Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eli tankkaus päivänä hiilarit suurimmalta osalta siis kunnon hiilaria eikä mitään sokeri hiilaria? eli tankkaillaan esimerkiksi pastalla,makaronilla,viljatuotteilla? yms?
Riippuu ihan systeemistä ja tankkauksen pituudesta jne.
Perusperiaate ehkä kuitenkin että heti tyhjennystreenin jälkeen nopeaa ja siitä pikkuhiljaa hitaampiin siirtyen ja määrää vähentäen.
Jos taas tankkaa ilman mitään tyhjennyksiä ja harvemmin, painottaisin pastaa jne poliittisesti korrektia hiilaria, mutta ei siinä mitään kaadu jos vähän makeampaakin suuhunsa laittaa.
Ei kai siinä nyt viikkoa mene, vai pudotatko niin hitaasti hiilareita :o
Ei kyllä mä ihan ~0 linjalla vedän kun vedän, eikä tankkauksetkaan ole mitään älyttömiä ~alle 100g. Mutta kyllä ma-ke treenit ainakin menee ihan perseelleen to-pe saattaa jo kulkea, en silloin pidä mielekkäänä ottaa taas uutta tankkausta.
Aiemmin olen vetänyt 10vko ja toisen lyhyemmän ilman tankkausta kokonaan. Nyt on ollut niin pitkä dieetti että kokeilin, ainakin toistaiseksi siirryn taas tankkauksettomaan.
Treenit on siis puntti 1jakoisella ma,ke,pe ja uintia ti,to. Su joko vapaata tai painia/nyrkkeilyä. Lauantai lepo.
Hiilarit tulee ~vihanneksista tai salaatista sekä proteiinijuomasta eli yhteensä alle ~20g/d.
Eipä oo tullu tarkemmin mietittyä noita tyhjennyksiä, jos käy rehkimässä muutenkin neljänä tai viitenä iltana viikossa ja hiilarit on heti maanantaista (tai sunnuntaista) asti alle 20:ssä grammassa, niin eikö sitä aika "tyhjänä" ole kuitenkin?
Kannattaako tuollainen älytön fyysinen itsensä kurittaminen ketoosin aikana ollenkaan
Eipä oo tullu tarkemmin mietittyä noita tyhjennyksiä, jos käy rehkimässä muutenkin neljänä tai viitenä iltana viikossa ja hiilarit on heti maanantaista (tai sunnuntaista) asti alle 20:ssä grammassa, niin eikö sitä aika "tyhjänä" ole kuitenkin?
Kannattaako tuollainen älytön fyysinen itsensä kurittaminen ketoosin aikana ollenkaan
mahtanu olla nuppi jumissa 10 viikon ketoilulla ilman tankkailua :D
Eikös tuo onnistu kreatiinillakin?tuo fiilis kun tyhjät lihakset imevät itsensä täyteen nestettä ja glukoosia on kokemisen arvoinen.
Tankkauspäivistä on todellakin monenlaista mielipidettä, itse olen käyttänyt 2 päivää. Sitten olo onkin jo yleensä niin huono ja maha sekaisin, että parempi siirtyä takaisin hiilarittomien patojen ääreen.
Mä annan kanssa kommenttia.
Oon vetänyt CKD:llä aika pitkään tässä viimeaikoina noin 2 vuotta itseasiassa. Oon dieetannut, bulkannut ja viettänyt peruselämää reenaten miettimättä laihdunko vai lihonko.
Kumminkin siten että ma-pe iltapäivä, hiilarit melki nollissa ja reenin jälkeen, joka välillä on ollut koko kropan ns. tyhjennys, ruvennut vetään hiilaria nassuun ja rasvat oon jättänyt tällöin minimiin ja vähentänyt proteiinin saantia kans.
Reenit on toiminut kehitystä tullut ja pystyy viettään suht normaalia elämää vaikka on dieetillä, kun saa syödä kaikennäköstä hyvää viikolla ja viikonloppuna.
En nyt jaksa tarkemmin selostaa makrojakaumia tai reenejäni mutta 3krt viikossa salia(välillä 4krt) ja viikolla HH minimiin ja viikonloppuna tyhjennyksen jälkeen rasva minimiin ja proteiinia hiukan alas siitä mitä viikolla vetää. Mulla toimii, eikä heikota tai tuu sortumisia syömään ns. väärin. Eli pääkoppa kestää hyvin. Toimii myös tulosten suhteen salilla.
Voin tarkentaa tänne omia tekemisiäni jos jotain kiinnostaa
Miten on ketoosissa bulkkaus toiminut?
En olisi kyllä uskonut, että ketoosidieetti toimii noin tiuhalla tankkauksella.
Pitäiskö aluksi pitää pidempi pätkä (esim. 12 päivää) ennen ensimmäistä tankkausta, että ketoosi ehtii kunnalla käynnistyä, vai toimiiko tosiaan alusta asti tuolla rytmillä?
Tuota minäkin olen hieman ajanut takaa kun aloitin sen toisenkin ketjun, olen miettinyt onnistuuko kasvu pelkästään olemalla kaloripositiivinen, vai vaatiiko se hiilareilla aikaansaatuja insuliinisyöksyjä. Normaalisti insuliinin tehtävänä on siirtää energiaa soluille, mutta kun verensokeri nousee korkealle tankatessa, insuliini onkin sen sijaan "hätäratkaisu" veressä kiertävästä vapaasta sokerista eroon pääsemiseksi. Käsittäisin että vain pieni osa tuosta sokerista lataa lihasten ja maksan glykogeenivarastot, ja aivot kuluttavat siitä jonkin verran - mutta lopusta ja suurimmasta osasta tulee vain puhdasta läskiä. Ja samalla rasvanpoltto pysähtyy.Bulkkaus onnistuu kanssa. Lisää vaan rasvan ja proden määrää viikolla ja proteiinia hiukan viikonloppuna.
Tarviiko ketoosidieetin aloittamisessa ketostixit että tietää missä menee? Vai huomaako sen ihan päätuntumallakin, että nyt ketoositila on saavutettu.
Ketoosi kiinnostaa edellään todella paljon, turhaan tässä kai kyseleen, ei muutakun hommiin.