Keskustelua otevoimailusta

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Nuo 100kg ja 150kg varmaa yhteispaino omasta kehonpainosta ja lisäpainosta?

Ite vuosi sitten roikkunu 1m 10s yhdellä kädellä.
Veikkaisin, että ei. Itekki testasin joskus, ja 140kg oli vyöllä aka päälle 210kg yhteensä. Kahella kädellä tosin. 100kg lisäpaino+oma paino yhel kädellä on erittäin kova. Kahella kädellä noin isot lisäpainot tuntu ihan vitun turhalta, ja vähän jopa vaaralliselta, koska vyö puristi jo rankaa kasaan aika pahasti. Yhellä kädellä haastavuus pysyy paljo pidempään, eli ei mee ''hyödyttömäks'' kestävyystreeniks liian nopee. Silti Fatgripzit>.

1:47 tuli viimevuonna roikuttua. Grippi tossa on ratkaisevaa.
Ite koitan seuraavaks karheella tangolla. Aiemmin tehty sellasella aika liukkaalla noi omat pari kokeilua. Lisäpainot pakollisia, koska joku minuuttiki on jo niin kestävyyttä, ettei kyllä tarjoo parasta kehitystä. Ellei siis puhdas kestävyys oo haussa. Siihenki lisäpainot tunnetusti toimii.

Tangon pinnalla ja kitkalla on valtava merkitys, niinku monissa grippilajeissa. Mä teetän roikkumisia avuksi mave-grippiin ja ohjeistan tekeen sileellä tangolla. Jotku alkaa silti vierastaan isoa lisäpainomäärää epäkäytännöllisenä. Seuraava askel on se yhden käden versio tai sitten varsin loistava versio lapaset kädessä. Sillon tipahtaa kilot aika vähiin monella jo.

Tangon pinnalla ja kitkalla on valtava merkitys, niinku monissa grippilajeissa. Mä teetän roikkumisia avuksi mave-grippiin ja ohjeistan tekeen sileellä tangolla. Jotku alkaa silti vierastaan isoa lisäpainomäärää epäkäytännöllisenä. Seuraava askel on se yhden käden versio tai sitten varsin loistava versio lapaset kädessä. Sillon tipahtaa kilot aika vähiin monella jo.
Sellanen tanko mikä Slry kisoissa on omaa hyvän pidon. Mut nyt ku sen noin pistit, ni ehkä tuo silee tanko on parempi ku aattelin. Luontanen vaikeusaste. Mulla ei oo ihmeellinen grippi, mut suurta lohtua tuo sormilukko, jonka oon masteroinut täysin. Toimii niin monenlaiseen objektiin, ettei grippi rajota käytännössä ikinä. Käsi jos menee ympäri=lukko tehtävissä. "Kusetuksen" puolelle menee, mut omatuntoni on puhdas 😌. Monilta ei kyseinen temppu myöskään syystä X onnistu.

Juu näissä pitää aina erotella gripin kehittäminen ja varsinainen by any means necessary -suorituskyky. Treenejä voi hyvinkin tehdä hankalissa olosuhteissa, esim just noi lapaset sileellä tangolla ja/tai tanko varmistusrautojen päällä rullailemassa.

Mulla on silee tanko ja noi enkat vaatii semmosen 15cm leveen kuminauhan kieputtamisen. ilman sitä alkaa nopeesti poltteleen forkussa mut pitänee koittaa isileelläkin pitkästä aikaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tästä se grippi varmaan on kehittynyt. Tein vuosia maastavedon semisumona niin että molemmat kädet sileällä ja myötäotteella. Paras myötäote-mave apinaotteella oli 240kg. :)

Sama otetyyppihän se siinä on, joten samaa treenaavat. Pyörivässä ei vaan tarvi niin paljoa lisäpainovastusta roikotella.

Onhan ranne ja peukku enemmän mukana pyörivässä. Varsinkin paksummissa tangoissa.
Nojoo. Sit ku se tanko on vaan yksinkertasesti liian paksu, pyörivä, haastava, ni ainakaan ranteen koukistamisesta ei juuri hyötyä heru. Pyörivyys varsinki vaikeuttaa ranteiden lukitusta. Out of the frying pan & into the fire, jos tierät mitä meinaan. Kapeemmalla tangolla, tai jollain tietynlaisella otteella taas voi herutakki. Esim. Fatgripzeissä tuo toimii jotenkin itelle, mut aiheuttaa sit vähän erilaista hapotusta.

Nojoo. Sit ku se tanko on vaan yksinkertasesti liian paksu, pyörivä, haastava, ni ainakaan ranteen koukistamisesta ei juuri hyötyä heru. Pyörivyys varsinki vaikeuttaa ranteiden lukitusta. Out of the frying pan & into the fire, jos tierät mitä meinaan. Kapeemmalla tangolla, tai jollain tietynlaisella otteella taas voi herutakki. Esim. Fatgripzeissä tuo toimii jotenkin itelle, mut aiheuttaa sit vähän erilaista hapotusta.
No kysyjältä eli captain armwrestlingillä vois kuvitella vähän apuja löytyvän ranteista 🙂 ja tosiaan mitään ranteen rajua koukistusta en tarkoita, vaan ihan normaalissa roikkumisasennossa pyörimisen pysäytystä. Mut juu ei mulla ole kun itsestäni vertailuarvoja näihin heittää. Oma näkemys pyörimättömässä tangossa roikkumisesta on että menis enempi sinne sormille nimenomaa. Esim viimeiset sekunnit voi roikkua jo pelkillä sormenpäillä. Pyörivässä taas kun ote alkaa pettää nii se pettää sit heti. Mutuilua 😁

No kysyjältä eli captain armwrestlingillä vois kuvitella vähän apuja löytyvän ranteista 🙂 ja tosiaan mitään ranteen rajua koukistusta en tarkoita, vaan ihan normaalissa roikkumisasennossa pyörimisen pysäytystä. Mut juu ei mulla ole kun itsestäni vertailuarvoja näihin heittää. Oma näkemys pyörimättömässä tangossa roikkumisesta on että menis enempi sinne sormille nimenomaa. Esim viimeiset sekunnit voi roikkua jo pelkillä sormenpäillä. Pyörivässä taas kun ote alkaa pettää nii se pettää sit heti. Mutuilua 😁
Joo yliajattelin. Onhan se paksumpi objekti rajumpi.

Paksu tanko on juu eri. Ranteen ja sormien koukistajat on eri lihaksia. Gripissä sormien koukistajilla on paljon suurempi osuus. Siihen toi mun kommentti liittyi.

Millaisia kehityksiä kiloissa olette saaneet omaan pinch otteeseen? Mulla on noin 15kg tullut lisää ehkä vuodessa kun noin kerran parissa viikossa tehnyt keskimäärin, joskus alkuun hieman tiheemmin. Olis kiva kuulla kuinka paljon parhaillaan täällä on päästy ylöspäin.

Suositut

Back
Ylös Bottom