Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hyvä huomio. Tarkoitin siis kysyä että onko ketoosista mitään muuta hyötyä kuin ruokavalion mukanaan tuoma ruokahalun väheneminen. Lähteekö siis läski samaa tahtia, jos syö saman 500 kalorin päivävajeen ketoosilla tai normaaliruokavaliolla.

Riippuu ihmisestä mutta yleisesti ottaen ketoosila rasva palaa nopeammin koska hiilihydraattivarastot on tyhjät ja kroppa käyttää energianlähteenä rasvaa normaalin hiilihydraatin sijaan..
Eli karrikoidusti, kun kulutat energiaa, kulutat "aina" rasvaa..

Millasia herkkuja ootte vetänyt jos tuntuu siltä että tekis mieli ns. "mässäillä"(miten limukat kuten Pepsi Max jne.)? Mietin tässä että ku oon niin suuri jogurtin ystävä niin onko jotain hyvänmakuista jogurttia markkinoilla jossa ei kuitenkaan olisi paljoa hiilareita?

Olen vasta aloittamassa elämäni ensimmäistä kertaa dieettiä ja lueskellut paljon tätä palstaa, mutta vaikeinta tunnostaa olevan sopivan ruokapäiväkirjan tekeminen. Vaikea valita mitä mussuttaa ettei ruokavalio menisi liian yksinkertaiseksi ja ettei ruokiin kyllästyisi. Tällä viikolla ajattelin tiputella hiilarien syöntiä pikkuhiljaa vähemmälle ja viikon alusta aloittaa varsinaisesti tämä touhu, vinkkejä?

Millasia herkkuja ootte vetänyt jos tuntuu siltä että tekis mieli ns. "mässäillä"(miten limukat kuten Pepsi Max jne.)? Mietin tässä että ku oon niin suuri jogurtin ystävä niin onko jotain hyvänmakuista jogurttia markkinoilla jossa ei kuitenkaan olisi paljoa hiilareita?

Olen vasta aloittamassa elämäni ensimmäistä kertaa dieettiä ja lueskellut paljon tätä palstaa, mutta vaikeinta tunnostaa olevan sopivan ruokapäiväkirjan tekeminen. Vaikea valita mitä mussuttaa ettei ruokavalio menisi liian yksinkertaiseksi ja ettei ruokiin kyllästyisi. Tällä viikolla ajattelin tiputella hiilarien syöntiä pikkuhiljaa vähemmälle ja viikon alusta aloittaa varsinaisesti tämä touhu, vinkkejä?

Zero colaa itellä menee ainakin aika paljon. Herkkuina kebab salaatti, hot wingsit. Myös kermavaahdosta, fun lightista ja makeutusaineesta saa makeennälkään apua. Mutta usko pois, ketoosilla ei tee mieli edes makeeta. Lidlistä saa kreikkalaista jugurttia litran pöntössä jossa hiilarit bout 3.5-4g/100g. Myös suomalaisista kaupoista saa sitä "partaäijää" missä siis semmosen partaukkelin kuva, hiilarit jotain 5g.

Riippuu ihmisestä mutta yleisesti ottaen ketoosila rasva palaa nopeammin koska hiilihydraattivarastot on tyhjät ja kroppa käyttää energianlähteenä rasvaa normaalin hiilihydraatin sijaan..
Eli karrikoidusti, kun kulutat energiaa, kulutat "aina" rasvaa..
Eli ei voi ajatella, että jos syö päivässä -500kcal, että tuo kaikki karrikoidusti menisi energiaksi/rakennusaineeksi, ja loput -500kcal energiaa palaisi rasvoista kehosta. Onko silloin makroilla suurempaa merkitystä, koska hiilaria ei ole täyttämään tuota -500kcal ikkunaa, koska sitä ei saada ravinnosta riittävästi. Noh, itselle ei tämä tyyli toimi, joten diettaan tarvittaessa ihan vain -500kcal välittämättä suuremmin makroista.. :P

Eli ei voi ajatella, että jos syö päivässä -500kcal, että tuo kaikki karrikoidusti menisi energiaksi/rakennusaineeksi, ja loput -500kcal energiaa palaisi rasvoista kehosta. Onko silloin makroilla suurempaa merkitystä, koska hiilaria ei ole täyttämään tuota -500kcal ikkunaa, koska sitä ei saada ravinnosta riittävästi. Noh, itselle ei tämä tyyli toimi, joten diettaan tarvittaessa ihan vain -500kcal välittämättä suuremmin makroista.. :P

En ole välttämättä paras vastaamaan näin syvällisemmin mutta yritän, korjatkoon joku jos menee ihan metsään. Eli kun hiilihydraattivarastot tyhjenee alkaa kroppa etsimään vaihtoehtoista kulutusainetta jolloin alkuun on syytä syödä vähän enemmän rasvaa jotta keho oppii pääasiallisesti pilkkomaan tuon polttoineensa rasvasta. Rasvaa pilkkomalla syntyy ketogeenejä joita kroppa käyttää pääasiallisena energianlähteenä, näin suurin osa kulutuksesta menee rasvoista? En ole mikään anatomian mestari joten älkää alkako näillä tiedoilla kenellekkään pätemään. Elän itse VHH:lla ja pari kertaa dieetattu ketoosilla noin 2kk pätkiä. Rasvoja voi tietysti alkaa pudottamaan myöhemmin että kiristyminen jatkuu. Jostain lukenut tuota 70% rasvansaannista mutta itellä macrot about:
P: 60%
R 30-40%

Onko ketoilijat huomanneet vaikutuksia ihoon? Jostain muistan kuulleeni väitteitä, että hiilihydraattien poistuessa ruokavaliosta, samalla hävinneet myös finnit.

Vadelmapirtelöä testasin, ainekset sekoittimeen:

100g vadelma = 4,1 g hiilareita
1 dl kuohukermaa = 3g hiilareita
makeutukseen fun light vadelmaa = 0g hiilareita
vettä

Puolen litran herkku pirtelö 7g hiilareilla. Sekaan voi lisätä myös protskujauhoja ja tai muuten muuttaa osasuhteita, hyvää joka tapauksessa.

Vadelmapirtelöä testasin, ainekset sekoittimeen:

100g vadelma = 4,1 g hiilareita
1 dl kuohukermaa = 3g hiilareita
makeutukseen fun light vadelmaa = 0g hiilareita
vettä

Puolen litran herkku pirtelö 7g hiilareilla. Sekaan voi lisätä myös protskujauhoja ja tai muuten muuttaa osasuhteita, hyvää joka tapauksessa.

kuulostaa herkulliselta, samaa voi varmaan soveltaa myös eri marjoilla :) täytyy testata

Noniin. Kaksi päivää tällä ketoosidieetillä ja 4 kiloa nesteitä/elopainoa veks. Tästä se lähtee. Väsynys olen hieman ollut ja nälkäinen, mutta kyllä se tästä on jo lähtenyt parempaan päin. Uutta päivätystä viikon päästä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tohtisko sitä pyytää pientä mielipidettä seuraavaan.

Aloitin ensimmäinen päivä tammikuuta ketoilun, jolloin vähensin hiilareita hurjasti +300 --> 60g ja siitä tiputtanut parina seuraavana päivänä 15-30g päiväsaantiin ja tarkoitus saada keto pyörimään ja maha pienentymään.

Nyt päiväsaanti on kutakuinkin 1200-1900kcal/35%Prot/~0-5%Hiil/60%Rasva. Olen 171cm/75kg. Tarkoitus olis ketoilla suurinosa tuosta mahanalueelle kertyneestä läskistä pois. Urheilua harrastan aika vähän, töissä tulee käveltyä kuitenkin melko paljon. Saliharjoittelu olis tarkoitus ottaa mukaan kunhan tulee fiilis, että maha on pienentynyt jonka jälkeen kasvattaa lihasmassaa sen läskin tilalle.

Rasvaa yritän saada paljon, proteiinia sen verran ettei nykyiset "lihakset" katoisi tämän operaation aikana.

Jos olen oikein käsittänyt, niin läskinhän pitäisi kulua tuosta itsestään, vai olenko hakoteillä? En ole vielä varma onko ketoosi alkanut, päätä on särkenyt melkein päivittäin viimeviikon aikana, kusi haisee ihan tajuttomasti edelliseen verrattuna, hengityksessä en ole huomannut itse eroa, eikä siitä ole kommenttia vielä tullut :p

Loppuun vielä hyväksi todettu täytetty paprika resepti karppaus.infosta

Paprika halki keskeltä, sisälle voimakasta koskenlaskijaa/chili tonnikalaa/aurajuustoa ja päälle mozzarella juustoraastetta. Pistetään pojat uuniin 150 astetta ja noin 30min tai kun rupee näyttämään sopivan hyvältä :Q

Edit: Toistaiseksi painoa tippunut ehkä ~1,5kg joten hirveetä harppausta ei ole vielä tapahtunut.

Kyllä se rasva palaa ns. tekemättä mitään jos tosiaan miinuksella menet. Päänsärky luultavasti johtuu tuosta 1200kcal päivästä. Proteiinit ja rasvan kääntäisin toisinpäin. Protskut about 60% (tämä vain oma mielipide). Koita pitää kalorit about 1700-1800 ja vedä vitamiinejä naamariin niin loppuu tuo päänsärky luultavasti. Kokonaisessa paprikassa on suht paljon hiilareita, ei sovi itellä ainakaan 20g hilariseen ketoosiin..

E: ei tota päänsärkyä kannata kestää. Jos ei vhh toimi niin kokeile jotain muuta dieettiä, mutta vitamiineilläkin voi olla iso vaikutus..

Kyllä se rasva palaa ns. tekemättä mitään jos tosiaan miinuksella menet. Päänsärky luultavasti johtuu tuosta 1200kcal päivästä. Proteiinit ja rasvan kääntäisin toisinpäin. Protskut about 60% (tämä vain oma mielipide).

Ei ole mitään järkeä vetää noin paljon proteiinia ja vähentää rasvan osuus liian pieneksi ketodieetillä.

Ei ole mitään järkeä vetää noin paljon proteiinia ja vähentää rasvan osuus liian pieneksi ketodieetillä.

Joo ei siinä oo yhtään mitään järkee kun kirjoissa lukee niin. Onse vittu kumma kun 1kg/1vko putos paino 2kk ajan vaikuttamatta sarjapainoihin. Onko sulla jotain perusteluja tähän sun faktaan vai luitko karppaus.infosta? Enkä kaipaa mitään jenkkitutkimusta että senyt vaan pitää syödä 70% rasvaa. Luulen että ihmiset lukee mieluummin käyttäjien kokemuksia kuin suoraa copy pastea jostain paskatutkimuksista. Ja kyllä. Vedin herneet kun perustelematta tullaan pätemään.

Joo ei siinä oo yhtään mitään järkee kun kirjoissa lukee niin. Onse vittu kumma kun 1kg/1vko putos paino 2kk ajan vaikuttamatta sarjapainoihin. Onko sulla jotain perusteluja tähän sun faktaan vai luitko karppaus.infosta? Enkä kaipaa mitään jenkkitutkimusta että senyt vaan pitää syödä 70% rasvaa. Luulen että ihmiset lukee mieluummin käyttäjien kokemuksia kuin suoraa copy pastea jostain paskatutkimuksista. Ja kyllä. Vedin herneet kun perustelematta tullaan pätemään.

no missä ne sun perustelut on?

Jos haen ketoosi tilaan (atkins dieetillä) niin kannattaako noita "mättöpäiviä" pitää vai katkeaako se ketoositila?

Jos haen ketoosi tilaan (atkins dieetillä) niin kannattaako noita "mättöpäiviä" pitää vai katkeaako se ketoositila?

Kyllä se katkeaa, mutta on nuo mättöpäivät ihan hyvä pitää jo pelkästään oman pääkopan kannalta ja antaa myös hyvin potkua aineenvaihdunnalle. Osalla ihmisistä paino jäänyt jumittamaan paikoillen ja mättöpäivän jälkeen lähtenyt taas laskuun. En silti joka viikko pitäisi, mutta esim 2viikon välein on ihan ok..

Mittasinpas kuivapainon aamulla pissan jälkeen, 72,5kg joten kyllähän tuo viikossa on ihan hyvä saavutus 76kg -> 72,5kg vaikka nestettähän tuossa taitaa olla suurinosa ellei kokonaan.

Tuo pääkipu voi johtua todennäköisesti vitamiinien puutteista, mutta eiköhän se korjaannu kun saan ostettua multitabsia yms. Mitä te suosittelisitte?

Tähänmennessä on ostoslistalle kertynyt ruoka-ainevaaka, kylmäpuristettua neitsytkookosrasvaa, pellavasiemenrouhetta ja noita vitamiineja (multitabs, berocca tms.) ja noita ketostiksejä. Ja tiedän, että ketostiksit näyttää vain virtsassa olevat ketoaineet, eli ei koko totuutta.

Oisko vielä jotain lisättävää?

Mä en itse tiedä onko se rasvamäärä/proteiinimäärä jotenkin perusteltavissa, mutta hemmetinmoisen laihdutuskokemuksen pohjalta sanoisin ettei toimi jos proteiinia on liikaa suhteessa rasvaan. Tämä seikka sitten saattaa johtua monesta syystä mitä muuta olen itse tehnyt pieleen, kalorit, liika liikunta, liian vähän liikuntaa, liian kovaa liikuntaa, liian paljo kaljaa.. Monta monta muuta seikkaa, mutta itselläni ei siis toimi jos suhteet on pielessä eikä se ole toiminut monella muullakaan.
Vaikea sanoa missä se raja menee mutta mieluummin vetäisisin karkeasti 50-55%:iin rasvat ja loput 50-45% hiilareista ja proteiinista siis kalorimäärästä. Huom Rasva on 9kcal ja muut 4kcal per gramma. Tuon prosentin alle en paljon menisi jos haetaan jonkinasteista pysyvyyttä! Tottakai dieetti kun dieetti toimii jos viikon on syömättä kiinteää ja vetää vaan ISO-prodea ja anaboleja/DNP+t3 yms niin johan lähtee rasvat niinkuin jäät saharassa, mutta niin lähtee lihastakin vaikka olis miten hormonaalinen ympäristö.

Vaimo aloitti myös tän touhun ja mä painotin sille että rasvaa pitää mennä, on nyt päässyt 69,4 -> 67,3 kiloon viikossa eikä kalorit ole kovinkaan alhaalla, itseasiassa ne on korkeammalla kuin moni kuvittelee "rankkaan" dieettaamiseen tarvitsevan ~2200 kcal. Toimistotyötä tekeepi ja treenit vain 3 krt vko + pari hassua aerobista (lue kevyttä). Katotaan mitä on kuukauden päästä jäänyt käteen. Koneliikkeet hlvtiin ja tilalle vain vapaita painoja, kyykky, mave ja penkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom