- Ikä
- 43
Joo näin se taitaa vähän olla. Itse voin parhaiten kun tv4 on 19 hujakoilla.Juu, on turhan matala. Pitäis olla viitteiden yläkolmanneksella eli jossain 16-20. Ainakin se on monelle passeli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo näin se taitaa vähän olla. Itse voin parhaiten kun tv4 on 19 hujakoilla.Juu, on turhan matala. Pitäis olla viitteiden yläkolmanneksella eli jossain 16-20. Ainakin se on monelle passeli.
Joo näin se taitaa vähän olla. Itse voin parhaiten kun tv4 on 19 hujakoilla.
Joo, mulla se oli viime viikolla tehdyssä mittauksessa 17 ja olo on ihan hyvä. Ei haittais vaikka vähän vielä nousiskin mut nyt en ala annosta nostamaankaan kun sitä fiksattiin kesällä. Paljonko on muuten sulla annos?
Mulla olo alkoi parantua ihan muutamassa päivässä. Tiedä sitten johtuiko se lääkkeen vaikutuksesta, vai siitä tiedosta, että apua on vihdoinkin saatavilla...Kuinka nopeasti thyroxinin aloittamisen jälkeen pääkoppa alkaa tuntua "normaalilta"? Sain lääkityksen tänään (vihdoin!) ja nyt odotellaan koska tämä ainainen vituttaa-väsyttää-eikiinnosta fiilis muuttuu paremmaksi..
Itselläni annostus on 50mg Levothyroxine ja 20mg Lio, ja noille tulee kuukausihinnaksi n. 180£, eli älyttömän kallista! Ulkomailla siis asun, onneksi terveysvakuutus kattaa tuon. Mietin mitä vastaava lääkitys tulee Suomessa maksamaan sitten kun takaisin muuttaa.
Ja mistäköhän senkin sitten tietää syökö turhaan vai ei??Turhaan ei siis omaa hormonitoimintaa kannata sekoittaa syömällä turhia lääkkeitä.
Kokeilee olla ilman lopettamalla asteittain, hetki saattaa mennä kunnes oma tuotanto normalisoituu ja olo voi huonontua jos on alkujaankaan kokenut lääkkeestä olevan apua.
Mä en oo käsittääkseni itse aiheuttanut mitään, vaikka toki paljon oon aina liikkunut, elämässä on ollut stressiä jne mutta mistähän senkin tietää? Ei mulla myöskään mitään tulehdusta ole ollut joten onko se aina niin että liialla "kaikella" aiheuttaa tulehduksen ja se vajaatoiminnan? Meneekö se aina niin että itse aiheutetusta tulee tuo tulehdus?No tämä varmaan pätee jos on ns. "itse aiheutettu" kilpparivajis eli kilpparin tulehduksesta lähtenyt.. Saattaa korjaantua ruokavaliolla itsekseen. Sitten taas on meitä joilla vajis on pysyvä ja jo yhden napin poisjättäminen tuntuu olossa..
Mulla nuo vasta-aineet otettiin ja niitä ei ollut. Eli tulehdusta ei ole ollut. Rautalangasta siis edelleen: Jos syy on joku muu kuin sellainen "sulla nyt on vajaatoiminta ja piste" (esim. stressi, dieetti, huono / itsellesopimaton ruokavalio...), niin silloinko on / tulee aina tulehdus? Riippumatta mikä se syy on mikä sen tulehduksen on aiheuttanut. Haen siis sitä, että koska mulla ei ole tulehdusta niin onko mulla ainakin todennäköisempää, että mä niitä lääkkeitä tarviin eikä ole syytä alkaa kokeilemaan oloa ilman?Katski, mitattiinko sulta silloin S-TPOAb ja S-TyglAb? Eli kilpparin vasta-aineet. Muutenhan sitä tulehdusta ei saa selville ja lääkärit harvoin noita lähetteitä ylipäätään tekee...
Mä en tiedä mitä kaikkia juttuja on olemassa mitkä sen tulehduksen voi aiheuttaa mutta ainakin joillakin liian vähät kalorit voi olla osasyynä ja näitä juttujahan kuulee. Ja toisena tietty nuo viljat, gluteeni ym.
Mulla nuo vasta-aineet otettiin ja niitä ei ollut. Eli tulehdusta ei ole ollut. Rautalangasta siis edelleen: Jos syy on joku muu kuin sellainen "sulla nyt on vajaatoiminta ja piste" (esim. stressi, dieetti, huono / itsellesopimaton ruokavalio...), niin silloinko on / tulee aina tulehdus? Riippumatta mikä se syy on mikä sen tulehduksen on aiheuttanut. Haen siis sitä, että koska mulla ei ole tulehdusta niin onko mulla ainakin todennäköisempää, että mä niitä lääkkeitä tarviin eikä ole syytä alkaa kokeilemaan oloa ilman?
Mulla nuo vasta-aineet otettiin ja niitä ei ollut. Eli tulehdusta ei ole ollut. Rautalangasta siis edelleen: Jos syy on joku muu kuin sellainen "sulla nyt on vajaatoiminta ja piste" (esim. stressi, dieetti, huono / itsellesopimaton ruokavalio...), niin silloinko on / tulee aina tulehdus? Riippumatta mikä se syy on mikä sen tulehduksen on aiheuttanut. Haen siis sitä, että koska mulla ei ole tulehdusta niin onko mulla ainakin todennäköisempää, että mä niitä lääkkeitä tarviin eikä ole syytä alkaa kokeilemaan oloa ilman?