Jos se on niinkuin hän parhaaksi näkee, kuka minä olen arvioimaan homojen kasvatusmotiiveja? Aika yksilöllisiä asioita nämä.
Harvemmin ainakin heterot kannustavat lastaan "valitsemaan" homouden, en tiedä päteekö sama homopariskuntiin.
Edelleen,
homoutta ei valita. Homoksi synnytään. Homot itse varsin hyvin tietävät tämän, joten ei ole kovinkaan todennäköistä että yrittäisivät "kasvattaa" lapsestaan homoa. Naurettava ajatus.
En, mutta kasvatuksella on väliä. Jos lapselle esim pienestä pitäen opetettaisiin, että homous on saatanasta ja niin edelleen eikähän edes tiedä että toinen vaihtoehto on olemassa(homous) sillä on tottakai vaikutusta lapsen seksuaaliseen valintaan (vaikka kuvioissa on lapsen "luonnolliset halut", ei se ole ainoa asia mikä vaikuttaa).
Jos lapselle ei kerrota mitään homoista, ja hän ei kaveripiirissäänkään asiaan törmää, niin hänellä ei sitten vaan ole nimeä asialle, jonka hän mahdollisesti huomaa itsessään, kun esim. Liisa ihastuu naapuriluokan Katriin tms. Se, että asialle on olemassa nimi, homoseksuaalisuus, ei muuta sitä faktaa että osa ihmisistä on homoja, osa heteroita ja osa siltä väliltä. "Siltä väliltä" käsittää muuten uskomattoman suuren ryhmän. Jos taas lapselle opetetaan pienestä asti, että homous on saatanasta, niin jos hän huomaakin olevansa homo, hän varmasti salaa sen vanhemmiltaan (ainakin aluksi). Jos on vielä ottanut vanhempiensa sanat vakavasti, niin varmaan asia aiheuttaa itsetunto-ongelmia ja ahdistusta. Uskonnollisissa piireissä tämä on varmaan yleisempää.
Tässä kohtaa "kasvamisvaihe" on jo mennyt. Alkoholistinkin on vaikea luopua viinasta, ihmisillä on erinlaisia haluja, joistan niistä on jopa mahdoton luopua(homous?).
Tässä ei taaskaan olla ymmärretty mitä homous on. Homoksi synnytään, alkoholistiksi ei. Homous ei ole sitä että yksinkertaisesti
haluaa seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa. Kuvittele itse mikä on oma suhtautumisesi naiseen/naisiin/rakastamaasi naiseen, ja
kuvittele olevasi itse nainen. Tämä pieni ajatusleikki varmaan valaisee asiaa.:thumbs: (ai joo, oletan että olet mies, en ole tarkistanut profiilista..)
Selviäisi, mutta on monta vaikuttavaa tekijää siihen lopulliseen "päätökseen"
(ei pelkästään luonnolliset halut).
Mistähän päätöksestä puhut? Et varmaan kuitenkaan siitä että ihminen päättää seksuaalisuutensa? Kyse on ennemminkin
asian myöntämisestä itselleen, ja sikäli päätöksestä toteuttaa itseään ja seksuaalisuuttaan etsimällä oikeaa sukupuolta olevan kumppanin. Vastakkaisen kanssa luonnollisesti "homma vaan ei toimi"; joko seksistä ei tykkää ollenkaan tai ajattelee aktin aikana jotain ihan muuta, mutta tärkeimpänä: ei ole rakkautta. Homoilla on usein enempi tai vähempi seurusteluyritelmiä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Ei kaikilla, mutta suurimmalla osalla, joillain avioliittoon ja yhteisiin lapsiin asti.
Veijari: Sori, ymmärsin väärin sen trendijutun, luulin että luulet että ihmiset rupeaa homoiksi koska se on trendikästä.