Ketoosidieetti

Luulin että tämmösessä suorituksessa olis selvä etu hiilareilla, mutta ei näköjään.
Jaa. Minulle tämä ketju oli antanut aihetta uskoa, että ketolla kulkee kaikki paremmin. Mutta nyt ns. tasuri joidenkin 5 kilsan viihdejuoksijoiden testissä lämmittää mieltä keto-piireissä?

Ihme, ettei Noakes ja kumppanit laittaneet sprinttereitä ketoilemaan... ovat varmasti itsevarmoja senkin suhteen, miten siinä kävisi.
Tälläkin palstalla varmaan se high intensity meno kiinnostaa hieman enemmän kuin sunnuntaijuokselu.:unsure:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa. Minulle tämä ketju oli antanut aihetta uskoa, että ketolla kulkee kaikki paremmin. Mutta nyt ns. tasuri joidenkin 5 kilsan viihdejuoksijoiden testissä lämmittää mieltä keto-piireissä?

Ihme, ettei Noakes ja kumppanit laittaneet sprinttereitä ketoilemaan... ovat varmasti itsevarmoja senkin suhteen, miten siinä kävisi.
Tälläkin palstalla varmaan se high intensity meno kiinnostaa hieman enemmän kuin sunnuntaijuokselu.:unsure:

Miksi se on sulle semmoista uskoa antanut? Itse olen ainakin painottanut sitä, että keto nimenomaan häviää kun vedetää kovalla teholla suht pitkiä suorituksia, mutta näköjää erot ei ole tollasessakaan surituksessa niin suuret. Ultrakestävyydessä ja nopeusvoimassa lowcarb toimii selvästi hyvin, koska sillä rikotaan maailmanennätyksiä noiden ominaisuuksien lajeissa.

Viimeksi muokattu:
Miksi se on sulle semmoista uskoa antanut? Itse olen ainakin painottanut sitä, että keto nimenomaan häviää kun vedetää kovalla teholla suht pitkiä suorituksia, mutta näköjää erot ei ole tollasessakaan surituksessa niin suuret. Ultrakestävyydessä ja nopeusvoimassa lowcarb toimii selvästi hyvin, koska sillä rikotaan maailmanennätyksiä noiden ominaisuuksien lajeissa.
Saisko muutaman esimerkin näistä nopeusvoimalajien maailmanennätyksistä?

Tämä tuli huomattua itsekkin ketolla kiristellessä. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/30335720/

Tulokset pysyi kiristymisestä huolimatta sillä tasolla, että tuli tehtyä ennätyksiä suhteessa kehon painoon. Pitkissä sarjoissa tippui tehot kyllä selvästi, mutta en tiedä olisko niissäkin tehot parantunut, jos olis jatkanu pidempään ketolla. Kaveri ollu nyt melkeen vuoden ketolla ja sanoo että pitkätkin sarjat menee hyvin. Tosta olikin jotain dataa, että vuosi ketolla niin glykogeenit ei eronnu low carb vs high carb.

Carnivorella glykogeenitasot pysyy todennäköisesti paremmin, koska tulee proteeinia enemmän ja keho muuttaa sitä glukoosiksi.

Viimeksi muokattu:
Shawn Baker ainakin rikkoo ennätyksiä 100m ja pidemmissäkin soudussa.
Just joo, jostain helvetin ikämiesten soutukisoista puhutaan "maailmanennätyksinä". :ROFLMAO:

Jos nopeusvoimassa toimii hyvin, niin missä on menestys olympialaisten satasella ja muissa vastaavissa lajeissa? Löytyykö huipulta (oikealta huipulta) ketoilijoita?

Just joo, jostain helvetin ikämiesten soutukisoista puhutaan "maailmanennätyksinä". :ROFLMAO:

Jos nopeusvoimassa toimii hyvin, niin missä on menestys olympialaisten satasella ja muissa vastaavissa lajeissa? Löytyykö huipulta (oikealta huipulta) ketoilijoita?

Eikö ikämiesten tuloksia siis lasketa? Oman sarjansa huipulla se menestyy joka tapauksessa.

Mun mielestä se on kova juttu, että edes joissain lajeissa on osoitettu että ketolla voi pärjätä. Kuitenki keto urheilijoiden suhde on varmaan hemmetin pieni missään lajeissa.

Sä voit sanoa että se ei toimi, mutta mä ainakin tiedän omalla kohadalla just miten tulokset menee ilman hiilareita eri suorituksissa. Aika paljo löytyy myös dataa tukemaan mun omia kokemuksia.

Eikö ikämiesten tuloksia siis lasketa? Oman sarjansa huipulla se menestyy joka tapauksessa.

Mun mielestä se on kova juttu, että edes joissain lajeissa on osoitettu että ketolla voi pärjätä. Kuitenki keto urheilijoiden suhde on varmaan hemmetin pieni missään lajeissa.

Sä voit sanoa että se ei toimi, mutta mä ainakin tiedän omalla kohadalla just miten tulokset menee ilman hiilareita eri suorituksissa. Aika paljo löytyy myös dataa tukemaan mun omia kokemuksia.
Voidaan me laskea vaikka yksijalkaisten transseksuaalivanhusten tulokset, mutta silloin on syytä olla tarkkana viestinnässä, eikä puhua "maailmanennätyksistä nopeusvoimalajeissa". :LOL:

Ja mitä tulee keto-urheilijoiden määrään... Jos keto oikeasti olisi parempi vaihtoehto, niin kaikki huiput olisivat siihen jo siirtyneet. Fakta.

Sä voit hehkuttaa ultrajuoksua ja kuinka oma punttien nostelu sujuu, mutta jos tosissa väität, että keto toimii hyvin nopeusvoimalajeissa, niin pitäis olla jotain muutakin väitteen tueksi kuin Shawn Bakerin soutukisat.

Voidaan me laskea vaikka yksijalkaisten transseksuaalivanhusten tulokset, mutta silloin on syytä olla tarkkana viestinnässä, eikä puhua "maailmanennätyksistä nopeusvoimalajeissa". :LOL:

Tottakai voidaa puhua maailmanennätyksistä, jos puhutaan maailmanennätyksistä? Bakerin ajat ei oo kaukana edes yleisen sarjan tasosta ja hänellä muistaakseni on ennätyksiä myös open sarjassa.

Ja mitä tulee keto-urheilijoiden määrään... Jos keto oikeasti olisi parempi vaihtoehto, niin kaikki huiput olisivat siihen jo siirtyneet. Fakta.

En sanonu että se olis parempi, vaan että se voi toimia yksilötasolla.

Sä voit hehkuttaa ultrajuoksua ja kuinka oma punttien nostelu sujuu, mutta jos tosissa väität, että keto toimii hyvin nopeusvoimalajeissa, niin pitäis olla jotain muutakin väitteen tueksi kuin Shawn Bakerin soutukisat.

Edelleen, siitä on myös paljon dataa,että ketolla kulkee kovat ja lyhyet voimanopeus suoritukset varsin hyvin verrattunu hiilareihin. Ja nyt näköjään tulee dataa myös siitä että pidemmissäkään kovissa suorituksissa merkittävää eroa ei ole.

Tottakai voidaa puhua maailmanennätyksistä, jos puhutaan maailmanennätyksistä? Bakerin ajat ei oo kaukana edes yleisen sarjan tasosta ja hänellä muistaakseni on ennätyksiä myös open sarjassa.

En sanonu että se olis parempi, vaan että se voi toimia yksilötasolla.

Edelleen, siitä on myös paljon dataa,että ketolla kulkee kovat ja lyhyet voimanopeus suoritukset varsin hyvin verrattunu hiilareihin. Ja nyt näköjään tulee dataa myös siitä että pidemmissäkään kovissa suorituksissa merkittävää eroa ei ole.
"Kulkee varsin hyvin" ja "voi toimia yksilötasolla"... kyllä kyllä, jos vaan ei puhuta optimaalisesta suoritustasosta.

Edes yksi ketoilija sinne satasen finaaliin, niin lupaan muokata tätä käsitystäni.

Propsit Bassille, että uskaltaa nostaa ketoilun hyötyjä esiin. Kotimaiset asiantuntijat ei siihen valitettavasti kykene.

Vähän yllätti miten Jose Aldo kuristi itsensä ufc:ssa 135lbs painoluokkaan ja näytti paremmalta kuin pitkään aikaan. Alla artikkeli miten aldon dieetti hoidettiin. Artikkelissa paljon enemmän juttua kuin mun lainauksissa. Aldohan on tunnettu siitä, että kardio alkaa loppumaan erien edetessä ja jopa siihen 145lbs painoluokkaan on ollut todella vaikeita painonvetoja. Moni ei uskonut, että aldo voisi mitenkään otella 135lbs painoluokassa. Olisiko tuossa nyt yksi proof point lisää, että keto voi toimia jopa myös joillekin(ei kaikille) huippu-urheilijoille?

“It was excellent,” Aldo told MMA Fighting. “I never cut weight so easily in my life. It was way easier than everybody imagined. I knew it would be easy as soon as I started this diet months ago. I knew I would recover well and be strong to fight the next day. I was ready to fight five, 10 rounds if I had to.”

“I think that’s one of the reasons why Aldo had so much cardio in his fight,” Dr. Antunes said. “Many athletes tend to follow a protein diet before the weigh-ins. I’ve had that experience before but I think it broke my athletes. When I did the ketogenic diet with him, it worked.”

Vähän yllätti miten Jose Aldo kuristi itsensä ufc:ssa 135lbs painoluokkaan ja näytti paremmalta kuin pitkään aikaan. Alla artikkeli miten aldon dieetti hoidettiin. Artikkelissa paljon enemmän juttua kuin mun lainauksissa. Aldohan on tunnettu siitä, että kardio alkaa loppumaan erien edetessä ja jopa siihen 145lbs painoluokkaan on ollut todella vaikeita painonvetoja. Moni ei uskonut, että aldo voisi mitenkään otella 135lbs painoluokassa. Olisiko tuossa nyt yksi proof point lisää, että keto voi toimia jopa myös joillekin(ei kaikille) huippu-urheilijoille?

Tuon artikkelin mukaan Aldo aloitti ketogeenisen ruokavalion viikko ennen punnitusta. Eli käytännössä sillä on saatu vedet pois, kun hiilaria ei ole ollut sitomassa sitä.

low carb:lla teenileiri ja ketolla loppumetrit. Oikea työkalu oikeaan paikkaan on hyvä idea.
Ai, nyt "controlling carbs" tulkitaan muitta mutkitta "low carbiksi", kun tarina on positiivinen?

Onko tiedossa kuinka paljon hän veti sitä hiilaria treenileirillä?
Tiedän sitten, kun täällä taas kritisoidaan jotain tutkimusta, että "ei ollut tarpeeksi low carb". Mutta kun Aldollakin oli low carb -treenileiri.:unsure:

^^^^Paino putosi ja health markerit parani, stop the press!

Eikä vahingossakaan anneta credittiä kalorivajeelle, vaan tietysti low carbille ja ketolle.:oujee:

Oon nyt ollut vhh:lla aika lailla vuoden josta viimeiset 6 kk ketolla (muutama hiilaripäivä tänä aikana).
Vhh:lla ei paino juurikaan tippunut, tai tippui 2 kg mutta tuli takaisin jossain vaiheessa.
Ketolla sain tiputettua 4 - 5 kg joista kilo tullut takaisin.
Mutta tämä on ainoa tapa saada edes nuo muutamat kilot tiputettua. En ymmärrä miksi mun kroppa ei vastaa edes ketoosiin. Eilisestä taas takaisin ketoruokavalioon, kokeilen lisätä rasvaa tällä kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom