Ketoosidieetti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni PT on pätevä, ei nyt ihan tykännyt ketoosivaliosta mutta teki sellaisen silti.
Laitan tähän nyt alle mitä söin, tosin vähän muokkautui omien mieltymysten mukaan (kasviksia söin vähemmän ym).

Aamupala: Munakas neljästä kananmunasta oliiviöljyssä tehtynä

Lounas: Työpaikan salaatti jossa silmämääräisesti about 120 gr (raakapaino) kanaa ja yksi keitetty kananmuna. Tähän loraus ehkä rkl salaatinkastiketta.
Tai paneroimaton leike (sikaa)olisiko about 100 gr raakapaino ja salaattia jonkin verran.

Välipala ollut rahkaa, eli about 1/4 seoksesta jossa rahkapurkki ja kermapurkki (vaahtona) ja teelusikka sokeritonta Cankao kaakaota.

Illallinen: About 100-150 gr kanaa tai jauhelihaa tms, parsakaalia, tomaattia, paprikaa ja kesäkurpitsaa wokattuna oliiviöljyssä.

Iltapala on saattanut jäädä pois kokonaan jos illallinen on venynyt, mutta saatoin ottaa kourallinen cashew, muutama leikkele ja juustosiivu, maapähkinävoita teelusikallinen, mahdollisesti keitetty tai paistettu muna.

Kahvia menee kolme puolikasta kupillista ja maidon kanssa.

Jotain ideoita/vinkkejä syömisiin kyllä kaipaisin kun se mulla aina urautuu ja kapenee tuo ruokavalikoima.

Näppituntumalta joo, todella vähän rasvaa.

Rasvaisempia lihoja, voita, kermaa (oikeaa kuohukermaa, ei mitään kermankaltaisia ruokajoitain) ja smetanaa, siitä se lähtee.

Jes kiitos, rahkan kanssa tosiaan on kuohukermaa. Välillä oon lisännyt kahviin voita teelusikallisen, voisin ottaa sen taas tavaksi ja vähän lisää rasvaa.

Jes kiitos, rahkan kanssa tosiaan on kuohukermaa. Välillä oon lisännyt kahviin voita teelusikallisen, voisin ottaa sen taas tavaksi ja vähän lisää rasvaa.
Jäi epäselväksi mikä sun tavoite on. Ei varmaankaan enää pudottaa painoa, kun meinaat lisätä rasvaa? Eihän?:X3:

Jäi epäselväksi mikä sun tavoite on. Ei varmaankaan enää pudottaa painoa, kun meinaat lisätä rasvaa? Eihän?:X3:
Siis nimenomaan mun pitää pudottaa painoa. Pakko kokeilla lisätä rasvaa (siis ruokavalioon, ei kroppaan) koska tuolla ketoosiruokavaliolla pelkästään ei paino juurikaan tipu.

Siis nimenomaan mun pitää pudottaa painoa. Pakko kokeilla lisätä rasvaa (siis ruokavalioon, ei kroppaan) koska tuolla ketoosiruokavaliolla pelkästään ei paino juurikaan tipu.
Mutta millä logiikalla kaloreita nostamalla paino putoaa. Oot muutenkin hinkunut laihduttamisesta jo kauan ja valittanut ettei putoa, herää kysymys, onko mistä pudottaa, oikeasti?

Onko @Poppis peilikuva muuttunu? Useesti jos puntari näyttää samalta mutta sarjapainot kasvanu ja/tai peilikuva muuttunu niin on hyviä asioita. Kannattaa muuten muistaa että kuukaudessa naisilla se paino voi heitellä kiloja. Kroppa kerää nestettä, suolistossa ruokaa, nestettä juotu enemmän/vähemmän, hiilari sitonu nestettä lihaksiin. Hormoonimuutokset on naisilla 3n pv sykleissä. Vertauksena miehillä 13-15v pojan klopista 40 ikävuoteen saakka aika tasasta on.

Se puntari on naisten vihollinen. Liikaa annetaan painoarvoo sille.

Mitä sä oot tehny viimesen vuoden aikana ruokailujen osalta? Se kertoo aika hyvin mitä kannattaa tehä. Useasti.

En todellakaan treenaa tavoitteellisesti tällä hetkellä ja teen jotain sinnepäin pari kertaa viikossa ehkä.
Peilikuva ei juurikaan muutu.

@inoksi Mulla on fläsää mitä pitää saada pois, ainakin 10 kg, jos oikein tiukille ottaa niin 15 kg saa kyllä tiristettyä. Mun kroppa vaan ei luovuta sitä vaikka mitä tekisin, paitsi näillä vähillä hiilareilla saan edes pidettyä painon samassa ettei nouse. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta mikä ainakin vaikeuttaa näitä asioita.

Viimeisen vuoden oon ollut vhh:lla. Aika rajallisesti oon syönyt hiilareita. Valitettavasti mun kroppa kerryttää kiloja jos vähänkin syön enemmän hiilareita.

Okei, Jos ihan lääkärin diagnosoima niin tämän takia mä en uskalla neuvoo enempää. Tarpeeks muutenkin omalla tunnolla..:D
Varsinaisesti arvot on ihan viitteessä mutta sain lääkityksen oireiden perusteella ja se on auttanut ainakin palautumiseen ja jaksamiseen paljon. Eli voit kuitenkin neuvoa, aina voi tulla jotain uutta joka auttaa.

Ei kai tuossa tilanteessa muuta voi kuin laskea kalorit ja makrot tarkasti viikon ajalta. Kaikki paitsi vesi ylös ruokapäiväkirjaan. Myös se yksi sipsisiivu kaverin pussista, keksi työpaikan kahvin kera ja nollakalorijuomat.

Jos kalorit ja makrot on kunnossa suhteessa aktiivisuuteen niin vika lienee sit jossain muualla kuin ruokavaliossa. Itselleen on tosin on helppo valehdella kaloreista, pakettien kyljestä tiedot ylös ja jakaa annoksien mukaan niin saa tilanteen selville tarkasti ilman puntaria. Öljyt mittaa myös tarkasti eikä silmämääräisesti arpomalla.

Jos vika on kaloreissa niin imho. keto+intermittent fasting on hyvä kombo painonpudotukseen. Mä lisäisin kasviksia tuonne ruokavalioon. Vaikka parsakaalia raakana aamupalan kylkeen, siihen tottuu hetkessä vaikka alussa maistuukin pahvilta. Lohi tai joku muu rasvainen kala vois olla kermaa parempi vaihtoehto.

Jos vika ei ole kaloreissa niin apu löytynee muualta kuin tältä palstalta. Onko uni ja stressitasot kunnossa? Jos ei niin niiden korjaaminen voi auttaa kehoa toimimaan paremmin.

Ei kai tuossa tilanteessa muuta voi kuin laskea kalorit ja makrot tarkasti viikon ajalta. Kaikki paitsi vesi ylös ruokapäiväkirjaan. Myös se yksi sipsisiivu kaverin pussista, keksi työpaikan kahvin kera ja nollakalorijuomat.

Jos kalorit ja makrot on kunnossa suhteessa aktiivisuuteen niin vika lienee sit jossain muualla kuin ruokavaliossa. Itselleen on tosin on helppo valehdella kaloreista, pakettien kyljestä tiedot ylös ja jakaa annoksien mukaan niin saa tilanteen selville tarkasti ilman puntaria. Öljyt mittaa myös tarkasti eikä silmämääräisesti arpomalla.

Jos vika on kaloreissa niin imho. keto+intermittent fasting on hyvä kombo painonpudotukseen. Mä lisäisin kasviksia tuonne ruokavalioon. Vaikka parsakaalia raakana aamupalan kylkeen, siihen tottuu hetkessä vaikka alussa maistuukin pahvilta. Lohi tai joku muu rasvainen kala vois olla kermaa parempi vaihtoehto.

Jos vika ei ole kaloreissa niin apu löytynee muualta kuin tältä palstalta. Onko uni ja stressitasot kunnossa? Jos ei niin niiden korjaaminen voi auttaa kehoa toimimaan paremmin.
Kiitos, kasviksia kyllä saa ja pitää lisätä.
Taidankin nyt pitää viikon ruokapäiväkirjan niin näkee paremmin.
Uni ja stressitasot on ihan kunnossa, unta saan vähintään 8 h yössä. Tähän oon nyt panostanut.

IF oon kokeillut, tosin en keton kanssa. Mietin vaan tuota paastoa siinä, tiputtaako aamulääke pois paastolta? Kilpparilääke pitää ottaa viimeistään klo 10.

Kiitos, kasviksia kyllä saa ja pitää lisätä.
Taidankin nyt pitää viikon ruokapäiväkirjan niin näkee paremmin.
Uni ja stressitasot on ihan kunnossa, unta saan vähintään 8 h yössä. Tähän oon nyt panostanut.

IF oon kokeillut, tosin en keton kanssa. Mietin vaan tuota paastoa siinä, tiputtaako aamulääke pois paastolta? Kilpparilääke pitää ottaa viimeistään klo 10.

Voi kokeilla olla illallakin ilman sapuskaa ja sitä kautta paastoikkunaa isommaksi. Kaikille tuo if ei sovi, mutta jos sen saa toimimaan niin on eri helppo tapa dieetata. Mulla ja monella muulla alun tottumisen jälkeen nälkä paastoikkunan aikana on erityisen siedettävä ja saa syömisikkunan sisällä syödä vähän reilummin. Jaksaa treenatakin paremmin siinä syömisikkunan sisällä, kun ei ole koko ajan tasainen nälkä ja heikko olo.

Yks juttu mikä mua on auttanut monella tavalla on 10 minuutin kävely aina ruuan päälle. Hyvä juttu sekä päälle, että konttorirotan keholle. Samalla pysyy päivän aktiivisuus paremmalla tasolla, kun tulee liikuttua vähän enemmän.

Onko kuidulla mitään merkitystä vai kuvittelenko vain? Mulla junnasi ketolla myös, ts ensin tippui se mitä tippui ja sitten jäi junnaamaan. Sitten muutin vähän ruokia sillai että sain vähän enemmän kuitua, en muista kenen suosituksesta. Keton menettämisen uhallakin ja se toimi kyllä. Olen itse kans miettinyt IF kokeilua tuohon kylkeen juuri siksi että pysyis vireystila vähän paremmin. Paljon kuullu hyviä kokemuksia siitä.

@Randomnoo mitä kuituja syöt? Mulla on kyllä vatsan kanssa ongelmia ketoosilla ja oon miettinyt kuituja myös.

Samoin konttorirottana mua ärsyttää kun 8 h päivässä tulee vaan istuttua eikä tästä pääse oikein mihinkään liikkumaan, mutta voisin kokeilla ruokatauolla nipistää 10 min ja käydä happihyppelyllä.

Tuon artikkelin mukaan Aldo aloitti ketogeenisen ruokavalion viikko ennen punnitusta. Eli käytännössä sillä on saatu vedet pois, kun hiilaria ei ole ollut sitomassa sitä.

low carb:lla teenileiri ja ketolla loppumetrit. Oikea työkalu oikeaan paikkaan on hyvä idea.

Ai, nyt "controlling carbs" tulkitaan muitta mutkitta "low carbiksi", kun tarina on positiivinen?

Hah :LOL: Olipa ensimmäinen kerta 20 vuoteen, kun sitä kuulee painoluokkaisen urheilijan viimeisen viikon HH-tyhjennystä kutsuttavan ketoosidieetiksi... kaipa sen sitten voi niinkin tulkita, kun teknisesti molemmissa hiilarit vedetään aika sileäksi. Herää tosin kysymys, että millä hitolla siellä on aikaisemmin isosti painoa vedätetty jos ei HH-tyhjennyksellä. Juoksulla ja saunalla?? Ei ihme jos on ollut aikaisemmin vaikeaa tyhjätä, jos sitä on tehty glykogeenia polttamalla sen sijaan, että jättäisi sitä vain syömättä.

Ja taitaa olla hieman kyseenalaista treenileirin VHH-luonne, jos ainoat mitä on pois pitänyt jättää on jäätelö ja karkki (jutun mukaan) ja toisinaan jopa burgerit ja suklaa ihan ok. Monelle kovaa treenaavalle urheilijalle "carb controlled" on helposti vielä useammankin sata grammaa päivässä.

@Randomnoo mitä kuituja syöt? Mulla on kyllä vatsan kanssa ongelmia ketoosilla ja oon miettinyt kuituja myös.

Lisäsin välillä pähkinöiden määrää, sitten vaihdellen söin ihan psylliumkuitujauhetta (veteen sekoitettuna), chian tai pellavansiemeniä tai lesettä. Ja kun lisäät kasvisten määrää niin sehän lisää myös kuidun määrää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom