Kirjallisuutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CoreZ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä kirjoja suosittelette (aloittelijalle)?

Tästä voisi ehkä oppia liikkeet:

http://www.amazon.com/exec/obidos/A...1387591/sr=2-2/ref=sr_2_2/102-4584199-1428132

Mutta sen lisäksi (tai sijaan) tarttis löytää joku mistä saa enemmän yleistä tietoa, tietoa ravinnosta, ym...

Amazonista löytyy vaikka mitä, mutta vaikea tietää mikä olisi hyvä - sitäpaitsi vaikuttaa siltä että joka toinen kirja yrittää myydä joku kirjailijan keksimä 'revolutionary training program' tms :(

http://www.amazon.com/exec/obidos/t...2/ref=cm_lm_asin/102-4584199-1428132?v=glance
http://www.amazon.com/exec/obidos/t...2/ref=cm_lm_asin/102-4584199-1428132?v=glance
http://www.amazon.com/exec/obidos/t...gy_img_2/102-4584199-1428132?v=glance&s=books

:confused:

Massaa! Voimaa!
Hemmetin hyvin juuri tuota yleistä tietoa treenistä ja ravinnosta. Suosittelen vahvasti!

Supermassa - Marko Savolainen
Tämä oli ensimmäinen treenikirja jonka luin, ja vaikka se onkin aika peruskamaa niin itse koin hyötyväni sen lukemisesta paljon.

Mega Duty Update
Selkeä selostus Mega Duty treenimenetelmästä. Jos ei ole perehtynyt Heavy/Mega Duty tyyppiseen harjoitteluun niin tästä kirjasta saa uutta näkulmaa treeniin.

Supermassa ja Mega Duty Update käsittelevät molemmat samanlaista treenifilosofiaa. Ei kannata erehtyä luulemaan, että se on se ainoa oikea tapa treenata. Senkin takia tuo Massaa! Voimaa! on erittäin hyvä kirja avaamaan silmiä.

Mun mielestä ihan asiallinen opus on Tony Halmeen Viikingin Voimaopas. Siinä kerrotaan liikkeiden suoritustekniikoita aika hyvin ja ravintopuolikin on hyvä

Sanokaas joku hyvä kirja missä tuo ravinto-puoli on selitetty perusteellisesti, ihan noin tieteellisestäkin näkökulmasta. Oon lukenu kirjoja, mutta nuo nopeat hiilarit ja huonot rasvat yms. on jäänyt vähä epäselväksi.

Originally posted by Hano
Sanokaas joku hyvä kirja missä tuo ravinto-puoli on selitetty perusteellisesti, ihan noin tieteellisestäkin näkökulmasta. Oon lukenu kirjoja, mutta nuo nopeat hiilarit ja huonot rasvat yms. on jäänyt vähä epäselväksi.
Ehkä hieman spesifinen, mutta todella kattava teos ravintotieteestä kehonrakentajan kannalta on omasta mielestä Lyle McDonaldin The Ketogenic Diet. Kaikki, siis ihan kaikki, on perusteltu lääketieteellisillä tutkimuksilla ja viitteitä on kirjassa monta sataa.

Tervehdys Pakkislaiset.. :kippis1: ;)

Muutamia suositeltavanarvoisia teoksia, jotka perustuvat tieteellisiin faktoihin, ovat mm. seuraavat:

- Sports Supplements (Jose Antonio, PhD, Jeffrey, R Stoutu, PhD)

- suhteellisen helppolukuinen kirja lukuisine tutkimusviitteineen.
kirjassa käydään läpi lähes kaikki olennaisimmat urheiluravinteet + mikro- ja makroravintoaineiden hyödyntäminen urheilussa.

- Essentials of Strength Training and Conditioning

- Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää voimaharjoittelusta (sisällysluetteloa voit tutkailla esim. täältä http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=0736000895 )

- Exercise Physiology: Energy, Nutrition, and Human Performance
- todella painavasanainen teos niin fysiologiasta, harjoittelusta että ravintopuolesta

jos tieteellinen kirjallisuus kiinnostaa, kannattaa tsekata humankinetics.com. Tältä kustantajalta löytyy KAIKKI.

Jep, www.humankinetics.com on hyvä kirjamesta. Mulla on hyllyssä useita kymmeniä HK:n kirjoja ja laatu on kohdallaan. Myös hinta on kohdallaan, joskin saan ilmatteeksi kaikki HK:n kirjat :evil: Joskus aiemmin hankin muutaman kirjan sieltä ihan rahaa vastaan ja kyllä niillä on hyvä hinta-laatu -suhde (jos vertaa siis johonkin muuhun akateemiseen kustantajaan).

Myös :david: lukee HK:n kirjoja :D

Anssi prkele! :david:

Minullakin OLISI kirjahylly täynnä Human Kineticsin teoksia, JOS finanssipuoleni olisi erilainen.. :D :curs:

Noh täytyy jättää muutama olunen enemmän välistä, syödä tonnikalaa enemmän ja filepihvejä vähemmän ja ostella täten enemmän kirjoja.. ;)

Hinnat toki on kohdallaan, mutta kyllä tuollanen 60-100 egeä per kirja on kuitenkin aikas paljon..

Originally posted by Hano

Duodecim: Ravitsemustiede

En nyt tarkalleen ottaen muista, mitä sisältää, mutta itse olen kokenut ko. kirjan lukemisen hyödylliseksi.

Tosin on välillä aikamoista hepreaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by PattiPete
Massaa! Voimaa!
Hemmetin hyvin juuri tuota yleistä tietoa treenistä ja ravinnosta. Suosittelen vahvasti!

Supermassa - Marko Savolainen
Tämä oli ensimmäinen treenikirja jonka luin, ja vaikka se onkin aika peruskamaa niin itse koin hyötyväni sen lukemisesta paljon.

Mega Duty Update
Selkeä selostus Mega Duty treenimenetelmästä. Jos ei ole perehtynyt Heavy/Mega Duty tyyppiseen harjoitteluun niin tästä kirjasta saa uutta näkulmaa treeniin.

Supermassa ja Mega Duty Update käsittelevät molemmat samanlaista treenifilosofiaa. Ei kannata erehtyä luulemaan, että se on se ainoa oikea tapa treenata. Senkin takia tuo Massaa! Voimaa! on erittäin hyvä kirja avaamaan silmiä.

Mistäs ton massaa ! voimaa! kirjan ja sit ton savolaisen kirjan vois hommata...?:evil:

Supertraining ja facts and fallacies of fitness.

Tuosta ei tieto parane. Lähinnä valmiin ohjelman hiomiseen ja höpö-höpön karsimiseen. Aloittelijalle ja keskiverto ihmiselle aluksi FAFF.

Twisted Conditioning - How To Combine Barbell Training

Tuolta voi löytyä jopa uusia ideoita. Tuntuu kovin harvinaiselta nykyään.

Originally posted by HaRzA
Mistäs ton massaa ! voimaa! kirjan ja sit ton savolaisen kirjan vois hommata...?:evil:

Kirjakaupasta? Jos ei lähistöllä ole niin voit vaikka tilata tuolta www.suomalainen.com

Originally posted by Hulkki
Ehkä hieman spesifinen, mutta todella kattava teos ravintotieteestä kehonrakentajan kannalta on omasta mielestä Lyle McDonaldin The Ketogenic Diet. Kaikki, siis ihan kaikki, on perusteltu lääketieteellisillä tutkimuksilla ja viitteitä on kirjassa monta sataa.

Onko tuo engalnnin-kielinen? Suomenkieltä tuetaan ainoastaan :evil:

Voimanhankinnasta kiinnostuneille Westside barbell on lähes raamattu.

Massaa! Voimaa! - kirjan saa tilattua wrangelta. Myös kirjastoista löytyy mutta on niin hyvä että kandee varmaan ostaa omaks.

Supermassa - kirjan tilasin itse KpFitnessiltä.. eikä tainnu maksaakkaa ku 20 e . hyvä kirja sekin :)

Originally posted by wezku
Massaa! Voimaa! - kirjan saa tilattua wrangelta. Myös kirjastoista löytyy mutta on niin hyvä että kandee varmaan ostaa omaks.

Supermassa - kirjan tilasin itse KpFitnessiltä.. eikä tainnu maksaakkaa ku 20 e . hyvä kirja sekin :)

Oli pakko tilata toi supermassa ku oli halpa,kiitos vinkistä :)
Nyt vaan odotellaan innolla kirjan saapumista..

Ihan vaan :offtopic: Mulla olisi Lyle McDonaldin lontoonkielinen 320 sivuinen The Ketogenic Diet .pdf muodossa. Koko vain 696KB (modeemilla pari min). Halukkaille voin laittaa filun mailiin.

jos kehtaat laittaa tulemaan, niin olisin vallan kiitollinen: <a href="mailto:pjornokeiju@netscape.net">pjornokeiju@netscape.net

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom