Keskustelua otevoimailusta

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Tuskin aloittelijat lukee tuota ohjeena, toivottavasti ei. Eikä toi ohjelma ollutkaan, vaan yhden treenin sisältö. Ja varsinkin jos se lajivalikoima on enempi niitä otevoimakisaamiseen liittyviä, toteutus voi olla paljonkin erilainen. Mun treenit palvelee pelkästään kiipeilyä ja koska oon siihen lajiin ihan liian painava, pitää sitä painoa pyrkiä kompensoimaan mahdollisimman hyvin.

View: https://www.instagram.com/tv/CZm6dLuAi5G/?utm_medium=copy_link

Meidän vikan ns. täyden koon Thomas Inch sain vedettyä rinnalle. Ensimmäisen 76kg 2019 vedin rinnalle ja toisen 79kg:n rinnallevedin ja työnsin 2020. Tätä Juhalta ostettua "Gripmonster Inch" on kokeillut mm. maastavetää Thor 2016 ilman, että sai edes irti maasta. Muutenkin on Incheistä haastavin mitä tullut vastaan. Ei sillä painoa ole ku reilu 79kg, mutta kahva on niin paskamainen verrattuna muihin.

View: https://www.instagram.com/tv/CZm6dLuAi5G/?utm_medium=copy_link

Meidän vikan ns. täyden koon Thomas Inch sain vedettyä rinnalle. Ensimmäisen 76kg 2019 vedin rinnalle ja toisen 79kg:n rinnallevedin ja työnsin 2020. Tätä Juhalta ostettua "Gripmonster Inch" on kokeillut mm. maastavetää Thor 2016 ilman, että sai edes irti maasta. Muutenkin on Incheistä haastavin mitä tullut vastaan. Ei sillä painoa ole ku reilu 79kg, mutta kahva on niin paskamainen verrattuna muihin.

Mitenkäs muuten jos verrataan otevoimaa, niin pärjääkö noi vahvamies maailmanhuiput sulle noissa näppilajeissa miten?

Mitenkäs muuten jos verrataan otevoimaa, niin pärjääkö noi vahvamies maailmanhuiput sulle noissa näppilajeissa miten?
Yksittäiset yksittäisissä lajeissa, mutta uskallan ja väitänkin jos otetaan 6 otevoimalajia mistä rakennetaan monipuolinen kisa niin ei. Se nyt toki ihan ymmärrettävääkin, kun ei spesifiä työtä tehdä. Kaikki näppilajit vähän eri juttuja. Jos vahvinlajeista mietitään ihan niin esim. Hercules Hold voittaja ei pakosti ole edes paras farkkujen kannattelussa saati kannossa.

Yksittäiset yksittäisissä lajeissa, mutta uskallan ja väitänkin jos otetaan 6 otevoimalajia mistä rakennetaan monipuolinen kisa niin ei. Se nyt toki ihan ymmärrettävääkin, kun ei spesifiä työtä tehdä. Kaikki näppilajit vähän eri juttuja. Jos vahvinlajeista mietitään ihan niin esim. Hercules Hold voittaja ei pakosti ole edes paras farkkujen kannattelussa saati kannossa.
Etkös sä pöyhiny tootseja sun muita (oliko ortmeyer?) ihan WSMssä kisanneita ukkoja Norjan scl:ssä viime vuonna? Mark Felix vois olla kova voitettava, tainnu rolling thunderilla ottaa sen 150kg.

Etkös sä pöyhiny tootseja sun muita (oliko ortmeyer?) ihan WSMssä kisanneita ukkoja Norjan scl:ssä viime vuonna? Mark Felix vois olla kova voitettava, tainnu rolling thunderilla ottaa sen 150kg.
Juu Norjassa voitin Hercules Holdin missä oli kovaukkoja kuten Ervin oli ESM 3. ja Kelvin SCL voitti 2021 ja nyt ESM kisaa. Mark Felix ei mikään hirveän hyvä pystykahvoissa ainakaan vaikuta olevan, vaikka toki ihan mieletön Hercules hold ja paksuissa kahvoissa

Toi on kyllä mielenkiintosta miten otekin on noin spesifiä 😄

En keksi tälle muutakaan ketjua, ja vaatii grippiäki kyl reilusti imo. Eli paistinpannun vääntäminen. Oli kaapissa vanha käyttökelvoton valurauta pannu, ja päätin kokeilla. En saanu ku reunat väännettyä, ja meni aika epätasasesti. Onko tuo edes realistista vääntää ihan kasaan, vai täytyykö ollu joku heikompi pannu? Tuntuman perusteella sanoisin, että luulis olevan mahollista ja olen vain liian heikko. Koitin Googlaa, ja joku täällä Pakkiksella oli sitä mieltä että ''jokainen varmaan ymmärtää, ettei valurautapannua voi vääntää''.

En keksi tälle muutakaan ketjua, ja vaatii grippiäki kyl reilusti imo. Eli paistinpannun vääntäminen. Oli kaapissa vanha käyttökelvoton valurauta pannu, ja päätin kokeilla. En saanu ku reunat väännettyä, ja meni aika epätasasesti. Onko tuo edes realistista vääntää ihan kasaan, vai täytyykö ollu joku heikompi pannu? Tuntuman perusteella sanoisin, että luulis olevan mahollista ja olen vain liian heikko. Koitin Googlaa, ja joku täällä Pakkiksella oli sitä mieltä että ''jokainen varmaan ymmärtää, ettei valurautapannua voi vääntää''.
No perinteinen halpa valurautahan ei juuri taivu, vaan murtuu. Lisäksi sen myötölujuus on suurempi kuin alumiinilla, mistä tehtyjä pannuja normaalisti taivutellaan. Ja nekin alumiinipannut on halpoja paskoja mitkä on kauttaaltaan ohutta materiaalia. Valurautapannu sen sijaan on yleensä hyvinkin paksua ja pohjasta vielä paksumpaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Niitä on olemassa ihan naurettavan ohuita paskapannuja. Sellaisen taittaa jopa meikä.
Miksihän noita edes myydään? Kuka noita ostaa? Onko se vain halpa hinta mikä houkuttaa? Noilla ei nimittäin tee yhtään mitään. Sen kun laittaa hellalle ja antaa sille vähääkään lämpöä, niin se on kupera. Ja paista nyt sitten sellaisella pannulla mikä keikkuu levyllä ja missä on yksi kuuma piste keskellä. Ihan pikku vinkkinä kaikille jotka pannuja vertailette kaupassa ja keikutte kahden vaiheilla, niin valitkaa aina se kummassa on paksumpi pohja.

Niitä on olemassa ihan naurettavan ohuita paskapannuja. Sellaisen taittaa jopa meikä.
Joo ja puhuin paskaa. Tut tuo mikään valurauta ollut, en vaan erota paistinpannua paistinpannusta. Ei hauraimmasta päästä silti imo, ja jotenki tuli fiilis että toi menis korkeintaan pirstaleiks tietyn paineen jälkeen. Moon häpässyt itteni 😩. Mut jumalauta et on joka lihas kipeenä ton jäljiltä. Tehokasta. Vois alkaa treenaa 😍. Taktiikka oli aika huono, ku noin epätasanen jälki teki jatkon ihan liian vaikeeks. Oli tosin aivan umpirasvanen kuvottavuus tuo pannu, ni pidon vuoks ei saanu hyvää otetta. Katoin sit tän videon. Onko tuo nyt sit tehny tuossa ns. mahdottoman?
View: https://www.youtube.com/watch?v=t_78_WFFjfo&ab_channel=Jujimufu

1644484627236.png

Lisättäköön, että tällaset oldskool voimannäytteet on aina ollu kiehtovaa sirkushuvia, mut rispekti nousi kyl.
Vaan tosi äijille.

Viimeksi muokattu:
Katoin sit tän videon. Onko tuo nyt sit tehny tuossa ns. mahdottoman?
Eipä saanut sekään valurautapannua taivutettua. Ohuen ohut hiiliteräspannu vielä meni, mutta sitä pientä valurautapannua kun koitti taivuttaa, niin siitähän meni kahva poikki. Se siis ei taivu, vaan murtuu. Isommalle pannulle ei saanut tehtyä mitään.

Tuossa sun pannussa on ilmeisesti melko paksu pohja. Ei mikään ihme jos ei reunoja enempää taitu.

Koittakaa painella metallinen kruunupullonkorkki tasaseks. Yhdellä kädellä niin että painelee peukulla kun korkki on etusormen ja peukalon välissä. Aika ikävältä tuntuu ja vaatii sitkeyttä. Yhden kerran oon koittanu ja onnistu ehkä n. 30minuutissa.

Eipä saanut sekään valurautapannua taivutettua. Ohuen ohut hiiliteräspannu vielä meni, mutta sitä pientä valurautapannua kun koitti taivuttaa, niin siitähän meni kahva poikki. Se siis ei taivu, vaan murtuu. Isommalle pannulle ei saanut tehtyä mitään.

Tuossa sun pannussa on ilmeisesti melko paksu pohja. Ei mikään ihme jos ei reunoja enempää taitu.
Okei thanks. Mä olin oikeesti aika pettynyt itteeni 😅. En tykkää hävii, ja annoin kyllä kaikkeni tolle. Paras mihin pääsin peräsuoli ruvella vääntäessä oli sen kuulonen rutina pohjasta, että aloin just miettiin meniskö toi vaan palasiks lopulta. Ei mun voimilla, mut mitä ikinä se vaatiskaan. Jotenki hyvin vaikee kuvitella kenenkään vääntävän tota videon tapaan, mut en oo mikään metallurgi.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta henkilökohtaisesti en usko että ketään ihminen käsivoimillaan saa perinteistä valurautapannua muuttamaan muotoaan yhtään? Tuo kahvan katkeaminen on ymmärrettävää, se on eri asia.

Ei liity asiaan, mutta jonkun Saimaa merkkisen halpis 20cm ohutpeltipannun olen suutuspäissäni vääntänyt reunat yhteen, koska se oli vain niin paska ja ruuat paloi pohjaan aina. Mutta sellaisen vääntäminen ei tosiaan vaadi oikeastaan enempää voimaa mitä miehellä normaalisti on.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta henkilökohtaisesti en usko että ketään ihminen käsivoimillaan saa perinteistä valurautapannua muuttamaan muotoaan yhtään? Tuo kahvan katkeaminen on ymmärrettävää, se on eri asia.

Olen samassa luulossa.

Ei liity asiaan, mutta jonkun Saimaa merkkisen halpis 20cm ohutpeltipannun olen suutuspäissäni vääntänyt reunat yhteen, koska se oli vain niin paska ja ruuat paloi pohjaan aina. Mutta sellaisen vääntäminen ei tosiaan vaadi oikeastaan enempää voimaa mitä miehellä normaalisti on.

Asiallista. Vituttaa tollaset paskapannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom