Ketoosidieetti

Mistäs muuten tuota neitsytkookosöljyä saa hankittua?
Ihan perus luomukaupoista sunmuista, vai?
Jep, esmes Helsingissä jos asut, sitä saa Ruohonjuuresta, joka on siinä Kampin ostoskeskuksen vieressä. Ostin pari viikkoa takaperin 2,5 litran ämpärillisen. Pitäis riittää vähäksi aikaa. :D

Jep, esmes Helsingissä jos asut, sitä saa Ruohonjuuresta, joka on siinä Kampin ostoskeskuksen vieressä. Ostin pari viikkoa takaperin 2,5 litran ämpärillisen. Pitäis riittää vähäksi aikaa. :D

Paljonko kärsit tollasesta lastista, ainaki Sellon ketjumyymälässä tollanen kilon pönttö maksaa sellaiset 20e :(

Ostin sellasen pienemmän, ei ollenkaan hassumalta maistunut protskusämpylöiden kanssa

Eihän sitä oikeen halvalla saa mistään. Ulkomailta isosatsi kimppatilauksena varmaan halvin. Sitä ruokakaupan hajutonta steriiliä paskaa ei kannata sit ostaa, joka on voipaketin näkösessä 500gr käärössä.

Oiskohan tässä täydellinen ketoruokavalio:

4 paistettua kananmunaa 450kcal
2rlk pellavansiemenrouhe 150kcal
200gr kukkakaali/parsakaali 50kcal
=650kcal

kaali, kurkku, paprika, salaattijuusto salaatti ~200kcal
tonnikala öljyssä 300kcal
=500kcal

20gr sipuli 5kcal
200gr jauheliha 450kcal
100gr kerma15 160kcal
200gr kukkakaali/parsakaali 50kcal
= 660kcal

4 paistettua munaa 450kcal
kurkkua 15kcal+4kalaöljetablettia
=465kcal

=2275kcal

Paistot on paisteltu tuossa palvomassanne kookosrasvassa, jonka kaloreita ei ole huomioitu.

Vaikka tällaisella olen vedellyt jo viikon päivät, en tietääkseni ketoosissa vielä ole, vaikka virta loppuu mm. jaloista aika vikkelään. Ehkä tämä tästä...

Oiskohan tässä täydellinen ketoruokavalio:

..............

Vaikka tällaisella olen vedellyt jo viikon päivät, en tietääkseni ketoosissa vielä ole, vaikka virta loppuu mm. jaloista aika vikkelään. Ehkä tämä tästä...

Oletko laskenut rasvojen osuutta? Itse olen vihdoin tajunnut vetää niitä ihan urakalla (1,5g jokaista proteiinigrammaa kohden päivässä) ja kroppa veti hyvin ketoosiin jo eilen, vaikka hiilaritankkaus loppui vasta sunnuntaina.

PS: S225T: mistä tuota vanadyylia saa? Apteekista? Olen nyt lukenut noita Lylen juttuja, hommat on avautunut ihan uudella tavalla ;)

pr31%/h5%/r64%, tosin en ole varma ketoosittomuudestani.

Ilmeisesti mun pitäis vähän karsia jo kaloreita, sillä jos tuohon 2275:een otan esim vähän pähkinöitä, tai extraan juustoa niin ei olla miinuskaloreilla kohta enää. Hassua, sillä nälkä tulee jo näillä kaloreilla. Pitää kai vain tunkea lisää kaalia naamaan. Tai sitten uskoa, että kulutankin lähemmäs 3000kcal ja syön rennommin, hiilareita vältellen.

^ Miten heität rouheet naamariin aamulla? Sekoitatko johonkin vai?

Toi näyttää aika samanlaiselta ruokavaliolta minkä mä aloitan tässä varmaan ASAP.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Toi näyttää aika samanlaiselta ruokavaliolta minkä mä aloitan tässä varmaan ASAP.
Pellavansiemenrouheeseen voi sekoittaa vaikka munan, joita tuossa aamupalassa oli. Siihen mukaan vaikka vielä vähän öljyä tai voita ja minuutiksi mikroon. Tuloksena on köyhän miehen versio tästä muffinsista. Näin tulee kuitua ja saattaa helpottaa joidenkin leipäikävää.

Viimeksi muokattu:
PS: S225T: mistä tuota vanadyylia saa? Apteekista? Olen nyt lukenut noita Lylen juttuja, hommat on avautunut ihan uudella tavalla ;)

Valitettavasti en ole enää Suomessa törmännyt siihen, ellei jostain jotain satunnais/jämäerää löydy.
Brittiläisestä nettikaupasta olen tilannut, mutta voi olla ettei enää tule läpi!

viitaten vaikkapa tähän: http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?id=922

Kuten sanottu, kromi jne on ihan hyviä korvaamaan. Mutta tiukan kierron CKD:n toteuttamisessa jotain noista lienee syytä käyttää.

Luin Lyle McDonaldin "The Ketogenic Diet" kirjan ja siinä mies suositteli CDK:n tankkaukselle seuraavaa:
5h ennen viimeistä treeniä 25-50g glukoosia, en muista miksi
2h ennen viimeistä treeniä 25-50g glukoosi ja fruktoosi, jotta saadaa maksan glykogeenit täyttymään.

Treenin jälkeen aloitetaan heti hiilaritankkaus ja fruktoosia vältellään jottei maksan glykogeenit täyttyisi enempää.

Maksan glykogeenien täyttämisen idea oli, että saadaan ketonien tuotto loppumaan ja insuliini kohoamaan helpommin. Yleisesti keho katabolisesta tilasta anaboliseen tilaan.

Tämä maksan täyttäminen käsittääkseni on päinvastoin kuin S225T:n viesteissä ja BODYOPUKSESSA (vaikken sitä olekkaan lukenut..).

Kellään kokemuksia tällaisesta?

Itse sekoitan ainakin illalla rouheet pieneen määrään vettä+funlightia ja annan imeytyä yön yli. ei ees oo kovin pahaa.

Ite heitin rouheen semmoisena suuhun, pureskeli ja reilun kymmenen sekunnin päästä "puuromainen" olemus ja menee helposti alas. Tapansa kullakin.

Marchi tyrkkää rouheet munakkaaseen, jossa niitä ei oikeastaan edes huomaa.

Nyt iltasella marko keksi/muisti jonkun maininneen parannellun version munakkaastaan, eli paistelen sipulia ja herkkusieniä ensin ja siihen päälle tyrkkään munat. Tulee hyvää, ravitsevaa ja maittavaa sapuskaa. Okei, sipulista tulee hieman hiilaria, olikos 5g/100gr mut sen kanssa pitää vaan oppii elämään.

Luin Lyle McDonaldin "The Ketogenic Diet" kirjan ja siinä mies suositteli CDK:n tankkaukselle seuraavaa:
5h ennen viimeistä treeniä 25-50g glukoosia, en muista miksi
2h ennen viimeistä treeniä 25-50g glukoosi ja fruktoosi, jotta saadaa maksan glykogeenit täyttymään.

Treenin jälkeen aloitetaan heti hiilaritankkaus ja fruktoosia vältellään jottei maksan glykogeenit täyttyisi enempää.

Maksan glykogeenien täyttämisen idea oli, että saadaan ketonien tuotto loppumaan ja insuliini kohoamaan helpommin. Yleisesti keho katabolisesta tilasta anaboliseen tilaan.

Tämä maksan täyttäminen käsittääkseni on päinvastoin kuin S225T:n viesteissä ja BODYOPUKSESSA (vaikken sitä olekkaan lukenut..).

Kellään kokemuksia tällaisesta?

Ei sitä maksaa tuolla määrällä vielä täytetä, vaan saadaan juuri keho pois ketoosista ja glukagonin (joka on siis insuliinin "vastakohta" tai "evil twin" kuten Dan sanoo) tuotto loppumaan - kuten myös Bodyopuksessa tehdään (erona se, että Bodyopuksessa vain 1 hiilariateria tunnin-pari ennen treeniä, ja tässä myös fruktoosia).
Oletus ja perustelu tälle kaikelle tosiaan, että tankkautuu paremmin kun tuossa tilassa tehdään tyhjennystreeni.

Tuloksena on köyhän miehen versio tästä muffinsista. Näin tulee kuitua ja saattaa helpottaa joidenkin leipäikävää.
Toi on muuten aivan järkyttävän pahaa. Tai toisinsanoen pellavansiemenrouhe maistuu ihan kamalalta. Nykyään ei pysty oikein haistamaankaan koko pussia, kun alkaa etomaan.

Tämä mantelileipä
onkin seitsemän kertaa parempaa ja hiilariakin on vähemmän. Miinuksena se, että tekemiseen menee kauemmin. Mulla onkin aina tapana tehdä tuplamäärä joka kestää muutaman päivän.

Valitettavasti en ole enää Suomessa törmännyt siihen, ellei jostain jotain satunnais/jämäerää löydy.
Brittiläisestä nettikaupasta olen tilannut, mutta voi olla ettei enää tule läpi!

viitaten vaikkapa tähän: http://www.evira.fi/portal/fi/elinta...taista/?id=922

Kuten sanottu, kromi jne on ihan hyviä korvaamaan. Mutta tiukan kierron CKD:n toteuttamisessa jotain noista lienee syytä käyttää.

Joo, pakko kai vetää sillä mitä on tarjolla. Kromi + magnesium tuntuu toimivan ihan tarpeeksi hyvin.

Ei sitä maksaa tuolla määrällä vielä täytetä, vaan saadaan juuri keho pois ketoosista ja glukagonin (joka on siis insuliinin "vastakohta" tai "evil twin" kuten Dan sanoo) tuotto loppumaan - kuten myös Bodyopuksessa tehdään (erona se, että Bodyopuksessa vain 1 hiilariateria tunnin-pari ennen treeniä, ja tässä myös fruktoosia).
Oletus ja perustelu tälle kaikelle tosiaan, että tankkautuu paremmin kun tuossa tilassa tehdään tyhjennystreeni.

Voiko tämän kahden päivän tankkauksen aloittaa Lauantaina ja lopettaa Sunnuntaina, toisin kuin Lylen dieetillä, jolloin se aloitetaan jo perjantai-iltana?

Iitseäni v*tuttaa ettei pysty samaa, pätevältä vaikuttavaa treeniohjelmaa noudattamaan (Ma-Ti kovat punttitreenit, ke-to (pe) aerobinen, pe/la tyhjentävä punttitreeni) kun tuppaa maanantaisin olemaan "pakollista" aerobista treeniä.
Ratkaisuksi olenkin valinnut:

Su: Jalat, selkä, hauis, vatsat (hiilaritankkaus loppuu muutamaa tuntia aiemmin tai ed. iltana)
Ma: Aerobista muutama tunti (turpiinvetotreeniä)
Ti: Rinta, ojentajat, yläselkä
Ke, To: Samaa kun Ma
Pe/La: "Tyhjennystreeni", eli kuntopiiripohjainen koko kropan tunnin mittainen matalasyklinen treeni kuntosalilla, tai vaihtoehtoisesti kuntopotkunyrkkeilyä. Tai molempia ;) Ja tästä lähdetäänkin taas tankkaamaan päiväksi-pariksi.

Eli en pääse hyödyntämään hiilaritankkausta toisena punttipäivänä. Taidankin vaihdella vuoroviikoin tuota Sunnuntain ja Tiistain järjestystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom