Ketoosidieetti

Joo tietty on, että ei hirveesti sais ottaa ja, että kalorin kulutus kehossa menee alkoholin polttoon ja muutenkin on vaarallista. Se raja kuitenkin tässä kiinnostais ja palautuminen sen hiukkasesta ylityksestä ketoosiin.
Laskeskelin, että max. 80g saattais mennä.. siis tosiaan max.

Joo tietty on, että ei hirveesti sais ottaa ja, että kalorin kulutus kehossa menee alkoholin polttoon ja muutenkin on vaarallista. Se raja kuitenkin tässä kiinnostais ja palautuminen siitä ylityksestä ketoosiin. Laskeskelin, että max. 80g saattais mennä.. siis tosiaan max.

No enpä tiedä, en mitää eroa ole nähnyt alkoholin vaarallisuudessa kittaa ketoosissa tai ei. Oluessahan on hiilareita mukana, voi olla että vaarallisuus tulee esiin jonkin raa'an vodkan kanssa. Enemmän mua huolettaa se kuivuminen mikä juomisesta seuraa, paino tippuu meinaan ryyppäämällä ainakin kilon yössä ja kaikki on salettiin nestettä kun seuraavana päivänä tuppaa krampata paikat, kuin mikää ketoasidoosi.

No enpä tiedä, en mitää eroa ole nähnyt alkoholin vaarallisuudessa kittaa ketoosissa tai ei. Oluessahan on hiilareita mukana, voi olla että vaarallisuus tulee esiin jonkin raa'an vodkan kanssa. Enemmän mua huolettaa se kuivuminen mikä juomisesta seuraa, paino tippuu meinaan ryyppäämällä ainakin kilon yössä ja kaikki on salettiin nestettä kun seuraavana päivänä tuppaa krampata paikat, kuin mikää ketoasidoosi.

Vappuna join pelkästään vodkaa ja ketoosissa oltu jo kuukausia. Ei minkäänlaisia ongelmia ! Ruokaa tosi vähän tuli syötyä, ja sekin pelkkää proteiinia.

Vappuna join pelkästään vodkaa ja ketoosissa oltu jo kuukausia. Ei minkäänlaisia ongelmia ! Ruokaa tosi vähän tuli syötyä, ja sekin pelkkää proteiinia.

Niin samaa mieltä, kuivuminen on mun yks ongelma mihin oon törmänny. Ainakin vappuna lähti liki 1,5kg nesteitä ja pohkeet kramppasi huolellisesti. Tänään tarkotus mennä keskustaan ja tuskin kuivin suin kun pitkästä aikaa emännän kanssa kahden.:kippis1:

EDIT: Niin ja kuivuminen tuskin mitenkään edistää anaboliaa, mutta ketoosissa varmaan on jo viimeistään 2 päivän päästä ellei jo seuraavana päivänä. Riippuu tietty mitä juo.

No niiin laittilimuviinakset otettu ja pelit katottu, niin voinpa nyt kertoa tuntemukset. Helvetin huono olo vaikka en ottanu paljoa. Yrjöllä käyny jo kaks kertaa ja taitaa jäähä jalkatreenit tekemättä. Yritin välttää pahan olon vetämällä tiukan juustomunakkaan illan päätteeksi, mutta eipä tuo auttanu. Hiilarit jäi jonnekki 60 tienoille joten se nyt sentään hyvä. Lähenpä tästä halaileen pönttöä :dance:

Pieni kysymys TKD:hen liittyen. Paljon on ollut puhetta, että esim. riisi olisi hyvä aines otettavaksi ennen treeniä juuri TKD:llä. Tuossa sitten päähän pälkähti, että eikös riisikakut aja saman asian? Vai onko niihin lisätty jotakin riisin lisäksi niin, että eivät sovellu yhtä hyvin? Olisi paljon kompaktimpaa kuljettaa riisikakkuja mukana, jos esim. töistä ampaisee salille.

Pieni kysymys TKD:hen liittyen. Paljon on ollut puhetta, että esim. riisi olisi hyvä aines otettavaksi ennen treeniä juuri TKD:llä. Tuossa sitten päähän pälkähti, että eikös riisikakut aja saman asian? Vai onko niihin lisätty jotakin riisin lisäksi niin, että eivät sovellu yhtä hyvin? Olisi paljon kompaktimpaa kuljettaa riisikakkuja mukana, jos esim. töistä ampaisee salille.

Riisikakkujen carbot on yyber nopeita imeytymään, eli ei ole sama asia kuin riisi:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu elovena (ne ihan normaalit hiutaleet, ei mitään läskien maustettuja valmispusseja) on hyvää tavaraa:).

Meikäläiselle ei viljatuotteet sovi ollenkaan, niiden sieto on mennyt lähes olemattomaksi ketodieetillä. Mutta kokeilemalla selviää, sopiiko se TKD:lle treenilaturiksi.

Itse vedän banaania ja/tai marjoja heran ja superfoodkaakao-jauheen kanssa veteen tai luomukevytmaitoon sekoitettuna ennen treeniä.

Tää tyttö kaipaa vaihtelua ruokavalioon. Mieli tekis koittaa kans tätä vhh touhua kun sitä niin hehkutetaan. En mitään kovaa dieettiä oo suunnittelemassa kun vasta sain vauvan ja imetyskin kuluttaa. Paino on 63kg ja pituutta 172. Mutta hiukan jäi kyllä rasvaa muistoksi raskaudesta. Se siis pois hiljalleen..;)
Eli, tämmöstä ruokavalioo en ikuna kokoillu, siis vhh, eli kertokaas mennäänkö tällä mihinkään???
Salilla 4 kertaa viikkoon, kunnon kovaa reeniä + 2 keskivartalopäivää erikseen. Vaunulenkkejä 5-6 päivänä viikossa ( nää ihan rauhallisia) 1 h kerrallaan ja kerran pari viikossa kovasykkeinen tanssitunti. Tää just mietityttää, jaksaako ihmiset oikeesti reenata vhh:lla ja miten on palautumisen laita?

Jees, tässä ehdotelma

Ap. Munakas, 3 munaa,40g kinkku, 5g oljy ja päälle pellavansiemet 10g
lounas. 300g parsakaali, 100g naudan jauheliha/kana 1 munan valkuainen, kurkkua ja 5g öljy
vp. 200g keso raejuusto
palautus/ välipala 2 : 30g hera ja 200g omena
pv : 300g kukkakaali, 100g liha/kana/kala munanvalk.80g kurkkua, 5g öljy
iltapala:tonnikala öljy, kiinankaali 200g, kurkku, tomaatti

Näillä arvot. prot 182g, hh 54g, rasva 89g 42% 12% 46%

ei siis mikään täyskarppaus vaan ihan vhh. Kommenttia??:rolleyes:

Tää tyttö kaipaa vaihtelua ruokavalioon. Mieli tekis koittaa kans tätä vhh touhua kun sitä niin hehkutetaan. En mitään kovaa dieettiä oo suunnittelemassa kun vasta sain vauvan ja imetyskin kuluttaa. Paino on 63kg ja pituutta 172. Mutta hiukan jäi kyllä rasvaa muistoksi raskaudesta. Se siis pois hiljalleen..;)
Eli, tämmöstä ruokavalioo en ikuna kokoillu, siis vhh, eli kertokaas mennäänkö tällä mihinkään???
Salilla 4 kertaa viikkoon, kunnon kovaa reeniä + 2 keskivartalopäivää erikseen. Vaunulenkkejä 5-6 päivänä viikossa ( nää ihan rauhallisia) 1 h kerrallaan ja kerran pari viikossa kovasykkeinen tanssitunti. Tää just mietityttää, jaksaako ihmiset oikeesti reenata vhh:lla ja miten on palautumisen laita?

Jees, tässä ehdotelma

Ap. Munakas, 3 munaa,40g kinkku, 5g oljy ja päälle pellavansiemet 10g
lounas. 300g parsakaali, 100g naudan jauheliha/kana 1 munan valkuainen, kurkkua ja 5g öljy
vp. 200g keso raejuusto
palautus/ välipala 2 : 30g hera ja 200g omena
pv : 300g kukkakaali, 100g liha/kana/kala munanvalk.80g kurkkua, 5g öljy
iltapala:tonnikala öljy, kiinankaali 200g, kurkku, tomaatti

Näillä arvot. prot 182g, hh 54g, rasva 89g 42% 12% 46%

ei siis mikään täyskarppaus vaan ihan vhh. Kommenttia??:rolleyes:

ja kaloreita siis kertyy 1765

Mulla on kokemuksia paljon noista matalista hiilareista eli noin 60-70g pvässä ja siihen verrattuna jos malttaa/pystyy vetää hiilarit 20 grammaan niin tulokset on aivan toisesta maailmasta. Jo se että pitää hiilarit ylipäätänsä sanotaanko 50 grammassakin rajoittaa sitä syömistä ja ruokaskaalaa sen verran että melkein vois samantien vetää induktion (atkinsin aloituksen 2vkoa) ja nostaa sitten hiilareita 5g viikko sinne 50-60grammaan asti.

Ja onko toi proteiini liikaa, siihen voi joku muu kommentoida tarkemmin mutta mun mielestä riittäisi 140g about koska liika proteiinikaan ei ole hyvästä (laihdutusmielessä). Tämä mutu fiilis tulee kokemuksen pohjalta, toki jokainen on taas oma yksilönsä. Kokeilemalla selviää.

Mulla on kokemuksia paljon noista matalista hiilareista eli noin 60-70g pvässä ja siihen verrattuna jos malttaa/pystyy vetää hiilarit 20 grammaan niin tulokset on aivan toisesta maailmasta. Jo se että pitää hiilarit ylipäätänsä sanotaanko 50 grammassakin rajoittaa sitä syömistä ja ruokaskaalaa sen verran että melkein vois samantien vetää induktion (atkinsin aloituksen 2vkoa) ja nostaa sitten hiilareita 5g viikko sinne 50-60grammaan asti.

Ja onko toi proteiini liikaa, siihen voi joku muu kommentoida tarkemmin mutta mun mielestä riittäisi 140g about koska liika proteiinikaan ei ole hyvästä (laihdutusmielessä). Tämä mutu fiilis tulee kokemuksen pohjalta, toki jokainen on taas oma yksilönsä. Kokeilemalla selviää.

eli jos tiputtais vielä hiilareita ja myös proteiinia niin rasvaako sit vielä reilummin että kalorit ei kuitenkaan tipu liikaa?

eli jos tiputtais vielä hiilareita ja myös proteiinia niin rasvaako sit vielä reilummin että kalorit ei kuitenkaan tipu liikaa?

Sellainen toimii mulla, mulla on jakaumat Rasva n. 55-65%, Protskut 35-40% ja hiilarit 20g 2-4%. Tämän päivän saldo esimerkiksi tähän mennessä 147g protskua, 18g hiilihydraattia ja 139g rasvaa. Illalliseksi on vielä tarkoitus vetäistä 3 paistettua kananmunaa ja hasselpähkinöitä. Kalorit mulla vähän heittelee kun ei tahdo jaksaa joka päivä mättää, 2500 olen pitänyt alarajana.

Eli en usko, että menisi paljon vikaan jos lähdet siitä että pistät hiilarit max 20 grammaan ja pyrit 1:1 suhteeseen rasvan ja protskun kanssa. Rasvassa on kuitenki enemmän energiaa niin energian suhdejakauma menee rasvan hyväksi vaikkei ihan tasan gramma vs gramma tulekaan. Mutta täällä on tosiaan monta jotka uskoo korkeisiin protskuihin, kokeilemalla tietää mikä sopii itselle parhaiten.

Oiskos tää nyt sit sinnepäin?

ap: Munakas 3 munaa, öljy 10g ja pellavansiemen 10g
vp: Tonnikala öljy 80g, jääsalaatti 100g, kurkku 150g
Lounas: Parsakaali 200g, liha/kana/kala 100g, 10g öljy
Vp 2 tai palautus: hera 30g
Päivällinen: 250 g parsakaali, 100g liha/kana/kala, 10g öljy
ip: sama ku aamun välipala

1591g kcal, prot 151g, hh 17g, rasva 101g eli 38% 4% 58%

tämmösellä sit miten kauan? pari viikkoa vai? ja 5g viikossa hiilaria lisää sen jälkeen? ois varmaan hyvä lukee joku kirja tästä hommasta ensin mutta oon tosi laiska lukemaan..:jahas:

Oiskos tää nyt sit sinnepäin?

ap: Munakas 3 munaa, öljy 10g ja pellavansiemen 10g
vp: Tonnikala öljy 80g, jääsalaatti 100g, kurkku 150g
Lounas: Parsakaali 200g, liha/kana/kala 100g, 10g öljy
Vp 2 tai palautus: hera 30g
Päivällinen: 250 g parsakaali, 100g liha/kana/kala, 10g öljy
ip: sama ku aamun välipala

1591g kcal, prot 151g, hh 17g, rasva 101g eli 38% 4% 58%

tämmösellä sit miten kauan? pari viikkoa vai? ja 5g viikossa hiilaria lisää sen jälkeen? ois varmaan hyvä lukee joku kirja tästä hommasta ensin mutta oon tosi laiska lukemaan..:jahas:

Vaikka noin, toki pieni vaihtelu tekee hyvää. Mutta hiilarit tosiaan pidät tuossa 15-20, maksimissaan 20g. Atkinsin induktiovaihe kestää 2 viikkoa, se pitäis malttaa tuolla systeemillä. Sitten 5g viikossa lisää kunnes paino ei enää laske tai toki tuota "induktiovaihetta" voi jatkaa kunnes on tavoitepainossa, mutta kyllä tuolla lähtee äkkiä ainakin nesteet alkuun, sitten 3-4 päivän päästä alkaa palamaan rasva. Nestettä kannattaa juoda koska krampit voi iskeä yllättävän helposti (kai tämäkin yksilöllistä).

tuossa lisää ja lyhyesti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Atkins ja tosiaan kirjastossa on näppäriä atkins opuksia, luin pari. Mutta yksikin olisi riittänyt, molemmissa lähinnä samat jutut.

EDIT: Ja monivitamiini on tarpeen, semmosia yks päivässä.

juu, en vaan listannu tohon, monivit, kalaöljyt, mangneesium ja kromi on jatkuvassa käytössä. Omegaa pari iltasin ja aamusin. Mutsilta löytyy toi kirja, tuo sen mulle lukastavaks. Tarkotuksena kun ei oo kuihtua olemattomiin, pudotettavaa ei paljo oo. Lähinnä mua kiinnostaa se että pysyykö tuolla nälkä poissa, nyt kun on normi ruokavalio niin on koko ajan nälkä. Siitä ois mukava päästä. Ja tässähän ei kai tarvis syödäkään kuutta päivässä niinku nyt? Sekin ois helpotus.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom