Mä en itse tiedä onko se rasvamäärä/proteiinimäärä jotenkin perusteltavissa, mutta hemmetinmoisen laihdutuskokemuksen pohjalta sanoisin ettei toimi jos proteiinia on liikaa suhteessa rasvaan. Tämä seikka sitten saattaa johtua monesta syystä mitä muuta olen itse tehnyt pieleen, kalorit, liika liikunta, liian vähän liikuntaa, liian kovaa liikuntaa, liian paljo kaljaa.. Monta monta muuta seikkaa, mutta itselläni ei siis toimi jos suhteet on pielessä eikä se ole toiminut monella muullakaan.
Vaikea sanoa missä se raja menee mutta mieluummin vetäisisin karkeasti 50-55%:iin rasvat ja loput 50-45% hiilareista ja proteiinista siis kalorimäärästä. Huom Rasva on 9kcal ja muut 4kcal per gramma. Tuon prosentin alle en paljon menisi jos haetaan jonkinasteista pysyvyyttä! Tottakai dieetti kun dieetti toimii jos viikon on syömättä kiinteää ja vetää vaan ISO-prodea ja anaboleja/DNP+t3 yms niin johan lähtee rasvat niinkuin jäät saharassa, mutta niin lähtee lihastakin vaikka olis miten hormonaalinen ympäristö.
Vaimo aloitti myös tän touhun ja mä painotin sille että rasvaa pitää mennä, on nyt päässyt 69,4 -> 67,3 kiloon viikossa eikä kalorit ole kovinkaan alhaalla, itseasiassa ne on korkeammalla kuin moni kuvittelee "rankkaan" dieettaamiseen tarvitsevan ~2200 kcal. Toimistotyötä tekeepi ja treenit vain 3 krt vko + pari hassua aerobista (lue kevyttä). Katotaan mitä on kuukauden päästä jäänyt käteen. Koneliikkeet hlvtiin ja tilalle vain vapaita painoja, kyykky, mave ja penkki.
Kaveri on diettaamassa ketoosilla niin eihän se hiilareista voi kaloreitansa syödä.. jos meinaat että 45-50% about puoliks prodesta ja hiilareista..