Ketoosidieetti

Miten alas te olette vetäneet rasvoja ketoilussa?

En usko että kannattaa kauhian dramaattisesti laskea. Liika protsku nostaa ammoniakkipitoisuuksia mikä on huono juttu ja jos taas rasvoja tiputtaa suhteessa protskuun/energiaan niin katabolia alkaa iskeä. Olisko jotain 3:4 rasva:proteiini alin mihin voisi mennä? Mitä tuumitte?

Eli 100g protskua/75g rasvaa, silloinkin alkaa jo energiat kärsiä. Esim:
90kg hemmo ~250g protskuja ja 187,5g rasvaa + about 40g hiilareita on ~2850 kcal, tossaki saa jo mielestäni purkaa ammoniakkia jollain keinolla 2,8g/kg.. Helpompi pitää suhde lähempänä 1:1 IMO

Itse olen vetänyt lyhyitä jaksoja jopa erittäin alhaisilla rasvamäärillä. Tyyliin 180g proteiinia, 30g hiilaria ja 70g rasvaa = n.1500kcal. Eikä nyt ainakaan tulosten mukaan "lihat" mihinkään ole hävinneet. Aikaslailla syklitellen menen eli ketoa noin 3-4 vko pätkä, jonka alussa rasvaa 70% energiasta, josta sitten lähdetään laskemaan rasvan määrää ja lisäämään proteiinia niin, että viiminen 1-1,5 vko mennään yllä mainituilla makroilla.

Nopeemmin lähtee ku pudottaa rasvat. Silloinhan siitä tulee juuri PSMF, mutta kuten tässä ketjussa on aikaisemminkin sanottu, se on pikaratkaisu jos haluaa nopeeta eroon kiloista tai viimeiset pois. Käytännössä aivan helvetin hankalaa jos ei ole koneessa jotain, mikä vie näläntunteen ja potkii lipolyysia.

Dodiin alkaa olla eka keto dieetti takana lauantaina 13 viikkoa täysi ja 14.2 kiloa nyt lähtenyt. Tätä parempaa dieettiä en ole ikinä harrastanut, ei ollenkaan aeroobista liikuntaa ainoastaan 4 kertaa salia viikossa ja silti paino tippuu =). Viime vuonna "normaalilla" dieetillä joutui tekemään 3-4 kertaa viikossa tunnin aeroobisen vielä sali treenien lisäksi. Keto dieetillä olo ollut energinen ja ei ole hirveämmin ollut nälkä missään vaiheessa, aloitin dieetin niin että otin ensimmäiset 10 viikkoa anoat hiilarit ennen sali treenejä mutta nyt viimeiset viikot olen tankannut reilusti hiilareita perjantaisin koska alkoi tuntua siltä ettei enää jaksa pelkällä ennen salia tankattavalla hiilarilla. Mutta kaiken kaikkiaan sopi ainakin minulle loistavasti. Ai niin painot lähtö oli 94.7kg nyt 80.5kg ja toivottavasti n. 79.9 lauantai aamuna muuten joutuu vielä jatkaan hetken.... =)

Kuinkas paljon hallaa tekis ja kuinka kauan kestäisi palautua ketoosiin jos nyt perjantaina tankkais hiilareita (=mässäilis) ja lauantaina ryyppäis ankarasti. Sit sunnuntaina pikkuhiljaa palais taas hiilarittomaan ruokavalioon. Toinen vaihtoehto olis vetää Vapun läpi pienillä hiilareilla ja valita juomat sen mukaan. Mut veikkaan että treeniä ja päätä auttais kun mässäilis oikein kunnolla yhtenä päivänä.

Nopeemmin lähtee ku pudottaa rasvat. Silloinhan siitä tulee juuri PSMF, mutta kuten tässä ketjussa on aikaisemminkin sanottu, se on pikaratkaisu jos haluaa nopeeta eroon kiloista tai viimeiset pois. Käytännössä aivan helvetin hankalaa jos ei ole koneessa jotain, mikä vie näläntunteen ja potkii lipolyysia.

Aika hätäinen ratkaisu tosiaan oltava. Toki kaikki toimii muutaman päivän. Siinäpä ehkä nerokkain dieetti yhdistää noita kaikkia. Ensin mättö, sitten ketoosiin hakeutuminen korkeilla rasvoilla, kunnollisessa ketoosissa muutama viikko ja sitten velocitya (eikös se ole psmf) päälle. Ketoosi ei katkee yhtäkkiä ja rasvan palo varmasti jatkuu, mutta sitten palautumiselle pitää tehdä jotain eikä hgh ole ratkaisu edistää lipolyysia. Omasta kokemuksesta raskaasti protskupainotteinen sapuska vie ainakin mulla voimat nopeasti.

Kuinkas paljon hallaa tekis ja kuinka kauan kestäisi palautua ketoosiin jos nyt perjantaina tankkais hiilareita (=mässäilis) ja lauantaina ryyppäis ankarasti. Sit sunnuntaina pikkuhiljaa palais taas hiilarittomaan ruokavalioon. Toinen vaihtoehto olis vetää Vapun läpi pienillä hiilareilla ja valita juomat sen mukaan. Mut veikkaan että treeniä ja päätä auttais kun mässäilis oikein kunnolla yhtenä päivänä.
Tuskin kovin suurta hallaa tulee, jos et nyt ihan 8000 kaloria vedä molempina päivinä.

Itselläni ainakin paino tippuu parhaiten mässäilypäivää seuraavien kahden-kolmen päivän aikana. Tarkoitan siis ennen mässäilypäivää mitattu paino versus kolme päivää mässäilypäivän jälkeen. Aineenvaihdunta on kohalla ja ainakin mulla paino laskee tuolloin.

Itse aion ottaa parin viikon ketoosin tauon pe-la ja sunnuntaista eteenpäin palautellaan ketoosia. Veikkaisin ketoosin starttavan itselläni ihan viimeistään keskiviikkona, todennäköisesti jo tiistaina.

Dodiin alkaa olla eka keto dieetti takana lauantaina 13 viikkoa täysi ja 14.2 kiloa nyt lähtenyt. Tätä parempaa dieettiä en ole ikinä harrastanut, ei ollenkaan aeroobista liikuntaa ainoastaan 4 kertaa salia viikossa ja silti paino tippuu =). Viime vuonna "normaalilla" dieetillä joutui tekemään 3-4 kertaa viikossa tunnin aeroobisen vielä sali treenien lisäksi. Keto dieetillä olo ollut energinen ja ei ole hirveämmin ollut nälkä missään vaiheessa, aloitin dieetin niin että otin ensimmäiset 10 viikkoa anoat hiilarit ennen sali treenejä mutta nyt viimeiset viikot olen tankannut reilusti hiilareita perjantaisin koska alkoi tuntua siltä ettei enää jaksa pelkällä ennen salia tankattavalla hiilarilla. Mutta kaiken kaikkiaan sopi ainakin minulle loistavasti. Ai niin painot lähtö oli 94.7kg nyt 80.5kg ja toivottavasti n. 79.9 lauantai aamuna muuten joutuu vielä jatkaan hetken.... =)

Ensinnäkin onnittelut mahtavasta tuloksesta! luonnollisesti jos kävit salilla 4 kertaa viikossa ja samaan aikaan paino tippui, miten tuloksien kävi?

Mihin toi hiilaritankkaus kannattaisi sovittaa treenien suhteen. Eli olis tarkoitus joku 24 tuntia heittää vaihteeksi ketoilun kesken hiilihydraatteja tauluun. Eli treenaanko aamulla ja alan sen jälkeen. Vai molemmin puolin treeniä? Meinasin tehdä niin että lauantaiaamuna menisin treenaamaan nomaalisti...palauttelisin vanhaan tyyliin aluksi ja päivällä alkais hiilihydraatteja valua sitten myöhään iltaan. Nukuttais hyvin ja mentäis sunnuntai aamuyöstä tekemään treeni hiilareilla. Ja palauteltaisi vielä tämä treeni hiilihydraatit mukana ja loppu päivä ketoilua ja viikko eteenpäin ainakin.

Juu, tälleen vapun aikoihin olisi kiva saada tietoa tankkauksesta. Huominen ja lauantai menee keskiolutta nauttiessa hyvin pitkälti, mutta pitäisikö hiilareita tankata myös muualta ennen/samaan aikaan? Varmaan samat kysymykset tulevat uudestaan ja uudestaan tässäkin threadissa mutta koittakaa kestää :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu, tälleen vapun aikoihin olisi kiva saada tietoa tankkauksesta. Huominen ja lauantai menee keskiolutta nauttiessa hyvin pitkälti, mutta pitäisikö hiilareita tankata myös muualta ennen/samaan aikaan? Varmaan samat kysymykset tulevat uudestaan ja uudestaan tässäkin threadissa mutta koittakaa kestää :)

Oluella tuskin saa itseään ketoasidoosiin kun siinä on jo hiilareita itsestään. Ajattelen itse ainakin syödä normisti ~15-25g hiilareita plus sitten muutama olut päälle ja viiniä lasi/pari. Eilen testasin ekan kerran olutta (saksa0,5l) tällä dieetillä niin tänään paino romahti 0,4kg alemmas (kuivuu pirusti). Söin siis normaalit sapuskat 18g hiilareilla päivän saldo + extrana ~15-20g mitä tuli tuosta oluesta. En huomannu mitää eroa päihtymisen suhteen, mutta into oli ihan olemattomissa. Yleensä olut todella maistuu, nyt se ei kiinnostanut.

Pelkällä viinalla jos läträä niin ainakin jotain hiilaripitosta on vedettävä nassuun. Ei se elämää kaada. Takaisin ketoosiin päässee viimeistään keskiviikkona, jos lopettaa sunnuntaihin mennessä (tai la-su välisenä yönä). Kataboliasta mä en sitten tiedä sanoa, varmasti on enemmän haittaa ryhtyä atkinsille heti rankan ryyppyputken jälkeen (2-3pvää) kuin että ottais vielä yhden pvän lunkisti.

Itse ajattelin aloittaa tänään treniin jälkeen, kuuden-seiskan maissa nostelemaan hiilareita ja aion syön varsin huolimattomasti koko illan ja lauantain. Kaljaa otan tänään, mutta vältän krapulaa sillä huomiselle on suunnitteilla treeni kunnon hiilareilla. Sunnuntaina alkaa sitten pitkä ja "kapea" parin viikon sykli ketolla.

Ensinnäkin onnittelut mahtavasta tuloksesta! luonnollisesti jos kävit salilla 4 kertaa viikossa ja samaan aikaan paino tippui, miten tuloksien kävi?

Kiitokset, vappuaatto aamuna paino 79,4kg joten dieetti tältä keväältä ohi, nyt totutetaan kroppa taas hiilareihin eilen aamulla paino 83,3kg nesteitä kerty aikasta nopeesti kun alko syömään hiilaria ja kalorit on silti miinuksella =). Treenipinot meni näin, ensimmäiset 4 viikkoa tulokset laski reilusti, sitten pari viikkoa pysyi niissä tippuneissa lukemissa ja lopun aikaa tulokset nousi, joissain liikkeissä sarjapainot nousivat suuremmiksi kuin ennen dieetin alkua. Penkkissä jäätiin ennen dieettiä olleista sarjapainoista mutta esim kyykyssä sarjapainot nousi dieetin aikana 5kg dieetin alkuun verrattuna, prosentteina kun laskee niin korotusta sarjapainoissa omaan painoon nähden tuli aika paljon kun samalla paino tippui kuitenkin sen 14 kiloa =)

vappu tuli juhlittua, överihillarit tuli lähinnä oluesta ja jostain snapseista. Nyt on taas sunnuntaista ollut meno entisellään. Paino ei enää hirveästi ole muuttunut, mutta mittanauha muuttuu koko ajan. Se on plussaa. Lisäplussaa tulee että palelut on loppunut tyystin tällä dietillä. Nyt on suorastaan kuuma koko ajan. Ketoasidoosia nähnyt missään mutta kroppa meinas kuivua välillä ja mm. vasen pohje kramppas niin että oli pari päivää kipiät. Ja kittasin kyllä vettäki koko ajan.

Leuanvedot kärsii rankasti, niitä ei tahdo pystyä tekemään (hapenotto on niin jumalattoman huono) muuten tulokset menee ylöspäin.

vappu tuli juhlittua, överihillarit tuli lähinnä oluesta ja jostain snapseista. Nyt on taas sunnuntaista ollut meno entisellään. Paino ei enää hirveästi ole muuttunut, mutta mittanauha muuttuu koko ajan. Se on plussaa. Lisäplussaa tulee että palelut on loppunut tyystin tällä dietillä. Nyt on suorastaan kuuma koko ajan.
Mulla melko lailla sama stoori. Ekaa kertaa mulla tuli palelemista dietillä. Sunnuntaista asti taas dietannut, sunnuntaina ja maanantaina olin koko illan ihan horkassa. Eilen alkoi helpottaa ja tänään ei oo mitään probleemaa. Aika jännä homma.

Nyt tämä on alkanut sujumaan, pystyy treenaamaan jo pidempään vaikka tosiaan pidän hiilarit edelleen aivan minimissä. Eikä painokaan enää tipu samalla tavalla, mikä on hyvä juttu. Nyt on kunnon lepoviikko ja tarkoitus treenata tällä vkolla vain kahdesti kuntopiirityylisesti ja sen päälle kävelyt. Eli vain 2-3 treeniä tällä viikolla.

Atkins kirjoja olen lainannut kirjastosta ja niissä on tosiaan muutama sekava seikka, muunmuassa kahvi pitäisi jättää pois, toinen epäselvä on pähkinät jotka pitäisi rajoittaa 30g päivässä (esim. hasselpähkinä 3,x g hh per 100g) ja kolmas juustot+raejuustot pitäisi myös rajoittaa. Näitä en ymmärrä, tottakai raejuustoja ja juustoja on monenmoisia mutta nollahiilarisia tai 1-3g /100g ei kyllä systeemiä voi kaataa millään.

Nyt söin taas niin namia ruokaa ettei mitää tolkkua, 60g koskenlaskijaa ja wurstin korppukinkkua 200g (tein ohuita siivuja juustosta ja käärin kinkunsiivun sisälle) sekä hörppäys oliiviöljyä. Kyllä taas jaksaa muutaman tunnin. Ei töki muuten syöminen enää, oikeastaan alkaa tulla nälkäkin jo ajoittain mutta ei sitä makeanhimoa luojan kiitos.

Terve koitin searchilla ettiä mutta mitään järkevää sillä en löytänyt.Olisko mahollista et joku kertois vaikka vaan muutamalla sanalla tai linkillä että mimmonen voimatreeni olis passeli ketoiluun. Kiitos.

Terve koitin searchilla ettiä mutta mitään järkevää sillä en löytänyt.Olisko mahollista et joku kertois vaikka vaan muutamalla sanalla tai linkillä että mimmonen voimatreeni olis passeli ketoiluun. Kiitos.

MUTUlla sanon että samanlainen treeni ku mitä tekis muutenki, mikä nyt itelle parhaiten sopii.

Hei viisaammat. Missä grammamäärässä ketoosi katkeaa jos sen "hienoisesti" ylittää, ja onko taas helpompi päästä takas "raiteille" jos alottaa sitten ketoilun heti huomenissa? Tänään ois tosiaan se Suomi-peli, niin ois tarkotus ottaa jokunen.

Sääli tosin, että menee light kaljojen siiderien puolelle. Ei kuitenkaan tarkotus ottaa paljoa, koska jalkatreeni ois heti iltapäivällä. Kiitoksia etukäteen.

Hei viisaammat. Missä grammamäärässä ketoosi katkeaa jos sen "hienoisesti" ylittää, ja onko taas helpompi päästä takas "raiteille" jos alottaa sitten ketoilun heti huomenissa? Tänään ois tosiaan se Suomi-peli, niin ois tarkotus ottaa jokunen.

Sääli tosin, että menee light kaljojen siiderien puolelle. Ei kuitenkaan tarkotus ottaa paljoa, koska jalkatreeni ois heti iltapäivällä. Kiitoksia etukäteen.

Kai oot tietonen et ketoosi ois hyvä lopettaa ennenku kittaa alholii kehoon? Ja kai ne kaljan "hiilarit" kuluu seuraavan päivän aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom