Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kävin tänään hammaslääkärissä poistattamassa hampaan jossa on ollut juurihoito kesken 6 vuotta. Tulehduspesäkkeestä oli yhteys poskionteloon, olen kärsinyt jatkuvasta flunssasta ja sitkeästä limasta todella kauan. Käsittääkseni hoitamattomat tulehukset on aika vaaarallisia ja alkoi mietityttää onkohan nyt jopa niin että tällä on yhteys tuohon kilpirauhasen sekoiluun? Aiemmin mainitsemani kilppari asia on nyt siirtynyt endon katsottavaksi. Hammaslääkäri sanoi ettei yhtään ihmettele että jotain ongelmia tulehtunut hammas olisi aiheuttanut.
Tuli mieleen että joku vuosi sitten kun minulta poistettiin viisaudenhampaat ja minulla oli antibiootti kuuri oloni oli pitkästä aikaa todella hyvä, olikohan niin että jo silloin minulla jylläsi paha tulehdus josta sain hetken helpotuksen antibiooteista?
Minua kiinnostaisi tietää, kun olen nähnyt, että olet aktiivinen vielä täällä, että miten sulla on edennyt kilpirauhasen vajaatoiminta? Mainitsit tuossa, että hiukset pysyy päässä. Lähtikö sinulla paljon hiuksia ja palautuko hiukset, kun sait lääkityksen kuntoon? Mikä on vointi yleensäkkin nykyisin?TSH laskenu iha hyville lukemille (1,2) ja t4v on koko lääkityksen ajan ollu 16. Olossa ei kuitenkaan oo tapahtunu muutosta oikein mihinkään suuntaan vaikka tyroksiinia oon popsinu, arghh. Edelleenkin unet olemattomat ja jotenkin vetämätön olo. Plussana, että hiukset pysyy päässä! Varmaan pitää heivata e-pillerit pois ens alkuun, mutta ehkä maltan ootella vielä vajaan pari viikkoa, että pääsee lääkäriltä tenttaa mitä pitäs tehä.
Totesin muutamassa kuukaudessa, että tyroksiini turha omalla kohdalla. Todennäköisesti ihan normaalia uupumusta ja hiustenlähtökin kausittaisena normaalia. Tyroksiinin pois jättämisellä ei ollut tuolloin vaikutusta vointiin. Joskus pari vuotta myöhemmin kilpirauhasarvot kontrolloituna oli viitteissä. Nyt ei ole tarkastettu muutamaan vuoteen arvoja, en ole nähnyt tarpeelliseksi. Muotidiagnoosi oli kyseessä minun kohdalla.Minua kiinnostaisi tietää, kun olen nähnyt, että olet aktiivinen vielä täällä, että miten sulla on edennyt kilpirauhasen vajaatoiminta? Mainitsit tuossa, että hiukset pysyy päässä. Lähtikö sinulla paljon hiuksia ja palautuko hiukset, kun sait lääkityksen kuntoon? Mikä on vointi yleensäkkin nykyisin?