Ketoosidieetti

Alkanut tämä päänsärky pikkuhiljaa loppumaan. Mua taas alkaa kusettamaan aivan valtavasti. Onhan se hyvä että aineenvaihdunta toimii :) Huomenna voisi ottaa sellaisen 45min säkkitreenin. Oli niin kova kipu päässä ettei tänään kyllä treenaamisesta mitään tullut.

Olen aiemmista posteista päätellyt, ettet ole noit tankkauspäiviä pahemmin pitänyt? Onko massa ja voimatasot silti säilynyt edes likipitäen ennallaan?

Tulipa tehtyä itsekkin eilen hiilaritankkaus. En siis mitään tieteellistä metodia käyttänyt, mutta söin leipää, hedelmiä ym ym.. normaalia enemmän. Yöllä sitten iski niin jumalaton päänsärky ettei nukkumisesta tullut mitään. Kellään muilla tuollaisia kokemuksia?

Itsellä sama efekti tankkauksen alun jälkeen hyvin usein, myös tänä aamuna.
En ole etsinyt dataa, mutta maalaisjärki sanoisi, että kun keho imee sienen lailla hiilaria, se tarvitsee myös jumalattoman määrän nestettä kun se hiilari sitä sitoo. Muistaakseni joskus olen ensimmäisten tankkausjuomien kanssa ottanut vielä reilusti lisänestettä ja muutenkin keskittynyt juomiseen tankkauksen aikana, jolloin päänsärkyä ei ole tullut.

Olen aiemmista posteista päätellyt, ettet ole noit tankkauspäiviä pahemmin pitänyt? Onko massa ja voimatasot silti säilynyt edes likipitäen ennallaan?

No tämän parin kuukauden aikana yhden tankkauksen pitänyt. Paino on pudonnut niin mukavaa tahtia ettei omatunto annan mässäillä :) Voimatasot on hiljalleen noussut ja nyt pysynyt pitkään samana johtuen tietysti dieetistä(näin olettaisin). Täytyy seuraavaan kerran tankkaukseen panostaa juuri tuohon edellä mainittuu nestetasapainoon.

Hemmetin hyvä että löysin tämän foorumin. Ei tarvitse ihan mutu-tuntumalla elelllä. Kiitoksia kaikille apua antaneille.

Nyt syön tässä puuroa, leipää, marjoja ja vähärasvaista kalkkunaa sekä jogurttia. Välillä haen muutaman mässyn kaapista. Sokereita ei vissiin saisi liikaa syödä, edes ekana päivänä. Onko S225T:llä/ kellään muulla näkemystä?

No suositushan on, ettei sokeria syötäisi (tosin jo Bodyopuksessa Dan sanoo, ettei tämä ole absoluuttinen sääntö). Mutta suositus näin siis jos siis noudattaa viikon kiertoa. Jos kierto on pitempi, se on vähemmän tärkeää ja silloin jopa suositeltavaa, kuten myös fruktoosin nauttiminen sen maksan glykogeenin tankkaamisen takia. 7 päivän kierrossahan nimenomaan sitä pitäisi välttää. Pääasia on kuitenkin fruktoosin välttäminen.
Uskoakseni, ja aiempien kokemusten perusteella 1.tankkauspäivänä voi syödä vähän vapaammin karkkia jne, kunhan se kokonaismäärä ATERIALLA on suht linjassa ohjeiden kanssa (eli ei mitään 250g hiilaria per ateria, vaikka vuorokauden kokonaismäärä olisikin rajoissa), muuten voi spillata pahasti yli. 2.päivänä ei varmastikaan pahemmin kannata enää sokerimussutuksia harrastaa.
Itse syön tosiaan 1.vuorokauden aikana about näin:
(perjantai-iltana heti tyhjennyksen jälkeen)
100g maltoa, 15g heraa
ja sitten 3 samanlaista illan/yön aikana
aamupalalla kaakaota, about 4 viipaletta jotain syntisenvaaleaa leipää, 15g heraa ja jos tekee mieli, vähän suklaata tai vastaavaa (max muutama rivi levystä, tai esim tänään 1 mignon-muna!!)
parin tunnin päästä välipala esim jotain muroja maidon kanssa
parin tunnin päästä lounas (esim mäccäriateria lighttijuomalla (joskus sokerijuomalla,mutta tulee vähän liikaa hiilaria/ateria), tähän väliin joku karkkijuttu/jätski tms
parin tunnin päästä taas välipala esim pari leipää/hera jne
illalla vielä jonkun ruoan päälle usein jädeä/karkkia kohtuuannos
jne jne - ateriaväli ei hirveän tarkkaa, jotain 2-3 tunnin välillä varsinkin iltaa kohden ehkä harvenemaan päin, seuraavana yönä en enää herää

Itse olen huomannut että on parempi kuitenkin yhdistää karkit jne aterioiden yhteyteen "jälkkäriksi" (myös ei-ketolla, jos pitää vapaan syömisen päivän,kuten itse käytännössä aina pidän lauantain). "Pahin" vaihtoehto on se, että vetää niitä aterioiden välillä, jolloin
a) olo on huonompi
b) ruokahalu kärsii aterioilla
c) tuntuu että turvottaa negatiivisella tavalla enemmän ja päivästä jää vähemmän hyvää käteen.

Itse syön tosiaan 1.vuorokauden aikana about näin:
(perjantai-iltana heti tyhjennyksen jälkeen)
100g maltoa, 15g heraa
ja sitten 3 samanlaista illan/yön aikana
aamupalalla kaakaota, about 4 viipaletta jotain syntisenvaaleaa leipää, 15g heraa ja jos tekee mieli, vähän suklaata tai vastaavaa (max muutama rivi levystä, tai esim tänään 1 mignon-muna!!)
parin tunnin päästä välipala esim jotain muroja maidon kanssa
parin tunnin päästä lounas (esim mäccäriateria lighttijuomalla (joskus sokerijuomalla,mutta tulee vähän liikaa hiilaria/ateria), tähän väliin joku karkkijuttu/jätski tms
parin tunnin päästä taas välipala esim pari leipää/hera jne
illalla vielä jonkun ruoan päälle usein jädeä/karkkia kohtuuannos
jne jne - ateriaväli ei hirveän tarkkaa, jotain 2-3 tunnin välillä varsinkin iltaa kohden ehkä harvenemaan päin, seuraavana yönä en enää herää

Itse olen huomannut että on parempi kuitenkin yhdistää karkit jne aterioiden yhteyteen "jälkkäriksi" (myös ei-ketolla, jos pitää vapaan syömisen päivän,kuten itse käytännössä aina pidän lauantain). "Pahin" vaihtoehto on se, että vetää niitä aterioiden välillä, jolloin
a) olo on huonompi
b) ruokahalu kärsii aterioilla
c) tuntuu että turvottaa negatiivisella tavalla enemmän ja päivästä jää vähemmän hyvää käteen.

Oho, no et säkään kyllä ihan liikaa itseäs kiusaa, jos mäkkiruokaakin syöt =)

Nyt otan kyllä kaljan ja meen partsille ottaa arskaa :P

No perkele! Helppohan se on teidän sanoa,kun eilen Jyväskylässä yli 5cm satoi lunta ja nyt on taas niin pilvistä että :)

Noen tosiaan viitsi jos ei ole ihan pakko yhtenä päivänä ruoskia. Se ei tosin jokaviikkoinen välttämättä ole, mutta usein se 1 ateria tulee haettua, useammin tosin subista, jolloin syntisyystaakka pienenee entisestään.
Mutta BigMac-ateriassa on reilut 30g protskua ja 80g hiilaria jos ei ota sokericolaa. Ei yhtään huonompi 1.tankkauspäivän lounaaksi, rasvaa vähän "turhaa" mutta sitä ei tankkauspäivinä oikein mulla meinaa tullakaan muutoin kun tykkään kaikkein eniten syödä sitä leipää :)

Hauskaa huomata, että porukka jaksaa vielä olla kiinnostuneita tällaisistä supersäätämis-itsensäkiusaamis-jutuista (joskus tuntuu että olen ainoa no-lifer täällä näiden juttujen kanssa enää tänä päivänä). Mutta harva, joka noita Dan/Lyle -suuntauksen metodeita on tunnollisesti kokeillut, voi sanoa niiden jääneen tuloksettomiksi.

No perkele! Helppohan se on teidän sanoa,kun eilen Jyväskylässä yli 5cm satoi lunta ja nyt on taas niin pilvistä että :)

Muah, no ainakaan sun dieetti ei kuse sen takia että parvekkeella on 20 astetta lämmintä :D

Ja S225T, totta, kyllä ne opit on vihdoin päähän uponnu ja tuloksetki alkaa pikkuhiljaa tuntumaan ja näkymään. Melkein harmittaa että 2½ viikon päästä pitää lentää etelään, siihen loppuu ketoilu.

Eilen illalla söin viimeiset hiilarit, ja yleisesti ottaen eilispäivän aikana tulleet hiilarit jäi alle 10:een grammaan rasvatonta painokiloa kohden. Rasvaa tuli, mitänyt mämmin kanssa vedetystä kevytkermasta. Hieman söin Kermaperunoita lampaan kaveriksi, enpä noita kyllä laskenut.

Enivei, aamulla aloitin taas ketoilun ja äsken palasin salilta tekemästä jalkoja, vatsoja ja habaa.
Valitettavasti menin vieraalle salille jolloin kaikki menee aina ihan pitkin vittua, ei löydy Smithiä, Ei kunnon vatsislautaa, reisienkoukistajakonekin on sellainen typerä, tuliterä, yliergonominen paska johon pitkällä miehellä ei ole asiaa. Eikä pohkeita varten mitään! No, siirretään ne huomiselle.

Kyykky meni 5x5-järjestelmällä kun jalat hieman hellinä edellisviikosta, Mave tuli tehtyä 3x8:lla ja snadimmat liikkeet kaikki 3x8:lla. Olo oli oikein hyvä ja sain erinomaisen pumpin päälle. Olisin viihtynyt pidempäänkin.

Aamupaino oli muuten 89 (perjantaina 87), rasvaprossa se sama 12 (varmasti korkeampi, en osaa mitata oikein), ja pötsin ympärysmitta 85 (perjantaina 84).

Nyt kaksi viikkoa putkeen, tarkastellen tuloksia säännöllisin väliajoin. Lyle kehottaa syömään yhden kunnon hiilarivetoisen aterian viikonloppuna jos on tarkoitus pitää kahden viikon sykli. Mutta en löydä mistään tietoa, että millainen ruokavalion kuuluisi olla muilta osin sinä päivänä, rasvojen ja proteiinien osalta.
Kenelläkään ajatuksia?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
"Intervallit ovat loistava harjoittelumuoto, mutta jos olet suhteellisen VHH dietillä intervalleja tulisi välttää. Tämä perustuu siihen, että anaerobinen liikunta ottaa energiaa glykogeeni-varastosta ja jos ei ole mistä ottaa keho turvautuu taas hajoittamaan lihaskudosta."

Hmm, aika monesta paikasta lueskellut tätä.. Pitäisiköhän mun sittenkin jättää hiitit tekemättä kun ketolla mennään? :P

tuli tässä nyt mieleen että nyt kun tulee ketoiltua niin tulee syötyä 600grammaa paistijauhelihaa päivässä. ja per 100g rasvaa on n.10g, onko tuo kaikki rasva kovaa tyydyttynyttä rasvaa vai onko pehmeetä? mulla tulee rypsäristä päivässä n80g rasvoja ja suurin osa lopuista tulee jauhelihasta. eli noin 60g.

eli kannattaako sitä jauhelihaa syödä noin paljoa vai haittaako kenties tiukkenemista?

"Intervallit ovat loistava harjoittelumuoto, mutta jos olet suhteellisen VHH dietillä intervalleja tulisi välttää. Tämä perustuu siihen, että anaerobinen liikunta ottaa energiaa glykogeeni-varastosta ja jos ei ole mistä ottaa keho turvautuu taas hajoittamaan lihaskudosta."

Hmm, aika monesta paikasta lueskellut tätä.. Pitäisiköhän mun sittenkin jättää hiitit tekemättä kun ketolla mennään? :P

Luin juuri tästä samasta aiheesta täältä pakkikselta (ei musita nyt mistä) että hiitti mitä nyt porukka juoksee 5-15min, että tuota kyseistä ilmiötä ei ehtisi tapahtumaan noin lyhyessä ajassa!

Joku voi heittää faktaa vielä tuosta jos löytää jostain :)

Olen nyt ekaa päivää ketoosiin tähtäävällä ruokavaliolla. Tarkoitus olisi olla 4½ viikkoa, jos vain nuppi kestää. Sen jälkeen 4 päivän ulkomaanreissu työporukalla. Safkan kans ei voi reissussa juuri säätää ja juomaakin tod. näk. menee. Miten ja kuinka paljon ennen kannattaa homma pistää poikki ettei a) räjähdä ja b) ole heti naamat ekasta lasillisesta kun ei kroppa kestä ja sitten vielä lopuksi kuole viinaan jonkun ketoasidoosin kautta?:kippis1:

Olen nyt ekaa päivää ketoosiin tähtäävällä ruokavaliolla. Tarkoitus olisi olla 4½ viikkoa, jos vain nuppi kestää. Sen jälkeen 4 päivän ulkomaanreissu työporukalla. Safkan kans ei voi reissussa juuri säätää ja juomaakin tod. näk. menee. Miten ja kuinka paljon ennen kannattaa homma pistää poikki ettei a) räjähdä ja b) ole heti naamat ekasta lasillisesta kun ei kroppa kestä ja sitten vielä lopuksi kuole viinaan jonkun ketoasidoosin kautta?:kippis1:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=64845&highlight=ketogeeniselt%E4+palaaminen

Tossa on jotain juttua ainakin.

Itselläkin sama "ongelma" ;) kahden viikon päästä kun pitäisi lentää etelään. Taidan vaan panostaa kuiviin vinkkuihin ja tiukkoihin aineisiin laittilantriksella ja vältellä "turhia" hiilareita. Jos jaksan. Tuskin.

Etkä sä kuole mihinkään asitooseihin tai muuhunkaan ketoiluun liittyviin ongelmiin, mikäli tankkaat hiilareita ennenkun käyt dokaamaan.

Nyt tiukennettiin ketosafkat äärimmilleen.

4munaa paistettuna kookoksessa, 250gr kukkakaalia, herkkusieniä ja2rlk pellavansiemenrouhetta.

tonnikalaöljyssä, 1 kurkku.

200gr jauhelihaa, hieman kermaa, 200gr kukkakaalia/parsakaalia, herkkusieniä.

3 paistettua munaa, herkkusieniä.

Kaloreita n. 1900-2000.

Herkkusienet ovat erittäin hyviä ja täyttäviä. Ehdoton pelastaja tällä dieetillä.

Nyt tiukennettiin ketosafkat äärimmilleen.

4munaa paistettuna kookoksessa, 250gr kukkakaalia, herkkusieniä ja2rlk pellavansiemenrouhetta.

tonnikalaöljyssä, 1 kurkku.

200gr jauhelihaa, hieman kermaa, 200gr kukkakaalia/parsakaalia, herkkusieniä.

3 paistettua munaa, herkkusieniä.

Kaloreita n. 1900-2000.

Herkkusienet ovat erittäin hyviä ja täyttäviä. Ehdoton pelastaja tällä dieetillä.

Ja noi kukkakaalit ja parsakaalit on myös, sekä kurkku ja parsa ja sipulit ynnä muut.

eli kannattaako sitä jauhelihaa syödä noin paljoa vai haittaako kenties tiukkenemista?
Paljonko ja mitä muuta syöt? Nimittäin itse asiassa liian vähä rasva suhteessa proteiineihin haittaa tiukkenemista, koska silloin kroppa turvautuu proteolyysiin (=hajottaa proteiineja sokereiksi) saadakseen energiaa jolloin lihaksetkin kärsivät. Kroppa pidetään rasvanpolttomoodissa huolehtimalla että suurin osuus (~70%) energiasta tulee rasvasta. Jos haluat tiukentua nopeammin, syö vähemmän kaloreita, mutta huolehdi että niistäkin ~70% tulee rasvasta. Jos ei nappaa haukata meijerivoita ja huuhdella sitä alas oliiviöljyllä, syö vaikka avokadoja. Ne ovat käytännössä pelkkää rasvaa ja kuituja. Pähkinät (sekoitus) ovat toinen hyvä rasvan lähde.

Jotkut myös vannovat ajoittaisen paaston (esim. 1 vrk viikossa) nimeen tiukentuakseen. Ketodieetillä paastoaminen on helpompaa, sillä kropan ei tarvitse käydä läpi siirtymävaihetta hiilarinpoltosta ketoosiin, vaan on siinä tilassa jo valmiiksi.

Eläinrasva - ja nisäkäsrasva varsinkin - on kovaa ja tyydyttynyttä, mutta sillä ei ole merkitystä.

On alkanut kiinnostamaan tämä ketoosidieetti ja aion ottaa sen ainakin muutamaksi viikoksi kokeiluun ja katsoa miten se meikälle sopii. Minkäslainen olisi sellainen ns. starttipaketti tarvittavien elintarvikkeiden suhteen jotta pääsisin hyvin alkuun?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom