Ketoosidieetti

Lisää rasvaa vaan koneeseen: täysrasvainen liha, reilussa voissa paistetut kananmunat, kermalla jatkettu turkkilainen jogurtti, jne... Vanhaa kunnon kovaa eläinrasvaa kehiin - poislukien teollisesti muokatut. Pähkinätkin on toki hyvä lisä.

Mulla tulee tällä hetkellä, CKD:llä kun olen, proteiinia ehkä turhankin paljon, 2.2 grammaa per rasvaton painokilo. Mutta ei se ole ainakaan painonpudotusta hidastanut.

Kiitos vaan ohjeistuksesta. Nyt mennään jo kolmella aterialla/päivä. Lisäsin rasvaa ravintoon ja nyt pysyy nälkä poissa ilman et pinna kiristyy.

MIkä olisi optimaalinen kalorimäärä 81 kiloiselle jampalle ketolla? Tarkoitus olisi nyt syyskuun ajan tiputtaa painoa kilo viikossa.

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-ei-ole-hyvaksi-hiirien-verisuonille

Semmonen tutkimus tällä kertaa. "Tutkimukseen osallistunut professori Anthony Rosenzweig kertoo tulosten olleen niin vakuuttavia, että hän luopui vähähiilihydraattisesta dieetistään."

Olipa taas tutkimus. Kaikkihan tietää, että hiiri = ihminen... :rolleyes:

In nature, mice are herbivores, consuming any kind of fruit or grain from plants.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Mouse#Nutrition)

Ei ehkä luonnollisin ruokavalio hiirelle tuo vähähiilarinen? Toisin kuin ihmiselle.

Olipa taas tutkimus. Kaikkihan tietää, että hiiri = ihminen... :rolleyes:

(http://en.wikipedia.org/wiki/Mouse#Nutrition)

Ei ehkä luonnollisin ruokavalio hiirelle tuo vähähiilarinen? Toisin kuin ihmiselle.

Totta tuokin, mutta on meissä samaakin. Hiiret on hiiriä, mutta kiinnostava tulos, josta mielellään kuulisi lisää? Onko tuo mahdollista ihmisillä? Ja kumma, kun yleensä mikä tahansa tutkimus, joka on hiirillä tehty ja tulokset ovat myönteisiä niin auliisti ihmiset toitottavat kuinka tämä on hyvästä. Kunnes jossakin saadaan "vääriä" tuloksia, niin ihmiset eivät enää olekaan hiiriä.

Totta tuokin, mutta on meissä samaakin. Hiiret on hiiriä, mutta kiinnostava tulos, josta mielellään kuulisi lisää? Onko tuo mahdollista ihmisillä? Ja kumma, kun yleensä mikä tahansa tutkimus, joka on hiirillä tehty ja tulokset ovat myönteisiä niin auliisti ihmiset toitottavat kuinka tämä on hyvästä. Kunnes jossakin saadaan "vääriä" tuloksia, niin ihmiset eivät enää olekaan hiiriä.

Silmään särähti heti kyllä tuo evolutiivinen kysymys kun vertaillaan ruokavalioita hiirillä ihmiseen.
Itse en anna juurikaan arvoa tässä vaiheessa tälläiselle tutkimukselle oli ne tulokset sitten mitä hyvänsä.

Kärjistetysti..voihan ne pian koittaa korkeahiilarista ruokavaliota jollain lihansyöjällä(leijonalla)..
No joo, mutta mun mielestä on täysi idiootti jos tuon asteen tutkimukset vakuuttavat niin että muuttaa välittömästi ruokavaliotaan. :jahas:

Edit: viestin loppuosa ei muuten sitten ollut mixoutille osoitettu. :)

Gepardillekin pitää alkaa syöttämään maltodekstriiniä jos se vaikka jaksaisi sillä juosta hieman lujempaa...onhan sekin nisäkäs. Ja sillä on häntä.

Joo täytyy tässä mun kissallekkin laitta täysjyvää kuppiin, jos vaikka sen verenpaine ja kolesterolit paranis. Se on vetäny nyt 15vuotta ketogeenistä, joten sen verisuonet alkaa olla aika tukossa.

Mutta joo, mun oma ketogeeninen tai nyt varmaan jo CKD menee hyvin. Ekan tankkauksen jälkeen totesin, että rauta nousee hyvin eli tulokset on kasvussa tuon kesän epäsäännöllisen reenin ja syömisen jälkeen. Paino on tällasen 3-4 viikona aikana pudonnut 3kiloa. Vyön saan laittaa yhtä reikää pienempään ja olo on hemmetin hyvä. Nyt kun vaan motivaatio riittäisi, niin kaippa tässä taas kuntoon pääsee. Tai en mää nyt ihan rapakunnossa ollu, mutta aina on parannettavaa.

Sen huomasin, että vehnällä(spagetilla ja leivällä) kun tankkasin olo oli turvonnut ja mahaa poltteli. Sitten seuraavan päivä tankkasin cornflakeseilla ja dekstroosilla, niin ei mitään ongelmia. Jätän ton vehnänpaskan kokonaan pois.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Sen huomasin, että vehnällä(spagetilla ja leivällä) kun tankkasin olo oli turvonnut ja mahaa poltteli. Sitten seuraavan päivä tankkasin cornflakeseilla ja dekstroosilla, niin ei mitään ongelmia. Jätän ton vehnänpaskan kokonaan pois.

Olen huomannut joidenkin tankkaussafkojen vetävän vatsan kuralle. Välillä on tullut vedettyä tuota vehnää, mm. paahtoleipinä ja muroina. Täytyy kokeilla olla ilman ensi kerralla.

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-ei-ole-hyvaksi-hiirien-verisuonille

Semmonen tutkimus tällä kertaa. "Tutkimukseen osallistunut professori Anthony Rosenzweig kertoo tulosten olleen niin vakuuttavia, että hän luopui vähähiilihydraattisesta dieetistään."

Noiden edellä mainittujen argumenttien lisäksi nostaisin esiin vielä sellaisen seikan, että tuossa tutkimuksessa hiirten paino nousi. Ei mielestäni ole yllättävää, että verisuonet vähän kalkkeutumia kerääkin, jos keho saa jatkuvasti ylijäämän ravinteista. Veikkaisinpa, että edes hiilariruokavalioon tottuneen hiiret eivät verisuoniaan tukkisi, kun pudottaisivat painoa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Mitään tutkimustieto tuon veikkauksen pohjalle minulla ei ole esittää.

Peruna toimii tankkauksessa kokemuksesta parhaiten. Riisikään ei ole huonoa, mutta sama on havaittu että vehnää ei tahdo oikein vatsa enää kestää.

Ohra sen sijaan menee nestemäisenä :evil:

Perunaa joutuu vetään niin perkeleesti että saa "tarvittavan" hiilarimäärän syötyä. Riisi on kyl hyvä, mutta jotenkin mauton vaihtoehto.

Cornflakesit on kyl mun ykköshitti nyt täs tankkauksessa. Rasvatonta maitoo ja vähän panimosokeria kyytiin niin hyvää on. Eikä tee makeeta mieli viikolla, kun on ketoruokavaliolla.

Ennen ei oo vehnä aiheuttanut mitään, mutta nyt kun oon melkein puolvuotta ollut ilman niin ei oikeen sopinut.

Tymä kysymys: pitääkö CKD:lla tankkaus/mättövaiheessa nauttia ruuat mahd vähärasvaisina? (As opposed to, ketoosin aikana mahdollisimman rasvaisina ja hiilarittomina)

Lyhyesti: Joo.

Mä syön tosi rasvasesti 5.5 vrk ja melkeimpä täysin rasvattomasti tuon 1.5vrk. Proteiinia tulee ehkä 100gr/vrk tankatessa ja 150gr/vrk ketolla. Mulle tää toimii hyvin, toisille ehkä ei?

Joo, toi perunasta saatava hiilarimäärä jää aika pieneksi. Pitää maltolla jelpata aika paljo, mutta siksi vaihdoinkin TKD:iin... ei vaan tullu ikinä tankattua tarpeeksi.

Mulla kans meni vehnä ennen viel ihan OK... sitten tuli kans pidempi tauko vehnästä ja kas kummaa eipä mene enää. Tai menee, mutta paisuu kuin ilmapallo ja tekee mieli oksentaa :D

Pientä lentsua pitelee, kurkku kipeänä, eikä aamupala oikein maittanut. Mitä tankata..?

Ravistin itselleni helposti nautittavan biodieselemulsion Fastin suklaa-Hera80:stä, rypsiöljystä ja vedestä. Lisärasvan kanssa siitä tulee todella hyvää ja paksun tuntuista, kuin suklaapirtelöä. Oliiviöljyä en käyttäisi, siinä on liikaa makua. Tällaisella saa tosi helpon startin päivään jos tulee hoppu, ei jaksa tai ei muu maistu. Ei tullut paljoa heiluttua aamupäivällä, mutta pelkästään tuolla jaksoi mukavasti 3 - 4 tuntia. Työaamuna voisi tarvittaessa sekoitella hieman runsaamman satsin.

Eilen illalla nautiskelin vähähiilarisen kaakaon ja mikroleipäohjeella sovelletun sitruunamuffinin (leivonta-aromilla). Muffini maistui aluksi vähän liikaa kananmunalta, mutta makuhermot tottuivat siihen nopeasti ja "huijaus" meni melko täydestä. Puoliso ei arvostanut maistiaista, kertonee jotain. :D Täytyy kaivaa lisää herkkureseptejä, lievä makeanhinku kun tuppaa ajoittain iskemään.

Nollakola ei kylläkään enää maita. Säästyypä luusto fosforihappokäsittelyltä.

Itse tykkään makeanhimoon tehdä helpon suklaamoussen: pari desiä kookoskermaa hieman vaahdotettuna, purkki mascarpone-juustoa, fazer ögon kaakaojauhetta muutama teelusikallinen ja maun mukaan hermesetas makeutusjauhetta. Hiilareita aika vähän ellei koko satsia vedä kerralla. Mutta ai että kun maistuu esim kahvin kanssa. Mukava rasva/kaloripommi :hyper:

Jotenki rupee tuntuu et toi 5x päivässä safkaus ei oikeen toimi.
Paino ei nyt oo kauheesti enää laskenu. pitäskö vähentää 4x? 3 päivää ei oo tippunu yhtään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom