Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aloitin ketoilun viime maanantaina. Maanantaina aamupaino oli 114kg. Keskiviikkoon mennessä paino/nesteet oli pudonnut 111,3kg. No sittenhän tuli uusivuosi, Söin mitä tykkäsin ja join paljon. Nyt sunnuntaina paino oli 113kg. Huomenna alkaa taas serious ketoilu! Lisä infoo laittelen taas myöhemmin! Mites muuten kastikkeet? Salaatin kastikkeet/kebab kastikkeet?

Kruunumajoneesi on ainakin 0hh. Kebabit tilasin aina ilman kastikkeita (kebab salaatti) ja jos otin mukaan niin kotona sotkin kruunumajoneesia salaattiin ja kebabbiin..

E: kaupoista saadut hesburgerkastikkeet on myös suht vähä hiilarisia. Oisko mutuna 14g/100g.. ainakin kruunumajoneesissa tosin toi kalorimäärä on järkyttävä.

Kertokaa minkä takia törmään jatkuvasti ketoosiin liittyvissä asioissa siihen, että ihmiset syövät tyyliin 3-5 kertaa vain päivässä? Voiko olla, että kaikki nämä ketoilijat elävät niin vitun hektistä elämää, että ei kerkeä syömään vai liittykö tämä jotenkin itse dieettiin? IMO on kyllä viisaampaa syödä vaikka 10krt. kuin 4krt. päivässä.

IMO on kyllä viisaampaa syödä vaikka 10krt. kuin 4krt. päivässä.
Normaaliyöunet 8-10 tuntia ja hereillä 14-16 tuntia. Jos syöt kymmenen kertaa päivässä niin syöt vähän vajaa kahden tunnin välein ja jos syöt 3000 kaloria päivässä niin syöt about 300 kalorin annoksia. Eli toisin sanoen se on yksinkertasempaa syödä isompia annoksia kuin monta hemmetin pientä annosta. Rasva pitää muutenkin nälän todella helposti loitolla niin siitä voi myös johtua miksi ei syödä niin usein. Viisaudesta en tiedä mutta itse olen aina syönyt 4-5 kertaa päivässä.

Kertokaa minkä takia törmään jatkuvasti ketoosiin liittyvissä asioissa siihen, että ihmiset syövät tyyliin 3-5 kertaa vain päivässä? Voiko olla, että kaikki nämä ketoilijat elävät niin vitun hektistä elämää, että ei kerkeä syömään vai liittykö tämä jotenkin itse dieettiin? IMO on kyllä viisaampaa syödä vaikka 10krt. kuin 4krt. päivässä.

Olisi jo aiva naurettavaa ruveta syömään niin usein. Nälkä pysyy ketoosissa pois kauan, joten miksi söisi jos ei ole nälkä? Ei usein syömisessä ole yhtään mitään hyötyä, mutta haittaa löytyy.

Nyt olis tarkotus alottaa ketoosilla. Ruokavaliota olen tämän päivän tässä suunnitellu ja tämmöstä oon ajatellu.

Aamupala:
3 Kananmunaa + 85g Pekonia [P:37 H:0 R:36] 740kcal

Välipala:
Maitorahka [P:20 H:7,5 R:1] 150kcal

Päivällinen:
Jauheliha 200g + Raejuusto 200g [P:74 H:5 R:50] 800kcal

Iltapala:
3 Kananmunaa [P:27 H:0 R:35] 420 kcal

Paistamiseen kaikissa ruuissa yhteensä noin 1/2 desiä oliiviöljyä [P:0 H:0 R:45] 400 kcal

Total [P:158 H:12,5 R:167] 2510 kcal.

Painan tällä hetkellä noin 80 kiloa. Tähän päälle sitten aamulla vitamiinit (multitabs, omega). Onko kellään ehdotuksia/parannuksia tämän suhteen? Lähinnä kiinnostaa se, että onko oikeat määrät rasvoja, proteiineja ja hiilareita.
Päivittäisen kulutuksen laskin noin 3000 kaloriin. Tunnin reipas kävely/intervallijuoksu ennen aamupalaa + sali myöhemmin.

Nyt olis tarkotus alottaa ketoosilla. Ruokavaliota olen tämän päivän tässä suunnitellu ja tämmöstä oon ajatellu.

Aamupala:
3 Kananmunaa + 85g Pekonia [P:37 H:0 R:36] 740kcal

Välipala:
Maitorahka [P:20 H:7,5 R:1] 150kcal

Päivällinen:
Jauheliha 200g + Raejuusto 200g [P:74 H:5 R:50] 800kcal

Iltapala:
3 Kananmunaa [P:27 H:0 R:35] 420 kcal

Paistamiseen kaikissa ruuissa yhteensä noin 1/2 desiä oliiviöljyä [P:0 H:0 R:45] 400 kcal

Total [P:158 H:12,5 R:167] 2510 kcal.

Painan tällä hetkellä noin 80 kiloa. Tähän päälle sitten aamulla vitamiinit (multitabs, omega). Onko kellään ehdotuksia/parannuksia tämän suhteen? Lähinnä kiinnostaa se, että onko oikeat määrät rasvoja, proteiineja ja hiilareita.
Päivittäisen kulutuksen laskin noin 3000 kaloriin. Tunnin reipas kävely/intervallijuoksu ennen aamupalaa + sali myöhemmin.

Salaatit puuttuu ja myös esim. kaliuminlähteet. Multitabsit on.... multitabseja. Lienee hyvä syödä muutakin. Jos tosiaan duuni/päivärutiinit ovat jokseenkin aktiivisia luonteeltaan, niin muuten toiminee. Joka tapauksessa tolla on ainakin hyvä aloittaa, mutta tuota rasvan määrää kannattanee tiputtaa vähitellen, niin kiristyminen jatkuu.

Itse olen syönyt noita star nutritionin only one vitamiineja. Tiedä sitten onko hyviä mutta paljon tavaraa niistä tuntuiwi löytyvän sekä abcd poretabletin jolla nielen vitamiinit ja kalaöljyt. Kovin vähän tossa on ruokaa että pärjääkö tuolla kuinka? Puol kiloo kurkkua ja jäävuorisalaattia mukaan niin saat vähän vihreyttä tohon satsiin..

Huh. Aloittelin tuossa lauantaina n. 20g/pv hh-syömisen. Eilisillasta alkaen on tullut uloste hyvin vahvasti nestepitoisena, ja se ilmoittaa itsestään ikävän nopealla aikataululla. Eli siis, nyt on tarvinnut olla vessojen lähimaastossa tai saattaa farkkujen väri vaihtua illan mittaan. Onko tämä ihan normaalia että vatsa saattaa heittää volttia kun joutuu totusta kalja-kebab-linjalta syömään jotain fiksumpaa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ketoosi alotettu 1.1 ja paino on tippunut reilu 0,5kg päivävauhdilla. Syön kohtuu reilusti suolaa ja kreatiiniä joten odotan nesteiden pysyvän jollain tasolla kropassa ettei ihan kaikki pudotettu paino ole sitä.. Eli tänään on 4.päivä ketoosilla ja täytyy sanoa että olo on parempi kuin aikoihin. Virtaa piisaa ja punttikin kulkee. Lähtöpaino oli 130kg että on kyllä mistä tiputtaakin mutta katsellaan miten menee.

Huh. Aloittelin tuossa lauantaina n. 20g/pv hh-syömisen. Eilisillasta alkaen on tullut uloste hyvin vahvasti nestepitoisena, ja se ilmoittaa itsestään ikävän nopealla aikataululla. Eli siis, nyt on tarvinnut olla vessojen lähimaastossa tai saattaa farkkujen väri vaihtua illan mittaan. Onko tämä ihan normaalia että vatsa saattaa heittää volttia kun joutuu totusta kalja-kebab-linjalta syömään jotain fiksumpaa?

Älä rysäytä, monella menee pakki sekaisin. Vedä kuitupitoista hiilaria vähän pari kolme päivää ja sitten vähennät.

Kannattaa ostaa maitohappobakteeritabletteja apteekista. Itse olen aina ajatellut, että minulla on heikko vatsa, mutta kun aloin noita syömään niin vatsa muuttui teräkseksi.

Olen nyt ensimmäiset tuhat viestiä lukenut ketjusta sekä muutaman englanninkielisen artikkelin. Urakka jatkuu seuraavina päivinä.

Suurin kysymys tällä hetkellä on treenin määrä. Onko tosiaan tarkoitus, että syklisellä ketolla jossa tankkaus ajoittuu viikonloppuun, vedetään vain pari kovaa salitreeniä alkuviikosta ja loppuviikolla tankkauksen alle tyhjennystreeni? Mahollisesti aerobista tuonne keskelle viikkoa.

Eli esim. näin:

Ma - Yläkroppa
Ti - Jalat
Ke- Lepo
To - Lenkki
Pe - Tyhjennys
La- Lepo
Su - Lepo

Tuntuu että säilyyko lihat, jos tulee vain kaksi kovaa treeniä aina alkuviikosta ja lihasryhmää kohti treenien väli on viikko (loppuviikon tyhjennystreenin tarkoitus ei käsitykseni mukaan ole tarkoitus olla kova)?

Viime aikoina olen treenannut jokseenkin "normaalilla", mutta suhteellisen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, 2-jakoisella 4-5 kertaa viikossa, välillä viikon viides treeni saattaa olla lenkki. Vaikkapa näin:

Ma - Yläkroppa
Ti - Jalat
Ke - Lepo
To - Yläkroppa
Pe -Jalat
La - Lenkki
Su Lepo

Tähän verraten tuntuu salitreeni vähäiseltä, niissä esimerkeissä missä on vedetty vain yhdet kovat treenit ja yksi tyhjennys.

edit. Selasimpa samalla Hulkin blogia ja sillähän oli hyvin houkuttelevan näköinen viikko-ohjelma tuolla päättyneellä ketolla: 2-jakoista 2 kertaa viikossa läpi plus tankkauksen alle pumppailu. Ensimmäiset kaksi treeniä isoilla painoilla, lyhyillä sarjoilla, toiset kaksi suuremmalla volyymilla ja pidemmillä sarjoilla tyhjentymistä hakien. Viides salitreeni ennen tankkasuta tehtävä "avaava" pumppailu.

kalorien laskeminen?

Olen muutamaan otteeseen laihduttanut ketoosilla, ja homma on toiminut. Olen kuitenkin aina pitänyt syödyt kalorit maksimissaan päivän kulutuksen tasolla (n. 2500 kcal).

Olen lukenut ettei ketoosidieteillä tarvitse kaloreita laskea. Mutta entä jos vetää päivittäin normaali kulutuksen lisäksi vaikkapa 5dl öljyä (n. 4000 kcal) päälle niin laihtuuko silti.

En uskalla tuollaista öljymäärää lähteä testaamaan, mutta tarkoittaako se että kaloreita ei tarvitse laskea sitä että tämä ruokavalio täyttää niin hyvin ettei tarvitse edes ruokamäärää laskea, vai sitä että tällä ruokavaliolla voi aidosti syödä vaikka tuplasti päivän kulutuksen ja silti laihtua kunhan ei syö hiilihydraatteja?

Olen muutamaan otteeseen laihduttanut ketoosilla, ja homma on toiminut. Olen kuitenkin aina pitänyt syödyt kalorit maksimissaan päivän kulutuksen tasolla (n. 2500 kcal).

Olen lukenut ettei ketoosidieteillä tarvitse kaloreita laskea. Mutta entä jos vetää päivittäin normaali kulutuksen lisäksi vaikkapa 5dl öljyä (n. 4000 kcal) päälle niin laihtuuko silti.

En uskalla tuollaista öljymäärää lähteä testaamaan, mutta tarkoittaako se että kaloreita ei tarvitse laskea sitä että tämä ruokavalio täyttää niin hyvin ettei tarvitse edes ruokamäärää laskea, vai sitä että tällä ruokavaliolla voi aidosti syödä vaikka tuplasti päivän kulutuksen ja silti laihtua kunhan ei syö hiilihydraatteja?

No ei todellakaan. Tottakai sinun täytyy olla miinuksilla, että laihdut.

No ei todellakaan. Tottakai sinun täytyy olla miinuksilla, että laihdut.

Näin arvelinkin. Eli ketoosi ja VHH-dieetit toimivat koska niillä ollessa nälän tunne vähenee.

Entä sitten se ketoosin osuus, jos ketoosi-ruokavalioon lisää vaikka aamupuuron joilloin ketoosi katkeaa, niin sitten ilmeisesti läski lahtee hitaammin? Vai lähteekö jos kalorin saanti pysyy samana?

Anteeksi tyhmät kysymykset, mulla internetistä löytyy aiheesta joko käsittämätöntä tieteellistä jargonia tai sitten suuria lupauksia kuten "kaloreita ei tarvitse laskea".

Näin arvelinkin. Eli ketoosi ja VHH-dieetit toimivat koska niillä ollessa nälän tunne vähenee.

Entä sitten se ketoosin osuus, jos ketoosi-ruokavalioon lisää vaikka aamupuuron joilloin ketoosi katkeaa, niin sitten ilmeisesti läski lahtee hitaammin? Vai lähteekö jos kalorin saanti pysyy samana?

Anteeksi tyhmät kysymykset, mulla internetistä löytyy aiheesta joko käsittämätöntä tieteellistä jargonia tai sitten suuria lupauksia kuten "kaloreita ei tarvitse laskea".

Silloinhan se ei ole ketoosidiieetti jos se joka aamu katkeaa..

Silloinhan se ei ole ketoosidiieetti jos se joka aamu katkeaa..

Hyvä huomio. Tarkoitin siis kysyä että onko ketoosista mitään muuta hyötyä kuin ruokavalion mukanaan tuoma ruokahalun väheneminen. Lähteekö siis läski samaa tahtia, jos syö saman 500 kalorin päivävajeen ketoosilla tai normaaliruokavaliolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom