Nyt syön tässä puuroa, leipää, marjoja ja vähärasvaista kalkkunaa sekä jogurttia. Välillä haen muutaman mässyn kaapista. Sokereita ei vissiin saisi liikaa syödä, edes ekana päivänä. Onko S225T:llä/ kellään muulla näkemystä?
No suositushan on, ettei sokeria syötäisi (tosin jo Bodyopuksessa Dan sanoo, ettei tämä ole absoluuttinen sääntö). Mutta suositus näin siis jos siis noudattaa viikon kiertoa. Jos kierto on pitempi, se on vähemmän tärkeää ja silloin jopa suositeltavaa, kuten myös fruktoosin nauttiminen sen maksan glykogeenin tankkaamisen takia. 7 päivän kierrossahan nimenomaan sitä pitäisi välttää. Pääasia on kuitenkin fruktoosin välttäminen.
Uskoakseni, ja aiempien kokemusten perusteella 1.tankkauspäivänä voi syödä vähän vapaammin karkkia jne, kunhan se kokonaismäärä ATERIALLA on suht linjassa ohjeiden kanssa (eli ei mitään 250g hiilaria per ateria, vaikka vuorokauden kokonaismäärä olisikin rajoissa), muuten voi spillata pahasti yli. 2.päivänä ei varmastikaan pahemmin kannata enää sokerimussutuksia harrastaa.
Itse syön tosiaan 1.vuorokauden aikana about näin:
(perjantai-iltana heti tyhjennyksen jälkeen)
100g maltoa, 15g heraa
ja sitten 3 samanlaista illan/yön aikana
aamupalalla kaakaota, about 4 viipaletta jotain syntisenvaaleaa leipää, 15g heraa ja jos tekee mieli, vähän suklaata tai vastaavaa (max muutama rivi levystä, tai esim tänään 1 mignon-muna!!)
parin tunnin päästä välipala esim jotain muroja maidon kanssa
parin tunnin päästä lounas (esim mäccäriateria lighttijuomalla (joskus sokerijuomalla,mutta tulee vähän liikaa hiilaria/ateria), tähän väliin joku karkkijuttu/jätski tms
parin tunnin päästä taas välipala esim pari leipää/hera jne
illalla vielä jonkun ruoan päälle usein jädeä/karkkia kohtuuannos
jne jne - ateriaväli ei hirveän tarkkaa, jotain 2-3 tunnin välillä varsinkin iltaa kohden ehkä harvenemaan päin, seuraavana yönä en enää herää
Itse olen huomannut että on parempi kuitenkin yhdistää karkit jne aterioiden yhteyteen "jälkkäriksi" (myös ei-ketolla, jos pitää vapaan syömisen päivän,kuten itse käytännössä aina pidän lauantain). "Pahin" vaihtoehto on se, että vetää niitä aterioiden välillä, jolloin
a) olo on huonompi
b) ruokahalu kärsii aterioilla
c) tuntuu että turvottaa negatiivisella tavalla enemmän ja päivästä jää vähemmän hyvää käteen.