Ketoosidieetti

Terve ketoosi-ihmiset :D Tänään alkoi itselläkin ketoosidietti ja tarvis muutamaan kysymykseen vielä vastausta: eli kannattaako palkkari vetää ihan normisti ketoosillakin vai nostaako liikaa hiilareita? ilman palkkaria tulee hiilareiksi päivässä noin 40g. Sitten lisäravinteista eli mitä lisäherkkuja (kuidut, kalsium yms) purkista?

Pistän vielä tähän nää päivän syömiset ja jos on jotain radikaalisti metässä niin korjaus vinkkiä voi antaa.

Ehrmann 500g 285kcal

Salaattia feat kurkku + tomaatti 400g 26kcal

Jauheliha 400G 664kcal

Hasselpähkinä 100g 611kcal

Paistettu kananmuna 5kpl 618 kcal

Prode drinkki 30g 106 kcal

Yhteensä: 2336 kcal , proteiini 210g , hiilarit 34g , rasva 154g

Pituutta 187 painoa 93kg.

joka toinen viikko tarvittaessa tankkauspäivä

Vaaka ei toimi mittarina vaan peili, muutama silmää miellyttävä kiristely kilo pois kesäksi jonka jälkeen syyskuun alussa alkaa sikabulkki kohti 110kg :)

Jos jotain korjattavaa tai ehdotusta niin tänne vuan tulemaan

Syö marjoja/hedelmiä ennen treeniä ja muutenkin kaikki mahdolliset sokerit ja vaikka maitoa+heraa ennen harjoitusta. Eipä muuta.

Malto on turhaa dieetillä. Jos ei kiristy, niin rasvaa sitten vaan pois.

Aika mielettömän vaikeaa ekana päivänä keksiä mitä syö, voisin kuitenkin vannoa että jo nyt kiristyy. Kuitu on yks mielenkiintoinen pulma, olisko pari pastillia sisua soppelia vaikka ennen treeniä, siinä soktonissahan on imeytyvää hiilaria melkeen nolla tai näin vois tulkita.

Hiilarit 17, kalorit 2274 ja vielä on iltapala joka sisältää protskudrinkin ja 2 munaa sekä 2 rkl rypsäriä (kylmäpuristettua)

EDIT: Ammoniakin poistosta. Olisko valmarin siihen hyvä? Vai onko parempia ammoniakin poistajia. Protskua tuppaa tulla melko reilusti, reilut 2,5-3g per kilo. Toki voi muuttaa rasvan ja protskun suhdetta.

Jos vaik tääkin jotakuta kiinnostais (samanlaista kokemusta jollain?):

Olen ollut vuosia kasvisyöjä, vuosi sitten siirryin lihansyöjäks ja suoraan Atkinsille tähtäimenä ketoositila ja rasvanpoltto. Maha meni ruokavalion vaihdosta ihan sekaisin, sain myös rasvaripulin rasvojen lisäämisen johdosta ja kirjoittelinkin silloin asiasta täällä, saaden neuvoja. Hetkeks laihduin n. 4 kg mut sitten heinäkuusta alkoi hidas ja salakavala painonnousu vaik hiilarit jäi alle sataan grammaan eikä mikään aerobinen tai salitreeni vähentänyt kilojen karttumista. Jouluna olin jo ihan puhki, en jaksanut enää liikuttaa kunnolla päätäkään. Järki ei tuntunut toimivan niinkuin piti, tunsin konkreettisesti tyhmistyväni. Tuijotin mm. yksinkertaista yhteenlaskua osaamatta laskea summaa :(
Silmissä alkoi sumentua, ihanku olis ollu joku kalvo iiristen päällä ja se aiheutti jatkuvaa räpyttelyn tarvetta ja silmien pyyhkimistä. Kilpirauhanen alkoi reagoimaan, hormonit sekaisin ja kuukautiset hävis. Ja mulle oli siis toukokuusta painoa noussu jouluun mennessä n. 6 kg ja farkkujen vyötärö sikakiree, laardi näytti pursuavan joka puolelta. Tammikuussa tuli sellaisia ähkykohtauksia, ettei meinannut henki kulkea. Ihankuin oisin käytänyt keuhkokapasiteettia vain kolmanneksella (en röökaa) ja huohotin jopa sen johdosta kun piti nousta tuolista ylös seisomaan. Sappi alkoi polttelemaan, tunnuin alkavan kiehua, kuumotti sillee.
Vaihdoin takaisin helmikuun lopulla kasvispainotteiseen, en kuitenkaan jättänyt lihaa, kalaa ja oliiviöljyä vaan ainoastaan vähensin rajusti niiden syöntiä. Kuukauden kuluttua (maaliskuun lopussa) alkoi ensin keuhkoprobleema helpottua, sitten näkyi pienenpientä laardin palamista vyötäröltä, aivot suostui laskemaan yhteen- ja vähennyslaskujakin!

31.3 aloitin pelkkien salaattien syönnin, kaikki lämmin ruoka pois. Paljon vihreää, rippusia lihaa ja n. 100 g kalaa joka pvä, 1 rkl öljyä salaattiin. 2 kg tippui, vyötärö kaventui hieman lisää. Innostuin sitten paastosta (tehnyt totaalipaastoja ennenkin, viimeks 9/2006) ja ostin luontaistuotekaupasta 4 pvän paastopaketin. Noudattaen tarkoin ohjeita, joita totaalipaastosta annetaan, ei tule päänsärkyjä eikä muitakaan kolotuksia! Rasitustaso on paaston aikana pidettävä kohtuudessa, ei rajuna, niin kroppa ei ala tuhoamaan lihasta ottamalla sieltä prostkuja.
Olo on euforinen, askel kevyt. Ketotikut hohkaa tummanpunaisina, farkut pieneni vyötärön 34 " --> 30" ja painonmenetys kuitenkin vain 1 kg! Eli lihas säästyy, näköjään.
Näläntunnetta on nyt tällä hetkellä, kolmantena ja tokavikana paastopäivänä vain siksi, että tulin lukemaan tätä palstaa ja näin noita ruoka-aineluetteloja! Kääk! Arvatkaas tekeekö mieli ihan täysillä lähes raa´aks jätettyä keitettyä kananmunaa!? Arvatkaas haluanko kalaa?! NO KYLLÄ!
Kuukautiset ei oo vielä palanneet takaisin mut kaipa ne tulee.
Tulen jatkamaan VHH:lla kun alan opetella tota syömistä huomenna. Aloitan sillä löysällä kananmunalla, uskallan syödä ehkä kokonaoista 2 kpl, jotta mahalaukku oppii taas ottamaan ravintoa vastaan ja sulattamaan sitä. Paaston jälkeinen syömisen opettelu on erittäin tärkeää tai tulee järkyttävän kipeäksi mahastaan. Kuulemma semmoinen repeämisen tunne, jos syö liikaa liian pian.
Ai niin, pituutta on 170 cm ja tämänhetkinen paino 72 kg. Siitä varmaan voi olla joku kiinnostunut jos meinaa itse kokeilla 4 pvän totaalipaastolla aloittamista.

Nyt takana 11 pv 104-> 98. Nesteet on ainakin taas lähteneet :D

Miten meinaat jatkaa tuosta kun dieetti loppuu? Käsittääkseni aika paljon tulee takaisin vaikka siirtyisit vain max 100g hiilari sapuskaan?

Joo niin tuleekin. Tää on mulla ihan jojoilua vuodesta toiseen. Kaava on aina 104->87-> hetken 95 -> 104 :D Syynä on myös se, että dieettaan aina sellaisella n 1500kcal/pv meiningillä, joka ei todellakaan ole 100kg äijälle mikään kestoratkaisu. Mutta kyllä sitä pystyy pitämään tuosta pohjilta sanotaanko viiden kilon sisällä aika helpostikin, vaikka söisikin hiilareita. Pitää vaan laskea kalorit oikein justiin jonkin verran alle kulutuksen (tässä monille tulee laskuvirhe, kun sitä kulutuslukemaakin pitää alentaa) ja välttää kaljanjuontia, mikä tämän tekeekin hankalaksi.

Ei tuolla alhaalla pysty mitenkään pysymäänkään jos ei jatka todella vähillä kaloreilla. Mutta bonuksena tässä VHH-jojoilussa on, että kun sitä ruokaa alkaa laittamaan dieetin jälkeen koneeseen, lihaa tuntuu tarttuvan myös hemmetin mukavasti pelkän fätin lisäksi ja lihan osuus onkin tässä vuosien marrella tuosta norsupainosta jonkin verran kasvanut. Tuloksetkin piikkaa aina tuossa nousussa.

Kai sitä joskus voisi sitten siivota ruokavalion kuntoon lopullisesti. Natikalle tää lihaksen keräys on vaan niin vaikeaa, että pakko käyttää kaikki kikat. Välillä kun laihduttaa viittii mennä uloskin ilman paitaa. :D

Mulla ei ole paino heitellyt pariin vuoteen juurikaan. Maksimissaan 5 kiloa alaspäin, tällä dieetillä olen nyt painostanut syömiseen. Oon syönyt reippaasti, vaikkei olis nälkäkään. Uskon että moni menee liian alas kaloreissa ja sitten se kunto pysähtyy. Näin ainakin kun hiilareita tulee 50-150g päivässä.

Mun ongelma on pääsääntöisesti ne viimeiset rasvat joita yritän nyt karsia, menettämättä silti kovuutta. Yleensä mulla korreloi aika vahvasti kun lasken kaloreita niin kovuuskin katoaa melko samaa tahtia, liikunnan määrästä riippumatta tai sitten on heti ylikunto pesässä. Yleinen kestävyyskunto ainakin eilen romahti täysin, 30 minuuttia kävelyä ja puhti totaalisesti pois vaikka tein vain 110-120 sykkeellä. Tänään on punttitreeniä, tavoite on tehdä raskailla ja lyhkäisiä sarjoja kuitenkaan tekemättä liian kovaa. Kuitenkin nyt on menossa se induktiovaihe pitkästä aikaa kunnolla (vaikka luulis että ketovaihe käynnistyy nopeasti kun ei noita hiilareita normaalistikaan tule juuri mässäiltyä).

Mitäs tuosta sisusta ollaan mieltä? Makeuttahan siinä on mutta kaikki pitäs olla kuitua ja laksatiivinen vaikutus plussaa :)

Kakki makeutus aiheuttaa näläntunnetta, aivot luulee saavansa hiilareita ja kroppas alkaa himoitseman hiilareita. Et voi nälkään kuitenkaan liikaa rasvaakaan syödä, se kun kertyy sitten sisäelimien ympärille ja se on sitä vaarallista rasvakertymää.

Itselläni on näköjään kroppa tottunut treenaamiseen vähillä hiilareilla. Viikolla söin tyhmyyttäni hiilareita reilu 1,5h ennen treenejä ja treeneissä oli kaikki puhti poissa. Seuraavana päivänä vedin taas normi jauhelihamätöt ja jaksoin normaalisti vääntää. Nykyään tuntuu että jaksaa painia tai nyrkkeillä loputtomiin vaikka ei söisi ollenkaan hiilareita.

Sisua voisi ottaa ennen treeniä yhdessä jonkin muun kanssa, raikastaa hengityksen ainaki jossei muuta. Toki kuituihin on helpompiakin tapoja kuten vaikka niitä mauttomia apteekin pulvereita.

Asiasta toiseen, mulla menee n. 4 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä päivässä. Threadista löysin ettei se olisi kovin hyvä lähde, mutta menköön nyt alkuun. Oliiviöljyä löytyy ja sitä voin vaihtaa kehiin vaikka yhteen tai kahteen lusikalliseen. Mulla ei nouse kalorit tarpeeksi ilman noita. Ei jaksa saakeli syödä niin jumalattomasti kun muutenki ruokahalu on aivan mennyttä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itselläni on näköjään kroppa tottunut treenaamiseen vähillä hiilareilla. Viikolla söin tyhmyyttäni hiilareita reilu 1,5h ennen treenejä ja treeneissä oli kaikki puhti poissa. Seuraavana päivänä vedin taas normi jauhelihamätöt ja jaksoin normaalisti vääntää. Nykyään tuntuu että jaksaa painia tai nyrkkeillä loputtomiin vaikka ei söisi ollenkaan hiilareita.

Näin se varmaan on. Itellä loppui veto aivan täysin. Sitä sopeutuu johonkin hiilarimäärään kaiketi. Normaalimäärällä (mulle 50-100g) voi vääntää vaikka kuinka.

En jaksa koko ketjua selata läpi.

Emännällä ketoosi menossa ja esiintynyt päänsärkyä. Vettä kuluu n.3 litraa päivässä ja vitamiinien saanti turvattu. Mikä avuksi ?
Itselläni 15g/hiilarit lepopäivänä ja treenipäivänä 65g + 30g maltoa.

Menossa pitkällä vai ihan alussa.. jos alussa niin enemmän kaloreita ja rasvaa niin pääsee ohi tuosta turhasta päänsärystä. Jos taas pidemmällä niin sitten ehkä voisi kalium-mag-kalsium-natrium(suola) akseli katsella että olisiko parannettavaa?

Menossa pitkällä vai ihan alussa.. jos alussa niin enemmän kaloreita ja rasvaa niin pääsee ohi tuosta turhasta päänsärystä. Jos taas pidemmällä niin sitten ehkä voisi kalium-mag-kalsium-natrium(suola) akseli katsella että olisiko parannettavaa?

Pidemmällä. Saanut jo 8kg pois. Jep, noissa kyl on hänellä parannettavaa. Kiitos nopeasta vastauksesta.

5päivä ketoosia starttaa ja olo todella hyvä , ekan päivän jälkeen ei ole hermoa kiristelly ja homma toimii. Pää ehkä ihan pikkusen jumissa mutta niin se taitaa olla hiilareista huolimatta :D nesteet lähtee aivan uskomattomalla tahdilla (voiko ne lähetä liian nopeasti?). Jos olo pysyy samanlaisena koko ajan tulee tämä 8vk olemaan tosi helppo :hyvä:

Joku oli tässä threadissa jo maininnutkin, mutta kysympä silti: nyt 6 kk VHH, -32kg nyt "ongelmaksi" on tullut elohiiri. Erityisesti pohkeissa sätkii miltei jatkuvasti ja etu- sekä takareisissä myös vähemmissä määrin. En näitä sytkäyksiä itse tunne, kuten esim silmäluomen elohiiren, mutta näyttää suht härskiltä kun pohkeet elävät omaa elämäänsä. Erityisen paljon näitä tulee rasituksen (lenkki, jalkatreeni) jälkeen. Onko muille tullut tämmöistä? Onko normaalia? Kävin pari päivää sitten käyttämään magnesiumia ja b-vitamiinia, mutta ainakaan vielä toi sytkiminen ei ole näkyvästi vähentynyt. Onko hyviä vinkkejä ja ennenkaikkea onko tässä nyt syytä huolestua? Ei nuo sinäänsä itseäni fyysisesti haittaa.

5päivä ketoosia starttaa ja olo todella hyvä , ekan päivän jälkeen ei ole hermoa kiristelly ja homma toimii. Pää ehkä ihan pikkusen jumissa mutta niin se taitaa olla hiilareista huolimatta :D nesteet lähtee aivan uskomattomalla tahdilla (voiko ne lähetä liian nopeasti?). Jos olo pysyy samanlaisena koko ajan tulee tämä 8vk olemaan tosi helppo :hyvä:

Mulla on vähän sama määrä. Keskiviikkona aloitin, tosin iltapäivästä. Eli ke 46g hiilareita, siitä eteepäin aina alle 20g. Välillä tulee ihan uupunut olo, välillä virtaa piisaa. Kalorit 3t, kauhiaa syömistä kun ei nälkä oikein oo. Nesteet mullaki lähti aivan hurjaa tahtia, kiristyy aivan mielettömästi parissa ekassa päivässä. Katotaa miten jatko, voimatasoon olen erittäin tyytyväinen, sitä riittää mutta pitkiä sarjoja nono!!

jep, onko muuten mitään mahdollisuutta saada ketoosilla lihaksiin kunnon painetta kun näyttää nää vähäsetki narut entistä pienemmiltä kun on nesteitä lähteny aika tahdilla

Pistän vielä tähän nää päivän syömiset ja jos on jotain radikaalisti metässä niin korjaus vinkkiä voi antaa.

Paistettu kananmuna 5kpl 618 kcal

Jos jotain korjattavaa tai ehdotusta niin tänne vuan tulemaan

Miten olet laskenut tuon kalorimäärän? ei minun käsittääkseni (finelin arvojen mukaan) 5 kananmunasta tule kuin noin 350 kcal, jos kyseessä on keskikokoisia munia.

Mitenkäs porukka on käynyt mittauttamassa veri- ja maksa-arvoja lowcarb tai ketoosin aikana? Itselläni pamahti maksa-arvot aika korkealla, kun testailin muutaman kuukauden matalahiilihydraattia ja lisäsin valkuaista reippaasti. Samoin rasvainen tuokavalio oli nostanut kolesteroli arvoa. Lääkärin kanssa keskustelin asiasta ja hänen mielipiteensä oli, että ns. Atkins ei ole hyvästä. Perusteli kyllä asiansa aika hyvin ja oli muutenkin asiallisen oloinen kaveri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom