Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Karppaus alkoi tänään, yhdessä äidin kanssa (ei treenaa, 57 v) vedetään. Alkupaino 90,5 kg. Tavoitteena 70-74 kg. Pituus 178,5 cm. Ikä 31 v. Raportoin lisää kuukauden välein tai viimeistään tavoitepainon saavutettuani.

Ketoa takana 2 viikkoa 6 päivää. Ketoosissa ollaan hyvin. Hiilarit on ollu 10-30g päivästä riippuen, yleensä kuitenkin alle 20. Paino on tippunut 90,5 kg --> 84,5 kg, mutta tämän saavutin jo monta päivää sitten, painonlasku on pysähtynyt.

Lisätään liikuntaa ja vähennetään pikkusen syömistä...

Nyt on oltu ketoosilla vähän vajaa toista viikkoa. Painoa on lähtenyt, mutta nyt tuntuu pysähtyneen. Aiemmin olin 1500kcalilla, pitäisikö korotella 2000kcaliin?

Nyt on oltu ketoosilla vähän vajaa toista viikkoa. Painoa on lähtenyt, mutta nyt tuntuu pysähtyneen. Aiemmin olin 1500kcalilla, pitäisikö korotella 2000kcaliin?

Kokeileppa vetää rasvat 20%, protskuu 1g per kilo ja loput hiilareista pari päivää ja sen jälkeen taas jatkat tolla 1500kcal ketolla, paska lentää pari päivää oikein liukkaasti ja muutenkin lähtee aineenvaihdunta toimiin. Tai ainakin mulla toi toimi kun ketolla painon tippuminen vähän töksähteli.

Kauanko nyt ollut pysähtyneenä? jos päivän taikka kaksi niin älä muuta vielä mitään. Sittenkun junnaa +viikon paikallaan niin voi alkaa jo vähän miettimään

Yks typerä kysymys, kun on päässyt unohtumaan vastaus.
Miksi noita rasvoja pitikään syödä vähintään 20g, vaikka kehosta löytyisi varastoituneena kymmeniä kiloja rasvaa?
Jos syö mölleriä lusikallisen päivässä, niin eikö keho osaa mukamas omaa rasvavarastoa käyttää loppuihin? :rolleyes:

Yks typerä kysymys, kun on päässyt unohtumaan vastaus.
Miksi noita rasvoja pitikään syödä vähintään 20g, vaikka kehosta löytyisi varastoituneena kymmeniä kiloja rasvaa?
Jos syö mölleriä lusikallisen päivässä, niin eikö keho osaa mukamas omaa rasvavarastoa käyttää loppuihin? :rolleyes:

Sun omista rasvavarastoista ei tehdä kuin energiaa, tarviit välttämättömät rasvahapot ravinnon kautta monien eri aineiden synteesiin.
Lisäksi tuppaa menemään niin, että keho opettelee käyttämään energiana eniten sitä mitä sille syötetään. Eli runsaasti rasvaa syödessä (ketoilu) elimistö on halukkaampi täyttämään päivittäisen energiavajeen omista rasvavarastoista.

Päivitän omaa tilannetta, en oo muistanu aikoihin. About 1,5-2vkoa sitten lopetin ketoilua. Ketoilin about vuoden vähän ylikin, välillä oli sairasloman takia 3-4 viikon heikko sokerijakso. Anyways nyt oon siirtänyt rasvan kaloreista osan hiilareihin jakauma on nyt n. pp/hh/r 50/20/30 ja toistaiseksi tällä on kiristynyt vaihteeksi taas ihan hitosti. Pikkasen nostin myös kaloreita / viikon kokonaismäärään nähden. Ketoilulla kalorit heitteli sen 2000-3000, nyt on menty suht tasaisesti 2500.

Eli on hevon kukkua ainakin väite että kun ketoilut lopettaa niin kaikki tulee takas. Kalorit on se mikä ratkaisee ja mitään ei kannata tehdä liian radikaalisti tietenkään. Tällä uudella systeemillä mulla on ollu enemmän energiaa treenata salilla, nälkä ei pysy yhtä hyvin pois kuin ketolla mutta se ei ole kuin itestä kiinni.

Lomat alkaa nyt kohta (tänään), kondis on kova. Fiilis hyvä, ei muutaku rannalle makaamaan. :P

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jep. Asetoni poistuu ihon, munuaisten ja keuhkojen kautta, tosin itse en ole kyllä huomannut käytännössä.
se selittääkin paljon lapsen vahtina ollut 3 vuotiaalle ja ensinmäistä kertaaa sanonut mulle päin naamaa että,
HYI SINÄ HAISET!
kauheesti puolustelin itteäni että en haise tosin ihmettelin että miten en ennen oo haiskahtanut yhtään mutta ketosilla heti ekan viikon jälkeen:D

Ois nyt tarkotus rueta sykliselle ketolle dieetin loppuajaksi, niin miten noi makrot kannattais jakaa? onko jtn tiettyä prosenttimääriä? 50%pro/45%rasva/5%hiilarit miltä toi näyttää, liikaa protua? liian vähä rasvaa?

Yhden teorian mukaan euforia johtuu ketoaineesta beeta-hydroksibutyraatti, joka on rakenteeltaan lähellä huumausainetta GHB.
Olo on kyllä pirteä ja hyvä, ei siinä mitään. :hyvä:

Saako ketoosissa ajella autoa... :D

- Täällähän tuoksahtelee asetoni.

http://www.ergo-log.com/bhb.html

http://www.ergo-log.com/chewinggum.html

en menis kyllä vannomaan näiden kaverien tutkimusten pohjalta mitään, kun katselee noita muitakin "tutkittuja" juttuja. Tokihan tuokin voi paikkaansa pitää, mutta kaikkee ei kannata uskoa mitä lukee.

Aloittelin ketodietin tossa maanantaina ja fiilikset ollu iha jees. Kovaa on jaksanu reenailla salilla koko ajan. pari kertaa päivässä punttia ja hiilarit oikeasta ruoasta reenin jälkeen. pakasteparsakaali mix. Hiilareiden ollessa alle 40g päivä. Kysymys kuuluu kellään ideaa mistä tämä päänsärky johtuu? nyt pientä päänsärkyä ollut ja oikeastaa koko ajan oikeanpuolen aivolohkossa. Muuten ei mitää valittamista. Vedettä menee 5-7l päivä. Suolaa kyllä tulee kanssa n.5g suurinosa puhtaasta merisuolasta.

Aloittelin ketodietin tossa maanantaina ja fiilikset ollu iha jees. Kovaa on jaksanu reenailla salilla koko ajan. pari kertaa päivässä punttia ja hiilarit oikeasta ruoasta reenin jälkeen. pakasteparsakaali mix. Hiilareiden ollessa alle 40g päivä. Kysymys kuuluu kellään ideaa mistä tämä päänsärky johtuu? nyt pientä päänsärkyä ollut ja oikeastaa koko ajan oikeanpuolen aivolohkossa. Muuten ei mitää valittamista. Vedettä menee 5-7l päivä. Suolaa kyllä tulee kanssa n.5g suurinosa puhtaasta merisuolasta.

Miksi ihmeessä juot noin tolkuttomasti vettä? Itse ainakin juonut ihan normaalisti ketoosidietillä. Liika vedenjuonti voi olla hengenvaarallista, joku nainen kuoli osallistuttuaan vedenjuontikilpailuun jossain pikkuradionkanavan studiossa.

Ei mitää erityistä syytä ole. Treenien aikana menee se 3l. Pari punttia siis päivässä. Loput nesteet nyt tulee muuten tässä päivän mittaan. Jostain syystä janottaa aika paljon. Yritän myös pitää nesteitä kehossa myös nivelien kipuilujen takia... rasvaprosentin mennessä alle 10% alkaa itellä puskee noita nivel ongelmia.

Ei mitää erityistä syytä ole. Treenien aikana menee se 3l. Pari punttia siis päivässä. Loput nesteet nyt tulee muuten tässä päivän mittaan. Jostain syystä janottaa aika paljon. Yritän myös pitää nesteitä kehossa myös nivelien kipuilujen takia... rasvaprosentin mennessä alle 10% alkaa itellä puskee noita nivel ongelmia.

Niin, en ole mikään lääkäri tai mitään, mutta tuli siis vaan siitä mieleen, kun se vedenjuontikilpailuun osallistunut nainen valitti päänsärkyä hetkeä ennen kuin kuoli.

No olipahan hyvä että tulin kysyneeksi. Pikaisen googletuksen jälkee tuli tostaki uutta infoa. Taidanpa puolittaa vedet heti.

Itsekin nyt ajattelin kokeilla tätä ja muutama päivä jo mennytkin n.10g hiilareita päivässä. Mites kun kalorilaskuri heittää mulle prosentit 49/2/49, onko ne aivan oikeat? Ja saanko tarpeellisia ns."hyviä rasvoja", esim. oliiviöljystä kun mun käsityksen mukaan lihassa ei ainakaan yleisesti ottaen ole hirveän hyviä rasvoja. Sitten vielä, että onko järkevää vetää ensimmäinen viikko vaikka n.10g hiilareilla, seuraava vaikka alle 20g, kolmas alle 50g ja neljäs alle 100g, jonka jälkeen yrittää pitää alle 100g pidemmän aikaa? :D Tiedä saiko tuosta kukaan mitään selvää, mutta olis kiva kuulla mielipiteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom