Keskustelua otevoimailusta

Mitäs luulette kadulta repäistyn peruspentin nostavan rolling thunderilla? Pääsin nimittäin eilen kokeilemaan sellaista, tai no feikki sekin oli ja 50 kiloon (pelkät levyt laskettu) jäi meikäläisen tulos. En usko sen olevan paljoakaan enempää kuin keskivertomiehen tulos, jos yhtään. Jos katsoo noita tasoja näitä myyvien firmojen mainospuheissa, niin väittävät 57 kg olevan keskitasoa, 84 kg edistynyt ja 113 kg maailmanluokkaa.

Sit taas kiskon tavallisella tangolla myötäotteella mavea 160 kiloa ja siinä kulkee gripin raja. Se ei ole otevoimailijoihin verrattuna tulos eikä mikään, mutta varmasti enemmän kuin perusmiehen tulos.

Mietin tätä rolling thunderin tulosta, että se varmasti selittää osan, että mulla on melko pieni käsi ja etusormi ja peukalo nipin napin hipaisee tosiaan, kun otan kahvasta kiinni. Nostossa ne sitten aukeaakin reilusti. Toinen on spesifisyys. Ei ole paksulla kahvalla juurikaan treenattu, niin vähän huonosti siellä on sitä voimaakaan.

Mutta kyllä sillä kahvan paksuudella on suuri merkitys. Kun kaverin kanssa joskus kokeiltiin fat gripsejä tankoon, niin se pesi mut siinä, vaikka oli täysi aloittelija, mutta sillä on myös isompi käsi. Sit taas paljaan tangon kanssa mä vein melkoisella marginaalilla.

On sillä käden koolla iso merkitys tietyissä gripeissä ja monesti, jos peukalo on mukana lajissa, niinku taitaa melkein kaikissa kisalajeissa nykyään ollakin. Sitten tietenkin jotku on ihan vaan lahjakkaitakin ja jos käsiään muuten käyttävät, se riittää niille tietyn voimatason saamiseksi ilman erikoisempaa treeniä.

Ite käytän paljon erilaisia listoja ilman peukkua. Monesti ns. sormilaudassa roikkuen, mutta nostellen myös. Rakensin tollasen värkin joskus 20v sitten ja sellasia muutamia on edelleen käytössä. Otesyvyys 8-22mm listat sekä kallistusmahis.

Liitteet

• IMG_20200413_132922_936.jpg
    IMG_20200413_132922_936.jpg
    109,6 KB · Katsottu: 132

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Mitäs luulette kadulta repäistyn peruspentin nostavan rolling thunderilla? Pääsin nimittäin eilen kokeilemaan sellaista, tai no feikki sekin oli ja 50 kiloon (pelkät levyt laskettu) jäi meikäläisen tulos. En usko sen olevan paljoakaan enempää kuin keskivertomiehen tulos, jos yhtään. Jos katsoo noita tasoja näitä myyvien firmojen mainospuheissa, niin väittävät 57 kg olevan keskitasoa, 84 kg edistynyt ja 113 kg maailmanluokkaa.

Sit taas kiskon tavallisella tangolla myötäotteella mavea 160 kiloa ja siinä kulkee gripin raja. Se ei ole otevoimailijoihin verrattuna tulos eikä mikään, mutta varmasti enemmän kuin perusmiehen tulos.

Mietin tätä rolling thunderin tulosta, että se varmasti selittää osan, että mulla on melko pieni käsi ja etusormi ja peukalo nipin napin hipaisee tosiaan, kun otan kahvasta kiinni. Nostossa ne sitten aukeaakin reilusti. Toinen on spesifisyys. Ei ole paksulla kahvalla juurikaan treenattu, niin vähän huonosti siellä on sitä voimaakaan.

Mutta kyllä sillä kahvan paksuudella on suuri merkitys. Kun kaverin kanssa joskus kokeiltiin fat gripsejä tankoon, niin se pesi mut siinä, vaikka oli täysi aloittelija, mutta sillä on myös isompi käsi. Sit taas paljaan tangon kanssa mä vein melkoisella marginaalilla.
Veikkaan että tuo 50kg vois olla aika lähellä keskiarvo tulosta 20-40 vuotiaalle miehelle.

Kahvoissa on tosi isoja eroja varsinki just oikeessa Iron Mindin rollarissa.

113kg maailmanluokkaa - Kyllä pitää paikkansa. Ei löydy montaa joka nostaa tuon nykyisellä uudella Rollarilla.

Mulla ei ole lähelläkään että menis ote ympäri rollarista. Jää 1-2cm rako etusormen/keskarin ja peukalon väliin. Rollarin halkaisija siis 60mm. Parhaimmat nostot mulla 90kg luokkaa.

Spesifisyys ehdottomasti vaikuttaa ja se onko geneettisesti voimaa siellä räpylässä. Ei mulla ole ekasta nostosta tähän päivään kehittynyt ku ehkä 15kg tulos sillä lajitreenillä.

Tälläistä nyt oon vähän aikaa hupiukkoillut ja pyrkinyt kehittää. Tolla 200kg olisi kyllä vielä pitänyt, mutta 30 sekkaa riitti.
Mun onkin pitänyt ehdottaa, että tee joku tuollainen vähän viihdyttävämmän puoleinen video vaikka Henkan kanssa, missä kokeilette paljonko rautaa pysyy näpeissä ihan tavallisessa mavessa normaalilla tangolla. Jos ote pitää enemmän kuin nousee maasta, niin sit pinnoilta. Nimittäin jos sä vedät akselilla 200, niin olis aika hiton mielenkiintoista nähdä miten hiton paljon tulee perustangolla.

Mun onkin pitänyt ehdottaa, että tee joku tuollainen vähän viihdyttävämmän puoleinen video vaikka Henkan kanssa, missä kokeilette paljonko rautaa pysyy näpeissä ihan tavallisessa mavessa normaalilla tangolla. Jos ote pitää enemmän kuin nousee maasta, niin sit pinnoilta. Nimittäin jos sä vedät akselilla 200, niin olis aika hiton mielenkiintoista nähdä miten hiton paljon tulee perustangolla.
Eikö siellä 245kg Pynnönen ottanu jollain videolla aivan tässä taannoin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom