Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä on peruspunttaajan dieetti? :D
Aika tyypillistähän se on, että menee helposti liialle ennenkuin tasapaino löytyy. Mulla meni myös. Kyllä ne oireet aika helposti tunnistaa kun esim. rytmihäiriöt on just erilaiset kuin vajaalla. Vajaalla muljahtelee ja jää ikäänkuin lyönti väliin mutta liialla tulee semmosia nopearytmisyyskohtauksia ja sydän jyskyttää esim. nukkumaan mennessä. Hikoilua, levottomuutta ja vähän semmosta ylikierroksilla oloa. Pahinta oli jatkuva, pohjaton nälkä! Joillakin nämä oireet voi mennä sekaisin eli liialla onkin vajaan oireet.. se on sitten vähän hankalampi juttu.Onkos täällä ihmisiä, joilla kilpirauhasen vajaatoiminta alkaisi mennä liikatoiminnan puolelle? Itsellä arvot on rajoissa liikatoiminnan suhteen ja tarkkaillaan tilannetta. Joulukuussa uudet testit ja nykyistä Thyroxin lääkitystä pudotettiin hiukan ja katsotaan miten toimii.
Millaisia oireita teillä on jos ollaan vajiksesta siirtymässä liikatoimintaan? Itse huomannut ainakin sen, että normaalin "kylmä helteelläkin -olotilan" tilalle on tullut hikoilua ja ns. kuumia aaltoja, kroppa käy hiukan ylikierroksilla ja energiaa on, vaikka olisi nukkunut huonosti. Päässä myös humisee välillä kunnolla ja sellainen looginen ajattelu ja toiminta, ei aina ole ihan helpoimmasta päästä.
Kannattaa varmasti pyytää asiaan perehtyneen lääkärin näkemys asiasta. Ja jos itse olisin sinä, kiinnittäisin myös ruokavalioon, vitamiineihin ja muuhun huomioita millä voi laiskaa kilpirauhasta aktivoida.Aion vaatia lisää testejä lähiviikkoina. Toisaalta en nyt ole sen väsyneempi kuin tavallisestikaan, jos vain olen saanut nukuttua hyvin. Väsymys on siis vähentynyt. Mutta arvot eivät tuollaisina pysyessään ole hyvät ja jollain keinolla koitan saada ne paremmiksi. Mielenkiintoisia nähdä, auttaako jo l-tyrosiini. Mutta ahdistaa kyllä ajatus siitä, että olisi merkittävää vajaatoimintaa, sekä itseni että vauvan kannalta :(
Mitkä oli viitearvot? Muuten ei voi oikein ottaa kantaa.Kävin labroissa ja arvot: TSH 1,1 ja T4V 12. Eikös tuo jälkimmäinen arvo ole tippunut vähän liian matalaksi! Aika erikoislekurille vasta helmikuussa...
Kävin labroissa ja arvot: TSH 1,1 ja T4V 12. Eikös tuo jälkimmäinen arvo ole tippunut vähän liian matalaksi! Aika erikoislekurille vasta helmikuussa...