Ketoosidieetti

Mulla on käynyt sama juttu monien hiilarien kanssa, etenkin kaikki mäkkipaskat yms. Muistin, et ranskalaiset ja McFeast on ihan sairaan hyviä, mutta viimeksi syödessäni ne oli suuria pettymyksiä ja parin ekan haukun jälkeen vielä ällömpiä. Pizzakaan ei oo musta enää niin erikoista, itse tehtynä parempaa. Irtokarkit ja suklaa on tietty edelleen hyviä, mutta kärsineet jonkinlaisen inflaation (tosi keinotekoisen makuisia).

Pitäs ite vaan vääntää kaikki herkut, niin sais hyvää; kvinoapuuroa marjoilla, marjapiirakkaa, makaronilaatikkoa jne. :kuola: Kisojen ja dieetin jälkeistä aikaa odotellessa...

Juu, kyllä se mullakin niin näyttää menevän että pitkin dieettiä on haaveiltu kaikenlaisista pizzoista yms. ja tarkoitus olikin kisojen jälkeen herkutella kaikella semmoisella, mutta nyt dieetin lähestyessä loppuaan mieli on muuttunut.. En todellakaan aio sellaista skeidaa suustani alas pistää!

Hiilareita kiitos, mutta itse valmistetuissa terveellisissä ja herkullisissa aterioissa! :D

Mulla on käynyt sama juttu monien hiilarien kanssa, etenkin kaikki mäkkipaskat yms. Muistin, et ranskalaiset ja McFeast on ihan sairaan hyviä, mutta viimeksi syödessäni ne oli suuria pettymyksiä ja parin ekan haukun jälkeen vielä ällömpiä. Pizzakaan ei oo musta enää niin erikoista, itse tehtynä parempaa. Irtokarkit ja suklaa on tietty edelleen hyviä, mutta kärsineet jonkinlaisen inflaation (tosi keinotekoisen makuisia).

Pitäs ite vaan vääntää kaikki herkut, niin sais hyvää; kvinoapuuroa marjoilla, marjapiirakkaa, makaronilaatikkoa jne. :kuola: Kisojen ja dieetin jälkeistä aikaa odotellessa...

Haha :D

Kolmas viikko menossa hiilareilla ja runsailla kaloreilla ja oon jo nyt ihan addiktoitunut taas ruokaan. VHH:lla on aina niin helppoa kun elämä ei pelaa ruoan ympärillä, nyt taas ei ole muu mielessä kuin ....ruokaa....ruokaa. Tulee oikein aggressiiviseksi kun on nälkä. Ilmeisesti nuo hiilarit palkitsevat mukavasti joko dopamiinin tai serotoniinin erityksen kautta. Toinen havainto lisääntyneen kalorimäärän saannin seurauksista on myös libidon huomattava voimistuminen.... melkein kuin olis 17 vee :hyvä:

No, nyt kun pitäisi lihasta taas saada, ei ole ainakaan vaikeuksia syödä. XL-kerros -tarjouskin tuli kuin nenä päähän...

I'm food-a-holic. :evil:

Oli tuossa oikea kaakao loppu ja vedin sitten tuota kaapista löytynyttä sokerikaakaota kerman kanssa. Iski semmonen outo fiilis, kuin olisi pussillisen karkkia vetänyt :Q

Kumma juttu koska kyllä mä aina välillä oon syöny tyyliin yhen hiilariapitosen normiaterian sillon tällön, viikonloppusin tms. Ei niistä tuu tommonen olo.

Taidanpa heittää moisen moskan menemään. Ja sitte häkkivarastossa olis vielä säkillinen maltoa. Huoh.

Kertokaa mielipiteitä mun ruokavaliosta, jota on yritetty low-carb yms. periaatteiden mukaan fixata mahdollisimman terveelliseksi ja tehokkaaksi.

Aamu: 3munan munakas (ehkä 1/3 pkt pekonia) kookosöljyssä, parsakaalia, mustikoita ja bulgarialaista jugurttia 1dl, murskattua pellavansiementä.

Päivä: Salaatti (jossa vähän lihaa), 3 keitettyä munaa, mahdollisesti hieman lisärasvaa oliiviöljystä tjsp.

Iltapäivä: Salaatti (jossa vähän lihaa/juustoa), pähkinöitä ja rypsiöljyä.

Ilta: 200gr paistettu lohi kasviksia / 3 munan munakas kasviksia

Myöhäisilta jos nälkä, niin joku munakas tjsp. Messissä D-vitamiiniä 5000ug/2päivän välein ja kalaöljytabletteja 4/pvä. Jumppapäivinä prodejuomaa ennen-,aikana- ja jälkeen treenin.
Jos nälkä yllättää tai ateriat venyy, niin isken manteleita kitusiin.
Mielipiteitä?

Ei yhtään. Mutta vyöhön pitää silti tehdä lisää reikiä. Ja tutut ihmettelevät miten näytän aina vaan solakammalta. :D

Itellä sama "vika":D Vyötäröltä lähtee senttejä mutta paino ei pahemmin laske.

Kertokaa mielipiteitä mun ruokavaliosta, jota on yritetty low-carb yms. periaatteiden mukaan fixata mahdollisimman terveelliseksi ja tehokkaaksi.

Aamu: 3munan munakas (ehkä 1/3 pkt pekonia) kookosöljyssä, parsakaalia, mustikoita ja bulgarialaista jugurttia 1dl, murskattua pellavansiementä.

Päivä: Salaatti (jossa vähän lihaa), 3 keitettyä munaa, mahdollisesti hieman lisärasvaa oliiviöljystä tjsp.

Iltapäivä: Salaatti (jossa vähän lihaa/juustoa), pähkinöitä ja rypsiöljyä.

Ilta: 200gr paistettu lohi kasviksia / 3 munan munakas kasviksia

Myöhäisilta jos nälkä, niin joku munakas tjsp. Messissä D-vitamiiniä 5000ug/2päivän välein ja kalaöljytabletteja 4/pvä. Jumppapäivinä prodejuomaa ennen-,aikana- ja jälkeen treenin.
Jos nälkä yllättää tai ateriat venyy, niin isken manteleita kitusiin.
Mielipiteitä?

Ei tosta oikein paremmaksi pääse. SUPERhifistelijä vetäisi vielä mustikat ja rahkan ennen treeniä... :D

Edit. Maanantaina alkaa taas ketoilu, en kestä enää tätä oloa. Ei vaan vilja sula enää, riisi ja peruna on OK, mutta leipä ja spagetti turvottaa. Varmaan bakteerikanta ehtinyt jo muuttumaan niin paljon mahassa. JA JUMALAUT KU EI EES PALAUDU VAIKKA MÄTTÄÄ HIILARIA NAAMAAN, pikkuisen kyykkyä ja kävelen kuin ....! Hirveimmät DOMS:sit ikinä.

Okei kertokaas randomkysymyksiin mielipiteitä:

-halvin ja rasvaisin sikanauta vs. naudan paistijauheliha? Kumpi teidän mielestänne "parempaa" ravinnollisesti ja millä perusteella (poislukien hinta ja maku). Eli onko esim. possu jonkun mielestä huonompaa jollain ravinnollisella perusteella? Paistijauhelihaan ilmeisesti käytetään jotain kalliimpaa eläimen osaa? Onko ravinnollisia perusteita miksei söisi niitä halvempia eläimen osia?

-en ole enää jaksanut syödä oikeastaan juurikaan kasvisperäisiä rasvoja poislukien kookosrasva mutta sitäkin suhteellisen vähän. (vihanneksia kylläkin suht paljon ja marjoja desi pari päivässä), lähinnä siis lihasta rasvaa, voista, kermasta, juustosta, kalaöljyä(omega3 pullotettu), kalaa ja katkarapuja. Kaakaota toki tulee syötyä mutta kokonaisuudessaan aika merkityksetön osuus tuolla kaakaolla ja kookosrasvalla. Kalaakin kai pitäisi syödä enemmän.
-oliko mitään perustetta syödä esim. jokin tietty prosenttiosuus rasvasta kasvisperäisenä? Ts. onko tieni turmiollinen? Kuolenko huomenna? Pitäisi kai mennä mittauttamaan jotain arvoja varmuudeksi. Olo on kyllä mahtava.

-oon tässä muuttanut treenifilosofiaa ja koitan leikkiä painonnostajaa .. eli usein ja suht vähän kerralla, toistot 1-5. Ja enemmän räjähtäviä liikkeitä kuin podaripumppausta.
-No tässä on sitten ollut sellainen olo että ei tarvita mitään hiilaritankkauksia välttämättä. Saa nyt nähdä kun saa vähän kiloja noihin liikkeisiin että miten sitten sujuu. Kyykkyä olen tehnyt 3x viikossa kuitenkin ja ihan hyvin menee. En ole varma olenko koko ajan ketoosissa mutta kaiken järjen mukaan aika lähellä pitäisi olla ainakin.

-treenaako täällä joku muu loucarbilla/ketoosissa ilman hiilaritankkauspäiviä? Tuleeko massaa :) ? Onko palautuksen kanssa ongelmia? itseäni ei toi massa loputtomasti enää kiinnosta mutta voisihan nuo reidet ja pakarat kai isommat olla niin saisi lisää rautaa ylös :PP

tänään lähti diiettaus.

päivän jakauma:

rasvat : 72,92%
protu : 23,09%
hh : 3,99%

mitäs lisää/vähemmän, vai näyttääkö ihan jees?

Okei kertokaas randomkysymyksiin mielipiteitä:

-halvin ja rasvaisin sikanauta vs. naudan paistijauheliha? Kumpi teidän mielestänne "parempaa" ravinnollisesti ja millä perusteella (poislukien hinta ja maku). Eli onko esim. possu jonkun mielestä huonompaa jollain ravinnollisella perusteella? Paistijauhelihaan ilmeisesti käytetään jotain kalliimpaa eläimen osaa? Onko ravinnollisia perusteita miksei söisi niitä halvempia eläimen osia?

Mulla nyt perustuu ihan fiilikseen että paistijauhelihassa enemmän protskua ja se on laadukkaampaa (vähemmän sidekudos proteiinia), rasvoja toki vähemmän mutta itse sillon kun ketoilen niin saatan käyttää voita tasapainoittamassa paistijauhelihan tilannetta,.. ja se maku tuosta yhdistelmästä, nam :)
Eikä se sitten protskuun suhteutettuna järisyttävästi kalliimpaa ole... tää on vaan mun maku ja fiilis mielipide tuosta :)

Onko mitään haittaa jos paistelee kananmunat sun muutkin oliiviöljyllä (tavallinen) voin sijaan? Haulla löytyi vaan hirveä määrä oliiviöljy vs rypsiöljy väittelyä ja se ei kiinnosta, vaan lähinnä että onko tuo terveellistä.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Onko mitään haittaa jos paistelee kananmunat sun muutkin oliiviöljyllä (tavallinen) voin sijaan? Haulla löytyi vaan hirveä määrä oliiviöljy vs rypsiöljy väittelyä ja se ei kiinnosta, vaan lähinnä että onko tuo terveellistä.

Ei haittaa hyvää rasvaa se oliiviöljykin on.

Oliiviöljy soveltuu paistamiseen silloin kun lämpötila ei paistaessa nouse liian korkeaksi. Jos lämpötila paistettaessa nousee 200 asteeseen tai tätä korkeammalle, niin monityydyttymättömistä rasvahapoista alkaa muodostua elimistölle haitallisia yhdisteitä, joiden on eläinkokeissa todettu olevan karsinogeenisia. Silloin kun öljy paistettaessa alkaa savuta, niin lämpötila on noussut liian korkeaksi. Tällöin öljy on jo käyttökelvotonta. Kylmäpuristetun oliiviöljyn savuamispiste on puhdistettua oliiviöljyä matalampi, eli puhdistettu oliiviöljy sopii paistamiseen paremmin kuin kylmäpuristettu oliiviöljy.

http://ohjelmat.yle.fi/dieetit_punt...ta/kysy_asiantuntijalta_kysymyksia/kysymys_19

Joo sellaista, että olisi tavoitteena aloittaa ketodietti tässä lähiaikoina. Olen viimeiset kaksi kuukautta dietannut normaalilla -500 kcal dietillä, mutta paino näyttää jämähtäneen paikoilleen nyt jo yli kuukaudeksi :(. Nyt kuitenkin lyhyt tankkaus ennen uutta diettiä. Kertokaa te viisaammat ketodietin perusteista, kun ei tietoa näytä kunnolla netistä löytyvän (tai laittakaa linkkejä).

Sen tiedän, että hiilarit on oltava alle 30g päivässä ja treenipäivinä enemmän. Mutta miten on proteiinien ja rasvojen suhde? Paljon rasvaa kyllä, mutta tarvitaanko sitä enemmän kuin protskuja, ja pitääkö protskuja silti syödä se noin 2g per kilo? Ja millaista rasvaa tulisi syödä, oliiviöljyä vai enemmän rasvaista lihaa? Entä paljon on saatava kaloreita päivässä? Peruskulutukseni on noin 1400kcal ja kokonaiskulutus 1700-1900kcal laskurin mukaan. Tarvitaanko joku "induktion" tyylinen alkutotuttelu? Entä salitreeni ja aerobinen?

Se vielä, että naishenkilö kyseessä ja rasvat nyt 29% ja tavoitteena olisi 20%.

Onko jollakulla muuten omakohtaisia kokemuksia protein sparing modified fast (PSMF) -tyyppisistä kokeiluista? Käytännössä keto, jolla vähennetään rasvansaantia. Ei-kovin-läskeille soveltuu lähinnä alle 2 vko pituisille ajoille tehodieetiksi, on sen verran rankkaa ettei varmaan pidempään pystyisikään vetämään. Nightkin, ootko testannut?

Onko jollakulla muuten omakohtaisia kokemuksia protein sparing modified fast (PSMF) -tyyppisistä kokeiluista? Käytännössä keto, jolla vähennetään rasvansaantia. Ei-kovin-läskeille soveltuu lähinnä alle 2 vko pituisille ajoille tehodieetiksi, on sen verran rankkaa ettei varmaan pidempään pystyisikään vetämään. Nightkin, ootko testannut?

Oon mutta en siinä extrememuodossa, jossa vedetään vain proteiinidrinksuja. Kyllä se toimii hyvin jos on jo ollut jonkin aikaa VHH:lla. Sellaisia muutaman päivän pätkiä olen testaillut. Nälkä kyllä tulee, koska rasvaa on aika vähän, joten joku ec-pohjainen lisäravinne on aika ehdoton jaksamisen ja riittävän energiansaannin kannalta. EC auttaa irrottamaan triglyseridejä paremmin kulutukseen.

En ole tässä laskenu kaloreita pariin viikkoon ja nyt laskin suunta-antavan määrän ja hyvä että päästiin 1400kcal, tähän kun vielä heitetään treenit päälle niin mennään kovilla miinuksilla.

Kysymyksenä onkin että lähteekö ketoillessa lihasta samalla tapaa kuin normi. dietillä jos mennään liian ankarilla miinuksilla?

Laitanpa tänne että mitä 7vk ketolla saatiin aikaan..

Elikkä TKD:lla mentiin lukuunottamatta paria 3-4päivän vetoa (ehkä verrattavissa PSMF:ään?)
Nyt on hiilareita lyöty koneeseen jo toista viikkoa ja voitaneen nyt verrata lähtötilannetta.

Peilikuva kiristyi merkittävästi, 5kg lähti painoa ja vyötärö 90---82cm :dance:
Kaikin puolin onnistunut dieetti ja olen tyytyväinen.

Mutta minun pitää silti keksiä jotain muuta kun tuota baby fattiä lähtee ensi keväänä hävittämään..
Tämä ei mulla ainakaan tunnu toimivan viimeisten kiristelyssä.

En ole tässä laskenu kaloreita pariin viikkoon ja nyt laskin suunta-antavan määrän ja hyvä että päästiin 1400kcal, tähän kun vielä heitetään treenit päälle niin mennään kovilla miinuksilla.

Kysymyksenä onkin että lähteekö ketoillessa lihasta samalla tapaa kuin normi. dietillä jos mennään liian ankarilla miinuksilla?

Ei mulla ainakaan ole lähtenyt. Ei tosin saa näännyttää itseään ja aminohappoja on saatava tasaisesti sekä monipuolisesti.

Laitanpa tänne että mitä 7vk ketolla saatiin aikaan..

Elikkä TKD:lla mentiin lukuunottamatta paria 3-4päivän vetoa (ehkä verrattavissa PSMF:ään?)
Nyt on hiilareita lyöty koneeseen jo toista viikkoa ja voitaneen nyt verrata lähtötilannetta.

Peilikuva kiristyi merkittävästi, 5kg lähti painoa ja vyötärö 90---82cm :dance:
Kaikin puolin onnistunut dieetti ja olen tyytyväinen.

Mutta minun pitää silti keksiä jotain muuta kun tuota baby fattiä lähtee ensi keväänä hävittämään..
Tämä ei mulla ainakaan tunnu toimivan viimeisten kiristelyssä.

Sama hankaluus todettu. Johimbiini auttaa, kofua maltillisesti + stressitön ympäristö olis kova juttu.

Oon mutta en siinä extrememuodossa, jossa vedetään vain proteiinidrinksuja. Kyllä se toimii hyvin jos on jo ollut jonkin aikaa VHH:lla. Sellaisia muutaman päivän pätkiä olen testaillut. Nälkä kyllä tulee, koska rasvaa on aika vähän, joten joku ec-pohjainen lisäravinne on aika ehdoton jaksamisen ja riittävän energiansaannin kannalta. EC auttaa irrottamaan triglyseridejä paremmin kulutukseen.
mitäs tuo ec-pohjainen lisäravinne tarkoittaa? esim.?

mitäs tuo ec-pohjainen lisäravinne tarkoittaa? esim.?

Efealkaloideja ja kofeiinia tarkoittaa. Aikoinaanhan tuota yhdistelmää oli monessa lisäravinteessa kun olivat ma-huangit sun muut, kunnes niille tuli myyntikielto monessa maassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom