Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itseä kiinnostaisi tietää, että kuinka moni täällä on vetänyt itsensä oikein kunnon kireäksi ketoosilla? Puhutaan nyt vaikka n. 6-9% rasvaprosentista. Lähtökohdat yms. tiedot olisi myös mukava tietää.

Nyt vedetty 2 viikkoa ketoa, energiaa 2300kcal josta rasvaa 65% / 157g, proteiinia 34% / 185g, hh 1% 4g. Paino tullut alas 107kg -> 100kg. Treenipainot pysyneet pääsääntöisesti vähintään samalla tasolla kuin aiemminkin, sarjat 2-4 x 8.

_Miten tästä jatketaan?_ Rasvaahan pitää tiputtaa mutta lisäänkö nyt jo hiilareita joka päivälle? Millaista hiilaria, kasvisten lisäksi? Tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin tarvis, tai kesäkuuhun asti.. Otanko käyttöön CKD:n vai TKD:n?

itse pitäisin suunnilleen samana nuo, toki hiilareita voi lisätä tuohon 20g asti. Taisi joku aiemmin tässä kertoa että sitten kun alkaa olla jo niin kireässä kunnossa niin tiputtaa rasvoja pois, luultavammin protskuja tässä tapauksessa lisäät :)

Pari lisähuomiota mitä oon huomannut. Mulla kun voimat noussut aika rankasti niin pistin mukaan glukosamiinivalmisteita ja ruokavalio on edelleen ketoosi. Kun popsin noita pillereitä niin alkoi tulla nälkä, nivelkivut toki hellitti (ei johtunu ketoosista vaan +40kg voimanlisäyksistä) ja ruokavaliota oli hiton vaikea noudattaa. Noh lopetin glukosamiinit n. 2-3 vkoa sitten ja taas kulkee erittäin hyvin. Nälkä on kateissa ja dieetti toimii. Vahvasti siis mutuna sanon että glukosamiinit haittaa ketoosissa. Perehdyin vähän asiaan ja joku muukin oli huomannut samaa. Eli glukosamiinit hittoon varsinkin jos haluaa tiputtaa painoa.

Toinen juttu. Berberiini/kurkumiini, noi on kaiketi kaks eri juttua (riippuen lähteestä??). Mutta testasin molempia. Kurkumiinista ei tuntunut olevan haittaa, tosin kokeilu oli lyhyt. Berberiinistä taas oli vähäistä haittaa ketoosissa. Berberiinin on väitetty olevan verensokeria stabiloiva, jees ehkä näin mutta stabiloiko se alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Todennäkösesti.. Ei toiminut mulla, haittasi. ALA kapselit sensijaan toimii, ne kai vaan tiputtaa verensokeria eikä sentään nosta ylös. Berberiini voi olla sikäli hyvä että se kaiketi alentaa haitallista kolestrolia (??) ja parantaa maksan toimintaa.

Kaikki kokemus on mutuna, berberiiniä vedin 2-3kk. Kurkumiinia 2 viikkoa, glukosamiini oli pahin kaikista ketoosissa huomasin sen vaikutukset hyvin äkkiä (niin äkkiä ettei ne kerenny auttaa ees niveliin).

Nivelet on nyt tosin jees, ne on alkanu kestämään taas painoja. Lisäravinteet nyt sitrulliinimalaatti, kreatiini, beeta-alaniini, vitamiinit, ALA. Thats it.

EDIT: Glukosamiinin kun jätin pois niin kiristyin viikossa sen mitä muutamien viikkojen aikana jonki glukosamiinin kans. Olen saletti että siitä on haittaa.

mites jos esim kahen viikon välein pitää "mättöpäivän" ja ketoosi katkeaa, niin kestääkö siinä taas se 2vkoa että pääsee siihen ketoositilaan :D ?

mites jos esim kahen viikon välein pitää "mättöpäivän" ja ketoosi katkeaa, niin kestääkö siinä taas se 2vkoa että pääsee siihen ketoositilaan :D ?

No ei, mutta kannattaa nyt alkuun totuttaa kroppa siihen ketoosiin kunnolla eli ekat 2-3 viikkoa puhdasta ruokaa ja sääntöjen mukkaan. Sitten vois noita mättöpäiviä pidellä tai olla pitämättä. Itse en pidä ja ihan jees menee, jotkut pitää ja heilläkin menee jees. ;)

Ajattelin taas ruveta ketoilemaan, jos sais jouluturvotukset pois :) Tällä kertaa ajattelin rajoittaa proteiinin alle 1g/painokilo ja syödä (vielä) enemmän rasvaa, näyttäis mulla pitävän nälkää paljon paremmin... Eli hiilarit alle 20 g, protskua n. 60 g ja rasvaa yli 200 g päivässä.

Huh ku kuulostaa aika niukalta suhteelta. Saa kaksin käsin vedellä rypsäriä^

----------------------------

Tuli huolella vedeltyä koskenkorvaa viikonloppuna. Se tuskin vaikuttaa ketoon koska hiilareita 0?

----------------------------

Tuli huolella vedeltyä koskenkorvaa viikonloppuna. Se tuskin vaikuttaa ketoon koska hiilareita 0?

Ei se ketoon vaikuta, mutta ei se painonpudotusta edistä :D Hattua nostan silti, jos mä meen vetään raakaa viinaa ketolla niin diu diu.

Juu, hulluina nuoruusvuosina tuli toikin kokeiltua (varmuuden vuoksi pariinkin otteeseen) ja ainakin itelle tuli niin helvetillisperkeleellinen päänsärky siinä about 2.00-3.00 eli jo ennen laskuhumalaa että tuntuu kuin joku suorittais trepanaatiota viidestä eri suunnasta samaan aikaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Öljyjä en käytä ollenkaan, joskus ehkä salaatin päällä oliiviöljyä. Rypsiöljyä en pidä terveellisenä ja on mielestäni pahanmakuistakin. Eli suurin osa rasvasta tulee voista jota laitan ruokaan todella runsaasti :D Kermaa menee myös paljon... Tulee muuten tosi edulliseks tää ruokavalio kun lihaa menee niin vähän.

Tommoset suhteet vaatii kyllä panostusta. En käsitä mitä voit ylipäätänsä syödä 60prot/200 rasva suhteella paitsi voita rasiasta? Mulla viina ei ketoosissa vaikuta mitenkään. Humalatilaa ei vaan tahdo huomata. Krampit kyllä tulee.

Tommoset suhteet vaatii kyllä panostusta. En käsitä mitä voit ylipäätänsä syödä 60prot/200 rasva suhteella paitsi voita rasiasta?

Mäkin luulin et proteiinin rajoitus ja rasvan lisääminen olisi vaikeaa. Mutta ei se itse asiassa ole. Esim. yhteen kermakastikkeeseen saa upotettua aika paljon rasvaa ;) Paistan siis eka lihan pienessä määrässä voita ja lisään sitten loppuvaiheessa enemmän. Kananmunista syön myös usein vain keltuaiset. Pari viikkoa olen siis syönyt vähemmän proteiinia, mutta vasta nyt aloitan ketoilun.

Oon seuraillu mielenkiinnolla tätä threadia ja on kyllä laidasta laitaan ketoilijoita...Yks juttu mikä mietityttää on se, että kuinka moni käy tsekkauttamassa arvot lekurissa ennen ketoilun aloittamista? Joo,on niitä tässäkin threadissa jotka on käyny ja arvot ok mut esim. tuommoset 200 grammaa voita pannun kautta ääntä kohti, ei taida olla hirveän pitkäaikanen ketoilu kyseessä vai kuinka? Joillekin toi ketoilu on pysyvä elämäntapa.miten eroaa esimerkistä? Itellä olis tarkoitus aloitella ketoilu mut pari juttuu on epäselviä: minkä takia hiilarit on just 20 g tai vähemmän? Onko toi jakosuhde prode: 30-40 % rasva: 60-70% ja rasva n.5% hyvä lähtökohta? Mikä olis paras tapa seurata nimenomaan rasvan palamista eikä lihojen? vaaka kun ei kaikkea kerro.onko se pihdit tai kehonkoostumus-mittaus? ja mikä olisi seuranta väli?

Sori jo etukäteen jos joltain paloi päreet.Jos ei muuta ni nostinpa uudestaan perusjutut esille...

Oon seuraillu mielenkiinnolla tätä threadia ja on kyllä laidasta laitaan ketoilijoita...Yks juttu mikä mietityttää on se, että kuinka moni käy tsekkauttamassa arvot lekurissa ennen ketoilun aloittamista? Joo,on niitä tässäkin threadissa jotka on käyny ja arvot ok mut esim. tuommoset 200 grammaa voita pannun kautta ääntä kohti, ei taida olla hirveän pitkäaikanen ketoilu kyseessä vai kuinka? Joillekin toi ketoilu on pysyvä elämäntapa.miten eroaa esimerkistä? Itellä olis tarkoitus aloitella ketoilu mut pari juttuu on epäselviä: minkä takia hiilarit on just 20 g tai vähemmän? Onko toi jakosuhde prode: 30-40 % rasva: 60-70% ja rasva n.5% hyvä lähtökohta? Mikä olis paras tapa seurata nimenomaan rasvan palamista eikä lihojen? vaaka kun ei kaikkea kerro.onko se pihdit tai kehonkoostumus-mittaus? ja mikä olisi seuranta väli?

Sori jo etukäteen jos joltain paloi päreet.Jos ei muuta ni nostinpa uudestaan perusjutut esille...

Mä oon käyny tsekkaamas arvot ennen kun sirryin VHH:lle. Ketoillu en ole koko aikaa mutta rasvaa on koko ajan mennyt paljon, pääasissa voista ja kermasta. Kolesteroliarvot on mulla parantunu. Suurin muutos oli kyllä paastoverensokeri joka laski huimasti (oli siis koholla). Energian jakosuhteen voit itse päättää, joillekin sopii enemmän proteiinipainoitteinen. Mulle se ei taas sovi ja siksi käytän enemmän rasvaa. Mutta aloittaessa kannattaa syödä aika paljo rasvaa, voi helpottaa ketoosiin pääsemistä. 20 g ei ole mikään absoluuttinen ketoosiraja, vaan sekin on yksilöllinen. Jotkut pääsevät ketoosiin korkeammillakin hiilareilla, varsinkin jos liikkuu paljon. Joillekin taas ketoosi vaatii selvästi alle 20 g.

Mäkin luulin et proteiinin rajoitus ja rasvan lisääminen olisi vaikeaa. Mutta ei se itse asiassa ole. Esim. yhteen kermakastikkeeseen saa upotettua aika paljon rasvaa ;) Paistan siis eka lihan pienessä määrässä voita ja lisään sitten loppuvaiheessa enemmän. Kananmunista syön myös usein vain keltuaiset. Pari viikkoa olen siis syönyt vähemmän proteiinia, mutta vasta nyt aloitan ketoilun.

Ai niin kerma. Totta, siitähän sitä irtoaa kivasti. Kannattaa kuitenki tsekata veriarvot moisella suhteella, tottahan tuo voi toimia. Mistäpä tiedän kun en ole kokeillut, kertoilepas siis.

EDIT: no olitkin verikokeissa (luin vasta viimeisenä vikan viestin) , no kerros miten jatkossa.

No siis ketoosissa alkoholin juominen voi johtaa ketoasidoosiin mikä ei ole mikään hirveän haluttu tila.

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/9603-alkoholi-ja-ketoosi/#post141795 Hyvä postaus Hulkilta 7 vuoden takaa.

Tuo on totta, mutta kaiketi myös yksilöllistä (vaatiiko peräti diabetesta taustalle?). Kokemuksen perusteella sanoisin että tilaan ei pääse kovinkaan helposti. Vaatii tosissaan kittaamista ja syömättömyyttä. Kramppeihin pääsee huomattavasti helpommin.

Minäkin innostuin ketoilemaan Antti Heikkilän kirjan luettuani. Jos kiristelis takaisin samoihin lukemiin ku ennen opiskelun aloittamista...
Ensimmäinen ketoilupäivä tänään, kaloreita kulutuksen verran (itse asiassa 52 kcal yli kulutuksen), protskua 30%, hiilaria 1 % ja rasvaa 70%. Grammoina hiilaria tuli 8 g, lähteenä parsakaali ja jääsalaatti. Vettä menny se normimäärä, 2,5 litraa. Nälkä ei ole päässyt yllättämään, eikä makea paska himota tippaakaan. Treenit kulki, tosin hikoilin normaalia enemmän. Voi tietysti johtua jostain muustakin... Huomenna ois tarkoitus vetäistä 40 min aamuaerobinen tyhjällä vatsalla, saas nähdä miten kulkee...

Minäkin innostuin ketoilemaan Antti Heikkilän kirjan luettuani. Jos kiristelis takaisin samoihin lukemiin ku ennen opiskelun aloittamista...
Ensimmäinen ketoilupäivä tänään, kaloreita kulutuksen verran (itse asiassa 52 kcal yli kulutuksen), protskua 30%, hiilaria 1 % ja rasvaa 70%. Grammoina hiilaria tuli 8 g, lähteenä parsakaali ja jääsalaatti. Vettä menny se normimäärä, 2,5 litraa. Nälkä ei ole päässyt yllättämään, eikä makea paska himota tippaakaan. Treenit kulki, tosin hikoilin normaalia enemmän. Voi tietysti johtua jostain muustakin... Huomenna ois tarkoitus vetäistä 40 min aamuaerobinen tyhjällä vatsalla, saas nähdä miten kulkee...

Kalorien laskeminen tuolla tarkkuudella on melko lailla "lääst season".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom