Ketoosidieetti

Tuohon yllä olevaan liittyen olisi yksi kysymys. Eli miten olisi viisainta muuttaa ketolta tavalliseen "hiilariruokaan?" Toimisiko se, että lisää niitä hiilareita pikkuhiljaa, kuten esim. alkuun se 100g per päivä noin viikon ajan ja sitten toisella viikolla 200g per pv jne?

Tuohon yllä olevaan liittyen olisi yksi kysymys. Eli miten olisi viisainta muuttaa ketolta tavalliseen "hiilariruokaan?" Toimisiko se, että lisää niitä hiilareita pikkuhiljaa, kuten esim. alkuun se 100g per päivä noin viikon ajan ja sitten toisella viikolla 200g per pv jne?

En tiedä mikä on viisainta, mutta itte aion varmaan tehdä nuon kun sinä tuossa esimerkkasit ja samalla huolehdin että pysyn edelleen hieman miinuskaloreilla ekan viikon ja sit +-kaloreilla toisen viikon.

Olisiko myös syytä varoa lihaskatoa vaikka treenaisi laihduttaisi TKD:llä?

Kyllä. Itse olin kesän CKD:llä ja siirryin tällä viikolla TKD:lle. Mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon lähtee rasvatonta painoa tällä 2 kk:n TKD-jaksolla. CKD:llä rasvaton paino putosi reilun kilon, mutta toivottavasti kaikki siitä ei ollut lihasta.

Mä aloin nyt taas vetelemään hiilaria hetkeksi aikaa ja koitan maksimoida näiden narujeni kasvua. Ajattelin lokakuun alusta ottaa taas ketojakson, jonka jälkeen vielä yksi hiilarijakso ja sitten taas jouludieetille :D Hauska nähdä onko insuliiniherkkyys parantunut kuinka paljon ja R-Ä-J-Ä-H-T-Ä-V-Ä-T-K-Ö lihakset kasvuun.

Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle mutta vetelen vielä aamupalalla Eloveena-puuroa ja yhden ruisleivän. Lisäsin tänään Ehrmannin rypsärillä ja kananmunan aamupalalle kun aikaisemmin protskut ja rasvat puuttuivat aamupalalta. Kysynkin nyt että pitäisikö heivata vielä tuo puuro ja leipä pois aamusta?

Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle mutta vetelen vielä aamupalalla Eloveena-puuroa ja yhden ruisleivän. Lisäsin tänään Ehrmannin rypsärillä ja kananmunan aamupalalle kun aikaisemmin protskut ja rasvat puuttuivat aamupalalta. Kysynkin nyt että pitäisikö heivata vielä tuo puuro ja leipä pois aamusta?

Syö se puuro ennen ku meet salille tai siitä parin tunnin päästä.

Mikäs se nyt olisi paras juokseva rasva jota lisäillä? Tähän mennessä vain oikeaa voita käytellyt ja ihan hyväähän sekin on mutta salaattien syömistä ajattelin lisäillä niin siihen varmaan joku oliiviöljy on hyvä?

Mikäs se nyt olisi paras juokseva rasva jota lisäillä? Tähän mennessä vain oikeaa voita käytellyt ja ihan hyväähän sekin on mutta salaattien syömistä ajattelin lisäillä niin siihen varmaan joku oliiviöljy on hyvä?
Jep, salaatteihin oliiviöljy on paras. Paistamiseen taas neitsytkookosöljy (kestää hyvin korkeita lämpötiloja). Ja voissakin voi toki paistaa, jos ei nosta lämpöä liian korkeaksi.

Tänää tuli otettua 70 g hiiilari ale 20 g sijaan, haittaako tämä ketoosia, ketolla on oltu koht 3 viikkoa.
No jos lihaksissa tai maksassa on noille tilaa, niin tuskin. Ketoosi katkeaa vasta kun insuliini kohoaa riittävän korkealle. Tee vaikka punttitreeni tai jotain. :)

Mä aloin nyt taas vetelemään hiilaria hetkeksi aikaa ja koitan maksimoida näiden narujeni kasvua. Ajattelin lokakuun alusta ottaa taas ketojakson, jonka jälkeen vielä yksi hiilarijakso ja sitten taas jouludieetille :D Hauska nähdä onko insuliiniherkkyys parantunut kuinka paljon ja R-Ä-J-Ä-H-T-Ä-V-Ä-T-K-Ö lihakset kasvuun.

Missä muodossa hiilareita ajattelit vetää, kuinka paljon, mihin aikaan vuorokaudesta ja kuinka kauan ennen siirtymistä takaisin ketolle? :D

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Missä muodossa hiilareita ajattelit vetää, kuinka paljon, mihin aikaan vuorokaudesta ja kuinka kauan ennen siirtymistä takaisin ketolle? :D

Perunaa ja riisiä pääasiassa tasaisen tappavaa tahtia n. 4 tunnin välein. Maltoja yms. en harrasta... turhaa IMHO. Silti hiilarimäärä on kyllä alhaisempi kuin monella peruspunttaajalla, mutta mulle erittäin korkea, ehkä jotain 200g-250g/pv. Koitan painottaa hiilarit ennen treeniä ja pari tuntia treenin jälkeen.

Aamulla heti nappaan jotain sokerijogurttia.

Nyt on taas hauska olo kun lihakset eivät ole enää niin tyhjät, olo on huonompi ja "raskaampi" kuin VHH:lla, mutta kyllä se tästä. Salillakin vaan väsytti, mutta väkisin tuli väännettyä. Ajattelin nyt hetken vetää kovia treenejä ja katsoa olisiko tosiaan tuo herkistyminen insuliinille jotenkin käännettävissä kasvuksi. Yritän laskeskella hiilarit sikäli tappiin, että koko ajan olisi varastot melkein täynnä, mutta että yli ei menisi ja fätti alkaisi kertymään. Jos alkaa lihominen otan taas ketojakson. :)

Onko rasvan lisäämisessä ruokavalioon mitään järkeä, jos hiilaria saa kuitenkin edelleen yli 100g päivässä? Eli tuleeko hyödyt esiin vain ketoosissa vai onko jo jonkilaisesta hiilareiden vähentämis/ rasvojen lisäämis-suhteesta jotain hyötyä? Itseäni itse aihe kiinnostaa ja tuntuu järkevältä, mutta minun on täysin mahdotonta tällä hetkellä tiputtaa hiilareita alle 100g:n kun joudun työn puolesta syömään usein sitä mitä on tarjolla, mutta vapaa-ajalla voisin tottakai pitää hiilarit minimissä.

Jos on pakko vetää 100g hiilareita, niin voi kuitenkin harrastaa low-carb dieettiä. Tossa linkissä puhutaan just sadan gramman hiilareista, eli homma toimii noillaki määrillä: http://www.mirjanetti.net/karppaus/index.html
Ketoosin saavuttamisesta en oo varma, mutta jos vetää -500/-1000 kaloria päivässä karppauksella ja siihen treenit päälle, niin varmasti lähtee läski niin, että naukkuu. :hyvä:

En olis kovin huolissaa 100g ylityksestä, jos muuten syöminen on karppausmielessä oikein. Viisaammat täydentäköön.

Viimeksi muokattu:
Aikaisemmin olen tästä aiheesta jo kysellytkin ja tuossa toisessa keskustelussa sama aihe nousi jälleen esiin. Eli keton käyttö kalorisyklityksessä. Tätähän ei suositella liian rasvan kertymisen vuoksi, joka aiheutuu siitä, että ketolta siirrytään suoraan korkeisiin hiilarimääriin?

Mutta mitenkäs toimisi, jos syklejä pidennetään esim. tyyliin 6/3vko? 3 viikkoa ketoa, jonka jälkeen viikko +/- 0 kaloreilla hiilareiden ollessa n.100g. Toisella viikolla hiilarit n.200g ja sitten komannella viikolla nostaa hiilarit itselleen sopivimmalle tasolle. Kuuden viikon jälkeen taas kolmisen viikkoa ketoa jne.

Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos jotkut ovat tuota joskus kokeilleet. Myös jonkun asiantuntijan mielipiteitä mielelläni kuulisin. Nightkin?

Rane1/nightkin: itseäni kiinnostaisi myös kalori syklitys mutta siten että jos treenaisi esim 2vkoa voimaa(3-6 toistoa) jolloin kalorit ois normi ketoilun kalorit ja sitten 1vko massaa(6-10 toistoa) jolloin kalorit olisivat 500 plussalla mutta silti alhaiset hiilarit.

Tämmöisen syklityksen käytännölisyyttä olen miettinyt siis siltä kannalta että saisi bulkin aikana aineenvaihdunnan nopeutumaan mutta rasvaa ei kertyisi (olen kuullut että ketolla pitään olla aika paljon ylimääräisiä kaloreita jos meinaa saada läskiä lisää).

Aikaisemmin olen tästä aiheesta jo kysellytkin ja tuossa toisessa keskustelussa sama aihe nousi jälleen esiin. Eli keton käyttö kalorisyklityksessä. Tätähän ei suositella liian rasvan kertymisen vuoksi, joka aiheutuu siitä, että ketolta siirrytään suoraan korkeisiin hiilarimääriin?

Mutta mitenkäs toimisi, jos syklejä pidennetään esim. tyyliin 6/3vko? 3 viikkoa ketoa, jonka jälkeen viikko +/- 0 kaloreilla hiilareiden ollessa n.100g. Toisella viikolla hiilarit n.200g ja sitten komannella viikolla nostaa hiilarit itselleen sopivimmalle tasolle. Kuuden viikon jälkeen taas kolmisen viikkoa ketoa jne.

Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos jotkut ovat tuota joskus kokeilleet. Myös jonkun asiantuntijan mielipiteitä mielelläni kuulisin. Nightkin?

En oo Nightkin, mutta itse siirryn lähes viikottain runsasrasvaiselta melkeimpä pelkästään tärkkelys/dekstroosilinjalle. oonkohan nyt 5 viikkoa tätä taas laihdutusmielessä harrastanut ja -5kg on tähän mennessä lähtenyt vyötäröllä tämä on -4cm ja sarjapainoissa ei pudotusta. Hyvin se toimii näinkin kun sen vaan tekee oikein.

Mulla on nyt takana kolmisen viikkoa kohta hiilareita about 200-300g pv ja painoa tullut 6,5 kg lisää :D

Lihonut en kyllä ole, koska housuindeksimittari ei ole muuttunut. Tilanne siis varsin hyvä.

Kalorisyklitykset ovat vähän niin ja näin, itse uskon enemmän tähän elimistön herkistymiseen glukoosille. Aion nyt koittaa tätä konseptia tyyliin 1,5 kk hiilareita ja perään parin viikon ketojakso. Tavoitteena siis yksinkertaisesti ottaa kasvua irti mahd. paljon ja perään taas hiilariton jakso herkistämään.... saa nähdä kuinka toimii.

Mulla on nyt takana kolmisen viikkoa kohta hiilareita about 200-300g pv ja painoa tullut 6,5 kg lisää :D

Lihonut en kyllä ole, koska housuindeksimittari ei ole muuttunut. Tilanne siis varsin hyvä.

Kalorisyklitykset ovat vähän niin ja näin, itse uskon enemmän tähän elimistön herkistymiseen glukoosille. Aion nyt koittaa tätä konseptia tyyliin 1,5 kk hiilareita ja perään parin viikon ketojakso. Tavoitteena siis yksinkertaisesti ottaa kasvua irti mahd. paljon ja perään taas hiilariton jakso herkistämään.... saa nähdä kuinka toimii.

Eikös tuo systeemi vastaa juuri aika lailla tuota kalorisyklitystä? Muutamia viikkoja hiilareita ja tämän jälkeen lyhyt ketojakso jne. Vai meinaatko, että et nosta tuona "hiilariaikana" kaloreita plussalle?

Mites olet muuten siirtynyt hiilaripainotteiselle jaksolle? Portaittain (1vko hh 100g, 2vko 200g) vai ihan suoraan ketolta ekana viikkona se itselle optimaalisin hiilarimäärä? Itse en nimittäin myöskään enään nosta hiilareita yli 250g per päivä, edes massakaudella.

Eikös tuo systeemi vastaa juuri aika lailla tuota kalorisyklitystä? Muutamia viikkoja hiilareita ja tämän jälkeen lyhyt ketojakso jne. Vai meinaatko, että et nosta tuona "hiilariaikana" kaloreita plussalle?

Mites olet muuten siirtynyt hiilaripainotteiselle jaksolle? Portaittain (1vko hh 100g, 2vko 200g) vai ihan suoraan ketolta ekana viikkona se itselle optimaalisin hiilarimäärä? Itse en nimittäin myöskään enään nosta hiilareita yli 250g per päivä, edes massakaudella.

Ihan suoraan siirryin.
Onhan tuo idea tuossa toki aika sama, mutta mulla on mennyt usko näihin kalorilaskureihin ja niiden avulla saataviin lukemiin... siksi säädänkin tätä kuviota enemmän hiilihydraateilla.

Miksi bulkata hiilareilla kun saman voi tehdä helpommin rasvoilla ?

Kai se tarkoitus on sitten kerätä nestettä kroppaan, jotta se paino nousisi. Kehityksen mittarina sitä ei kuitenkaan kannata pitää! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom