Ketoosidieetti

Millanen duuni sulla on? Laskurit heittää yleensä päin h**vettiä juuri työn kohdalla. Olen huomannut, että esim. mun kaltainen toimistorotta joutuu jopa ketolla laskemaan kalorit todella alas ja laittamaan myös aerobista aamuun, että alkaa rasvat palaa oikein kunnolla.

Toisekseen noista burnereista yms. voi kyllä sanoa, että onhan vähän kaikki mikä ei aktivoi jotain kautta adrenergisia reseptoreita ja cAMP:ia aikas turhaa.

Toimistossa istun minäkin, ei siinä muut paikat hajoa kun pää.

Montako ateriaa porukka syö päivässä ketolla? Jotkut 3 ja jotkut 5?!
Eikö tuo 3 ole jo pikkusen liian vähän?

Kuinka pitkiä ketoosidiettejä porukka on vetänyt?

mä syön 6 krt päivässä.
klo 10
klo 13
klo 15
klo 17.30
klo 19.30
klo 22

tämä sen takia että proteiinia tulee syötyä niin reippaasti niin jos syön vaan 3 krt päivässä niin nälkä yllättää ja se on perseestä +joka aterialla proteiinia tulis melkein 100g jos vain esim 3krt päivässä. mun mielestä on parempi syödä usein ja vähemmän kuin harvoin ja paljon

Itse olen ketodieetillä huomannut että syömisajankohdilla ei ole paljoa merkitystä, sillä verensokeri ei heilahtele samalla tavalla kun hiilareita syödessä vaan läski palaa tasaisella liekillä. Paastoaminenkin on tällöin helpompaa. Syön nälän mukaan, ja jos olen treenannut enemmän yritän pysytellä kaloripositiivisena. En siis laskemalla kaloreita, vaan ihan vaan fiilispohjalta.

mä syön 6 krt päivässä.
klo 10
klo 13
klo 15
klo 17.30
klo 19.30
klo 22

tämä sen takia että proteiinia tulee syötyä niin reippaasti niin jos syön vaan 3 krt päivässä niin nälkä yllättää ja se on perseestä +joka aterialla proteiinia tulis melkein 100g jos vain esim 3krt päivässä. mun mielestä on parempi syödä usein ja vähemmän kuin harvoin ja paljon
Kiitoksia!:)

Mää kans tykkään syödä usein ja vähän kerrallaan. Lauantaina alkais kokeilu, että miten ketodietti puree. Pitää vaan keksiä jossain vaiheessa jotain uusia juttuja, ettei menis pelkästään jauhelihan ja juuston syömiseksi. Kyllähän sitä keksii kuitenkin varmaan vaikka ja mitä kun vähän käyttää järkeä...

Pitää vaan keksiä jossain vaiheessa jotain uusia juttuja, ettei menis pelkästään jauhelihan ja juuston syömiseksi.

Tällaisia olen syönyt minä:
- Avokadot
- Pähkinäsekoitus
- Mantelit
- Kanankoivet ja hornetit
- Kananmunat (keitettynä tai munakkaana)
- Kinkku
- Katkaravut, etanat
- Meetvursti ja salami
- Pekoni
- Höyrytetty kukkakaali runsaalla juustoraasteella ja voilla
- Tomaatit
- Jäävuorisalaatti
- Kurkku
- Goji-marjat
- Pakastemustikat
- Pellavansiemenet
- Lohi ja kirjolohi (graavi, paistettu, kylmäsavu)
- Turkkilainen jogurtti (tosin sisältää laktoosia, sopinee paremmin tankkaukseen)
- Tumma korkeaoktaaninen suklaa (85% kaakaota), mainiota mantelien kanssa

Aterioiden yhteydessä kunnon keko vähätärkkelyksisiä vihanneksia.

Heitelkää toki lisää ideoita. Mäkin olin unohtanut edamin kokonaan, kun olin kuvitellut että juustossakin on paljon laktoosia. Mutta laktoosihan ei muutenkaan aiheuta insuliinin nousemista yhtä voimakkaasti kuin sokeri tai tärkkelys.

Jospas mäkin ny lyön tänne vähän ketoilusuunnitelmiani. Ajattelin tossa 6.4. alottaa ihan kunnolla ton ketoosin niin että ekan viikon olen todella vähillä hiilareilla, mutta sit aina viikon välein nostaisin n. 10g:lla.

Eli lähtökohtainen ruokavalio ois joku tällainen:

Aamiainen

25g Proteiini 92kcal/20,75gP/0,4gHH/0,6gR

Lounas

150g Tonnikala (öljyssä) 285kcal/40,65P/0HH/13,5gR

Välipala

100g pellavansiemen 323kcal/29gP/7gHH/20gR

Päivällinen

100g avokado 185kcal/2,6gP/0,8g HH/19,4gR
Illallinen

50g Maapähkinä 269kcal 12,8gP/6,6gHH/ 21,5gR/

Iltapala

25g Yöproteiini 92kcal/20,75gP/0,4gHH/0,6gR

Eli kaloreita kertys päälle 1200.. Lisäks vedän varmaan kasviksia jonkun verran, kuitenkin niin että hiilarit pysyy alle 20g.

Olen siis 60 kiloinen nainen ja treenaan n. 5 kertaa viikossa. Painon yritän kesään mennessä saada tuonne 55 kilon nurkille pysyvästi.

Millekkäs vaikuttaa? Onko jotain korjattavaa tai lisättävää?

Paljonkos olis sopiva määrä kaloreita ketoosidiettille jotta about 77-78kg lahtuisi se 0.5-1kg viikossa ?
Ajattelin vetästä 2kk ketoosi- tai vhhdiiettin ennen kesää ja jos sais joku 5kg pois olis hyvä..

Puntilla 2-jakosella 4-kertaa viikossa ja HIITiä alan ensi viikolla taas aamusella vetämään varmaan 3x viikossa tai sitten pyörä-/juoksulenkkiä (1h) aamusella pari kertaa viikossa.
Alko muute mietityttää tuleekoha tossa jo liikaa rasitusta? Mitää muuta liikuntu tai raskasta ei tuu tehtyy.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
vielä olisi pari kysymystä.
eli nyt tulee viikonloppuna pari vk ketoilua täyteen ja vielä ainakin tuntuu että treeni kulkee. joten onko välttämätöntä edes tankata niin kauan kun treeni vaan kulkee vai ottaako tosiaan tankkauksen mukaan vasta sitten kun alkaa siltä tuntua että ei jaksa enää vääntää salilla?

ja mikä peruste on että tankkauksen täytyisi kestää 2 päivää? eli onko tulosten perusteella parempi vaihtoehto tankkailla kunnolla 2 päivää kuin 1 päivä? ja mihin tää perustuu

Tällaisia olen syönyt minä:
- Avokadot
- Pähkinäsekoitus
- Mantelit
- Kanankoivet ja hornetit
- Kananmunat (keitettynä tai munakkaana)
- Kinkku
- Katkaravut, etanat
- Meetvursti ja salami
- Pekoni
- Höyrytetty kukkakaali runsaalla juustoraasteella ja voilla
- Tomaatit
- Jäävuorisalaatti
- Kurkku
- Goji-marjat
- Pakastemustikat
- Pellavansiemenet
- Lohi ja kirjolohi (graavi, paistettu, kylmäsavu)
- Turkkilainen jogurtti (tosin sisältää laktoosia, sopinee paremmin tankkaukseen)
- Tumma korkeaoktaaninen suklaa (85% kaakaota), mainiota mantelien kanssa

Aterioiden yhteydessä kunnon keko vähätärkkelyksisiä vihanneksia.

Heitelkää toki lisää ideoita. Mäkin olin unohtanut edamin kokonaan, kun olin kuvitellut että juustossakin on paljon laktoosia. Mutta laktoosihan ei muutenkaan aiheuta insuliinin nousemista yhtä voimakkaasti kuin sokeri tai tärkkelys.
Kiitos! Piti oikeen laittaa talteen koneelle toi lista, että voi katella sit jotain uutta jos alkaa samat mömmöt kyrsimään.

Saahan noista eväistä vaikka minkälaisia sekotuksia aikaseksi kun viittii vähän miettiä (Tyyliin hiilariton pizza yms. settejä).

Mites muuten rahkat yms. maitotuotteet?
Maitoa todennäköisesti ei saa juoda?
Vaikuttaako se mihinkään onko tuote laktoositon/vähälaktoosinen?

Muistaakseni täällä on monestikkin mainittu, ettei rahka ole parhaimmasta päästä ketoiluun...

Aamupala 8.30: maitorahka 250g + 25g öljy
p30/h10/r35/ 390kcal (tän vois välillä korvaa parilla kananmunalla + öljyä vähäse)

Päivällinen 11.30: Tonnikala öljyssä 200g + rehuja
p54/h1/r18/ 380kcal

Välipala 14.30: 50g meetvurstia
p11/h ~0/ r18/ 210kcal

Ilallinen 17.00: Jauhelihaa/kalaa/kanaa 200g + rehuja
p40/h0/r10/ 260kcal (naudanpaisti jauheliha) muissa lihoissa varmaa aika samanlaiset arvot?
Paljokoha pitäs paistaessa pistää öljyä joukkoo jottai tulis about 25g öljyä
p0/h0/r25/ 220kcal

Välipala2 20.00: Protskudrinksu 50g + 25g öljyä
p41/h2/r25/ 401kcal

Iltapala 22.00:
75g maapähkinä
p20/h10/r33/ 403kcal
tai
100g pellavan siemen
p29/h7/r20/ 323kcal

Kokonaismäärät: p200/h~22/r146/ 2150-2250 kcal

Miltäs toi vaikuttaa? Tuleeko tarpeeks rasvaa? Liikaa kaloreita tai hiilareita? painoa 78kg
liikuntamäärät:
koppakuoriainen sanoi:
Puntilla 2-jakosella 4-kertaa viikossa ja HIITiä alan ensi viikolla taas aamusella vetämään varmaan 3x viikossa tai sitten pyörä-/juoksulenkkiä (1h) aamusella pari kertaa viikossa.
Alko muute mietityttää tuleekoha tossa jo liikaa rasitusta? Mitää muuta liikuntu tai raskasta ei tuu tehtyy.

Ketodieetillä ohjenuorana on että insuliinitasot pidetään alhaalla niin pitkään kuin mahdollista (jotkut harrastavat ajoittaista hiilaritankkausta). Maitotuotteissa on maitosokeria eli laktoosia, mutta sen glykeeminen indeksi on kohtalaisen alhainen eli se ei nosta insuliinia yhtä rajusti kuin tärkkelys tai viljatuotteet. Jos käytät maitotuotteita, etsi käsiisi nimenomaan niitä rasvaisempia, allaolevasta syystä johtuen. Eli maitonakin mieluummin täysmaitoa kuin rasvatonta.

Muistaakseni täällä on monestikkin mainittu, ettei rahka ole parhaimmasta päästä ketoiluun...
Lähinnä kai siksi että siinä ei ole melkein ollenkaan rasvaa. Ketodieetillä pitää syödä noin 70% kaloreista rasvana, jotta kroppa polttaa tosissaan läskiä ja jättää proteiinit (eli lihakset) rauhaan. Rahkalla on kuitenkin helppo lisätä jonkun muun ruoka-aineen proteiinin osuutta. Vaikkapa avokadoa ja rahkaa sekaisin. Hmm, tuotapa pitääkin kokeilla. :)

Jospas mäkin ny lyön tänne vähän ketoilusuunnitelmiani. Ajattelin tossa 6.4. alottaa ihan kunnolla ton ketoosin niin että ekan viikon olen todella vähillä hiilareilla, mutta sit aina viikon välein nostaisin n. 10g:lla.

Eli lähtökohtainen ruokavalio ois joku tällainen:

Aamiainen

25g Proteiini 92kcal/20,75gP/0,4gHH/0,6gR

Lounas

150g Tonnikala (öljyssä) 285kcal/40,65P/0HH/13,5gR

Välipala

100g pellavansiemen 323kcal/29gP/7gHH/20gR

Päivällinen

100g avokado 185kcal/2,6gP/0,8g HH/19,4gR
Illallinen

50g Maapähkinä 269kcal 12,8gP/6,6gHH/ 21,5gR/

Iltapala

25g Yöproteiini 92kcal/20,75gP/0,4gHH/0,6gR

Eli kaloreita kertys päälle 1200.. Lisäks vedän varmaan kasviksia jonkun verran, kuitenkin niin että hiilarit pysyy alle 20g.

Olen siis 60 kiloinen nainen ja treenaan n. 5 kertaa viikossa. Painon yritän kesään mennessä saada tuonne 55 kilon nurkille pysyvästi.

Millekkäs vaikuttaa? Onko jotain korjattavaa tai lisättävää?

Lisää ruokavalioosi vielä lisää rasvaa ja mikäli kalorivajeesta ei voi tinkiä, vähennä proteiinia. :)

Kiitos! Piti oikeen laittaa talteen koneelle toi lista, että voi katella sit jotain uutta jos alkaa samat mömmöt kyrsimään.

Saahan noista eväistä vaikka minkälaisia sekotuksia aikaseksi kun viittii vähän miettiä (Tyyliin hiilariton pizza yms. settejä).

Suosittelen maidon korvaajaksi kuohukermaa. Erittäin hyvää, maitoisaa ja rasvapitoista :)

Tosin kallista :(

Mä oon ketoillut kohta kolmisen viikkoa. Paino ei oo juurikaan pudonnut, mutta oonkin asennoitunut tähän ruokavalioon enemmänkin elimistöä hoitavana ja terveellisempänä vaihtoehtona hiilarimätöille. Parasta tässä on tosiaan se, että mitään mielitekoja ei ole. Ja jos on, niin ne hoituu vähähiilarisesti tummalla suklaalla, sokerittomalla kaakaolla jne.

Oon syönyt oikeestaan koko tän ajan 2 ateriaa päivässä. Herään ennen kello 07, heitän kilpparilääkkeet huiviin veden kera ja suuntaan töihin.

Klo 11-12 lounas, joka on aika usein salaattia katkaravuilla/tonnikalalla/kananmunalla, lisänä avocado, porkkana ja oliiviöljyä.

Sit himassa klo 18 esim. jauhelihaa/munakasta/kanaa, voissa paistettuja kasviksia & sipulia, jälkkäriks turkkilaista jogurttia ja kookoshiutaleita ja/tai kookosöljyä.

Mutta nyt tuossa klo 15 aikoihin on alkanut pinna palaa :D ei tuu nälkä, vaan oon tosi ärsyyntynyt (mitä en oo yleensä ikinä!) ja kuuppa jumissa. Ajattelin ottaa jonkun välipalan jatkossa tuossa, vaikka tuntuukin vähän tyhmältä syödä kun ei ole nälkä..??? Jännä nähä, auttaako. Vai pitäisikö syödä tukevampi lounas? Nyt tosta tulee vajaa 600 kcal (kokonaiskalorit vaihtelee 1300-2000 välillä). Jos söiskin sen välipalan lounaan yhteydessä? vai häh? Tai venyttäis lounasta myöhemmäksi..? Se ei varmaan olis ongelma.

Noista tummista suklaista vielä, eikös esim 70% kuitenkin sisällä vielä aika paljon hiilihydraatteja?
Että ennemmin kannattaa jättää kokonaan syömättä kun huono mieli tulee vaan palasta kahdesta :jahas:

yhtään tuon tummempaa en ole Joensuusta tainnut löytääkkään, sittarissa tuota lindtin 70% mutta mahtaisikohan mistään löytyä noita 85/95%?

Tähän mennessä on tullut yritettyä omaa keto"suklaata" tehtailla, ihanhan tuo pieneen makeanhimoon ja välipaloiksi menee kelpaa :rolleyes:

Mites muuten nuo maustetut herat ketolla?

Esim. että voinko mä heittää maustettua heraa palkkarina tai aamupalan yhteydessä höystettynä öljyllä.

Ja eikös jengi ole ketollakin vetänyt rahkaa aamupalaksi tai iltapalaksi? Kuitenkin että jää yhteen purkkiin päivässä, itse ajattelin ne 10gr uhrata rahkalle hiilaria, heti kun on alkuun päässyt, eli alussa ei mutta heti kun ketoosi lähtee ns. käyntiin.

vielä olisi pari kysymystä.
eli nyt tulee viikonloppuna pari vk ketoilua täyteen ja vielä ainakin tuntuu että treeni kulkee. joten onko välttämätöntä edes tankata niin kauan kun treeni vaan kulkee vai ottaako tosiaan tankkauksen mukaan vasta sitten kun alkaa siltä tuntua että ei jaksa enää vääntää salilla?

ja mikä peruste on että tankkauksen täytyisi kestää 2 päivää? eli onko tulosten perusteella parempi vaihtoehto tankkailla kunnolla 2 päivää kuin 1 päivä? ja mihin tää perustuu

?? löytyyks tähän vastauksia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom