin verran tietoa ja näyttääkin siltä, että miehet ovat yhtä kykeneviä vanhemmuuteen kuin naisetkin ja lapset kehittyvät normaalisti isiensä hoivissa (esim. Schaffer, 1998). Tutkimukset viittaavatkin toistuvasti siihen, että lapsen kasvu ja kehitys ei vaadi kahta eri sukupuolta olevaa vanhempaa, kunhan ihmissuhteet ja elämisen ehdot ovat muuten kunnossa. Ei näytä olevan mitään itsestään toteutuvaa 'isän merkitystä' tai 'äidin merkitystä', vaan kukin vanhempi rakentaa oman merkityksensä lapselle niissä sosiokulttuurisissa oloissa, joissa perhe elää." http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/rekparisuhde/osa1_3.htm#3

Tätä keskustelua kun naurultaan pystyy lukemaan, niin havaitseepi selvästi yhden jutun. Homoudella on selkeä vaikutus ympräristöön. Nytkin on käynyt niin että jo pelkistä hinaajista puhuminen on saanut monta ateistia muuttumaan vanholliskristillisiksi. Jos homous pääsisi lisääntymään, niin kohta moni oikeistoliberaaliateisti räjäyttelisi itseään kaupungilla Jeesuksen nimeen.

Homous ei oikeastaan voi olla yleistyvä trendi, jos kerran suurin osa sen vastaisesta materiaalista on tuotettu jo 2000 vuotta sitten.

Siis tätä keskustelua pakkiksella? Oletko siis huomannut että joku pakkiksen ateisteista olisi muuttunut? No ei silti eräällä toisella palstalla kyllä moni ateistiksi itseään tiluteeraava muutti nopeasti kantaansa ku puhuttiin homoista:D No ei silti pakko ole kaikesta tykätä. Ei se ateismi mikään säännöstö ole. Helvekon pilipali ateistit, voi sitä epäillä jumalan olemassa oloa hyväksymättä homostelua.

Yleisesti olen kyllä huomannut ateistien/agnostikkojen olevan huomattavasti kristittyjä suvaitsevaisempia lähes asiassa kuin asiassa. Yksittäistapaukset toki erikseen.

Yleisesti olen kyllä huomannut ateistien/agnostikkojen olevan huomattavasti kristittyjä suvaitsevaisempia lähes asiassa kuin asiassa. Yksittäistapaukset toki erikseen.

No niin, nehän on niitä vapaa-ajattelijoita. Ne ajattelee mitä huvittaa, esim. pillua ja tissejä. Sitten taas nää toiset poloiset, niillä tuntuu olevan homostelufantasiat pakkomielteenä. Ilmankos sitten vauhkoavat kuin jälkijättöiset ilman mitään tolkkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom