Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei sitä maksaa tuolla määrällä vielä täytetä, vaan saadaan juuri keho pois ketoosista ja glukagonin (joka on siis insuliinin "vastakohta" tai "evil twin" kuten Dan sanoo) tuotto loppumaan - kuten myös Bodyopuksessa tehdään (erona se, että Bodyopuksessa vain 1 hiilariateria tunnin-pari ennen treeniä, ja tässä myös fruktoosia).
Oletus ja perustelu tälle kaikelle tosiaan, että tankkautuu paremmin kun tuossa tilassa tehdään tyhjennystreeni.
Voiko tämän kahden päivän tankkauksen aloittaa Lauantaina ja lopettaa Sunnuntaina, toisin kuin Lylen dieetillä, jolloin se aloitetaan jo perjantai-iltana?
Iitseäni v*tuttaa ettei pysty samaa, pätevältä vaikuttavaa treeniohjelmaa noudattamaan (Ma-Ti kovat punttitreenit, ke-to (pe) aerobinen, pe/la tyhjentävä punttitreeni) kun tuppaa maanantaisin olemaan "pakollista" aerobista treeniä.
Ratkaisuksi olenkin valinnut:
Su: Jalat, selkä, hauis, vatsat (hiilaritankkaus loppuu muutamaa tuntia aiemmin tai ed. iltana)
Ma: Aerobista muutama tunti (turpiinvetotreeniä)
Ti: Rinta, ojentajat, yläselkä
Ke, To: Samaa kun Ma
Pe/La: "Tyhjennystreeni", eli kuntopiiripohjainen koko kropan tunnin mittainen matalasyklinen treeni kuntosalilla, tai vaihtoehtoisesti kuntopotkunyrkkeilyä. Tai molempia ;) Ja tästä lähdetäänkin taas tankkaamaan päiväksi-pariksi.
Eli en pääse hyödyntämään hiilaritankkausta toisena punttipäivänä. Taidankin vaihdella vuoroviikoin tuota Sunnuntain ja Tiistain järjestystä.
Lisäksi olen pitänyt aiempina viikkoina proteiinit siinä perinteisessä 3g:ssa per rasvaton painokilo. Näin ollen jos rasvat pitää suhtessa 1,5g:1g proteiineja, tulee kaloreita liikaa. Ja jos rasvan osuudesta on käynyt tinkimään, ei ketoosiin olla päästy, vaan sellainen yleisen vittumainen ja surkea olo on ollut päällä koko ajan. Eli proteiinit olen pudottanut 1,8 grammaan per rasvaton painokilo ja rasvojen osuutta kasvattanut. Joten nyt ne kalorit on aika tarkalleen siinä parissa tuhannessa ja rasvojen osuus palttiarallaa 75%. Ketostixit näyttävät tosiaan jo alkuviikon aamukusaisuissa ihan kiitettäviä lukemia.
Tuota ongelmaa oli itsellänikin aikaisemmin, huolestutti juuri tuo proteiinin saannin "vähyys" - en ollut vuosikausiin mennyt edes alle 200g/päivä, usein 250-300 tiukemmalla dieetillä. Ja toiseksi oli vaikea saada itsensä laittamaan tarpeeksi sitä rasvaa peliinNyt on siinä 70% aika tarkkaan.
Useimmiten tankkaus suositellaan tehtäväksi 24h aikana. Tankkaus katkeaa siis käytännössä yön ajaksi, onko tästä haittaa? Miten olette tehneet tuon yön ajan? Aloitatteko tankkailun illalla vai aamulla yleensä?
Hmm, minkä takia tälläisellä vähä hiilarisella dieetillä ei voi tehdä HIITtiä ?
Itse dieetillä, mietin kun ainoat hiilarit tulee vain kasviksista ja kaurahiutaleista aamulla.. että kannattaako hiit:iä edes tehdä kun jostain luin, että vähä hiilarisella ei kannata.
Jaa-a, itse en moiseen väittämään ole törmännyt. Mielummin HIIT kuin pitkät tahkoamiset fillarin tms. selässä, se on jokatapauksessa epämiellyttävää, ketoosissa lähes helvettiä.
Mitenkäs se etelänavan retkikunta, joka vaelsi pekonin, voin ja kananmunien voimalla?Mielummin HIIT kuin pitkät tahkoamiset fillarin tms. selässä, se on jokatapauksessa epämiellyttävää, ketoosissa lähes helvettiä.
mulla ei muuta sivuvaikutuksia kun se, että tyhjennystreenin jälkeen mahtuu ruokaa niin paljon ku ehtii kupuunsa ahtaa :D ja paskalla saa juosta koko ajan. se on tooooodella rasittavaa.
Hoi sikaMIES, kirjoita ihmeessä miten tankkasit ja kuinka homma sujui