Ketoosidieetti

Olen nyt pikkuhiljaa ketosta lukiessani ja siihen siirtymässä tiputellut hiilareita pois. Oon aina sekoitellut protskujauhot maitoon, kun veden kanssa ei oo koskaan mitään herkkua ollut. Nyt menin tyhmyyksissäni kokeilemaan jauhojen sekoittamista kulutusmaitoon, ja perkele, sehän oli ihan järjetöntä herkkua! Siis suorastaan rakastuin tuohon makuun, ja nyt tietenkin v**uttaa kun näyttää siltä, että se on jätettävä pois.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan löytänyt mitään maidonkaltaista nestettä, jossa ei olisi hiilaria? Laktoosittomassa maitojuomassakin on 2.8g/100g hiilaria, ja itse jauhossa jota vetelen on 6.8g/100g joten paljoa ei edes tuota maitojuomaa viittisi vedellä.

Onko kellään mitään ratkaisua? :(

PS. Aion kokeilla lirauttaa hieman kermaa jauhon + veden sekaan, perskeles jos vaikka toimisi...

Ei maito mitään "kiellettyä" ole. Atkinsit sun muut peruspenteille suunnatut "älä syö tätä" -dieetit voivat maidon kieltää, muttaa pari kolme desiä voi vetää päivässä ihan hyvin ennen treeniä. Kaikki hiilari menee treenissä nopeasti.

Pistetään jatkokysymys heti perään. Olen nähnyt suositeltavan rasva/proteiinisuhteen olevan jotain 75/25 luokkaa. Toisaalta proteiinia olisi vissiin hyvä saada joku 2g/painokilo, ettei lihasmassaa lähtisi turhan paljon. Kuitenkaan kokonaisenergiamäärää ei viitsisi nostaa hirveästi (noilla arvoilla tulisi reilusti yli 2000kcal). Mahdoton yhtälö?

Ketolla ei tarvitse proteiinia yhtä paljon, koska kehon polttaessa päätoimisesti rasvaa on lihaksiston katabolia minimissään. Tässä on juuri yksi pidempiaikaisen ketoilun hyöty. Alkuvaiheessa proteiinia on hyvä olla ravinnossa paljon kun keho vielä totuttelee käyttämään rasvaa.

Onko mitään haittaa ottaa ketolla palkkarina muscle plussaa kun siinon hiilareita yli 40%?
Käytän TKD:tä kun dieettaan, mutta just se treenin jälkeinen puoli on vähän hakusessa..

Ketolla ei tarvitse proteiinia yhtä paljon, koska kehon polttaessa päätoimisesti rasvaa on lihaksiston katabolia minimissään. Tässä on juuri yksi pidempiaikaisen ketoilun hyöty. Alkuvaiheessa proteiinia on hyvä olla ravinnossa paljon kun keho vielä totuttelee käyttämään rasvaa.

Paljonko sitä sitten pitäisi olla alkuvaiheessa ja pidemmällä?

Meikäläisellä katosi kyllä reippaasti lihoja vhh-dieetin alkuvaiheessa kun ihastuin tuohon paljoon rasvaan. Ei ollut kivaa, kun alle 3 kk:ssa katosi viime syksyn ja talven aikana vaivalla hankkimani liki 4 kiloa rasvatonta massaa. Painoin ennen dieettiä reilut 82 kiloa, rasvat olivat 19,7 %. Laskin, että proteiinia kertyi dieetillä keskimäärin 115-120 grammaa vuorokaudessa.

Kun tuon huomasin, olen lisännyt proteiinin määrän CKD:n ohjeiden mukaiseen 2,2 grammaan per rasvaton painokilo per päivä. Toivottavasti lihoja ei lähde enempää.

Onko "liiallisesta" proteiinin saannista suhteessa rasvaan sitten mitään haittaa myöhemmin ketolla oltaessa? Ettei keho ala polttamaan rasvan sijasta proteiineja, tai jotain vastaavaa.

Huomasin, että vähänkin pidemmissä sarjoissa energia loppuu kesken. Miten olette ratkaisseet tämän - lyhyemmillä sarjoilla, pidemmällä palautusajalla? Kannattaisiko päivän hiilarit vetää ennemmin ennen treeniä vai sen jälkeen?

Huomasin, että vähänkin pidemmissä sarjoissa energia loppuu kesken. Miten olette ratkaisseet tämän - lyhyemmillä sarjoilla, pidemmällä palautusajalla? Kannattaisiko päivän hiilarit vetää ennemmin ennen treeniä vai sen jälkeen?

Lyhyempiä sarjoja vain. Itsellä ei ainakaan pitkistä tullut yhtään mitään. Vähän liikkeestä riippuen viimeistään viidennessä toistossa hyytyi aivan totaalisesti.

Hiilarit kannattaa ehdottomasti ottaa ennen treeniä.

Vastataan näin yleisesti. Hiilihydraatit TKD:lla ennen treeniä - aina. N. 15-20g on aika sopiva määrä useimmille.

MarqiisiDeRauta, millä olet mitannut tuota "lihaskatoa" ? Hieman ihmetyttää moinen katabolia, koska en ole koskaan onnistunut hävittämään VHH:lla lihasta juuri ollenkaan, jopa päin vastoin. Tietenkin kaikki on mahdollista ja yksilölliset erot ovat suuria :) Tuli vain mieleen, että jos jollain sähköisellä mittarilla olet tuota mittaillut niin virheet ovat varmoja. Pihtimittaus kertoo jo vähän enemmän, joskin viskeraalirasvat jäävät silläkin peittoon visusti.

2g päivä on ihan sopiva proteiininsaanti, tosin luultavasti vähempikin riittäisi. Jos kuitenkin kiristyt, turha sitä on laskeakaan - lähinnä viittasin siihen, että jotkut tälläkin palstalla kehottavat vetämään 3-4g/kg päivässä... ketolla nitrogeenibalanssi on kuitenkin helpompi pitää positiivisena.

ite oon vhh:lla saanu lihasta ja menettänyt painoa. Penkkitulos 60-->85kg, vinopenkki kp:llä 14,50kg --> 27,50kg yms. Laihtunut n. 9kg 2,5kk (oli juuri tankkausjakso)

ite oon vhh:lla saanu lihasta ja menettänyt painoa. Penkkitulos 60-->85kg, vinopenkki kp:llä 14,50kg --> 27,50kg yms. Laihtunut n. 9kg 2,5kk (oli juuri tankkausjakso)

Oletko mittauttanut tuon? Nimittäin voimaa voi kasvaa ilman lihasten/massan kasvua. Dieetillä voi hyvinkin tulokset parantua. Lihakset eivät kasva vaan hermoston työkyky paranee. Tosin on kyllä mahdollista kasvattaa lihasta ja menettää rasvaa samaan aikaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Nyt on tullut vastaan moneen kertaan cdk yms. lyhennelmät. Tiedän, että ne tarkoittavat tankkausta, mutta miten nuo tankkaukset käytännössä suoritetaan? Voisiko joku asiantuntija tehdä lyhyen tiivistelmän noista tankkauksista? Kiitoksia jo etukäteen!

Kerropas lisää tästä. Plussakaloreilla kuitenkin? Eikö tuolla CKD-tyylillä olisi ainakin teoriassa mahdollista kasvattaa lihasta, vaikka dieetillä olisikin?

CKD-TKD:lla juuri... Monien lähteiden mukaan kasvu syklitetyillä tai hiilarikohdennetuilla ketodieeteillä on mahdollista ja saman olen kyllä itse kokenut. Standardilla ketolla on kasvusta turha haaveilla (siitäkin paljon kokemusta), mutta olen kyllä tämän CKD-TKD kasvun joistain kohdista onnistunut ihan mittanauhalla todentamaan :) Tietenkään en ole joka kohtaa mitannut, joten aina on mahdollista, että sitä lihasta on jostain lähtenytkin... ( jos sitä jossain on yleensäkään ollut :jahas: )

Kalorit ovat olleet plussalla ja paljon hiilaria n. 2-3 pv viikosta ja sitten 4-5 pv todella alhaalla n. 1500. Oon nyt siirtynyt hetkeksi tuollaiseen CKD-TKD sekoitukseen, eli tankkaan huolimatta siitä että
otan viikollakin hiilaria ennen treeniä pikkuisen.
Lisäravinteista käytössä olleet:
Hera
Kaseiini
Kalaöljyt
monivitamiinit
sinkki
magnesium
kalsium
D-vitamiini 6000 iu/vrk...:evil:
MSM
V12 hp 844
kreatiini
beeta-alaniini
arginiini
Sida Cordifolia
Fosfoseriini
Karnitiini
tyrosiini+tauriini

ja tänään uutena tulokkaana kaseiinipeptidejä.

Monta on pussia ja purkkia :D

:urjo:

CKD-TKD:lla juuri... Monien lähteiden mukaan kasvu syklitetyillä tai hiilarikohdennetuilla ketodieeteillä on mahdollista ja saman olen kyllä itse kokenut. Standardilla ketolla on kasvusta turha haaveilla (siitäkin paljon kokemusta), mutta olen kyllä tämän CKD-TKD kasvun joistain kohdista onnistunut ihan mittanauhalla todentamaan :) Tietenkään en ole joka kohtaa mitannut, joten aina on mahdollista, että sitä lihasta on jostain lähtenytkin... ( jos sitä jossain on yleensäkään ollut :jahas: )

Kalorit ovat olleet plussalla ja paljon hiilaria n. 2-3 pv viikosta ja sitten 4-5 pv todella alhaalla n. 1500. Oon nyt siirtynyt hetkeksi tuollaiseen CKD-TKD sekoitukseen, eli tankkaan huolimatta siitä että
otan viikollakin hiilaria ennen treeniä pikkuisen.

Tarkennetaan nyt vielä, ellei edellisestä postista selvinnyt; eli nimenomaan miinuskaloridieetillä. Kiristymistä ja lihaskasvua samanaikaisesti kun pidetään yleisesti mahdottomana yhtälönä ilman lääkeapua.

Eli olet kuitenkin pudottanu painoa? Noi sun plussakaloripäivät, niin onko ne tietyt päivät viikossa (treenipäivät) vai viikonloput? Voitko vaikka laittaa tähän näytille viikon kalorimäärät päiväkohtaisesti makroravinnejaukaumineen?

Bulkillakin voisi siis hyvin toimia hieman vähempi hiilarimäärä, tyyliin 200g/d. Jaettuna vaikka niin, että 100g ennen treeniä ja 100g treenin jälkeisessä ateriassa. Eli lihaskasvu ei vaadi sitä 500 grammaa hiilaria päivässä, vaan vähempikin riittää oikein ajoitettuna + tietysti plussakalorit.

Hera
Kaseiini
Kalaöljyt
monivitamiinit
sinkki
magnesium
kalsium
MSM
V12 hp 844
kreatiini
beeta-alaniini
arginiini
Sida Cordifolia
Fosfoseriini
Karnitiini
tyrosiini+tauriini

Monta on pussia ja purkkia :D

:urjo:

:lol2:

Tarkennetaan nyt vielä, ellei edellisestä postista selvinnyt; eli nimenomaan miinuskaloridieetillä. Kiristymistä ja lihaskasvua samanaikaisesti kun pidetään yleisesti mahdottomana yhtälönä ilman lääkeapua.

Eli olet kuitenkin pudottanu painoa? Noi sun plussakaloripäivät, niin onko ne tietyt päivät viikossa (treenipäivät) vai viikonloput? Voitko vaikka laittaa tähän näytille viikon kalorimäärät päiväkohtaisesti makroravinnejaukaumineen?

Bulkillakin voisi siis hyvin toimia hieman vähempi hiilarimäärä, tyyliin 200g/d. Jaettuna vaikka niin, että 100g ennen treeniä ja 100g treenin jälkeisessä ateriassa. Eli lihaskasvu ei vaadi sitä 500 grammaa hiilaria päivässä, vaan vähempikin riittää oikein ajoitettuna + tietysti plussakalorit.

:lol2:

Jep, miinuskaloridieetillä jos ajatellaan kokonaisuutta. Plussakaloripäivät ovat viikonloppuja, joita ennen vedän helvetinmoisen tyhjennystreenin kovalla intensiteetillä lähes koko kropalle. Sen verran mitä olen näihin juttuihin perehtyny olen vakaasti sitä mieltä että vaatimus plussakaloreillaolosta 24/7 lihaskasvun takaamiseksi on hölynpölyä. Anabolinen ikkuna on nimensä mukainen ja ajoitus ravinteiden saannille on kyllä peruspersetuntuman mukaan se tärkein tekijä. Ei siitä hiilaristakaan ole mitään hyötyä jos sitä lisäenergiaa ei saa sinne lihakseen vaan se menee laardikerrokseen.

Korostan kuitenkin, että tämä havaittu kasvu on tapahtunut nimenomaan esim. olkavarsissa, joka ei taas kokonaisuudesta kerro mitään. Niin ja lääkeaineet ovat toistaiseksi pysyneet aspiriinin ja allergialääkkeiden tasolla... ja tulevat kyllä pysymäänkin. Tosin onhan tuossa sidassa effuu jonnin verran, mutta kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua... jokaikinen markkinoilla oleva toimiva termari sisältää nykyään ainakin synefriiniä... kai sitä pomeranssiakin voisi ostaa kaupasta ja jauhaa kuoresta itselleen uutetta. (harmaa alue, lausunto on Suomen Hiihtoliiton hyväksymä) ;)

MarqiisiDeRauta, millä olet mitannut tuota "lihaskatoa" ? Hieman ihmetyttää moinen katabolia, koska en ole koskaan onnistunut hävittämään VHH:lla lihasta juuri ollenkaan, jopa päin vastoin. Tietenkin kaikki on mahdollista ja yksilölliset erot ovat suuria :) Tuli vain mieleen, että jos jollain sähköisellä mittarilla olet tuota mittaillut niin virheet ovat varmoja. Pihtimittaus kertoo jo vähän enemmän, joskin viskeraalirasvat jäävät silläkin peittoon visusti.

Mittauksena on pitkän linjan ammattilaisen tekemä pihtimittaus, jolla olen käynyt jo neljä vuotta. Eli pitkää seurantadataa on. Ehkä olenkin sitten friikki, jolla vähäinen lihas katoaa vauhdilla, oli dieetti minkälainen tahansa. :curs:

Hera
Kaseiini
Kalaöljyt
monivitamiinit
sinkki
magnesium
kalsium
MSM
V12 hp 844
kreatiini
beeta-alaniini
arginiini
Sida Cordifolia
Fosfoseriini
Karnitiini
tyrosiini+tauriini

Jätkähän on lisäravinnekauppiaiden märkä uni! :hyper:

Jep, miinuskaloridieetillä jos ajatellaan kokonaisuutta. Plussakaloripäivät ovat viikonloppuja, joita ennen vedän helvetinmoisen tyhjennystreenin kovalla intensiteetillä lähes koko kropalle. Sen verran mitä olen näihin juttuihin perehtyny olen vakaasti sitä mieltä että vaatimus plussakaloreillaolosta 24/7 lihaskasvun takaamiseksi on hölynpölyä. Anabolinen ikkuna on nimensä mukainen ja ajoitus ravinteiden saannille on kyllä peruspersetuntuman mukaan se tärkein tekijä. Ei siitä hiilaristakaan ole mitään hyötyä jos sitä lisäenergiaa ei saa sinne lihakseen vaan se menee laardikerrokseen.

Korostan kuitenkin, että tämä havaittu kasvu on tapahtunut nimenomaan esim. olkavarsissa, joka ei taas kokonaisuudesta kerro mitään. Niin ja lääkeaineet ovat toistaiseksi pysyneet aspiriinin ja allergialääkkeiden tasolla... ja tulevat kyllä pysymäänkin. Tosin onhan tuossa sidassa effuu jonnin verran, mutta kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua... jokaikinen markkinoilla oleva toimiva termari sisältää nykyään ainakin synefriiniä... kai sitä pomeranssiakin voisi ostaa kaupasta ja jauhaa kuoresta itselleen uutetta. (harmaa alue, lausunto on Suomen Hiihtoliiton hyväksymä) ;)

En muuten mitenkään vihjaillut sun käyttävän dopingaineita, vaan sanoin sen koska yleinen linja täälläkin tuntuu olevan, että painonpudotus+lihaskasvu=mahdotonta. :)

Meneekös toi sitten niin, että keho saa anabolisen ikkunan auki ollessa kaiken lihaskasvuun tarvittavan ravinnon (olettaen että syö sen tarvittavan määrän), eikä siihen varsinaiseen anaboliseen vaiheeseen (olikos se nyt n. 36h, jonka ajan proteiinisynteesi on kohonneenna) tarvita enää plussakaloreita?

En muuten mitenkään vihjaillut sun käyttävän dopingaineita, vaan sanoin sen koska yleinen linja täälläkin tuntuu olevan, että painonpudotus+lihaskasvu=mahdotonta. :)

Meneekös toi sitten niin, että keho saa anabolisen ikkunan auki ollessa kaiken lihaskasvuun tarvittavan ravinnon (olettaen että syö sen tarvittavan määrän), eikä siihen varsinaiseen anaboliseen vaiheeseen (olikos se nyt n. 36h, jonka ajan proteiinisynteesi on kohonneenna) tarvita enää plussakaloreita?

Muistaakseni homma menee niin, että kun anabolinen ikkuna on auki pari tuntia treenin jälkeen ei esimerkiksi insuliinia tarvita ravinnon kuljettamiseen lihakseen ollenkaan, vaan ikkuna on insuliinista riippumaton. Tämän jälkeen lihakset ottavat edelleen vastaan jonkin aikaa energiaa hyvin, mutta tehokas kuljetus alkaa vaatimaan kasvavissa määrin insuliinia. Tuollaisessa TKD-CKD yhdistelmässä ideana on, että TKD viikolla mahdollistaa tehokkaan treenaamisen, vaikka viikko vietetäänkin pääasiassa rasvanpolton parissa. Viikonloppuna täysin tyhjennetyille ja hapotetuille lihaksille annetaan sitten kunnon energiapommi hiilarin muodossa, jonka tavoitteena on glykogeenin superkompensaatio -> maksimaalinen kasvu.

Jätkähän on lisäravinnekauppiaiden märkä uni! :hyper:

Hah, tavallaan... mutta kuten huomaat listassa ei ole yhtään NÖXnöXuLtRabolIX -tuotetta ;)

Loppujen lopuksi nuo kaikki, pois lukien tuo V-12 on todella halpoja tuotteita ja myös toimivia. V-12 taas toimii, mutta ei ole halpaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom