Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aika oudolta kuullostaa jos kuukauden oot kitunu siinä jo. Liikkuuko paska ollenkaan? Ootko tankkaillut välissä? koittanu boostata aineenvaihduntaa yhtään? Juotko vettä ollenkaan? kuidut?
Liikkuu liikkuu. Päivisin tulee naukkailtua tuota pellavansiemenrouhetta reilusti eli ei kuidusta voi olla kyse. Vettä menee vähintäänkin se 2-3 litraa päivässä ellei enemmänkin. Cheattipäiviä kerran viikossa tai kahen viikon välein.

Mietin nyt tässä, että pitäisikö ollenkaan uskoa moisia kaavoja ja koittaa vaan se 1500kcal per päivä ja kattoa tippuuko mihinkään vaikka menisikin tuon mukaan kauheasti pakkaselle.
Kahvi ei pysäytä ketoosia, ellet juo 10litraa päivässä. terveisin 3-4litraa päivässä.
Alright. Kiitos.

Helöy,

Eli huomenna tulis ketoilua tasan 3 viikkoa täyteen ja nyt olis vähän kysyttävää. Ajattelin tankkailla ensimmäistä kertaa perjantaina, mutta oliko se nyt niin, että about 70% kaloreista otetaan hiilareista ja loput rasvasta/protskusta? Hiilareiden lähteenä ajattelin pitää pääosin pastan ja riisin, mutta saatan ehkä sortua muutamaan Dumleen

Niinhän se perinteisesti neuvotaan, että 15% proteiini, 70% hiilari, 15% rasva.

Omalla kohdalla lähden enemmänkin liikkeelle siitä, että kuinka paljon hiiliihydraattia tarvii tankata grammoissa kuin prosenteissa. Lihasten ihan täyteen tankkaaminen vaatii noin 10g hiilaria / rasvaton painokilo (eli kehon paino - läskin määrä). Ei tarvi ihan tarkkaa tietoa asiasta olla... sinne päin arvio riittää. Näkemykseni mukaan noin puolet tuosta eli 5 - 6 grammaa / rasvaton painokg on hyvä tankkausmäärä, koska minulla ei ainakaan ole tavoitteena dietillä tankata lihaksia täyteen, vaan laittaa sinne hiilaria vain sen verran, että saa taas pari hyvää treeniä aikaiseksi. Koska jos tankkaa lihakset ihan täyteen niin tehokkaaseen rasvanpolttoon kiinni pääseminen vie liikaa aikaa. Varsinkin jos joka viikko tankkaa. Jos tankkaa kerran kuussa, niin on ihan sama kuinka paljon syö.

Rasvaa syön mahdollisimman vähän ja proteiinia sen verran, että kokonaisenergiamäärä tankkaupäivänä on melkein ylläpitokalorimäärä. Ei kuitenkaan sen yli mutta selvästi enemmän kuin muina päivinä.

PS. Onhan niitä muitakin tapoja asia toteuttaa, mutta tämän olen hyväksi havainnut... treeni kulkee ja rasva palaa.

Liikkuu liikkuu. Päivisin tulee naukkailtua tuota pellavansiemenrouhetta reilusti eli ei kuidusta voi olla kyse. Vettä menee vähintäänkin se 2-3 litraa päivässä ellei enemmänkin. Cheattipäiviä kerran viikossa tai kahen viikon välein.

Mietin nyt tässä, että pitäisikö ollenkaan uskoa moisia kaavoja ja koittaa vaan se 1500kcal per päivä ja kattoa tippuuko mihinkään vaikka menisikin tuon mukaan kauheasti pakkaselle.

Kyllä minun mielestäni n. 1800-2000kcal on aika vähän 80kg henkilölle, mutta en nyt silti ihan usko, että aivan totaaliseen aineenvaihdunnan seisahtuminen vielä kuukaudessa tapahtuu.

Ketoosi itsessään ei vielä takaa rasvanpolttoa. Ketoosissa voi olla, vaikka söisi yli kulutuksenkin.

Minun silmääni osui heti ensimmäiseksi syyksi tuo, että sinulla on cheattipäivä kerran viikossa. Mitään cheattipäiviä kuulu ensimmäisen kuukauden aikana olla ollenkaan. Ettet nyt vaan söisi todellisuudessa viikkokeskiarvoisesti kulutuksen mukaisen määrän ja painon jämähtäminen johtuu siitä.

Kuutena päivänä 2000kcal + yhtenä päivänä viikossa 5000 - 6000kcal riittää nostamaan kalorikeskiarvon 2500kcal/vrk mikä ei sinulla kyllä enää mitään rasvaa polta... tai polttaa ainakin niin hitaasti ettei sitä juuri huomaa

Eikä suolen toiminnassa pellavansiemenrouhe yksin vielä mitään pelasta. Lähemmäs kilo salaattia päivässä auttaa asiaa paljon enemmän.
Ja ketodietillä 2-3 litraa vettä päivässä ei ole vielä mitään... sellainen 4-5 litraa on minimi mitä tarvii. Ketoosi kuivattaa kehoa ihan pirusti.

Lisäksi väitän, että et sinä edes missään kunnon ketoosissa ole jos olet joka viikko tai edes joka toinen viikko cheattaillut alusta alkaen...

Uskallan epailla kanssa, etta kunnolla olisit ketoosiin paassy tolla cheattamisella, itsella meni ekalla kerralla melkeen 2 viikkoa ennen kunnon keton saavuttamista ja sillon menin todella alhasilla 20-25g hh:lla ja sit pidinkin aina kerran 2-3 viikkoon normaalin ruokapaivan, siita kylla palautu sitten nopeasti parissa paivassa taas ketoosiin.

Toi nesteen suuruus oli itselle ihan uutta tietoa, pitaa pitaa mielessa jos tassa kevaan mittaan joudun normidietin vaihtamaan ketoon.

KKuutena päivänä 2000kcal + yhtenä päivänä viikossa 5000 - 6000kcal riittää nostamaan kalorikeskiarvon 2500kcal/vrk mikä ei sinulla kyllä enää mitään rasvaa polta... tai polttaa ainakin niin hitaasti ettei sitä juuri huomaa

Lainaan itseäni...

Joku ajatuskatkos tuon tarvittavan kcal-määrän kanssa. 80 kiloselle 2500kcal/vrk on ihan hyvä lähtökohta dietille. Pointtina kuitenkin, että jo yhden päivän cheatti saattaa nostaa keskiarvoista kcal-määrää huomattavasti ja dietin takkuilu johtua siitä.

Toi nesteen suuruus oli itselle ihan uutta tietoa, pitaa pitaa mielessa jos tassa kevaan mittaan joudun normidietin vaihtamaan ketoon.

Kun juo paljon ( = riittävästi ) vettä, niin muista kiinnittää huomiota myös riittävään suolan syömiseen. Vesi yksinään lähinnä vain kulkee elimistön läpi ja paremmin toimii, kun syö myös jotain mikä sen sitoo elimistöön. Ketoosidietillä suola ja kreatiini hoitaa sen, koska hiilareita ei ole. Ja sitten jotain kunnollista puhdistamatonta / mineraalipitoista suolaa... ei mitään puhdistettua pöytäsuolaa.

Itselläni on ketoosidietillä tapana aloittaa jokainen päivä puolella teelusikallisella suolaa + puolella litraa vettä... ja sitten vasta alkaa aamupalaa edes miettimään.

* * * * * * *

Aamulla 0,5 litraa.
Jokaisella ruualla 3-5 dl (5-6 ateriaa)
Ruokien välissä 3-5 dl
Treeniin liittyvissä juomissa n. 1,5 litraa

Siinä se.

Paljon kiitoksia neuvoista.

Tuo nesteytys, suolan käyttö ja kasvisten määrä tuli aivan uutena. Sitä oppii aina jotain uutta viisaammiltaan :)

Taisin taas antaa hiukan ympäripyöreän määritelmän. 'Cheattipäivänä' tarkoitin lähinnä repsahdusta ravintolan puolelle syömään linjalla pizza/kebab ja kylkeen jotain makeaa mättöä lähikaupan karkkihyllystä. Hiilareitten pyöriessä päälle 150-200g per päivä, mutta kuitenkin yhteiskalorien ollessa alle 3000kcal, koska muut ruuat jäävät vähemmälle ja muutenkin koko päivä on vähän 'hv' asenteella ja vapaalla vaihteella.

Eli, lisään vastaisuudessa vihreitten kasvisten määrää ruokailujen yhteydessä, lisää vettä naamariin, kaupasta ostoskoriin kunnollista suolaa ja nostan päivän kalorit sinne ~2500 pintaan.

Näillä eväillä eteenpäin. Kiitoksia.

Paljonkohan tuota mineraalisuolaa kannattaa päivää kohden ottaa? Tai ruususuolaa, molempia löytyy. Ruuasta ei mulla tule juurikaan ketolla suolaa, koska esim. suolaista pekonia en syö lainkaan.

Paljonkohan tuota mineraalisuolaa kannattaa päivää kohden ottaa? Tai ruususuolaa, molempia löytyy. Ruuasta ei mulla tule juurikaan ketolla suolaa, koska esim. suolaista pekonia en syö lainkaan.

On aika yksilökohtaista, että mikä on kenellekin hyvä määrä. Mitä enemmän lihasmassaa, niin sen enemmän kannattaa ottaa. Yhteensä 5g eli teelusikallinen päivän aikana on hyvä lähtökohta, jos muuten syö todella vähäsuolaisesti (joskin sitten parissa - kolmessa osassa otettuna). Jos tuo määrä sitten lyö jumalattoman nestepöhön päälleensä, niin vähän vähentää tai jos edelleen paikat kramppailee tai kroppa tuntuu kuivalta kuin autiomaa, niin sitten vähän lisää.

Jeps nyt oltu kuukausi ja päivä kaks päälle, painoa tuli 3 viikon kohalla se 5-6kg alas ja aikalailla vieläkin ollaan tässä 5kg pudotuksessa josta iso osuus kuitenkin nestettä.. Kait se tästä mutta vois ensiviikolla suunnitella ekaa chiitti päivää.
Voisko jonkun suklaalevyn ja hamppariaterian melkeen repästä? :D
Ja sitten katsoa muuten että ei liian rasvaista ota?
Palautuuko ketoon siinä päivässä kahdessa vaiko?

Minkalaisilla kalorimaarilla vedatte tankkauspaivanne, suhteessa normaalin paivan kokonaiskaloreihin? Omalla kohdalla jakautuu 1800 normi ja 2500 tankkauspaiva kerran tai kaksi kuussa. Tuntuu vaan jotenkin vaivalloiselta 2500 kcal jalkeen, joten seuraava tankkaus lahemmas 2100/2200.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minkalaisilla kalorimaarilla vedatte tankkauspaivanne, suhteessa normaalin paivan kokonaiskaloreihin? Omalla kohdalla jakautuu 1800 normi ja 2500 tankkauspaiva kerran tai kaksi kuussa. Tuntuu vaan jotenkin vaivalloiselta 2500 kcal jalkeen, joten seuraava tankkaus lahemmas 2100/2200.

Varmaan lähelle 6000kcal menee..

En jaksanut alkaa lukemaan koko ketjua läpi...

Pohdin, että pitäisikö alkaa ensimmäsitä kertaa elämässä 2-3 viikon ketoosidieetille ACKD™ Easy Diet -erityisruokavaliovalmisteiden avulla?

Mulla on tällä hetkellä muutamia päiviä sairaslomaa selän takia ja kädessä on rasitusvamma, joiden takia en voi ihan kauheasti liikkua, joten siihen puoleen ei mene kauheasti energiaa.

Tiedustelenkin, että onko Easy Dietin sivuilla oleva esimerkki päivän ohjelmasta ihan ok?
http://www.easydiet.fi/dieettiohjeita

Entä oletteko tietoisia siitä, mistä noita tuotteita saisi kaikkein edullisimmin tai osaisitteko suositella jotain muuta hyvää valmistetta?

En jaksanut alkaa lukemaan koko ketjua läpi...

Pohdin, että pitäisikö alkaa ensimmäsitä kertaa elämässä 2-3 viikon ketoosidieetille ACKD™ Easy Diet -erityisruokavaliovalmisteiden avulla?

Mulla on tällä hetkellä muutamia päiviä sairaslomaa selän takia ja kädessä on rasitusvamma, joiden takia en voi ihan kauheasti liikkua, joten siihen puoleen ei mene kauheasti energiaa.

Tiedustelenkin, että onko Easy Dietin sivuilla oleva esimerkki päivän ohjelmasta ihan ok?
http://www.easydiet.fi/dieettiohjeita

Entä oletteko tietoisia siitä, mistä noita tuotteita saisi kaikkein edullisimmin tai osaisitteko suositella jotain muuta hyvää valmistetta?

Edellisellä sivulla kommentoin VLCD -ruokavalioita, joiden piiriin myös ACKD menee...

Rasvan palamista pystyy kaloreita vähentämällä kiihdyttämään vain tiettyyn pisteeseen asti. VLCD dietistä seuraa sen lisäksi myös lihasten palamista ja aineenvaihdunnan nopea hyytyminen. Samana määrän rasvaa saat poltettua lähes yhtä nopeasti vähemmänkin radikaalilla ratkaisulla, mutta samaan aikaan pidettyä kiinteät lihat ja aineenvaihdunnan.

Koko VLCD konsepti on alunperin kehitetty sairaanloisen ylilihavien leikkauspotilaiden äärimmäiseksi hoitomuodoksi, kun painoa piti saada mahdollisimman äkkiä pois ja mahdollisimman nopeasti ja aivan sama mistä se lähtee. Ja nykyään sitä markkinoidaan pussikeittona joka toiselle idiootille nopean laihtumisen ja unelmavartalon toivossa. Kyllähän se vaakan lukema nopeasti putoaa... mutta jos ei syö yhtään mitään ja juo pelkästään laksatiiveja niin se putoaa vielä nopeampaa.

Jos tarkoitus on pitää diettiä vaan 2-3 viikkoa, niin miksi sitten edes aloittaa? 2-3 viikon dietin jälkeen menee noin 1-2 viikkoa ja kaikki sama läski on jo tullut takaisinkin mikä silloin lähti ja ainoa mitä menetit olikin yksi hyvä treenikuukausi.

....ja jos pussikeittodietit olisi oikeasti ratkaisu läskin määrään, niin joka ainoa läski olisi jo laiha. Niitähän on markkinoitu jo 50 vuotta ja milloin se on kaalisoppaa ja milloin greippikeittoa ja milloin jotain muuta ja kyllä katukuvassa ainakin näkyy vaan enemmän läskejä kuin ikinä aikaisemmin.

Tunnen salilla tosissaan punttaavia ihmisiä, jotka ovat asiasta samaa mieltä sinun kanssasi sekä niitä, jotka puhuvat dieetin puolesta.

Olen itsekin skeptinen ketoosidieetin suhteen, mutta siitä huolimatta pohdin asiaa ja olen utelias asian suhteen, vaikka ymmärrän ettei kyse ole mistään "ihmedieetistä". Olen aika realisti ja ymmärrän, etteivät "ihmeet" ole muutenkaan niin "ihmeitä", kuin annetaan usein ymmärtää, sillä silloinhan valtakunnassa olisi kaikki hyvin, jos näin olisi.

Mulla on ollut viime aikoina vähän vaikeuksia käynnistää dieettiä ja tarvitsisin siihen jotain potkua. Vaikeudet johtuvat täysin selkärangattomuudestani. On se dieetti mikä tahansa, niin tarkoitus olisi taas siirtyä sen jälkeen siihen fiksumpaan ruokavalioon pysyvästi, mikä sain ylläpidettyä edellisen dieetin jälkeen aika pitkään, lähes vuoden. Viime syksyn aikana aloin taas retkahtelemaan ruoan suhteen ja nyt pitäisi pudottaa sitä painoa noin 6-7 kiloa, jotta pääsisin siihen pisteeseen mitä haen.

Tästä huolimatta osaako kukaan vastata esittämiini kysymyksiini, vaikka en ole vielä tehnyt päätöksiä puolesta enkä vastaan.?

Mä pystyn vastaamaan mistä saa edullisesti ACKD-pusseja --> multa. Ostin niitä jokunen tovi sitten aika hyvän satsin mutta ei ole mun juttu. :) Ostin muistaakseni kahden viikon satsin ja olen niistä syönyt ehkä nelisen pussia.

Olen itsekin skeptinen ketoosidieetin suhteen, mutta siitä huolimatta pohdin asiaa ja olen utelias asian suhteen, vaikka ymmärrän ettei kyse ole mistään "ihmedieetistä". Olen aika realisti ja ymmärrän, etteivät "ihmeet" ole muutenkaan niin "ihmeitä", kuin annetaan usein ymmärtää, sillä silloinhan valtakunnassa olisi kaikki hyvin, jos näin olisi.

Ketoosidieetti ja sitten nämä VLCD/ACKD -pussikeittopelleilyt on kaksi täysin eri asiaa.

Kyllä niilläkin ketoosiin toki menee, mutta ketoosidietin voi toteuttaa ihan erikin tavalla... eli oikein/järkevästi.

Laitatteko tänne linkin joillekin tietyille sivulle (täällä pakkiksella) tai muualle, josta löytyisi hyvää informaatiota ketoosidieetistä. En jaksaisi kahlata läpi kaikkia näitä lähes kahtasataa sivua. Olen ymmärtänyt, että tämän voi toteuttaa ihan ruoallakin.

Laitatteko tänne linkin joillekin tietyille sivulle (täällä pakkiksella) tai muualle, josta löytyisi hyvää informaatiota ketoosidieetistä. En jaksaisi kahlata läpi kaikkia näitä lähes kahtasataa sivua. Olen ymmärtänyt, että tämän voi toteuttaa ihan ruoallakin.
Tämän ketjun ensimmäinen postaus..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom