Ketoosidieetti

Pudota rasvasta kaloreita jos oot jo kauemmin ketoillut, sillä lähtee taas rasva liikenteeseen.

3 kertaakin päivässä riittää ihan hyvin ruokailukertojen määräksi, heradrinkkiä ei tosin ole tuohon laskettu.

Jos olet ollut pitkällä ketoosidieetillä hyvin vähillä hiilareilla, saatat huomata ettei puntti enää oikein nouse ja kovaa juokseminen takkuaa. Se johtuu siitä että lihasten glykogeenit ovat ehtyneet, eikä rasvalla niitä saa täytettyä. Tällöin CKD tai TKD astuvat kuvioihin. Itse tempaisen yleensä hiilaripaukun ennen punttitreenejä, mutta esimerkiksi ennen pitkää kävelyä tai hölkkää en tee niin, koska silloin muutenkin palaa vain läskiä.

Ite olen alkukesästä asti ollut ketoosissa ja kiertänyt kaikki yleiset hiilarit kaukaa, saanut niitä pääsääntöisesti rehuista. Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että kun ketoosissa jaksan esim. juosta 8 kilsaa tuskattomasti niin jos vetäisin kunnon mällin nopeita hiilareita niin jaksaisin juosta kahta kovempaa? :rolleyes:

Niin ja kreatiinin käytöllähän ei siis ollut mitään haittavaikutuksia ketoosilaihdutukseen? Läskit lähtee edelleen mutta osa siitä voi korvautua lihaksilla?

Jotenki rupee tuntuu et toi 5x päivässä safkaus ei oikeen toimi.
Paino ei nyt oo kauheesti enää laskenu. pitäskö vähentää 4x? 3 päivää ei oo tippunu yhtään.

3 päivää on tosi lyhyt aika. Viikkokin on aika lyhyt aika. Vasta 2 viikkoa antaa kunnolla vertailukelpoisen tuloksen, punnitusolosuhteiden ollessa mahdollisimman toisiaan vastaavat. Mulla ainakin paino heittelee päivän mittaan ja päivästä toiseen. Jos vaikka tulee vedettyä kuituja vähän enemmän, se sitoo nestettä suolistoon, treeni vaikuttaa lihaksiin vaikkei glykogeeniä keräännykkään jne. + muut syyt, mitä ei välttämättä pysty huomioimaan. Kärsivällisyyttä vaan.

Mutta tuosta itse läskien palamisesta... Itse olen havainnut kohtalaisen normaalin nälkärytmin myös rasvapöperöillä. Useimmiten kohtuullisen ajan kuluttua ateriasta (2 - 4 h aterian koosta riippuen) alkaa tulla ihan oikea nälkä. Ei aina. Mutta se kuitenkin menee helposti ohi ilman, että vatsaa alkaisi vääntää tms. Joskus tuossa kohtaa rupeaa jopa väsyttämään, samaan tapaan kuin normisafkalla. Tämäkin menee ohi ehkä noin vartissa - puolessa tunnissa, en ole mittaillut. Oletettavasti tuon rajan jälkeen vasta alkaa kunnollinen varastorasvojen poltto. Eli eli, jos syö aina heti kun tulee nälkä, voi varastorasvojen kulutus jäädä melko vähäiseksi(?)

Näillä ajatuksin jos 1) ateriat vähentää kolmeen, 2) varmistaa että vatsassa käy pieni näläntynkä kääntymässä ja 3) vetää välissä vaan kohtuullisesti protskuja (jos tarpeen), pitäisi rasvan lähteä melko varmasti palamaan. Jos näläntapaista ei tuollakaan rytmillä pääse tulemaan missään kohtaa, kokeilisin vähentää nautitun rasvan määrää.

---

Kokeilin lantturanskalaisia. Yllättävän hyviä olivat, ja muut perheenjäsenet äänestivät 2/3 puolesta. Söin niitä mikroleipähampurilaisen kanssa. Vähän feikki fiilis oli sämpylässä. Pitäisi ehkä koettaa paahtaa sitä jotenkin, vaikka pannulla.

Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että kun ketoosissa jaksan esim. juosta 8 kilsaa tuskattomasti niin jos vetäisin kunnon mällin nopeita hiilareita niin jaksaisin juosta kahta kovempaa? :rolleyes:
Niitä hiilareita tarvitaan lähinnä niissä kaikkein kovimmissa ponnistuksissa, eli kun nostetaan raskasta punttia tai juostaan täyttä vauhtia. Hiilaripaukulla tuskin parannat 8 kilsan tulosta, mutta satasen tulos saattaa hyvinkin parantua.

Luurankolihaksissa on kahta lihassolutyyppiä, näin nyrkisti sanottuna läskillä toimivia hitaampia soluja, ja sitten glykogeeneilla toimivia nopeita. Eri ihmisillä on eri suhteissa näitä kahta eri tyyppiä, ja sekin vaikuttaa ketoosidieetin sopivuuteen ja toimivuuteen yksilökohtaisesti.

87-88kg n. 1500-2000kcal päivässä. Viikonloppuisin n. 2500. Työ on tosin ihan toimistoduunia.

Jos ihan ketogeenisellä menee niin 2300-2400kcal. Työ on 85% toimistotyötä ja reeniä 3-4 kertaa viikossa plus 1-3 kertaa 30-120min aerobista viikossa. Tää on toiminut. Rasva pitää hyvin nälän pois vaikka kaloreita onkin aika vähän :)

Päätin taas kokeilla ketodieettiä, nyt kolme päivää takana 10-15g hiilareilla. Taisin viime yrityksen aikaan laskea hiilarit väärin, sillä nyt nimittäin tuntuu että kropassa tapahtuisikin jotain. Aterioiden jälkeen tulee pariksi tunniksi oikein kunnolla kuuma ja liikkuessa tuntuu ikään kuin painolastia olisi kadonnut kymmeniä kiloja. Eilen menin nukkumaan normaaliin aikaan ilman erikoisempaa väsymyksen tunnetta, mutta nukuin silti kuin tukki. Heräsin tuntia ennen kellon soittoa ja kun nousin seisomaan niin olin ihan yhtä pirteä kuin keskellä päivää.

Kummallinen mutta omituisen miellyttävä olo kerta kaikkiaan. Saapa nähdä miten salilla kulkee muutaman tunnin päästä.

Viitisköhän porukka pistää vähän päivän syömisiä tänne?? Tuntuu jotenkin vaikeelta hahmottaa mitä pitäis syödä ja kuinka paljon..

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Viitisköhän porukka pistää vähän päivän syömisiä tänne?? Tuntuu jotenkin vaikeelta hahmottaa mitä pitäis syödä ja kuinka paljon..

paino 80kg ja 2400kcal olen yrittänyt pitää. 35/5/60
Esim näin : 750gr (1lidl pussi) uppopaistettuja chicken wingsejä, 3 paistettua kananmunaa, 1dl maapähkinöitä ja salaatit päälle.

Pidän noita siipiä ikään kuin runkona joka päivä ja sitten noita muita voin aina vaihdella muihin aineksiinkin. Pysyy kalorit aika hyvin vakiona..

Itse huomasin hyväksi merkata kaikki syömiset esim. kiloklubin tapaiseen palveluun. Näkee kalorimäärät ja huomaa konkreettisesti mistä hiilaria ja rasvaa tulee. Parin viikon jälkeen on alkanut jo hahmottaa miten ja mitä voi syödä eli ei tarvitse edes kaikkea merkata.

Tässä olisi meikäläisen perusruokavalio. Saa antaa kommenttia. Mukaan ei ole laskettu palautusjuomaa.

Olen 193cm/93kg. 3kk tämmöisellä menty ja n. 6kg lähteny. Syön 5 ateriaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala.

Aamiainen: Munakas, 4 munaa, vähän juustoa ja meetvurstia=417kcal 39p 1hh 29r

Välipala ja Iltapala: Rahkajugurtti, Turkkilaista jug. 250g, maitorahkaa 250g, vispikermaa 0,6-0,9dl, Marjamehukeitto(sokton) 1dl=706kcal 34p 22hh 52r

(Lounas ja illallinen laskettu ja arvioitu samaan)
Pääruoka: esim: jauhelihamössö, 400g paistihauheliha, sipulia, juustoa, tomaattimurskaa yms. =n.1100kcal 77p 10hh 81r

Yhteensä 2300-2500kcal ilman naposteluja

Aamupalalla ja ruuan kans vihanneksia kuten tomaatti, kurkku, salaatti.

Pääruoka tietenki vaihtuu päivittäin, mutta suurinpiirtein samantyyppinen. Muut ovat vakiot. Tuli aika hätäsesti tehtyä, toivottavasti saa selvää.

En jaksa laskea päivittäisiä kaloreita. Syynään kyllä kaikki yksittäiset elintarvikkeet ja koetan hahmotella niistä jonkinlaista tuntumaa. Jos painonlasku jämähtää, vähennän safkaamista.

Tänään nautin extrana vähän reilummin maapähkinävoita :9 ja pistinpä menemään pari water crackeriä ja jopa pullamössöruisviipaleenkin, voin kanssa tietysti. Ei jaksa pingottaa kun on tauti päällä. Tehdyt synnit tunnustin luonnollisesti laihispäivyriin. Jos laihis näihin kaatuu, niin ei siitä mitään ole tulossakaan. ;) Aina voin kerrata päivyristä isoilla kirjaimilla tähdennetyn ketoosiepistolan, jonka kirjoitin itselleni siltä varalta että totuus pääsisi unohtumaan. Mielenkiintoista nähdä, miten kroppa reagoi (jos sitä taudilta erottaa).

En ole enää moneen päivään huomannut sitä ketoosista tuttua metallin makua suussa. Lienenkö vain tottunut siihen, vai olisko kroppa siirtyny suorempaan rasvanpolttoon sijaan vanhojen ketoilujen pohjalta? Mene ja tiedä. Olo on sairastelua lukuunottamatta ollut edelleen tosi mainio.

Onko kannattavaa olla ketoosilla kun on kipeänä? Joskus kun luin tän ketjun jo läpi ja joku taisi sivuta aihetta mutta en muista siitä sen enempää. Oon siis ollu 1.5kk ketoosilla viikonloppuja laskematta.

Jos hiilareita sitten kannattaa ottaa ni minkä verran suurin piirtein? :)

Saattaa olla aika esa kysymys, mutta onko ketoosidieetillä niin väliä miinuskaloreiden kanssa kuin esim. tavallisella 30%/40%/30%- dieetillä?

Onko kannattavaa olla ketoosilla kun on kipeänä? Joskus kun luin tän ketjun jo läpi ja joku taisi sivuta aihetta mutta en muista siitä sen enempää. Oon siis ollu 1.5kk ketoosilla viikonloppuja laskematta.

Jos hiilareita sitten kannattaa ottaa ni minkä verran suurin piirtein? :)

En tiedä fysiologisia perusteita toimia jollain tietyllä tavalla. Itse menen olon mukaan. En ole huomannut erityistä haittaa. Mielestäni pikemminkin tasoittaa pöpön tuomaa väsyä.

Saattaa olla aika esa kysymys, mutta onko ketoosidieetillä niin väliä miinuskaloreiden kanssa kuin esim. tavallisella 30%/40%/30%- dieetillä?

On (ja ei). Mielestäni vallitseva käsitys tässä ketjussa on, että ylimääräiset (rasva)kalorit eivät varastoidu helposti, mutta laihtuminen edellyttää edelleen vajausta energian saannissa. Jos haluaa, että paino putoaa ripeästi, on syytä pitää kokonaiskalorit melko alhaalla, menemättä kuitenkaan pelkälle protskulinjalle. Ketoosidieetillä on kyllä helppo laihtua melkein vahingossa, varsinkin jos ylipainoa on runsaahkonpuoleisesti. :piis: Viimeinen tiristely taitaa sitten olla vaikeampaa tässäkin. (Toivottavasti pääsen siihen pisteeseen asti. :whip:)

Itse huomasin hyväksi merkata kaikki syömiset esim. kiloklubin tapaiseen palveluun. Näkee kalorimäärät ja huomaa konkreettisesti mistä hiilaria ja rasvaa tulee. Parin viikon jälkeen on alkanut jo hahmottaa miten ja mitä voi syödä eli ei tarvitse edes kaikkea merkata.

Googeloimalla "kalorilaskuri" löytyy listan kärkipäästä myös, no, kalorilaskuri :) jolla voi rakennella testipäiviä ilmaiseksi. Meneekö mainostamiseksi, jos sivullisen ominaisuudessa kehun että palvelusta löytyy sanahaulla helposti spesifisiä tuotteita? Ei tarvitse arpoa, vastaako joku tietty tuote "geneeristä" referenssituotetta, kuten esimerkiksi Finelin kanssa helposti käy. Sinne vaan suoraan ehramit, kariniemet ja lindt-85-%:set.

Näätä. Onks sul hajua kauanko insuliini on koholla jos on juonut lasin light limpparia tai purskuttanut sokerivettä suussa ?

Suositut

Back
Ylös Bottom